Rīgā
07.08.2008. Nr.90/TA-2132
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Finanšu instrumentu tirgus likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Medne 67083857, Zane.Medne@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2.
Likumprojekta anotācija uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada
4.augusta sēdes protokola Nr.55 19.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījums Finanšu instrumentu tirgus likumā
Izdarīt Finanšu instrumentu tirgus likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2005, 10.,
14.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 10., 22.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 4.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Komisijas izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta “Grozījums
Finanšu instrumentu tirgus likumā”
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta
2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 „Par Administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju” 3.punkts. |
||||||
2.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus
likuma 4.panta pirmo daļu Finanšu un kapitāla tirgus
komisija (turpmāk – Komisija) likumā
noteiktajos gadījumos izdod administratīvos aktus. Kārtību, kādā Komisija
izdod administratīvos aktus, nosaka administratīvo aktu izdošanas kārtību
reglamentējošie normatīvie akti. Saskaņā
ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likuma 2.pantu Komisija ir pilntiesīga autonoma valsts
iestāde, kas atbilstoši savam darbības mērķim u uzdevumiem regulē un pārrauga
finanšu un kapitāla tirgu un tā dalībnieku darbību. Komisija lēmumus pieņem
koleģiāli un sastāv no īpaša kārtībā ieceltiem kvalificētiem attiecīgās jomas
ekspertiem. Saskaņā
ar Tieslietu ministrijas izstrādāto Administratīvā procesa efektivizēšanas
koncepciju koleģiālu institūciju, kas pieņem sākotnējo lēmumu un kas ir
funkcionāli neatkarīgas un pieņem lēmumu koleģiāli, spējot nodrošināt atklātu
un objektīvu procesa norisi un sastāv no īpaša kārtībā ieceltiem
kvalificētiem attiecīgās jomas ekspertiem, pieņemtie lēmumi ir jāapstrīd
Administratīvajā apgabaltiesā. Līdz ar to Finanšu instrumentu tirgus likumā
jānosaka, ka Komisijas izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt
Administratīvajā apgabaltiesā. |
||||||
3.Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotos administratīvos
aktus var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā kā pirmās instances tiesā.
Efektivizējot administratīvo procesu, lietas izskatīšana aizņems mazāk laika.
Līdz ar to administratīvais tiesas process būs īsāks.
|
||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||
1.Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms.
|
||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
||||||
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām
personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekts
paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā
apgabaltiesā kā pirmās instances tiesā. Efektivizējot administratīvo procesu,
lietas izskatīšana aizņems mazāk laika. Līdz ar to administratīvais tiesas
process būs īsāks.
|
||||||
4.Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojektā ietvertie grozījumi ir vērsti uz
administratīvā procesa vienkāršošanu un efektivizēšanu, tādējādi tie veicinās
administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie
trīs gadi |
|||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|||||||
1.Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus
papildus šim likumprojektam nav nepieciešams izdot. |
||||||
2.
3.V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||
1.Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
||||||
2.Saistības pret citām valstīm
un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
||||||
3.Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav attiecināms. |
||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs,
kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
3.1.1.1.Nav attiecināms.
|
||||||
2.tabula |
|||||||
Eiropas Savienības tiesību akts
un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
5.Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||||||
V.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā
akta projektu |
|||||||
1.Ar kurām pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 „Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju” 3.punktu. |
||||||
2.Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 „Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju” 3.punktu. |
||||||
3.Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 „Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju” 3.punktu. |
||||||
4.Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 „Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju” 3.punktu. |
||||||
4.
5.VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiek radītas. Lai efektivizētu
administratīvo procesu, likumprojekts
paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā
apgabaltiesā kā pirmās instances tiesā saskaņā ar vispārējām
administratīvo procesu regulējošām tiesību normām. Likuma izpilde iespējama uzreiz pēc tā stāšanās
spēkā. |
||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par
normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", izdevumā „Latvijas republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs”, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā „NAIS” un
bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē -
www.likumi.lv. |
||||||
3.Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā kā
pirmās instances tiesā saskaņā ar vispārējām administratīvo
procesu regulējošām tiesību normām. Persona savas tiesības
varēs aizstāvēt saskaņā vispārējām
administratīvo procesu regulējošām tiesību normām. |
||||||
Finanšu ministrs A.
Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
M.Bičevskis |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
Z.Medne
|
2008.06.25. 11:40
1107 vārdi
Z.Medne,
7083857,
Zane.Medne@fm.gov.lv