Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2008.gada
16.septembrī
Nr.________________
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu
likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu "Par pilnvarojumu Ministru kabinetam atzīt
Abhāzijas Republikas neatkarību .
Pielikumā:
2. Anotācija
(uz 2 lp.).
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Par
pilnvarojumu Ministru kabinetam
atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību
Pilnvarot Ministru kabinetu atzīt Abhāzijas Republikas
neatkarību, pamatojoties uz ANO Statūtu preambulu un 1.pantu, 1970. gada
24.oktobra deklarāciju Par starptautisko tiesību principiem, kas attiecas uz
starpvalstu draudzīgajām attiecībām un sadarbību, 1966. gada 16.decembra
Starptautiskā Pakta par pilsoniskajām un politiskām tiesībām 1. panta pirmo
punktu.
Pārejas noteikumi:
1. Līdz 2008. gada 1. decembrim nodibināt
diplomātiskās attiecības ar Abhāzijas Republiku;
2. Veikt nepieciešamos pasākumus, lai veicinātu Abhāzijas
Republikas uzņemšanu Apvienoto Nāciju Organizācijā, Eiropas Drošības un
Sadarbības Organizācijā un Eiropas Padomē.
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
likumprojektam
Par
pilnvarojumu Ministru kabinetam
atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Abhāzijas Republika ir valsts Melnās jūras
ziemeļaustrumu piekrastē, kas ziemeļrietumos robežojas ar Krieviju gar upi
Psou, bet ziemeļos gar Lielā Kaukāza kalnu grēdu; dienvidaustrumos tā
robežojas ar Gruziju gar Ingūri upi. Teritorija sastāda 8,7
tūkst. кm2. Iedzīvotāju skaits: 340 tūkst. cilvēku.
Nacionālās pamatgrupas : abhāzi, armēņi, mingrēli, gruzīni, krievi, ukraiņi,
grieķi, igauņi. Galvaspilsēta - Suhumi. Abhāzija pēc pašas
lūguma tika uzņemta Krievijas Impērijas sastāvā 1810. gadā. Kopš 1921. gada
tā bija Padomju Sociālistiskā republika.
Kopš 1931. gada tā kļuva par Autonomo republiku Gruzijas PSR sastāvā. Valstisko neatkarību
Abhāzija panāca 1993. gada 30. septembrī, kad kara gaitā, kuru 1992. gada 14.
augustā uzsāka Gruzija, no Abhāzijas Republikas teritorijas tika padzīts
Gruzijas karaspēks. Abhāzijas Republikas
valstisko neatkarību 2008. gada 26. augustā atzina Krievijas Federācija,
2008. gada 5. septembrī Nikaragvas Republika. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz
dot Ministru kabinetam uzdevumu atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību,
nodibināt diplomātiskās attiecības, sniegt Abhāzijai diplomātisko palīdzību. |
|
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts veicinās sabiedrības
integrāciju. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums
u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
|
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||