Rīgā
19.09.2008. Nr.90/TA-2865(2007)
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Likumā par ostām". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Maldups 67028320, andris.maldups@sam.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 15.septembra sēdes protokola Nr.65 3.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Likumā par ostām
Izdarīt Likumā par ostām (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 15.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 9., 15.nr.; 1999,
24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 9., 11.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 15., 23.nr.; 2005,
14., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 8.pantu ar sesto, septīto un
astoto daļu šādā redakcijā:
"(6) Pašvaldības ieceltajiem ostas valdes
pārstāvjiem atlīdzības apmēru pēc attiecīgās domes ierosinājuma nosaka
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs, Ministru kabineta
ieceltajiem pārstāvjiem Ministru kabineta loceklis, kas ir izvirzījis
pārstāvi.
(7) Pašvaldības ieceltajiem mazo ostu valdes
pārstāvjiem atlīdzības apmēru pēc attiecīgās pašvaldības ierosinājuma nosaka
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs, ministru norīkotajiem
pārstāvjiem ministrs, kas ir norīkojis pārstāvi.
(8) Ministru kabinets nosaka ostas valdes
pārstāvju un ostas pārvaldnieku atlīdzības apmēra noteikšanas kritērijus un
kārtību."
2. Papildināt pārejas noteikumus ar 11.punktu
šādā redakcijā:
"11. Ministru kabinets līdz 2009.gada
1.jūlijam izdod šā likuma 8.panta astotajā daļā minētos noteikumus."
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Grozījumi Likumā par ostām
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Nav attiecināms |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumā Likums par ostām spēkā esošajā redakcijā nav noteikta vienota kārtība, kādā tiek izmaksātas atlīdzības ostas valdes locekļiem, par ko ir norādījis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs 2006.gada 26.maija vēstulē Nr. 1/5077 lūdza Ministru kabinetu izvērtēt jautājumu par kārtību, kādā nosakāms atalgojums ostas valžu locekļiem, lai novērstu interešu konfliktu šo amatpersonu darbībā, noteikšanu. Saskaņā ar likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā 2³.daļu un 4.panta pirmās daļas 15.punktu attiecīgi ostu valdes locekļi un pašvaldību deputāti ir valsts amatpersonas, kurām ir saistoši minētajā likumā noteiktie ierobežojumi un aizliegumi. Minētā likuma 11.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka valsts amatpersonai ir aizliegts, pildot valsts amatpersonas pienākumus, sagatavot vai izdot administratīvos aktus, veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas, slēgt līgumus vai veikt citas darbības, kurās šī valsts amatpersona, tās radinieki vai darījumu partneri ir personiski vai mantiski ieinteresēti. Likumā Likums
par ostām spēkā esošajā redakcijā nav ievērota tiesību normu analoģija un
vienotas darba samaksas sistēmas valsts pārvaldē pamatprincipi, kas attiektos
uz ostu pārvaldniekiem. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts izstrādāts ievērojot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja iebildumus par interešu konfliktu ostas valžu locekļu atalgojuma noteikšanā. Likumprojektā iekļautās normas paredz, ka pašvaldības ieceltajiem valdes locekļiem atalgojumu nosaka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs, bet Ministru kabineta ieceltajiem locekļiem attiecīgais Ministru kabineta loceklis, kurš ir izvirzījis attiecīgo pārstāvi. Savukārt mazo ostu valdes locekļus atalgojumu nosaka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs pašvaldības ieceltajiem locekļiem un ministrs , kurš iecēlis attiecīgo amatpersonu. Ievērojot tiesību normu analoģiju un vienotas darba samaksas sistēmas valsts pārvaldē pamatprincipus, likumprojektā ietvertais regulējums attiecināms arī uz ostu pārvaldniekiem. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. inovācijas un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un pašnodarbinātajām personām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.4. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 n+2 n+3 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti, ievērojot Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumos Nr.704 Noteikumi par valsts vai pašvaldību kapitālsabiedrību padomes un valdes locekļu skaitu, padomes un valdes locekļa atlīdzību, valsts vai pašvaldību kapitāla daļu turētāja pārstāvja un atbildīgā darbinieka atlīdzību noteikto regulējumu. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju un Satiksmes ministriju līdz 2009.gada 1.jūlijam ir nepieciešams izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā noteikumus par ostas valdes locekļu atlīdzības noteikšanas kritērijiem, to piemērošanas un saskaņošanas kārtību. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmumsrezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību
akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
|
|
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Speciāli pasākumi nav veikti. |
||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||
5. Cita informācija |
Satiksmes Ministrija atbilstoši 2008.gada 22.februārī starpministriju sanāksmē nolemtajam likumprojektu Grozījumi Likumā par ostām nosūtīja saskaņošanai Latvijas Pašvaldību savienībai, kas minēto likumprojektu saskaņoja bez iebildumiem. |
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
N.Freivalds |
L.Priedīte - Kancēviča |
I.Strauta |
A.Maldups |
14.07.2008. 11:40
1143
M.Gailītis, 67028018
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.65 |
2008.gada 15.septembrī |
3.§
(2007) Likumprojekts "Grozījumi likumā par ostām"
TA-2865
___________________________________________________________
(A.Šlesers, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir satiksmes ministrs.
3. Finanšu ministrijai
sadarbībā ar Valsts kanceleju un Satiksmes ministriju pēc likuma pieņemšanas
likumā noteiktā termiņā iesniegt Ministru kabinetā noteiktā kārtībā noteikumu
projektu par ostas valdes locekļu un ostas pārvaldnieku atlīdzības noteikšanas
kritērijiem, to piemērošanas un saskaņošanas kārtību.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-65-1509-#03.doc
1