LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU
(NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba ielā 10/12, Rīgā,
LV-1811 tālr. 6708 7318, fakss 6708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2008.gada
14.oktobris
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojekta "Eiropas
Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība"
programmu vadības likums" (Nr.830/Lp9) izskatīšanu 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 28
lapām.
Godbijībā,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Eiropas
Savienības struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmu
vadības likums
(Reģ.Nr.
830/Lp9)
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (19) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija (ar valodas speciālistu labojumiem) |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi
termini: 1) izdevumu atbilstības pārbaude projektā īstenoto aktivitāšu un
izlietotā finansējuma 100 procentu pārbaude Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmās, kas īstenojamas ar
Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu; 2) izlases veida pārbaude Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas, kas īstenojama ar
Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu, vadības un
kontroles sistēmas efektivitātes un projektu, kuri saskaņā ar pamatotu riska
analīzi attiecīgās programmas ietvaros ir atlasīti pēc nejaušības principa,
finanšu dokumentu pārbaude; 3) nacionālā atbildīgā iestāde Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas partnervalsts
iestāde, kas nodrošina programmas partnervalsts uzņemto saistību izpildi
attiecībā uz programmas dokumenta izstrādi un programmas ieviešanu un
kontroli; 4) nacionālā apakškomiteja Latvijā izveidota Eiropas Savienības
struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmu vadībā
iesaistīta koleģiāla institūcija visām programmām padomdevēja funkciju
nodrošināšanai nacionālai atbildīgai iestādei; 5) neatbilstība jebkurš Eiropas Kopienas tiesību aktu pārkāpums,
kas noticis saimnieciskās darbības subjekta darbības vai bezdarbības dēļ un
kas rada vai varētu radīt kaitējumu Eiropas Savienības vispārējam budžetam,
prasot no vispārējā budžeta segt nepamatotu izdevumu daļu; 6) neattiecināmas izmaksas Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas finansējumam
pieteiktie izdevumi, kas neatbilst finanšu atbilstības noteikumiem un netiek
segti no programmas finansējuma; 7) otrā līmeņa finanšu kontrole Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas, kas īstenojama ar
Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu, vadības un kontroles sistēmas
efektivitātes un projektu, kuri saskaņā ar pamatotu riska analīzi attiecīgās
programmas ietvaros ir atlasīti pēc nejaušības principa, finanšu dokumentu
pārbaude; 8) pirmā līmeņa finanšu kontrole projektā īstenoto aktivitāšu un
izlietotā finansējuma 100 procentu pārbaude Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmās, kas īstenojamas ar
Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu; 9) programmas dokuments dokuments, kuru izstrādā attiecīgas
Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā
sadarbība programmas partnervalstis un apstiprina Eiropas Komisija un kas
nosaka attīstības stratēģiju, programmas mērķus un prioritāšu kopumu, kas
īstenojams ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu vai ar Eiropas
Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu, kā arī programmas un
projektu ieviešanas kārtību un nosacījumus; 10) programmas partnervalsts Eiropas Savienības dalībvalsts vai
valsts ārpus Eiropas Savienības teritorijas, kuras reģioni ir iekļauti kā
attiecināma teritorija Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa
Eiropas teritoriālā sadarbība programmā, kas īstenojama ar Eiropas
Reģionālās attīstības fonda atbalstu vai programmā, kas īstenojama ar Eiropas
Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu; 11) projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē Eiropas
Savienības struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmu projektu iesniegumus un
pieņem lēmumu par to apstiprināšanu vai noraidīšanu; 12) revidentu grupa koleģiāla Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmu vadībā iesaistīta institūcija, kuras sastāvā ir pārstāvis no
attiecīgas programmas partnervalsts un kura palīdz revīzijas iestādei pildīt
tai noteiktās funkcijas, kā arī nodrošina programmu otrā līmeņa finanšu
kontroli; 13) vienošanās par programmas ieviešanu Eiropas Savienības
struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas
partnervalstu nacionālo atbildīgo iestāžu un vadošās iestādes vienošanās par
programmas ieviešanu, programmas vadībā iesaistīto institūciju tiesībām un
pienākumiem, partnervalstu saistībām, kā arī lēmumu pieņemšanas procesu un
nosacījumiem attiecībā uz finanšu pārvaldību un kontroli, pārkāpumiem,
maksājumu un neatbilstoši veiktu izdevumu atgūšanas kārtību. |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi
termini: 1) izdevumu atbilstības pārbaude projektā īstenoto aktivitāšu un
izlietotā finansējuma 100 procentu pārbaude Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmās, kas īstenojamas ar
Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu; 2) izlases veida pārbaude Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas, kas īstenojama ar
Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu, vadības un
kontroles sistēmas efektivitātes un projektu, kuri saskaņā ar pamatotu riska
analīzi attiecīgās programmas ietvaros ir atlasīti pēc nejaušības principa,
finanšu dokumentu pārbaude; 3) nacionālā atbildīgā iestāde Eiropas Savienības struktūrfondu
3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas partnervalsts iestāde, kas
nodrošina šīs partnervalsts uzņemto saistību izpildi attiecībā uz programmas
dokumenta izstrādi un programmas ieviešanu un kontroli; 4) nacionālā apakškomiteja Latvijā izveidota Eiropas Savienības
struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmu vadībā
iesaistīta koleģiāla institūcija, kas nodrošina visām programmām nacionālās
atbildīgās iestādes padomdevēja funkcijas; 5) neatbilstība jebkurš Eiropas Kopienas tiesību aktu pārkāpums,
kas noticis saimnieciskās darbības subjekta darbības vai bezdarbības dēļ un
rada vai varētu radīt kaitējumu Eiropas Savienības vispārējam budžetam, tāpēc
ka tiek prasīts no vispārējā budžeta segt nepamatotu izdevumu daļu; 6) neattiecināmas izmaksas Eiropas Savienības struktūrfondu
3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas finansējumam pieteiktie
izdevumi, kas ir pretrunā ar finanšu atbilstības noteikumiem un netiek segti
no programmas finansējuma; 7) otrā līmeņa finanšu kontrole Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas, kas īstenojama ar
Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu, vadības un kontroles sistēmas
efektivitātes un projektu, kuri saskaņā ar pamatotu riska analīzi attiecīgās
programmas ietvaros ir atlasīti pēc nejaušības principa, finanšu dokumentu
pārbaude; 8) pirmā līmeņa finanšu kontrole projektā īstenoto aktivitāšu un
izlietotā finansējuma 100 procentu pārbaude Eiropas Savienības struktūrfondu
3. mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmās, kas īstenojamas ar
Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu; 9) programmas dokuments dokuments, kuru izstrādā attiecīgas
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmas partnervalstis un apstiprina Eiropas Komisija un kurš nosaka
attīstības stratēģiju, programmas mērķus un prioritāšu kopumu, kas īstenojams
ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda vai ar Eiropas Kaimiņattiecību un
partnerības instrumenta atbalstu, kā arī programmas un projektu ieviešanas
kārtību un nosacījumus; 10) programmas partnervalsts Eiropas Savienības dalībvalsts vai
valsts ārpus Eiropas Savienības teritorijas, kuras reģioni ir iekļauti kā
attiecināma teritorija Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas
teritoriālā sadarbība programmā, kas īstenojama ar Eiropas Reģionālās
attīstības fonda atbalstu, vai programmā, kas īstenojama ar Eiropas
Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu; 11) projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē Eiropas Savienības
struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmu projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par to apstiprināšanu vai noraidīšanu; 12) revidentu grupa koleģiāla Eiropas Savienības struktūrfondu
3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmu vadībā iesaistīta institūcija, kuras sastāvā ir pārstāvis no
attiecīgas programmas partnervalsts un kura palīdz revīzijas iestādei pildīt
tai noteiktās funkcijas, kā arī nodrošina programmu otrā līmeņa finanšu
kontroli; 13) vienošanās par programmas ieviešanu Eiropas Savienības
struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība programmas
partnervalstu nacionālo atbildīgo iestāžu un vadošās iestādes vienošanās par
programmas ieviešanu, programmas vadībā iesaistīto institūciju tiesībām un
pienākumiem, partnervalstu saistībām, kā arī lēmumu pieņemšanas procesu un
nosacījumiem attiecībā uz finanšu pārvaldību un kontroli, pārkāpumiem,
