Rīgā
2008. gada 18. septembrī Nr. 8/6-2- -(9/08)
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās
Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījums likumā Par nacionālās pretošanās kustības
dalībnieka statusu.
Pielikumā: Likumprojekts, anotācija
likumprojektam.
Saeimas deputāti :
1. ___________________ _______________________
2. ___________________ _______________________
3. ___________________ _______________________
4. ___________________ _______________________
5. ___________________ _______________________
Grozījums likumā Par nacionālās pretošanās
kustības dalībnieka statusu
Izdarīt likumā Par nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka statusu šādu grozījumu:
Papildināt 2.panta pirmo daļu ar
jaunu 11) punktu šādā redakcijā:
11) piedalījās nacionālo karavīru vienību bruņotā
pretošanās cīņā pret okupācijas režīma militārajiem formējumiem.
Pārejas noteikums
Likuma 10. pants attiecībā uz personām, kam tiesības uz nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka statusu rodas ar šo likumu, stājas spēkā ar
2009. gada 1. janvāri.
Anotācija likumprojektam Grozījumi likumā
Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeima 1998. gada 29. oktobrī pieņēma deklarāciju Par latviešu
leģionāriem otrajā pasaules karā, lai atjaunotu vēsturisko patiesību un
sargātu latviešu karavīru labo piemiņu. Deklarācijā konstatēts, ka tikai politiskie
demagogi traktē atrašanos latviešu leģiona rindās kā Vācijas fašistiskā
režīma atbalstīšanu. Leģionā iesaukto un brīvprātīgi iestājušos karavīru
mērķis bija nosargāt Latviju no staļiniskā režīma atjaunošanas. Viņi nekad
nav piedalījušies hitleriešu soda akcijās pret mierīgajiem iedzīvotājiem.
Latviešu leģions līdzīgi Somijas armijai karoja nevis pret antihitlerisko
koalīciju, bet gan tikai pret vienu tās dalībvalsti PSRS, kas attiecībā
pret Somiju un Latviju bija agresors. ASV, Lielbritānija un Francija jau
1946. gadā noskaidroja latviešu un igauņu leģiona jautājumu un piešķīra
leģionāriem politisko bēgļu statusu. Kā atzīts Deklarācijas nobeigumā, tad Latvijas
valdības pienākums ir rūpēties par latviešu karavīru goda un cieņas
aizskāruma novēršanu, kas līdz šim darīts acīmredzami nepietiekami. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts piedāvā dot iespēju latviešu leģionāriem
nacionālajiem karavīriem saņemt nacionālās pretošanās kustības dalībnieka
statusu un līdz ar to arī ikmēneša pabalstu no Aizsardzības ministrijas
līdzekļiem MK noteiktajā apmērā un kārtībā, ko paredz likuma Par nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka statusu 10. pants. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts atjaunojot vēsturisko patiesību, radīs
iespēju nelielai sabiedrības daļai saņemt materiālo pabalstu, kas sniegtu gan
materiālo atbalstu, gan morālu gandarījumu. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. Latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2008. |
2009. |
2010. |
2011. |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
- |
1 200 000 |
1 200 000 |
1 200 000 |
1 200 000 |
|||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- 1 200 000 |
- 1 200 000 |
- 1 200 000 |
- 1 200 000 |
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
- |
- |
- |
- |
|||||||||
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Nacionālo
karavīru biedrība, Latvijas Nacionālo partizānu apvienība. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Izstrādāto likumprojektu atbalsta. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas. |
Jaunas institūcijas
netiek radītas un to funkcijas netiek paplašinātas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā
pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||