Rīgā
.09.2008. Nr.90/TA-2022
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Skrodele 67013238, Ilze.Skrodele@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes
protokola Nr.61 .§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas
fonda vadības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2007, 6.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2007, 33.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 6.punktu šādā
redakcijā:
"6) Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji noteicošie rādītāji, saskaņā ar kuriem
vērtē Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par to
apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;".
2. Izteikt 19.panta pirmo, otro
un trešo daļu šādā redakcijā:
"(1) Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes
vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu, apstiprināšanu ar
nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma
atgūšanu.
(2) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta
iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst Eiropas Savienības fondu
projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Eiropas Savienības fonda aktivitātes projektu iesniegumu atlases kārtas
ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
(3) Lēmumu
par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas
neatbilst Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem
un neatbilstības novēršana ietekmētu Eiropas Savienības fonda projekta
iesniegumu pēc būtības vai Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums atbilst
Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, bet
Eiropas Savienības fonda aktivitātes
projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nav pieejams finansējums projekta
īstenošanai."
3. Papildināt 19.pantu ar piekto
daļu šādā redakcijā:
"(5) Lēmumu
par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu
pieņem, ja tas neatbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem, bet neatbilstību novēršana neietekmē Eiropas Savienības
fonda projekta iesniegumu pēc būtības. Ja lēmumā noteiktie nosacījumi netiek
izpildīti, Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu uzskata par noraidītu."
4. Izteikt 21.pantu šādā
redakcijā:
"21.pants.
Lēmuma pieņemšanas termiņš
Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde lēmumu par
Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai
noraidīšanu pieņem ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc Eiropas Savienības fonda projekta
iesnieguma iesniegšanas beigu datuma."
5. Izteikt 26.pantu šādā
redakcijā:
"26.pants. Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma precizēšana
Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums pēc tā
iesniegšanas līdz lēmuma pieņemšanai par tā apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai
noraidīšanu nav precizējams."
6. Izteikt 28.panta otro daļu
šādā redakcijā:
"(2) Eiropas
Savienības fonda projekta iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā
Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas materiāliem tikai pēc
tam, kad stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma
apstiprināšanu, apstiprināšanu ar
nosacījumu vai noraidīšanu."
7. Izteikt 29.pantu šādā
redakcijā:
"29.pants. Informācijas atklātība
(1) Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma lieta
ir ierobežotas pieejamības informācija.
Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtē vai ir vērtējušas Eiropas
Savienības fonda projekta iesniegumu.
(2) Pēc lēmuma pieņemšanas par
Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu par
vispārpieejamu uzskata šādu informāciju:
1) Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs
(fiziskās personas vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums un
juridiskā adrese);
2) Eiropas Savienības fonda projekta nosaukums;
3) piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma
apmērs;
4) plānošanas dokumentā paredzētā aktivitāte,
kuras ietvaros piešķirts Eiropas Savienības finansējums;
5) Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas
vieta;
6) kopsavilkums par Eiropas Savienības fonda
projekta ietvaros veicamajām darbībām.
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā informācija
ir pieejama Informācijas atklātības likumā noteiktajā apjomā un kārtībā pēc
tam, kad stājies spēkā lēmums par
projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai
noraidīšanu."
Ekonomikas ministrs
K.Gerhards
Normatīvā akta projekta Grozījumi
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā
anotācija
I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums. |
Ministru kabineta noteikumu par darbības programmu papildinājumu
aktivitātes/apakšaktivitātes īstenošanu saskaņošanas procesā ir konstatētas
sistēmas problēmas Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda
vadības likuma neprecīzā regulējuma dēļ. Saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda
vadības likumu lēmumu par Eiropas Savienības projekta iesnieguma (turpmāk
projekta iesniegums) noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas Savienības
fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Taču normatīvajā aktā nav
noteiktas tiesības projekta iesniegumu noraidīt pamatojoties uz to, ka
nepietiek finansējums. Finansējuma pietiekamība tiek konstatēta tikai pēc tam, kad visi
projekta iesniegumi ir sarindoti un izvērtēti, līdz ar to nav iespējams
vērtēšanas procesā konstatēt vai projekta iesniegumam pietiek finansējums.
Atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 26.jūnija noteikumiem Nr. 419, kā arī
pastāvot esošajam tiesiskajam regulējumam ir noteikts, ka: 1)
Projekti, kas
sasnieguši minimālo punktu skaitu, lai kvalificētos finansēšanai, uzskatāmi
par apstiprinātiem. 2)
Par
apstiprināto projektu īstenošanu jāslēdz līgums:
30 darba dienu
laikā, ja finansējums ir pieejams;
Ja
finansējums nav pieejams, 5
darba dienu laikā pēc tam, kad finansējums kļūst pieejams. 3)
normatīvie
akti nenosaka termiņu, kādā jādara pieejams finansējums projekta īstenošanai. Ņemot vērā augstāk minēto,
struktūrfondu un kohēzijas fonda vadībā iesaistītajām institūcijām ir
tiesības veidot projektu rezerves sarakstus, proti, nodrošinot iespēju
pārdalīt šajā sarakstā esošajiem projektiem to finansējumu, kas (1) netiek
izlietots citu šīs aktivitātes projektu ietvaros, (2) paliek pāri citās
aktivitātēs; (3) tiek rasts papildus citu darbību rezultātā. Tomēr
attiecīgais regulējums nav pietiekšos
tiem gadījumiem, kad nav plānots attiecīgajā aktivitātē piešķirt papildu
finansējumu vai arī projekta īstenošana, kad tiks piešķirts finansējums nebūs
iespējama. Tādejādi vadošā iestāde, kamēr nav veikti precizējumi likumā, ir
piedāvājusi aktivitātes/apakšaktivitātes noteikumos iestrādāt finansējuma
piešķiršanas kritēriju, kas dod iespēju pieņemt lēmumu par projekta
iesnieguma noraidīšanu nepietiekoša finansējuma gadījumā, tomēr ņemot vērā,
ka finansējuma nepietiekamība tiek konstatēta tikai pēc projektu
iesniegumu sarindošanas, attiecīgais projekta iesniegums ir jānodod atpakaļ
vērtēšanas komisijā, līdz ar to paildzinot vērtēšanas procesu. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība. |
Likumprojektā ir precizēts regulējums, kas
nosaka tiesības struktūrfondu un kohēzijas fonda vadībā iesaistītajām
institūcijām pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekoša
finansējuma gadījumā, kā arī atrunāta lēmuma ar nosacījumu pieņemšanas
kārtība nosakot, ka lēmumu ar nosacījumu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas
Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, bet neatbilstību
novēršana neietekmē Eiropas Savienības projekta iesniegumu pēc būtības.
Lēmumā noteikto nosacījumu neizpildes gadījumā Eiropas Savienības projekta
iesniegumu uzskata par noraidītu. Attiecīgais regulējums nosaka ierobežojumus
Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes/apakšakivitātes īstenošanu
noteikt gadījumus, kad tiek pieņemts lēmums ar nosacījumu. |
||||||||||||
3. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
II Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
|||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
III Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads 2008 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
6. Cita informācija.
|
Likumprojekta īstenošanu iesaistītās institūcijas
nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
||||||||||||
IV Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?
|
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts atbilst Latvijas saistībām, ko tā ir
uzņēmusies, 2003.gadā Atēnās parakstot un noteiktā kārtībā ratificējot
Pievienošanās Eiropas Savienībai līgumu. Normatīvā akta sagatavošanā ir ņemta vērā Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 11.jūlija regula (EK)
Nr. 1083/2006 ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās
attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu
(EK) Nr. 1260/1999. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4.Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
|||||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu?
|
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||||
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?
|
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
informācija par to tiks ievietota Ekonomikas ministrijas mājas lapā un NAIS. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
I.Skrodele |
02.07.2008. 16:56
1172
Ilze Skrodele
67013238 Ilze.Skrodele@em.gov.lv