maksājumu un neatbilstoši veiktu izdevumu atgūšanas kārtību. |
2. pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā
sadarbība programmu (turpmāk programmu) efektīvu, caurredzamu un finanšu
vadības principiem atbilstošu vadību Latvijā, ciktāl to nenosaka tieši
piemērojamie Eiropas Savienības tiesību akti. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā
sadarbība programmu (turpmāk programmas) efektīvu, caurskatāmu un finanšu
vadības principiem atbilstošu vadību Latvijā, ciktāl to nenosaka tieši
piemērojamie Eiropas Savienības tiesību akti. |
3.pants. Likuma darbības joma (1) Likums attiecas uz
programmu vadību, kas īstenojamas ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda
atbalstu: 1) Latvijas Lietuvas
pārrobežu sadarbības programmu; 2) Igaunijas Latvijas
pārrobežu sadarbības programmu; 3) Centrālā Baltijas
jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmu; 4) Baltijas jūras
reģiona transnacionālās sadarbības programmu; 5) Starpreģionu
sadarbības programmu INTERREG IVC; 6) Pilsētvides
attīstības programmu URBACT II; 7) ESPON 2013
programmu (Eiropas telpiskās plānošanas pārraudzības tīklu); 8) Labas teritoriālās
sadarbības programmu pārvaldības programmu INTERACT II. (2) Likums attiecas uz
programmu vadību, kas īstenojamas ar Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības
instrumenta atbalstu: 1) Igaunijas Latvijas
Krievijas pārrobežu sadarbības programmu; 2) Latvijas Lietuvas
Baltkrievijas pārrobežu sadarbības programmu. (3) Likums nosaka
programmu vadībā 2007. 2013. gada plānošanas periodā iesaistītās
institūcijas un personas, to tiesības un pienākumus. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbības joma (1) Likums attiecas uz
šādu ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu īstenojamu programmu
vadību: 1) LatvijasLietuvas
pārrobežu sadarbības programmu; 2) IgaunijasLatvijas
pārrobežu sadarbības programmu; 3) Centrālā Baltijas
jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmu; 4) Baltijas jūras
reģiona transnacionālās sadarbības programmu; 5) starpreģionu
sadarbības programmu INTERREG IVC; 6) pilsētvides
attīstības programmu URBACT II; 7) ESPON 2013 programmu (Eiropas telpiskās plānošanas
pārraudzības tīklu); 8) labas teritoriālās
sadarbības programmu pārvaldības programmu INTERACT II. (2) Likums attiecas uz
šādu ar Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu
īstenojamu programmu vadību: 1)
IgaunijasLatvijasKrievijas pārrobežu sadarbības programmu; 2)
LatvijasLietuvasBaltkrievijas pārrobežu sadarbības programmu. (3) Likums nosaka 2007.2013.gada
plānošanas periodā programmu vadībā iesaistītās institūcijas un personas, to
tiesības un pienākumus. |
4. pants. Programmu vadības nodrošināšana (1) Programmu vadība
Latvijā šā likuma 2. panta pirmajā un otrajā daļā minētajām
programmām ir sadarbībā ar attiecīgās programmas partnervalstīm līdzdalība
programmu dokumentu izstrādē, to iesniegšana apstiprināšanai Ministru
kabinetā, līdzdalība programmas ieviešanā, uzraudzībā un izvērtēšanā, finanšu
kontrolē un revīzijas veikšanā. |
1 |
Juridiskais birojs Aizstāt 4.panta pirmajā
daļā skaitli 2 ar skaitli 3. |
Atbalstīts |
4. pants. Programmu vadības nodrošināšana (1) Programmu vadība
Latvijā šā likuma 3. panta pirmajā un otrajā daļā minētajām programmām
ir sadarbībā ar attiecīgās programmas partnervalstīm līdzdalība programmu
dokumentu izstrādē, to iesniegšana apstiprināšanai Ministru kabinetā,
līdzdalība programmas ieviešanā, uzraudzībā un izvērtēšanā, finanšu kontrolē
un revīzijas veikšanā. |
(2) Programmu vadība
Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai un Igaunijas Latvijas
Krievijas pārrobežu sadarbības programmai papildus šā likuma 4. panta
pirmajā daļā minētajam ir programmu dokumentu iesniegšana apstiprināšanai
Eiropas Komisijā, programmu vadības un kontroles sistēmu izveide un to
darbības nodrošināšana. |
|
|
|
(2) Programmu vadība
Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai un Igaunijas Latvijas
Krievijas pārrobežu sadarbības programmai papildus šā likuma 4. panta
pirmajā daļā minētajam ir programmu dokumentu iesniegšana apstiprināšanai
Eiropas Komisijā, programmu vadības un kontroles sistēmu izveide un to
darbības nodrošināšana. |
(3) Programmu darba
valoda ir angļu valoda. |
2 |
Juridiskais birojs Izslēgt 4.panta trešo
daļu. |
Atbalstīts |
|
II nodaļa Programmu vadības, kas īstenojamas ar Eiropas
Reģionālās attīstības fonda atbalstu, nodrošināšana |
3 |
Juridiskais birojs Izteikt II nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: Eiropas
Reģionālās attīstības fonda ietvaros atbalstāmo programmu vadības
nodrošināšana. |
Atbalstīts |
II nodaļa Eiropas Reģionālās attīstības fonda ietvaros atbalstāmo
programmu vadības nodrošināšana |
5. pants. Programmu vadībā iesaistītās
institūcijas un personas Programmu vadību
nodrošina šādas institūcijas un personas: 1) nacionālā atbildīgā
iestāde; 2) nacionālā
apakškomiteja; 3) vadošā iestāde; 4) sertifikācijas
iestāde; 5) revīzijas iestāde; 6) uzraudzības
komiteja; 7) apvienotais
tehniskais sekretariāts; 8) programmu
finansējuma saņēmējs. |
|
|
|
5. pants. Programmu vadībā iesaistītās
institūcijas un personas Programmu vadību
nodrošina šādas institūcijas un personas: 1) nacionālā atbildīgā
iestāde; 2) nacionālā
apakškomiteja; 3) vadošā iestāde; 4) sertifikācijas
iestāde; 5) revīzijas iestāde; 6) uzraudzības
komiteja; 7) apvienotais
tehniskais sekretariāts; 8) programmu
finansējuma saņēmējs. |
6. pants. Nacionālā atbildīgā iestāde, tās
pienākumi un tiesības (1) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) šā likuma
3. panta pirmajā daļā minētajām programmām sadarbībā ar attiecīgās
programmas partnervalstīm nodrošināt līdzdalību programmu dokumentu izstrādē
un to iesniegšanu apstiprināšanai Ministru kabinetā, līdzdalību programmu
uzraudzībā un izvērtēšanā, finanšu kontrolē un revīzijā; |
|
|
|
6. pants. Nacionālā atbildīgā iestāde, tās
pienākumi un tiesības (1) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) šā likuma
3. panta pirmajā daļā minētajām programmām sadarbībā ar attiecīgās
programmas partnervalstīm nodrošināt līdzdalību programmu dokumentu izstrādē
un to iesniegšanu apstiprināšanai Ministru kabinetā, līdzdalību programmu
uzraudzībā un izvērtēšanā, finanšu kontrolē un revīzijā; |
2) Latvijas Lietuvas
pārrobežu sadarbības programmai papildus šā likuma 6. panta pirmās daļas
1. apakšpunktā minētajam nodrošināt programmas iesniegšanu
Eiropas Komisijā un uzsākt sarunu procesu par programmas dokumenta
apstiprināšanu; |
4 |
Juridiskais birojs Aizstāt 6.panta pirmās
daļas 2.punktā vārdu apakšpunktā ar vārdu punktā. |
Atbalstīts |
2) Latvijas Lietuvas
pārrobežu sadarbības programmai papildus šā likuma 6. panta pirmās daļas
1. punktā minētajam nodrošināt programmas iesniegšanu Eiropas Komisijā
un uzsākt sarunu procesu par programmas dokumenta apstiprināšanu; |
3) parakstīt vienošanos
ar attiecīgās programmas vadošo iestādi par Latvijas dalību programmā un
programmas ieviešanu; 4) pārstāvēt Latvijas
nacionālās intereses, deleģējot pārstāvjus un nodrošinot dalību šā likuma
3.panta pirmajā daļā minēto programmu uzraudzības komitejās; 5) nodrošināt
nacionālās apakškomitejas darbu un apstiprināt nacionālās apakškomitejas
nolikumu; 6) nodrošināt valsts
budžeta finansējuma plānošanu šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto
programmu tehniskās palīdzības līdzfinansējumam; |
|
|
|
3) parakstīt vienošanos
ar attiecīgās programmas vadošo iestādi par Latvijas līdzdalību programmā un
programmas ieviešanu; 4) pārstāvēt Latvijas
nacionālās intereses, deleģējot pārstāvjus un nodrošinot līdzdalību šā likuma
3.panta pirmajā daļā minēto programmu uzraudzības komitejās; 5) nodrošināt
nacionālās apakškomitejas darbu un apstiprināt nacionālās apakškomitejas
nolikumu; 6) nodrošināt valsts
budžeta finansējuma plānošanu šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu
tehniskās palīdzības līdzfinansējumam; |
7) nodrošināt valsts
budžeta līdzfinansējuma plānošanu un piešķiršanu Latvijas partneriem šā
likuma 3. panta pirmās daļas 1.-3. apakšpunktā minēto
programmu apstiprināto projektu ietvaros; |
5 |
Juridiskais birojs Aizstāt 6.panta pirmās daļas
7.punktā skaitļus un vārdus 1.-3. apakšpunktā ar skaitļiem un vārdiem 1.,
2. vai 3.punktā. |
Atbalstīts |
7) nodrošināt valsts
budžeta līdzfinansējuma plānošanu un piešķiršanu Latvijas partneriem šā
likuma 3.panta pirmās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto programmu apstiprināto
projektu ietvaros; |
8) nodrošināt finanšu
līdzekļu plānošanu valsts budžetā šī līkuma 3.panta pirmajā daļā minēto
programmu īstenošanai un maksājumu veikšanu; |
|
|
|
8) nodrošināt finanšu
līdzekļu plānošanu valsts budžetā šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto
programmu īstenošanai un maksājumu veikšanu; |
9) nozīmēt pirmā
līmeņa finanšu kontroles institūcijas funkciju izpildītāju šā likuma
3. panta pirmajā daļā minēto programmu Latvijas projektu partneriem un
nodrošināt pirmā līmeņa finanšu kontroles metodisko vadību; |
6 |
Juridiskais birojs Aizstāt 6.panta pirmās
