Rīgā
07.08.2008. Nr.90/TA-2133
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par privātajiem pensiju fondiem"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Medne 67083857, Zane.Medne@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 4.augusta sēdes
protokola Nr.55 20.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījums
likumā "Par privātajiem pensiju fondiem"
Izdarīt likumā "Par privātajiem pensiju fondiem"
(Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 14.nr.; 1998, 2.,
19.nr.; 1999, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 22.nr.; 2004, 2., 9.nr.; 2005, 7.,
8., 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 28.pantu
ar desmito daļu šādā redakcijā:
"(10) Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt
Adminis
tratīvajā apgabaltiesā."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta Grozījums likumā Par privātajiem pensiju fondiem anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta
2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 Par Administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju 3.punkts. |
||||||
2.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar likuma Par privātajiem
pensiju fondiem 14.panta vienpadsmito daļu un 28.panta 5.4 daļu Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
(turpmāk Komisija) izdotie administratīvie akti var tikt apstrīdēti. Saskaņā
ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likuma 2.pantu Komisija ir pilntiesīga autonoma valsts
iestāde, kas atbilstoši savam darbības mērķim un uzdevumiem regulē un
pārrauga finanšu un kapitāla tirgu un tā dalībnieku darbību. Komisija lēmumus
pieņem koleģiāli un tā sastāv no īpaša kārtībā ieceltiem kvalificētiem
attiecīgās jomas ekspertiem. Saskaņā
ar Tieslietu ministrijas izstrādāto Administratīvā procesa efektivizēšanas
koncepciju koleģiālu institūciju, kas pieņem sākotnējo lēmumu un kas ir
funkcionāli neatkarīgas un pieņem lēmumu koleģiāli, spējot nodrošināt atklātu
un objektīvu procesa norisi un sastāv no īpaša kārtībā ieceltiem
kvalificētiem attiecīgās jomas ekspertiem, pieņemtie lēmumi ir jāapstrīd Administratīvajā
apgabaltiesā. Līdz ar to likumā Par privātajiem pensiju fondiem jānosaka,
ka Komisijas izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā
apgabaltiesā. |
||||||
3.Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojektā
noteikts, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotos
administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā. |
||||||
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||
1.Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms.
|
||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
||||||
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekts paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotos administratīvos
aktus var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā kā pirmās instances tiesā.
Efektivizējot administratīvo procesu, lietas izskatīšana aizņems mazāk laika.
Līdz ar to administratīvais tiesas process būs īsāks.
|
||||||
4.Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojektā ietvertie grozījumi ir vērsti uz
administratīvā procesa vienkāršošanu un efektivizēšanu, tādējādi tie veicinās
administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie
trīs gadi |
|||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
|||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
|||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
|||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
|||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav ietekmes. |
||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
1.Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus
papildus šim likumprojektam nav nepieciešams izdot. |
||||||
2.
3.V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||
1.Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
||||||
2.Saistības pret citām valstīm
un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
||||||
3.Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav attiecināms. |
||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs,
kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
3.1.1.1.Nav attiecināms.
|
||||||
2.tabula |
|||||||
Eiropas Savienības tiesību akts
un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
5.Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||
1.Ar kurām pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju 3.punktu. |
||||||
2.Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju 3.punktu. |
||||||
3.Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju 3.punktu. |
||||||
4.Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 5.decembra rīkojuma Nr.775 Par
administratīvā procesa efektivizēšanas koncepciju 3.punktu. |
||||||
4.
5.VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiek radītas. Lai efektivizētu
administratīvo procesu, likumprojekts
paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā
apgabaltiesā kā pirmās instances tiesā saskaņā ar vispārējām
administratīvo procesu regulējošām tiesību normām. Likuma izpilde iespējama uzreiz pēc tā stāšanās
spēkā. |
||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par
normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", izdevumā Latvijas republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS
un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē
- www.likumi.lv. |
||||||
3.Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā kā
pirmās instances tiesā saskaņā ar vispārējām administratīvo
procesu regulējošām tiesību normām. Persona savas tiesības
varēs aizstāvēt saskaņā vispārējām
administratīvo procesu regulējošām tiesību normām. |
||||||
Finanšu ministrs A.
Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
M.Bičevskis |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
Z.Medne
|
2008.06.25. 15:18
1082 vārdi
Z.Medne,
7083857,
Zane.Medne@fm.gov.lv