Rīgā
2008. gada 10. septembrī Nr. 8/6-2- -(9/08)
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās
Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījums likumā Par nacionālās pretošanās
kustības dalībnieka statusu.
Pielikumā: Likumprojekts,
anotācija
likumprojektam.
Saeimas deputāti :
1. ___________________ _______________________
2. ___________________ _______________________
3. ___________________ _______________________
4. ___________________ _______________________
5. ___________________ _______________________
Grozījums likumā Par nacionālās pretošanās
kustības dalībnieka statusu
Izdarīt likumā Par nacionālās pretošanās kustības
dalībnieka statusu šādu grozījumu:
Papildināt 2.panta pirmo daļu ar jaunu 11)
punktu šādā redakcijā:
11) piedalījās nacionālo karavīru vienību bruņotā pretošanās
cīņā pret okupācijas režīma militārajiem formējumiem.
Pārejas noteikums
Likuma 10. pants attiecībā uz personām, kam tiesības uz nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka statusu rodas ar šo likumu, stājas spēkā ar 2009.
gada 1. janvāri.
Anotācija likumprojektam Grozījumi likumā
Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeima 1998. gada 29. oktobrī pieņēma deklarāciju Par latviešu
leģionāriem otrajā pasaules karā, lai atjaunotu vēsturisko patiesību un
sargātu latviešu karavīru labo piemiņu. Deklarācijā konstatēts, ka tikai
politiskie demagogi traktē atrašanos latviešu leģiona rindās kā Vācijas
fašistiskā režīma atbalstīšanu. Leģionā iesaukto un brīvprātīgi iestājušos
karavīru mērķis bija nosargāt Latviju no staļiniskā režīma atjaunošanas. Viņi
nekad nav piedalījušies hitleriešu soda akcijās pret mierīgajiem
iedzīvotājiem. Latviešu leģions līdzīgi Somijas armijai karoja nevis pret
antihitlerisko koalīciju, bet gan tikai pret vienu tās dalībvalsti PSRS,
kas attiecībā pret Somiju un Latviju bija agresors. ASV, Lielbritānija un
Francija jau 1946. gadā noskaidroja latviešu un igauņu leģiona jautājumu un
piešķīra leģionāriem politisko bēgļu statusu. Kā atzīts Deklarācijas
nobeigumā, tad Latvijas valdības pienākums ir rūpēties par latviešu karavīru
goda un cieņas aizskāruma novēršanu, kas līdz šim darīts acīmredzami
nepietiekami. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts piedāvā dot iespēju latviešu leģionāriem nacionālajiem karavīriem saņemt nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu un līdz ar to arī ikmēneša pabalstu no Aizsardzības ministrijas līdzekļiem MK noteiktajā apmērā un kārtībā, ko paredz likuma Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu 10. pants. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts atjaunojot vēsturisko patiesību, radīs
iespēju nelielai sabiedrības daļai saņemt materiālo pabalstu, kas sniegtu gan
materiālo atbalstu, gan morālu gandarījumu. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. Latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2008. |
2009. |
2010. |
2011. |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likum-projekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
- |
1 200 000 |
1 200 000 |
1 200 000 |
1 200 000 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- 1 200 000 |
- 1 200 000 |
- 1 200 000 |
- 1 200 000 |
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
- |
- |
- |
- |
|||||||||
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Nacionālo karavīru biedrība, Latvijas Nacionālo partizānu apvienība. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Izstrādāto likumprojektu atbalsta. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas un to funkcijas netiek paplašinātas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||