daļas 9.punktā vārdu nozīmēt ar vārdu noteikt. |
Atbalstīts |
9) noteikt pirmā līmeņa
finanšu kontroles institūcijas funkciju izpildītāju šā likuma 3. panta
pirmajā daļā minēto programmu Latvijas projektu partneriem un nodrošināt
pirmā līmeņa finanšu kontroles metodisko vadību; |
10) nodrošināt dalību
šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu Revidentu grupās; 11) sniegt informāciju attiecīgās programmas
vadošai iestādei, sertifikācijas iestādei un revīzijas iestādei, kā arī
Eiropas Komisijai par šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu
ieviešanā konstatētajām neatbilstībām; 12) nodrošināt informācijas un publicitātes
pasākumus veicinot projektu attīstību un Latvijas partneru iesaisti dalībai
šā likuma 3. panta pirmajā daļā minētajās programmās; 13) sadarbībā ar attiecīgās programmas
partnervalstīm veikt programmas izvērtējumu, kas saistīts ar programmas
uzraudzību. (2) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādas tiesības: 1) konsultēties ar
nacionālo apakškomiteju nacionālās pozīcijas sagatavošanā par programmu
izstrādi un uzraudzību, programmu ietvaros iesniegto projektu atbilstību
nacionāliem un reģionāliem plānošanas dokumentiem un to prioritātēm, kā arī
programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu iesniegumu
apstiprināšanu vai noraidīšanu finansējuma piešķiršanai attiecīgās programmas
uzraudzības komitejā; 2) pēc pieprasījuma
sniegt šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu vadībā
iesaistītām institūcijām un personām atzinumu par Latvijas partneru
atbilstību dalībai atbilstoši attiecīgas programmas dokumentā noteiktajām
projekta partnera atbilstības kritērijiem; 3) paust viedokli par
iesniegtā projekta ar Latvijas partnera dalību apstiprināšanu vai noraidīšanu
šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu uzraudzības komitejās. (3) Nacionālās
atbildīgās iestādes funkcijas pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā
pilda kā nacionālā atbildīgā iestāde saskaņā ar šo likumu, tiktu nodalītas no
citām tās funkcijām. |
|
|
|
10) nodrošināt
līdzdalību šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu revidentu grupās; 11) sniegt informāciju
attiecīgās programmas vadošajai iestādei, sertifikācijas iestādei un
revīzijas iestādei, kā arī Eiropas Komisijai par šā likuma 3.panta pirmajā
daļā minēto programmu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām; 12) nodrošināt
informācijas un publicitātes pasākumus, veicinot projektu attīstību un
Latvijas partneru iesaistīšanu līdzdalībai šā likuma 3.panta pirmajā daļā
minētajās programmās; 13) sadarbībā ar
attiecīgās programmas partnervalstīm veikt ar programmas uzraudzību saistītu
programmas izvērtējumu. (2) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādas tiesības: 1) konsultēties ar
nacionālo apakškomiteju par nacionālās pozīcijas sagatavošanu attiecībā uz
programmu izstrādi un uzraudzību, programmu ietvaros iesniegto projektu
atbilstību nacionālajiem un reģionālajiem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm, kā arī programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu
iesniegumu finansējuma saņemšanai apstiprināšanu vai noraidīšanu attiecīgās
programmas uzraudzības komitejā; 2) pēc pieprasījuma
sniegt šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu vadībā iesaistītajām
institūcijām un personām atzinumu par Latvijas partneru atbilstību
līdzdalībai atbilstoši attiecīgās programmas dokumentā noteiktajiem projekta
partnera atbilstības kritērijiem; 3) paust viedokli par
iesniegtā projekta ar Latvijas partnera līdzdalību apstiprināšanu vai
noraidīšanu šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu uzraudzības
komitejās. (3) Nacionālās
atbildīgās iestādes funkcijas pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šo likumu pilda kā nacionālā atbildīgā iestāde, tiek nodalītas no
citām tās funkcijām. |
7. pants. Nacionālā apakškomiteja, tās pienākumi un
tiesības (1)
Nacionālajai apakškomitejai ir šādi pienākumi: 1) sniegt konsultācijas
nacionālajai atbildīgajai iestādei nacionālās pozīcijas sagatavošanā par šā
likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu izstrādi un uzraudzību,
sniegt atzinumu par programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu
atbilstību nacionāliem un reģionāliem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm, kā arī konsultēt par programmu ietvaros Latvijas partneru
iesniegto projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu finansējuma
piešķiršanai attiecīgās programmas uzraudzības komitejā; 2) savas kompetences
ietvaros veicināt šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu
publicitāti. (2) Nacionālajai
apakškomitejai ir šādas tiesības: 1) savas kompetences
ietvaros sniegt rekomendējošo atzinumu par šā likuma 3. panta pirmajā
daļā minēto programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu
iesniegumu atbilstību nacionāliem un reģionāliem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm; 2) pamatojoties uz
sniegto atzinumu, ierosināt programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto
projektu iesniegumu atbalstīšanu vai noraidīšanu, vai papildus nosacījumu
izvirzīšanu. (3) Nacionālās
apakškomitejas sastāvu apstiprina nacionālā atbildīgā iestāde un tajā
ietilpst: 1) pārstāvis no
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Ārlietu ministrijas,
Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas,
Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības
ministrijas, Satiksmes ministrijas, Veselības ministrijas, Vides ministrijas,
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta, Valsts
reģionālās attīstības aģentūras; 2) pārstāvis no
Kurzemes plānošanas reģiona, Zemgales plānošanas reģiona, Latgales plānošanas
reģiona, Vidzemes plānošanas reģiona, Rīgas plānošanas reģiona, Rīgas
pilsētas pašvaldības; 3) pārstāvis no
Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas. |
|
|
|
7.pants. Nacionālā apakškomiteja, tās pienākumi un
tiesības (1)
Nacionālajai apakškomitejai ir šādi pienākumi: 1) sniegt konsultācijas
nacionālajai atbildīgajai iestādei par nacionālās pozīcijas sagatavošanu
attiecībā uz šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu izstrādi un
uzraudzību, sniegt atzinumu par programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto
projektu iesniegumu atbilstību nacionālajiem un reģionālajiem plānošanas
dokumentiem un to prioritātēm, kā arī konsultēt par programmu ietvaros
Latvijas partneru iesniegto projektu iesniegumu finansējuma saņemšanai
apstiprināšanu vai noraidīšanu attiecīgās programmas uzraudzības komitejā; 2) savas kompetences
ietvaros veicināt šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu
publicitāti. (2) Nacionālajai
apakškomitejai ir šādas tiesības: 1) savas kompetences
ietvaros sniegt rekomendējošu atzinumu par šā likuma 3.panta pirmajā daļā
minēto programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu iesniegumu
atbilstību nacionālajiem un reģionālajiem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm; 2) pamatojoties uz
sniegto atzinumu, ierosināt programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto
projektu iesniegumu atbalstīšanu vai noraidīšanu, vai papildu nosacījumu
izvirzīšanu. (3) Nacionālās
apakškomitejas sastāvu apstiprina nacionālā atbildīgā iestāde un tajā
ietilpst: 1) pārstāvis no
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Ārlietu ministrijas,
Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas,
Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības
ministrijas, Satiksmes ministrijas, Veselības ministrijas, Vides ministrijas,
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta, Valsts
reģionālās attīstības aģentūras; 2) pārstāvis no
Kurzemes plānošanas reģiona, Zemgales plānošanas reģiona, Latgales plānošanas
reģiona, Vidzemes plānošanas reģiona, Rīgas plānošanas reģiona, Rīgas
pilsētas pašvaldības; 3) pārstāvis no
Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas. |
8. pants. Vadošā
iestāde, tās pienākumi un tiesības (1) Vadošās iestādes
pienākums ir nodrošināt šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu
vadību, nodrošinot efektīvu un precīzu operacionālās un finanšu vadības un
kontroles sistēmas izveidošanu un uzturēšanu. (2) Vadošajai iestādei
ir tiesības pieprasīt no sertifikācijas iestādes, revīzijas iestādes, pirmā
līmeņa finanšu kontroles institūcijas, finansējuma saņēmēja, kā arī
programmas partnervalstīm informāciju, kas nepieciešama programmu vadības
nodrošināšanai. (3) Vadošās iestādes
funkcijas Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai pilda
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura par funkciju
izpildi nosaka atbildīgo amatpersonu. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
pilda kā vadošā iestāde saskaņā ar šo likumu, tiek nodalītas no citām tās
funkcijām. |
|
|
|
8.pants. Vadošā
iestāde, tās pienākumi un tiesības (1) Vadošās iestādes
pienākums ir nodrošināt šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu
vadību, gādājot par efektīvu un precīzu operacionālās un finanšu vadības un
kontroles sistēmas izveidošanu un uzturēšanu. (2) Vadošajai iestādei
