Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

19.09.2008.                Nr.90/TA-2865(2007)

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Likumā par ostām". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Maldups 67028320, andris.maldups@sam.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 15.septembra sēdes protokola Nr.65  3.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi Likumā par ostām

 

Izdarīt Likumā par ostām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 15.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 9., 15.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 9., 11.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 15., 23.nr.; 2005, 14., 24.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 8.pantu ar sesto, septīto un astoto daļu šādā redakcijā:

 

"(6) Pašvaldības ieceltajiem ostas valdes pārstāvjiem atlīdzības apmēru pēc attiecīgās domes ierosinājuma nosaka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs, Ministru kabineta ieceltajiem pārstāvjiem – Ministru kabineta loceklis, kas ir izvirzījis pārstāvi.

(7) Pašvaldības ieceltajiem mazo ostu valdes pārstāvjiem atlīdzības apmēru pēc attiecīgās pašvaldības ierosinājuma nosaka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs, ministru norīkotajiem pārstāvjiem – ministrs, kas ir norīkojis pārstāvi.

(8) Ministru kabinets nosaka ostas valdes pārstāvju un ostas pārvaldnieku atlīdzības apmēra noteikšanas kritērijus un kārtību."

 

2. Papildināt pārejas noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā:

 

"11. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 8.panta astotajā daļā minētos noteikumus."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Satiksmes ministrs

A.Šlesers


Normatīvā akta projekta 

“Grozījumi “Likumā par ostām””

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu, uzdevumu u.tml.

Nav attiecināms

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

Likumā „Likums par ostām” spēkā esošajā redakcijā nav noteikta vienota kārtība, kādā tiek izmaksātas atlīdzības ostas valdes locekļiem, par ko ir norādījis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs 2006.gada 26.maija vēstulē Nr. 1/5077 lūdza Ministru kabinetu izvērtēt jautājumu par kārtību, kādā nosakāms atalgojums ostas valžu locekļiem, lai novērstu interešu konfliktu šo amatpersonu darbībā, noteikšanu. Saskaņā ar likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 2³.daļu un 4.panta pirmās daļas 15.punktu attiecīgi ostu valdes locekļi un pašvaldību deputāti ir valsts amatpersonas, kurām ir saistoši minētajā likumā noteiktie ierobežojumi un aizliegumi. Minētā likuma 11.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka valsts amatpersonai ir aizliegts, pildot valsts amatpersonas pienākumus, sagatavot vai izdot administratīvos aktus, veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas, slēgt līgumus vai veikt citas darbības, kurās šī valsts amatpersona, tās radinieki vai darījumu partneri ir personiski vai mantiski ieinteresēti.

Likumā „Likums par ostām” spēkā esošajā redakcijā nav ievērota tiesību normu analoģija un vienotas darba samaksas sistēmas valsts pārvaldē pamatprincipi, kas attiektos uz ostu pārvaldniekiem.  

3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts izstrādāts ievērojot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja iebildumus par interešu konfliktu ostas valžu locekļu atalgojuma noteikšanā. Likumprojektā iekļautās normas paredz, ka pašvaldības ieceltajiem valdes locekļiem atalgojumu nosaka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs, bet Ministru kabineta ieceltajiem locekļiem attiecīgais Ministru kabineta loceklis, kurš ir izvirzījis attiecīgo pārstāvi. Savukārt mazo ostu valdes locekļus atalgojumu nosaka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs pašvaldības ieceltajiem locekļiem un ministrs , kurš iecēlis attiecīgo amatpersonu.

Ievērojot tiesību normu analoģiju un vienotas darba samaksas sistēmas valsts pārvaldē pamatprincipus, likumprojektā ietvertais regulējums attiecināms arī uz ostu pārvaldniekiem.    

4. Cita informācija

 

 Nav attiecināms

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. inovācijas un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un pašnodarbinātajām personām

 Nav attiecināms

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

5. Sociālā ietekme: 

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

 Nav attiecināms

6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.4. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

 Nav attiecināms

7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

n-tais gads

Turpmākie trīs gadi

    n+1      n+2               n+3

 1

 2

 3

 4

 5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

 

 

 

 

 

 

 

 

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

 

 

Nav attiecināms

6. Cita informācija 

 Nav attiecināms

 

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti, ievērojot Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumos Nr.704 „Noteikumi par valsts vai pašvaldību kapitālsabiedrību padomes un valdes locekļu skaitu, padomes un valdes locekļa atlīdzību, valsts vai pašvaldību kapitāla daļu turētāja pārstāvja un atbildīgā darbinieka atlīdzību” noteikto regulējumu.

Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju un Satiksmes ministriju līdz 2009.gada 1.jūlijam ir nepieciešams izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā noteikumus par ostas valdes locekļu atlīdzības noteikšanas kritērijiem, to piemērošanas un saskaņošanas kārtību.

2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Nav attiecināms

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

 Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

 Nav attiecināms

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums–rezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

 Nav attiecināms

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

 Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

 Speciāli pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar ekspertiem

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Satiksmes Ministrija atbilstoši 2008.gada 22.februārī starpministriju sanāksmē nolemtajam likumprojektu „Grozījumi „Likumā par ostām”” nosūtīja saskaņošanai Latvijas Pašvaldību savienībai, kas minēto likumprojektu saskaņoja bez iebildumiem. 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 Nav attiecināms

4. Cita informācija

 Nav attiecināms

 

 

Satiksmes ministrs                                                                                 A.Šlesers

 

 

Valsts sekretāra p.i.

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

N.Freivalds

L.Priedīte - Kancēviča

I.Strauta

A.Maldups

14.07.2008. 11:40

1143

M.Gailītis, 67028018

mareks.gailitis@sam.gov.lv


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.65

2008.gada 15.septembrī

 

 

3.§

 

(2007) Likumprojekts "Grozījumi likumā par ostām"

     TA-2865

___________________________________________________________

(A.Šlesers, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir satiksmes ministrs.

     3. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju un Satiksmes ministriju pēc likuma pieņemšanas likumā noteiktā termiņā iesniegt Ministru kabinetā noteiktā kārtībā noteikumu projektu par ostas valdes locekļu un ostas pārvaldnieku atlīdzības noteikšanas kritērijiem, to piemērošanas un saskaņošanas kārtību.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2008-MK-PROT-65-1509-#03.doc

1