24. 09. 2008. 9/7 - 2 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie
Saeimas Prezidija locekļi!
Saskaņā
ar Kārtības ruļļa 79. pantu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz
Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījums Politisko organizāciju (partiju)
finansēšanas likumā".
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas š.g.
25. septembra sēdes darba kārtībā un
nodot to tikai Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir
atbildīgā komisija.
Saskaņā
ar Kārtības ruļļa 86. pantu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz izskatīt
minēto likumprojektu pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijā.
Vienlaikus
komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: likumprojekts un
anotācija uz 3 lpp.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Oskars
Spurdziņš
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija
Likumprojekts
Politisko
organizāciju (partiju) finansēšanas likumā
Izdarīt
Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 17.nr.; 2002, 14.nr.; 2004, 6.nr.;
2005, 9.nr.; 2006, 12.nr.; 2008, 16.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 8.4 panta
pirmajā, otrajā un trešajā daļā vārdus vidējo bruto darba samaksu ar vārdiem
mēneša vidējo bruto darba samaksu.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā
pēc tā izsludināšanas.
"Grozījums Politisko
organizāciju (partiju)
finansēšanas likumā
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
2008.gada 17.jūlijā tika pieņemts
likums Grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā
(turpmāk Grozījumu likums). Grozījumu likuma 8.panta pirmā un otrā daļa
paredz aizstāt Politisko organizāciju
(partiju) finansēšanas likuma 8.4 panta pirmajā un otrajā
daļā skaitli un vārdu 0,20 latus ar vārdiem un skaitli Centrālās statistikas
pārvaldes publiskoto aizpagājušā gada vidējo bruto darba samaksu, kas noapaļota
pilnos latos, piemērojot koeficientu 0,0008, kā arī aizstāt trešajā daļā
skaitli un vārdu 0,20 latus ar vārdiem un skaitli Centrālās statistikas pārvaldes publiskoto aizpagājušā gada
vidējo bruto darba samaksu, kas noapaļota pilnos latos, piemērojot koeficientu
0,0003.
Piemērojot attiecīgās tiesību
normas, var nonākt pie divām dažādām normu saturiskajām izpratnēm. Lasot
burtiski attiecīgo normu redakcijas, var tikt secināts, ka attiecīgo
priekšvēlēšanu ierobežojumu apmēru noteic, ņemot vērā normās noteikto
koeficientu un to reizinot ar aizpagājušā gada kopējo (t.i. par visu gadu)
vidējo bruto darba samaksu, kas noapaļota pilnos latos.
No
likumprojekta izstrādes materiāliem nepārprotami secināms, ka attiecīgajos
aprēķinos būtu piemērojama nevis aizpagājušā gada kopējā vidējā bruto darba
samaksa, bet gan mēneša vidējā bruto darba samaksa. Minētās normas
attiecīgi tika izprastas gan no likumdevēja puses, izstrādājot Grozījumu
likumu komisijā un balsojot par to
Saeimas sēdē, gan no ekspertu, gan arī no plašsaziņas līdzekļu puses,
atspoguļojot likuma pieņemšanas gaitu. Pie šādas normas saturiskās izpratnes
nonāk pareizas tiesību normas interpretācijas rezultātā.
Tomēr,
ņemot vērā, ka attiecīgais jautājums skar gan politiskajām partijām, gan visai
sabiedrībai būtisku jautājumu, un, lai izvairītos no pretrunīgām tiesību normu
piemērošanas iespējām, Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija atzīst par
nepieciešamu veikt attiecīgu tehnisku precizējumu Politisko organizāciju
(partiju) finansēšanas likumā.
2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību?
Likumprojekts
šo jomu neskar.
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžeta un
pašvaldību budžetiem?
Likumprojekts
šo jomu neskar.
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību
normu sistēmu?
Tehniski
tiktu precizēts Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likuma teksts
atbilstoši paredzētajam tiesību normu izstrādes mērķim.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību
akta projektu?
Likumprojekts sagatavots, konsultējoties ar
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju un Saeimas Juridisko biroju.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Likuma izpilde tiks nodrošināta
saskaņā ar likumā un normatīvajos aktos noteikto kārtību.
Normatīvā akta projekts pēc
izsludināšanas tiks publicēts izdevumā "Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs" un laikrakstā Latvijas Vēstnesis.
Jaunu
institūciju izveide nav nepieciešama, kā arī netiks paplašinātas esošo
institūciju funkcijas.