ir tiesības pieprasīt no sertifikācijas iestādes, revīzijas iestādes, pirmā
līmeņa finanšu kontroles institūcijas, finansējuma saņēmēja, kā arī
programmas partnervalstīm programmu vadības nodrošināšanai nepieciešamo
informāciju. (3) Vadošās iestādes
funkcijas attiecībā uz LatvijasLietuvas pārrobežu sadarbības programmu pilda
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura nosaka par
funkciju izpildi atbildīgo amatpersonu. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šo likumu pilda kā vadošā iestāde, tiek nodalītas no citām tās
funkcijām. |
9. pants. Sertifikācijas iestāde, tās pienākumi un
tiesības (1) Sertifikācijas
iestādes pienākums ir veikt šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto
programmu finanšu plūsmas vadību un kontroli, lai nodrošinātu savlaicīgu
attaisnoto izdevumu atmaksu un maksājumu pieteikumu iesniegšanu Eiropas
Komisijā. (2) Sertifikācijas
iestādei ir tiesības pieprasīt no vadošās iestādes, revīzijas iestādes, pirmā
līmeņa finanšu kontroles institūcijas un finansējuma saņēmēja informāciju un
attiecīgos dokumentus, kas nepieciešami finanšu kontroles veikšanai un
izdevumu sertificēšanai. (3) Sertifikācijas
iestādes funkcijas Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai pilda
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura par funkciju
izpildi nosaka atbildīgo amatpersonu. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
pilda kā sertifikācijas iestāde saskaņā ar šo likumu, tiek nodalītas no citām
tās funkcijām. |
|
|
|
9.pants. Sertifikācijas iestāde, tās pienākumi un
tiesības (1) Sertifikācijas
iestādes pienākums ir veikt šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu
finanšu plūsmas vadību un kontroli, lai nodrošinātu savlaicīgu attaisnoto
izdevumu atmaksu un maksājumu pieteikumu iesniegšanu Eiropas Komisijai. (2) Sertifikācijas
iestādei ir tiesības pieprasīt no vadošās iestādes, revīzijas iestādes, pirmā
līmeņa finanšu kontroles institūcijas un finansējuma saņēmēja finanšu
kontroles veikšanai un izdevumu sertificēšanai nepieciešamo informāciju un
dokumentus. (3) Sertifikācijas
iestādes funkcijas attiecībā uz LatvijasLietuvas pārrobežu sadarbības
programmu pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura
nosaka par funkciju izpildi atbildīgo amatpersonu. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šo likumu pilda kā sertifikācijas iestāde, tiek nodalītas no citām
tās funkcijām. |
10. pants. Revīzijas iestāde, tās pienākumi un
tiesības (1) Revīzijas iestādes
pienākums ir nodrošināt šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu
vadības un kontroles sistēmas darbības efektivitātes novērtēšanu un
pamatojoties uz atbilstīgu izlasi pārbaudīt programmu deklarētos izdevumus. (2) Revīzijas iestāde
tās funkciju izpildei izveido un vada Revidentu grupu, kā arī nodrošina otrā
līmeņa finanšu kontroles metodisko vadību. (3) Revīzijas iestādei
ir tiesības pieprasīt un iepazīties ar vadošās iestādes, sertifikācijas
iestādes, pirmā līmeņa finanšu kontroles institūcijas, finansējuma saņēmēja
rīcībā esošiem dokumentiem, finansējumu, telpām un citām materiālajām
vērtībām, kā arī saņemt paskaidrojumus un dokumentu kopijas par jautājumiem,
kas saistīti ar otrā līmeņa finanšu kontroli. (4) Revīzijas iestādes
funkcijas Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai pilda
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura par funkciju
izpildi nosaka atbildīgo amatpersonu. (5) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
pilda kā revīzijas iestāde saskaņā ar šo likumu, tiek nodalītas no citām tās
funkcijām. |
|
|
|
10. pants. Revīzijas iestāde, tās pienākumi un
tiesības (1) Revīzijas iestādes
pienākums ir nodrošināt šā likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu
vadības un kontroles sistēmas darbības efektivitātes novērtēšanu un
pamatojoties uz atbilstīgu izlasi pārbaudīt programmu deklarētos izdevumus. (2) Revīzijas iestāde
tās funkciju izpildei izveido un vada Revidentu grupu, kā arī nodrošina otrā
līmeņa finanšu kontroles metodisko vadību. (3) Revīzijas iestādei
ir tiesības pieprasīt un iepazīties ar vadošās iestādes, sertifikācijas
iestādes, pirmā līmeņa finanšu kontroles institūcijas, finansējuma saņēmēja
rīcībā esošiem dokumentiem, finansējumu, telpām un citām materiālajām
vērtībām, kā arī saņemt paskaidrojumus un dokumentu kopijas par jautājumiem,
kas saistīti ar otrā līmeņa finanšu kontroli. (4) Revīzijas iestādes
funkcijas Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai pilda
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura par funkciju
izpildi nosaka atbildīgo amatpersonu. (5) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
pilda kā revīzijas iestāde saskaņā ar šo likumu, tiek nodalītas no citām tās
funkcijām. |
11. pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības
komiteja ir koleģiāla programmas partnervalstu programmu vadībā iesaistīta
institūcija, kura darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. (2) Uzraudzības
komitejas sastāvu veido saskaņā ar šā likuma 3. panta pirmajā daļā
minēto programmu nosacījumiem, iekļaujot programmas partnervalstu nacionālā,
reģionālā un vietējā līmeņa pārstāvjus, kā arī sociāli ekonomiskos partnerus. (3) Uzraudzības
komitejas pienākums ir, saņemot no attiecīgās programmas vadošās iestādes,
sertifikācijas iestādes un revīzijas iestādes informāciju par programmas
vadību, pārliecināties par programmu ieviešanas efektivitāti un kvalitāti,
tai skaitā pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai
noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu. (4) Uzraudzības
komitejas pieņemtie lēmumi ir saistoši programmu vadībā Latvijā iesaistītajām
institūcijām un personām. |
|
|
|
11.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības
komiteja ir koleģiāla programmas partnervalstu programmu vadībā iesaistīta
institūcija, kura darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. (2) Uzraudzības
komitejas sastāvā, ko veido saskaņā ar šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto
programmu nosacījumiem, iekļauj programmas partnervalstu nacionālā, reģionālā
un vietējā līmeņa pārstāvjus, kā arī sociālekonomiskās sadarbības partnerus. (3) Uzraudzības
komitejas pienākums ir, saņemot no attiecīgās programmas vadošās iestādes,
sertifikācijas iestādes un revīzijas iestādes informāciju par programmas
vadību, pārliecināties par programmas ieviešanas efektivitāti un kvalitāti,
pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, kā arī
lēmumu par nepieciešamību atgūt piešķirto finansējumu. (4) Uzraudzības
komitejas pieņemtie lēmumi ir saistoši programmu vadībā Latvijā iesaistītajām
institūcijām un personām. |
12. pants. Apvienotais tehniskais sekretariāts Vadošā iestāde šā
likuma 3. panta pirmajā daļā minēto programmu vadības nodrošināšanai
katrai programmai izveido apvienoto tehnisko sekretariātu, kas nodrošina
atbalstu vadošās iestādes un sertifikācijas iestādes funkciju veikšanai. |
|
|
|
12.pants. Apvienotais tehniskais sekretariāts Vadošā iestāde, lai
nodrošinātu šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto programmu vadību, katrai
programmai izveido apvienoto tehnisko sekretariātu, kas sniedz atbalstu
vadošās iestādes un sertifikācijas iestādes funkciju veikšanai. |
13. pants. Programmu finansējuma saņēmējs, tā
tiesības un pienākumi (1) Programmu
finansējuma saņēmējs ir programmas partnervalsts attiecināmajā teritorijā
reģistrēta tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona, privāto tiesību juridiska persona vai šādu personu
apvienība, kuras iesniegtais projekta iesniegums ir apstiprināts attiecīgās
programmas uzraudzības komitejā finansējuma saņemšanai. |
7 |
Juridiskais birojs Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Programmu
finansējuma saņēmējs ir programmas partnervalsts tiešās vai pastarpinātās
valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai programmas
partnervalsts attiecināmajā teritorijā reģistrēta privāto tiesību juridiska
persona vai šādu personu apvienība, kuras iesniegtais projekta iesniegums ir
apstiprināts attiecīgās programmas uzraudzības komitejā finansējuma
saņemšanai. |
Atbalstīts |
13.pants. Programmu finansējuma saņēmējs, tā tiesības
un pienākumi (1) Programmu
finansējuma saņēmējs ir programmas partnervalsts tiešās vai pastarpinātās
valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai programmas
partnervalsts attiecināmajā teritorijā reģistrēta privāto tiesību juridiskā
persona vai šādu personu apvienība, kuras iesniegto projekta iesniegumu
finansējuma saņemšanai ir apstiprinājusi attiecīgās programmas uzraudzības
komiteja. |
(2) Finansējuma
saņēmējam ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt
programmas projekta efektīvu un savlaicīgu īstenošanu atbilstoši par projekta
īstenošanu noslēgtā līguma noteikumiem; 2) nodrošināt
grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram programmas projektam; 3) sniegt informāciju
par projekta īstenošanu un nodrošināt programmu vadībā iesaistīto institūciju
pārstāvjiem, kā arī pirmā līmeņa finanšu kontroles institūcijas pārstāvjiem
pieeju visu ar attiecīgā projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem,
kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. |
|
|
|
(2) Finansējuma
saņēmējam ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt
programmas projekta efektīvu un savlaicīgu īstenošanu atbilstoši par projekta
īstenošanu noslēgtā līguma noteikumiem; 2) nodrošināt
grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram programmas projektam; 3) sniegt informāciju
par projekta īstenošanu un nodrošināt programmu vadībā iesaistīto institūciju
pārstāvjiem, kā arī pirmā līmeņa finanšu kontroles institūcijas pārstāvjiem
piekļuvi visu ar attiecīgā projekta īstenošanu saistīto dokumentu
oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. |
(3) Finansējuma
saņēmējam ir šādas tiesības: 1) pieprasīt valsts
budžeta līdzfinansējumu šā likuma 3. panta pirmās daļas 1.-3. apakšpunktā
minēto programmu apstiprināto projektu īstenošanai attiecīgās valsts budžeta
apakšprogrammas finansējuma ietvaros; |
8 |
Juridiskais birojs Aizstāt 13.panta trešās
daļas 1.punktā skaitļus un vārdus 1.-3. apakšpunktā ar skaitļiem un vārdiem
1., 2. vai 3.punktā. |
Atbalstīts |
(3) Finansējuma
saņēmējam ir šādas tiesības: 1) pieprasīt valsts
budžeta līdzfinansējumu šā likuma 3.panta pirmās daļas 1., 2. vai 3.punktā
minēto programmu apstiprināto projektu īstenošanai attiecīgās valsts budžeta
apakšprogrammas finansējuma ietvaros; |
2) no nacionālās
atbildīgās iestādes saņemt informāciju, kas saistīta ar šā likuma
3. panta pirmajā daļā minētajām programmām; 3) no šā likuma
3. panta pirmajā daļā minēto programmu attiecīgā apvienotā tehniskā
sekretariāta saņemt informatīvu atbalstu par projektu sagatavošanu. |
|
|
|
2) no nacionālās
atbildīgās iestādes saņemt ar šā likuma 3.panta pirmajā daļā minētajām
programmām saistīto informāciju; 3) no šā likuma 3.panta
pirmajā daļā minēto programmu attiecīgā apvienotā tehniskā sekretariāta
saņemt informatīvu atbalstu projekta sagatavošanai. |
III nodaļa Programmu vadības, kas
īstenojamas ar Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta atbalstu,
nodrošināšana |
9 |
Juridiskais birojs Izteikt III nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: Eiropas
Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta ietvaros atbalstāmo programmu
vadības nodrošināšana. |
Atbalstīts |
III nodaļa Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības instrumenta
ietvaros atbalstāmo programmu vadības nodrošināšana |
14. pants. Programmu vadībā iesaistītās
institūcijas un personas (1) Programmu vadību
nodrošina šādas institūcijas un personas: 1) nacionālā atbildīgā
iestāde; 2) nacionālā
apakškomiteja; 3) apvienotā vadošā
iestāde; 4) apvienotā
uzraudzības komiteja; 5) apvienotais
tehniskais sekretariāts; 6) programmu
finansējuma saņēmējs. |
|
|
|
14. pants. Programmu vadībā iesaistītās
institūcijas un personas (1) Programmu vadību
nodrošina šādas institūcijas un personas: 1) nacionālā atbildīgā
iestāde; 2) nacionālā
apakškomiteja; 3) apvienotā vadošā
iestāde; 4) apvienotā
uzraudzības komiteja; 5) apvienotais
tehniskais sekretariāts; 6) programmu
finansējuma saņēmējs. |
15. pants. Nacionālā atbildīgā iestāde, tās pienākumi
un tiesības (1) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) šā likuma
3. panta otrajā daļā minētajām programmām sadarbībā ar attiecīgās
programmas partnervalstīm nodrošināt līdzdalību programmu dokumentu izstrādē
un to iesniegšanu apstiprināšanai Ministru kabinetā, līdzdalību programmu
uzraudzībā un izvērtēšanā, finanšu kontrolē un revīzijā; |
|
|
|
15.pants. Nacionālā atbildīgā iestāde, tās pienākumi un
tiesības (1) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) attiecībā uz šā likuma
3.panta otrajā daļā minētajām programmām sadarbībā ar attiecīgās programmas
partnervalstīm nodrošināt līdzdalību programmu dokumentu izstrādē un to
iesniegšanu apstiprināšanai Ministru kabinetā, līdzdalību programmu
uzraudzībā un izvērtēšanā, finanšu kontroles un revīzijas veikšanā; |
2) Igaunijas Latvijas
Krievijas pārrobežu sadarbības programmai papildus šā likuma
15. panta pirmās daļas 1. apakšpunktā minētajam nodrošināt
programmas iesniegšanu Eiropas Komisijā un uzsākt sarunu procesu par programmas
dokumenta apstiprināšanu; |
10 |
Juridiskais birojs Aizstāt 15.panta pirmās
daļas 2.punktā vārdus likuma 15.panta pirmās daļas 1.apakšpunktā ar vārdiem
panta pirmās daļas 1.punktā. |
Atbalstīts |
2) attiecībā uz
IgaunijasLatvijasKrievijas pārrobežu sadarbības programmu papildus
šā panta pirmās daļas 1.punktā minētajam nodrošināt programmas dokumenta
iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas Komisijā un uzsākt sarunu procesu par
programmas dokumenta apstiprināšanu; |
3) parakstīt vienošanos
ar attiecīgās programmas vadošo iestādi par Latvijas dalību programmā un
programmas ieviešanu; 4) pārstāvēt Latvijas
nacionālās intereses, deleģējot pārstāvjus un nodrošinot dalību šā likuma
3. panta otrajā daļā minēto programmu apvienotajās uzraudzības
komitejās; 5) nodrošināt
nacionālās apakškomitejas darbu un apstiprināt nacionālās apakškomitejas
nolikumu; 6) nodrošināt valsts
budžeta finansējuma plānošanu šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto
programmu tehniskās palīdzības līdzfinansējumam; 7) nodrošināt valsts
budžeta līdzfinansējuma plānošanu un piešķiršanu Latvijas partneriem šā
likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu apstiprināto projektu
ietvaros; 8) nodrošināt finanšu
līdzekļu plānošanu valsts budžetā šī līkuma 3.panta otrajā daļā minēto
programmu īstenošanai un maksājumu veikšanu; 9) nozīmēt izdevumu
atbilstības pārbaudes funkciju izpildītāju šā likuma 3. panta otrajā
daļā minēto programmu Latvijas projektu partneriem un nodrošināt izdevumu
atbilstības pārbaudes metodisko vadību; 10) nodrošināt dalību
šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu Revidentu grupās; 11) sniegt informāciju
attiecīgās programmas apvienotai vadošai iestādei un Eiropas Komisijai par šā
likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām; 12) nodrošināt
informācijas un publicitātes pasākumus veicinot projektu attīstību un
Latvijas partneru iesaisti dalībai šā likuma 3. panta otrajā daļā
minētajās programmās; 13) sadarbībā ar
attiecīgās programmas partnervalstīm veikt programmas izvērtējumu, kas
saistīts ar programmas uzraudzību. (2) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādas tiesības: 1) konsultēties ar
nacionālo apakškomiteju nacionālās pozīcijas sagatavošanā par programmu
izstrādi un uzraudzību, programmu ietvaros iesniegto projektu atbilstību
nacionāliem un reģionāliem plānošanas dokumentiem un to prioritātēm, kā arī
programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu iesniegumu
apstiprināšanu vai noraidīšanu finansējuma piešķiršanai attiecīgās programmas
apvienotajā uzraudzības komitejā; 2) pēc pieprasījuma
sniegt šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu vadībā
iesaistītām institūcijām un personām atzinumu par Latvijas partneru
atbilstību dalībai atbilstoši attiecīgas programmas dokumentā noteiktajām
projekta partnera atbilstības kritērijiem; 3) paust viedokli par
iesniegtā projekta ar Latvijas partnera dalību apstiprināšanu vai noraidīšanu
šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu apvienotajās uzraudzības
komitejās. (3) Nacionālās
atbildīgās iestādes funkcijas pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
pilda kā nacionālā atbildīgā iestāde saskaņā ar šo likumu, tiek nodalītas no
citām tās funkcijām. |
|
|
|
3) parakstīt vienošanos
ar attiecīgās programmas vadošo iestādi par Latvijas līdzdalību programmā un
programmas ieviešanu; 4) pārstāvēt Latvijas
nacionālās intereses, deleģējot pārstāvjus un nodrošinot līdzdalību šā likuma
3.panta otrajā daļā minē
to programmu apvienotajās uzraudzības komitejās; 5) nodrošināt
nacionālās apakškomitejas darbu un apstiprināt nacionālās apakškomitejas
nolikumu; 6) nodrošināt valsts
budžeta finansējuma plānošanu šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu
tehniskās palīdzības līdzfinansējumam; 7) nodrošināt valsts
budžeta līdzfinansējuma plānošanu un piešķiršanu Latvijas partneriem šā
likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu apstiprināto projektu ietvaros; 8) nodrošināt finanšu
līdzekļu plānošanu valsts budžetā šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto
programmu īstenošanai un maksājumu veikšanu; 9) noteikt izdevumu
atbilstības pārbaudes funkciju izpildītāju šā likuma 3.panta otrajā daļā
minēto programmu Latvijas projektu partneriem un nodrošināt izdevumu
atbilstības pārbaudes metodisko vadību; 10) nodrošināt
līdzdalību šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu revidentu grupās; 11) sniegt informāciju
attiecīgās programmas apvienotajai vadošajai iestādei un Eiropas Komisijai
par šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām; 12) nodrošināt
informācijas un publicitātes pasākumus, veicinot projektu attīstību un
Latvijas partneru iesaistīšanu līdzdalībai šā likuma 3.panta otrajā daļā
minētajās programmās; 13) sadarbībā ar
attiecīgās programmas partnervalstīm veikt ar programmas uzraudzību saistītu
programmas izvērtējumu. (2) Nacionālajai
atbildīgajai iestādei ir šādas tiesības: 1) konsultēties ar
nacionālo apakškomiteju par nacionālās pozīcijas sagatavošanu attiecībā uz
programmu izstrādi un uzraudzību, programmu ietvaros iesniegto projektu
atbilstību nacionālajiem un reģionālajiem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm, kā arī programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu
iesniegumu finansējuma saņemšanai apstiprināšanu vai noraidīšanu attiecīgās
programmas apvienotajā uzraudzības komitejā; 2) pēc pieprasījuma
sniegt šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu vadībā iesaistītajām
institūcijām un personām atzinumu par Latvijas partneru atbilstību
līdzdalībai atbilstoši attiecīgās programmas dokumentā noteiktajiem projekta
partnera atbilstības kritērijiem; 3) paust viedokli par
iesniegtā projekta ar Latvijas partnera līdzdalību apstiprināšanu vai
noraidīšanu šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu apvienotajās
uzraudzības komitejās. (3) Nacionālās
atbildīgās iestādes funkcijas pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija. (4) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šo likumu pilda kā nacionālā atbildīgā iestāde, tiek nodalītas no
citām tās funkcijām. |
16. pants. Nacionālā apakškomiteja, tās pienākumi
un tiesības (1)
Nacionālajai apakškomitejai ir šādi pienākumi: 1) sniegt konsultācijas
nacionālajai atbildīgajai iestādei nacionālās pozīcijas sagatavošanā par šā
likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu izstrādi un uzraudzību,
sniegt atzinumu par programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu
atbilstību nacionāliem un reģionāliem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm, kā arī konsultēt par programmu ietvaros Latvijas partneru
iesniegto projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu finansējuma
piešķiršanai attiecīgās programmas uzraudzības komitejā; 2) savas kompetences
ietvaros veicināt šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu
publicitāti. (2) Nacionālajai
apakškomitejai ir šādas tiesības: 1) savas kompetences
ietvaros sniegt rekomendējošo atzinumu par šā likuma 3. panta otrajā
daļā minēto programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu
iesniegumu atbilstību nacionāliem un reģionāliem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm; 2) pamatojoties uz
sniegto atzinumu, ierosināt programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto
projektu iesniegumu atbalstīšanu vai noraidīšanu, vai papildus nosacījumu
izvirzīšanu. (3) Nacionālās
apakškomitejas sastāvu apstiprina nacionālā atbildīgā iestāde un tajā
ietilpst: 1) pārstāvis no
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Ārlietu ministrijas,
Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas,
Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības
ministrijas, Satiksmes ministrijas, Veselības ministrijas, Vides ministrijas,
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta, Valsts
reģionālās attīstības aģentūras; 2) pārstāvis no
Kurzemes plānošanas reģiona, Zemgales plānošanas reģiona, Latgales plānošanas
reģiona, Vidzemes plānošanas reģiona, Rīgas plānošanas reģiona, Rīgas
pilsētas pašvaldības; 3) pārstāvis no
Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas. |
|
|
|
16.pants. Nacionālā apakškomiteja, tās pienākumi un
tiesības (1)
Nacionālajai apakškomitejai ir šādi pienākumi: 1) sniegt konsultācijas
nacionālajai atbildīgajai iestādei par nacionālās pozīcijas sagatavošanu
attiecībā uz šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu izstrādi un
uzraudzību, sniegt atzinumu par programmu ietvaros Latvijas partneru
iesniegto projektu iesniegumu atbilstību nacionālajiem un reģionālajiem
plānošanas dokumentiem un to prioritātēm, kā arī konsultēt par programmu
ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu iesniegumu finansējuma
saņemšanai apstiprināšanu vai noraidīšanu attiecīgās programmas uzraudzības
komitejā; 2) savas kompetences
ietvaros veicināt šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu publicitāti. (2) Nacionālajai
apakškomitejai ir šādas tiesības: 1) savas kompetences
ietvaros sniegt rekomendējošu atzinumu par šā likuma 3.panta otrajā daļā
minēto programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto projektu iesniegumu
atbilstību nacionālajiem un reģionālajiem plānošanas dokumentiem un to
prioritātēm; 2) pamatojoties uz
sniegto atzinumu, ierosināt programmu ietvaros Latvijas partneru iesniegto
projektu iesniegumu atbalstīšanu vai noraidīšanu, vai papildu nosacījumu
izvirzīšanu. (3) Nacionālās
apakškomitejas sastāvu apstiprina nacionālā atbildīgā iestāde un tajā
ietilpst: 1) pārstāvis no
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Ārlietu ministrijas,
Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas,
Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības
ministrijas, Satiksmes ministrijas, Veselības ministrijas, Vides ministrijas,
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta, Valsts
reģionālās attīstības aģentūras; 2) pārstāvis no
Kurzemes plānošanas reģiona, Zemgales plānošanas reģiona, Latgales plānošanas
reģiona, Vidzemes plānošanas reģiona, Rīgas plānošanas reģiona, Rīgas
pilsētas pašvaldības; 3) pārstāvis no
Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas. |
17. pants. Apvienotā vadošā iestāde, tās pienākumi
un tiesības (1) Apvienotā vadošā
iestāde sastāv no programmas operacionālās vadības nodaļas, finanšu vadības
un sertifikācijas nodaļas un revīzijas nodaļas. (2) Apvienotās vadošās
iestādes pienākumi ir: 1) nodrošināt šā likuma
3. panta otrajā daļā minēto programmu vadību, nodrošinot efektīvu un
precīzu operacionālās un finanšu vadības un kontroles sistēmas izveidošanu un
uzturēšanu; 2) veikt šā likuma
3. panta otrajā daļā minēto programmu finanšu plūsmas vadību un
kontroli, lai nodrošinātu savlaicīgu attaisnoto izdevumu atmaksu un maksājumu
pieteikumu iesniegšanu Eiropas Komisijā; 3) nodrošināt šā likuma
3. panta otrajā daļā minēto programmu vadības un kontroles sistēmas
darbības efektivitātes novērtēšanu un pamatojoties uz atbilstīgu izlasi
pārbaudīt programmu deklarētos izdevumus, kā arī izveidot un vadīt Revidentu
grupu, un nodrošināt izlases veida pārbaužu metodisko vadību. (3) Apvienotajai
vadošajai iestādei ir tiesības pieprasīt un iepazīties ar izdevumu
atbilstības pārbaudes institūcijas un finansējuma saņēmēja rīcībā esošiem
dokumentiem, finansējumu, telpām un citām materiālajām vērtībām, kā arī
saņemt paskaidrojumus un dokumentu kopijas par jautājumiem, kas saistīti ar
izlases veida pārbaudēm un kas nepieciešami šā likuma 3. panta otrajā
daļā minēto programmu vadības nodrošināšanai. (4) Apvienotās vadošās
iestādes funkcijas Igaunijas Latvijas Krievijas pārrobežu sadarbības
programmai pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, kura
par funkciju izpildi nosaka atbildīgo amatpersonu. (5) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
pilda kā apvienotā vadošā iestāde saskaņā ar šo likumu, tiek nodalītas no
citām tās funkcijām. |
|
|
|
17.pants. Apvienotā vadošā iestāde, tās pienākumi un
tiesības (1) Apvienotā vadošā
iestāde sastāv no programmas operacionālās vadības nodaļas, finanšu vadības
un sertifikācijas nodaļas un revīzijas nodaļas. (2) Apvienotajai
vadošajai iestādei ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt šā likuma
3.panta otrajā daļā minēto programmu vadību, gādājot par efektīvu un precīzu
operacionālās un finanšu vadības un kontroles sistēmas izveidošanu un
uzturēšanu; 2) veikt šā likuma
3.panta otrajā daļā minēto programmu finanšu plūsmas vadību un kontroli, lai
nodrošinātu savlaicīgu attaisnoto izdevumu atmaksu un maksājumu pieteikumu
iesniegšanu Eiropas Komisijai; 3) nodrošināt šā likuma
3.panta otrajā daļā minēto programmu vadības un kontroles sistēmas
efektivitātes novērtēšanu un, pamatojoties uz atbilstīgu izlasi, pārbaudīt
deklarētos programmu izdevumus, kā arī izveidot un vadīt revidentu grupu un
nodrošināt izlases veida pārbaužu metodisko vadību. (3) Apvienotajai
vadošajai iestādei ir tiesības pieprasīt un iepazīties ar izdevumu
atbilstības pārbaudes institūcijas un finansējuma saņēmēja rīcībā esošiem
dokumentiem, finansējumu, telpām un citām materiālajām vērtībām, kā arī
saņemt paskaidrojumus un dokumentu kopijas par jautājumiem, kas saistīti ar
izlases veida pārbaudēm un kas nepieciešami šā likuma 3. panta otrajā
daļā minēto programmu vadības nodrošināšanai. (4) Apvienotās vadošās
iestādes funkcijas attiecībā uz IgaunijasLatvijasKrievijas pārrobežu
sadarbības programmu pilda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija, kura nosaka par funkciju izpildi atbildīgo amatpersonu. (5) Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija nodrošina, ka funkcijas, kuras tā
saskaņā ar šo likumu pilda kā apvienotā vadošā iestāde, tiek nodalītas no
citām tās funkcijām. |
18. pants. Apvienotā uzraudzības komiteja (1) Apvienotā uzraudzības
komiteja ir koleģiāla programmas partnervalstu programmu vadībā iesaistīta
institūcija, kura darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. (2) Apvienotās
uzraudzības komitejas sastāvu veido saskaņā ar šā likuma 3. panta otrajā
daļā minēto programmu nosacījumiem, iekļaujot programmas partnervalstu
nacionālā, reģionālā un vietējā līmeņa pārstāvjus, kā arī sociāli ekonomiskos
partnerus. |
|
|
|
18.pants. Apvienotā uzraudzības komiteja (1) Apvienotā
uzraudzības komiteja ir koleģiāla programmas partnervalstu programmu vadībā
iesaistīta institūcija, kura darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. (2) Apvienotās
uzraudzības komitejas sastāvā, ko veido saskaņā ar šā likuma 3.panta otrajā
daļā minēto programmu nosacījumiem, iekļauj programmas partnervalstu nacionālā,
reģionālā un vietējā līmeņa pārstāvjus, kā arī sociālekonomiskās sadarbības
partnerus. |
(3) Apvienotās
uzraudzības komitejas pienākums ir, saņemot no attiecīgās programmas
apvienotās vadošās iestādes informāciju par programmas vadību, pārliecināties
par programmu ieviešanas efektivitāti un kvalitāti, tai skaitā pieņemt lēmumu
par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšanu. |
11 |
Juridiskais birojs Aizstāt 18.panta trešajā
daļā vārdus piešķirtā finansējuma atgūšanu ar vārdiem nepieciešamību atgūt
piešķirto finansējumu. |
Atbalstīts |
(3) Apvienotās
uzraudzības komitejas pienākums ir, saņemot no attiecīgās programmas
apvienotās vadošās iestādes informāciju par programmas vadību, pārliecināties
par programmas ieviešanas efektivitāti un kvalitāti, pieņemt lēmumu par
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par
nepieciešamību atgūt piešķirto finansējumu. |
(4) Apvienotās
uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi ir saistoši programmu vadībā Latvijā
iesaistītajām institūcijām un personām. |
|
|
|
(4) Apvienotās
uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi ir saistoši programmu vadībā Latvijā
iesaistītajām institūcijām un personām. |
19. pants. Apvienotais tehniskais sekretariāts Apvienotā vadošā
iestāde šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu vadības
nodrošināšanai katrai programmai izveido apvienoto tehnisko sekretariātu, kas
nodrošina atbalstu tās funkciju veikšanai. |
|
|
|
19.pants. Apvienotais tehniskais sekretariāts Apvienotā vadošā
iestāde, lai nodrošinātu šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu
vadību, katrai programmai izveido apvienoto tehnisko sekretariātu, kas sniedz
atbalstu tās funkciju veikšanai. |
20. pants. Programmu finansējuma saņēmējs, tā pienākumi
un tiesības (1) Programmu
finansējuma saņēmējs ir programmas partnervalsts attiecināmajā teritorijā
reģistrēta tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona, privāto tiesību juridiska persona vai šādu personu apvienība,
kuras iesniegtais projekta iesniegums ir apstiprināts attiecīgās programmas
apvienotajā uzraudzības komitejā finansējuma saņemšanai. |
12 |
Juridiskais birojs Izteikt 20.panta
pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Programmu
finansējuma saņēmējs ir programmas partnervalsts tiešās vai pastarpinātās
valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai partnervalsts
attiecināmajā teritorijā reģistrēta privāto tiesību juridiska persona vai
šādu personu apvienība, kuras iesniegtais projekta iesniegums ir apstiprināts
attiecīgās programmas apvienotajā uzraudzības komitejā finansējuma
saņemšanai. |
Atbalstīts |
20.pants. Programmu finansējuma saņēmējs, tā tiesības
un pienākumi (1) Programmu
finansējuma saņēmējs ir programmas partnervalsts tiešās vai pastarpinātās
valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai programmas
partnervalsts attiecināmajā teritorijā reģistrēta privāto tiesību juridiskā
persona vai šādu personu apvienība, kuras iesniegto projekta iesniegumu
finansējuma saņemšanai ir apstiprinājusi attiecīgās programmas apvienotā
uzraudzības komiteja. |
(2) Finansējuma saņēmējam ir šādi
pienākumi: 1) nodrošināt
programmas projekta efektīvu un savlaicīgu īstenošanu atbilstoši par projekta
īstenošanu noslēgtā līguma noteikumiem; 2) nodrošināt
grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram programmas projektam; 3) sniegt informāciju
par projekta īstenošanu un nodrošināt programmu vadībā iesaistīto institūciju
pārstāvjiem, kā arī izdevumu atbilstības pārbaudes funkciju izpildītāju
pārstāvjiem pieeju visu ar attiecīgā projekta īstenošanu saistīto dokumentu
oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. (3) Finansējuma
saņēmējam ir šādas tiesības: 1) pieprasīt valsts
budžeta līdzfinansējumu šā likuma 3. panta otrajā daļā minēto programmu
apstiprināto projektu īstenošanai attiecīgās valsts budžeta apakšprogrammas
finansējuma ietvaros; 2) no nacionālās
atbildīgās iestādes saņemt informāciju, kas saistīta ar šā likuma
3. panta otrajā daļā minētajām programmām; 3) no šā likuma
3. panta otrajā daļā minēto programmu attiecīgā apvienotā tehniskā
sekretariāta saņemt informatīvu atbalstu par projektu sagatavošanu. |
|
|
|
(2) Finansējuma
saņēmējam ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt
programmas projekta efektīvu un savlaicīgu īstenošanu atbilstoši par projekta
īstenošanu noslēgtā līguma noteikumiem; 2) nodrošināt
grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram programmas projektam; 3) sniegt informāciju
par projekta īstenošanu un nodrošināt programmu vadībā iesaistīto institūciju
pārstāvjiem, kā arī izdevumu atbilstības pārbaudes funkciju izpildītāju
pārstāvjiem piekļuvi visu ar attiecīgā projekta īstenošanu saistīto dokumentu
oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. (3) Finansējuma
saņēmējam ir šādas tiesības: 1) pieprasīt valsts
budžeta līdzfinansējumu šā likuma 3.panta otrajā daļā minēto programmu
apstiprināto projektu īstenošanai attiecīgās valsts budžeta apakšprogrammas
finansējuma ietvaros; 2) no nacionālās
atbildīgās iestādes saņemt ar šā likuma 3.panta otrajā daļā minētajām
programmām saistīto informāciju; 3) no šā likuma 3.panta
otrajā daļā minēto programmu attiecīgā apvienotā tehniskā sekretariāta saņemt
informatīvu atbalstu projekta sagatavošanai. |
IV nodaļa Lēmumu pieņemšana un
pārsūdzēšana |
13 |
Juridiskais birojs Izteikt IV nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: Nobeiguma noteikumi. |
Atbalstīts |
IV nodaļa Nobeiguma noteikumi |
21. pants. Uzraudzības komitejas,
apvienotās uzraudzības komitejas lēmumi (1) Uzraudzības
komiteja, apvienotā uzraudzības komiteja pieņem lēmumu par programmu projektu
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšanu. (2) Lēmumu par
programmas projekta iesnieguma apstiprināšanu programmai pieejamā finansējuma
ietvaros uzraudzības komiteja, apvienotā uzraudzības komiteja pieņem, ja
projekta iesniegums atbilst attiecīgās programmas projektu iesniegumu
vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu, ka projekta
iesniedzējs veic uzraudzības komitejas, apvienotās uzraudzības komitejas noteiktās
darbības, lai programmas projektu varētu atbilstoši precizēt un īstenot. (3) Lēmumu par
programmas projekta iesnieguma noraidīšanu uzraudzības komiteja, apvienotā
uzraudzības komiteja pieņem, ja projekta iesniegums neatbilst attiecīgās
programmas projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vai ir beidzies
programmai pieejamais finansējums. (4) Lēmumu par
piešķirtā finansējuma atgūšanu uzraudzības komiteja, apvienotā uzraudzības
komiteja pieņem, ja finansējuma saņēmējam ir izmaksāts piešķirtais programmas
finansējums, bet tas nav izmantots atbilstoši par projekta īstenošanu
noslēgtā līguma noteikumiem. (5) Par programmu
finansējuma atgūšanu no projektu Latvijas partneriem nacionālā līmenī
atbildīga ir nacionālā atbildīgā iestāde. |
14 |
Juridiskais birojs Izteikt 21.pantu šādā
redakcijā: 21. pants. Uzraudzības komitejas vai apvienotās uzraudzības
komitejas lēmumu pārsūdzēšana Uzraudzības komitejas
vai apvienotās uzraudzības komitejas lēmums par programmu projektu iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu, kā arī lēmums par nepieciešamību atgūt
piešķirto finansējumu nav pārsūdzami. |
Atbalstīts |
21. pants. Uzraudzības komitejas vai apvienotās
uzraudzības komitejas lēmumu pārsūdzēšana Uzraudzības komitejas
vai apvienotās uzraudzības komitejas lēmums par programmu projektu iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu, kā arī lēmums par nepieciešamību atgūt
piešķirto finansējumu nav pārsūdzami. |
22. pants. Uzraudzības komitejas, apvienotās
uzraudzības komitejas lēmuma pārsūdzēšana Šā likuma 21. panta
otrajā, trešajā un ceturtajā daļā minētie lēmumi nav pārsūdzami. |
15 |
Juridiskais birojs Izteikt 22.pantu šādā
redakcijā: 22.pants. Strīdu risināšanas kārtība Strīdus starp šā likuma
3.panta pirmajā un otrajā daļā minēto programmu vadībā iesaistītajām
institūcijām un personām risina atbilstoši attiecīgas programmas vienošanās
noteiktajai kārtībai un atbilstoši līgumam, kas noslēgts par attiecīgā
projekta īstenošanu. |
Atbalstīts |
22.pants. Strīdu risināšanas kārtība Strīdus starp šā likuma
3.panta pirmajā un otrajā daļā minēto programmu vadībā iesaistītajām
institūcijām un personām risina atbilstoši attiecīgas programmas vienošanās
noteiktajai kārtībai un atbilstoši līgumam, kas noslēgts par attiecīgā
projekta īstenošanu. |
23. pants. Valsts nodeva, vēršoties tiesā Nacionālā atbildīgā
iestāde, vēršoties tiesā par piešķirtā finansējuma atgūšanu, valsts
nodevu nemaksā. |
16 |
Juridiskais birojs Aizstāt 23.pantā vārdus
piešķirtā finansējuma atgūšanu ar vārdu līgumstrīdu. |
Atbalstīts |
23.pants. Valsts nodeva par vēršanos tiesā Nacionālā atbildīgā
iestāde, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
V nodaļa Kārtība, kādā risināmi strīdi starp programmu vadībā
iesaistītajām institūcijām 24.pants. Strīdu risināšanas kārtība Strīdus starp šā likuma
3.panta pirmajā un otrajā daļā minēto programmu vadībā iesaistītajām
institūcijām par programmu ieviešanu risina atbilstoši attiecīgas programmas
vienošanās noteiktajai kārtībai. |
17 |
Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta V
nodaļu, tai skaitā 24.pantu; mainīt turpmāko pantu
numerāciju. |
Atbalstīts, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju |
|
VI nodaļa Ministru kabineta kompetence |
18 |
Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta
iedalījuma vienību VI nodaļu. |
Atbalstīts |
|
25. pants. Ministru kabineta kompetence programmu
vadības nodrošināšanā Lai nodrošinātu
programmu vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) noteikumus par
vienošanos par Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 2) noteikumus par
vienošanos par Igaunijas Latvijas pārrobežu sadarbības programmas
ieviešanu; 3) noteikumus par
vienošanos par Centrālā Baltija jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas
ieviešanu; 4) noteikumus par vienošanos
par Igaunijas Latvijas Krievijas pārrobežu sadarbības programmas
ieviešanu; 5) noteikumus par
vienošanos par Latvijas Lietuvas Baltkrievijas pārrobežu sadarbības
programmas ieviešanu; 6) noteikumus par
vienošanos par Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas
ieviešanu; 7) noteikumus par
vienošanos par starpreģionu sadarbības programmas INTERREG IVC ieviešanu; 8) noteikumus par
vienošanos par pilsētvides attīstības programmas URBACT II ieviešanu; 9) noteikumus par
vienošanos par labas teritoriālas sadarbības programmu pārvaldības programmas
INTERACT II ieviešanu; 10) noteikumus par
vienošanos par programmas ESPON 2013 ieviešanu; 11) kārtību, kādā
sniedzami ziņojumi par Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa
Eiropas teritoriālā sadarbība programmu finansēto projektu ieviešanā
konstatētajām neatbilstībām un atgūstami neatbilstoši veiktie izdevumi; 12) kārtību, kādā
Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā
sadarbība programmu vadībā Latvijā iesaistītās institūcijas publisko
informāciju par programmu ietvaros apstiprinātajiem projektiem; 13) kārtību, kādā
piešķir valsts budžeta līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa
Eiropas Teritoriālā sadarbība programmu un Eiropas Kaimiņattiecību un
partnerības instrumenta programmu finansējuma saņēmējiem no Latvijas
Republikas; 14) kārtību, kādā
valsts budžetā plāno līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa
Eiropas teritoriālā sadarbība programmu un Eiropas Kaimiņattiecību un
partnerības instrumenta programmu īstenošanai un veic maksājumus; 15) kārtību, kādā
vadošā iestāde, apvienotā vadošā iestāde nodrošina Latvijas Lietuvas
pārrobežu sadarbības programmas un Igaunijas Latvijas Krievijas pārrobežu
sadarbības programmas informācijas sistēmas izmantošanu; 16) kārtību, kādā
nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa Eiropas teritoriālā
sadarbība programmu Latvijas partneru projektu attiecināmas un
neattiecināmas izmaksas un tiek nodrošināta pirmā līmeņa finanšu kontrole. |
19 |
Juridiskais birojs Izteikt līdzšinējo
25.pantu šādā redakcijā: 25.pants. Ministru
kabineta kompetence programmu vadības nodrošināšanā (1) Lai nodrošinātu
programmu vadību, Ministru kabinets izdod noteikumus, ar kuriem apstiprina: 1) vienošanos par
Latvijas Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 2) vienošanos par
Igaunijas Latvijas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 3) vienošanos par
Centrālā Baltija jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 4) vienošanos par
Igaunijas Latvijas Krievijas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 5) vienošanos par
Latvijas Lietuvas Baltkrievijas pārrobežu sadarbības programmas
ieviešanu; 6) vienošanos par
Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas ieviešanu; 7) vienošanos par
starpreģionu sadarbības programmas INTERREG IVC ieviešanu; 8) vienošanos par
pilsētvides attīstības programmas URBACT II ieviešanu; 9) vienošanos par labas
teritoriālas sadarbības programmu pārvaldības programmas INTERACT II
ieviešanu; 10) vienošanos par
programmas ESPON 2013 ieviešanu. (2) Lai nodrošinātu
programmu vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā
sniedzami ziņojumi par Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa
Eiropas teritoriālā sadarbība programmu finansēto projektu ieviešanā
konstatētajām neatbilstībām un atgūstami neatbilstoši veiktie izdevumi; 2) kārtību, kādā
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmu vadībā Latvijā iesaistītās institūcijas publisko informāciju par
programmu ietvaros apstiprinātajiem projektiem; 3) kārtību, kādā
piešķir valsts budžeta līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa
Eiropas Teritoriālā sadarbība programmu un Eiropas Kaimiņattiecību un
partnerības instrumenta programmu finansējuma saņēmējiem no Latvijas
Republikas; 4) kārtību, kādā valsts
budžetā plāno līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu 3. mērķa
Eiropas teritoriālā sadarbība programmu un Eiropas Kaimiņattiecību un
partnerības instrumenta programmu īstenošanai un veic maksājumus; 5) kārtību, kādā vadošā
iestāde, apvienotā vadošā iestāde nodrošina Latvijas Lietuvas pārrobežu
sadarbības programmas un Igaunijas Latvijas Krievijas pārrobežu
sadarbības programmas informācijas sistēmas izmantošanu; 6) kārtību, kādā nosaka
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmu Latvijas partneru projektu attiecināmas un neattiecināmas izmaksas
un tiek nodrošināta pirmā līmeņa finanšu kontrole. |
Atbalstīts |
24.pants. Ministru
kabineta kompetence programmu vadības nodrošināšanā (1) Lai nodrošinātu
programmu vadību, Ministru kabinets izdod noteikumus, ar kuriem apstiprina: 1) vienošanos par
LatvijasLietuvas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 2) vienošanos par
IgaunijasLatvijas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 3) vienošanos par
Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 4) vienošanos par
IgaunijasLatvijasKrievijas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 5) vienošanos par
LatvijasLietuvasBaltkrievijas pārrobežu sadarbības programmas ieviešanu; 6) vienošanos par
Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas ieviešanu; 7) vienošanos par
starpreģionu sadarbības programmas INTERREG IVC ieviešanu; 8) vienošanos par
pilsētvides attīstības programmas URBACT II ieviešanu; 9) vienošanos par labas
teritoriālās sadarbības programmu pārvaldības programmas INTERACT II
ieviešanu; 10) vienošanos par
ESPON 2013 programmas ieviešanu. (2) Lai nodrošinātu
programmu vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā
sniedzami ziņojumi par Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas
teritoriālā sadarbība programmu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām un atgūstami neatbilstoši veiktie izdevumi; 2) kārtību, kādā
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmu vadībā Latvijā iesaistītās institūcijas publisko informāciju par
programmu ietvaros apstiprinātajiem projektiem; 3) kārtību, kādā
piešķir valsts budžeta līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa
Eiropas teritoriālā sadarbība programmu un Eiropas Kaimiņattiecību un
partnerības instrumenta programmu finansējuma saņēmējiem no Latvijas
Republikas; 4) kārtību, kādā valsts
budžetā plāno līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas
teritoriālā sadarbība programmu un Eiropas Kaimiņattiecību un partnerības
instrumenta programmu īstenošanai un veic maksājumus; 5) kārtību, kādā vadošā
iestāde un apvienotā vadošā iestāde nodrošina LatvijasLietuvas pārrobežu
sadarbības programmas un IgaunijasLatvijasKrievijas pārrobežu sadarbības
programmas informācijas sistēmas izmantošanu; 6) kārtību, kādā nosaka
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa Eiropas teritoriālā sadarbība
programmu Latvijas partneru projektu attiecināmas un neattiecināmas izmaksas
un tiek nodrošināta pirmā līmeņa finanšu kontrole. |
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets
līdz 2008.gada 1.novembrim izdod šā likuma 25.panta 1., 2., 3., 6., 7., 8.,
9., 10., 12., 13., 14. un 16.punktā minētos noteikumus. 2. Ministru kabinets
līdz 2009. gada 31.martam izdod šā likuma 25. panta 4., 5., 11., un 15.
punktā minētos noteikumus. |
|
|
|
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets
līdz 2008.gada 1.novembrim izdod šā likuma 24.panta 1., 2., 3., 6., 7., 8.,
9., 10., 12., 13., 14. un 16.punktā minētos noteikumus. 2. Ministru kabinets
līdz 2009.gada 31.martam izdod šā likuma 24.panta 4., 5., 11. un 15.punktā
minētos noteikumus. |
Likums stājas spēkā
nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
|
|
|
Likums stājas spēkā
nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |