Rīgā
30.07.2008. Nr.90/TA-1257
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mertena 67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija sēdes
protokola Nr.53 2.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā
Izdarīt Tiesnešu izdienas pensiju
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 15.nr.;
2007, 24.nr.; 2008, 5.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 2.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Tiesības uz izdienas pensiju pēc likumā "Par
valsts pensijām" vecuma pensijas piešķiršanai noteiktā vecuma sasniegšanas
ir arī personai, kura Satversmes tiesas tiesneša amatā nostrādājusi visu likumā
noteikto pilnvaru termiņu vai vismaz septiņus gadus līdz Satversmes tiesas
likumā amata pildīšanai noteiktā maksimālā vecuma sasniegšanai vai pēc vismaz
septiņiem Satversmes tiesas tiesneša amatā nostrādātiem gadiem atbrīvota no
amata veselības stāvokļa dēļ atbilstoši Veselības un darbspējas ekspertīzes
ārstu komisijas atzinumam un kuras kopējais izdienas stāžs saskaņā ar šā likuma
3.pantu ir vismaz 20 gadi."
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Saskaņā ar Tiesnešu izdienas pensiju likuma 2.panta otro daļu tiesības uz izdienas pensiju pēc likumā "Par valsts pensijām" vecuma pensijas piešķiršanai noteiktā vecuma sasniegšanas ir arī personai, kura Satversmes tiesas tiesneša amatā nostrādājusi visu likumā noteikto pilnvaru termiņu un kuras kopējais izdienas stāžs saskaņā ar Tiesnešu izdienas pensiju likuma 3.pantu ir vismaz 20 gadi. Tādējādi, ja kādu iemeslu dēļ persona nav nostrādājusi Satversmes tiesas tiesneša amatā pilnu termiņu 10 gadus, tā nav tiesīga saņemt izdienas pensiju pat gadījumā, ja nepieciešamais kopējais izdienas stāžs ir 20 gadi. Savukārt vispārējās jurisdikcijas tiesas tiesnesim, kurš atbrīvots no tiesneša amata veselības stāvokļa dēļ, ir tiesības uz izdienas pensiju, ja tas pēdējos trīs gadus nostrādājis tiesneša amatā, ja izdienas stāžs ir 20 gadi. Esošais regulējums par noteicošo faktoru atzīst apstākli, ka persona atbrīvota no konkrēta amata, nevis nostrādātais laiks amatā, kurš pēc būtības sniedz iespēju saņemt izdienas pensiju. Tādējādi saskatāmas nevienlīdzīgas attieksmes pazīmes attiecībā pret vispārējās jurisdikcijas tiesas tiesnesi un Satversmes tiesas tiesnesi, kurš atbrīvots no tiesneša amata veselības stāvokļa dēļ. |
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz, ka objektīvu apstākļu dēļ sasniedzot Satversmes tiesas likumā amata pildīšanai noteikto maksimālo vecumu (70 gadi) vai, ja pēc vismaz septiņiem Satversmes tiesas tiesneša amatā nostrādātiem gadiem Satversmes tiesas tiesnesis atbrīvots no amata veselības stāvokļa dēļ personai ir tiesības uz izdienas pensiju, ja personas kopējais izdienas stāžs ir 20 gadi. |
4. Cita informācija
|
Likumprojekts skatāms vienotā paketē ar likumprojektu Grozījumi Satversmes tiesas likumā |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009. |
2010. |
2011. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Nav attiecināms |
|
|
|
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)
|
Nav attiecināms
|
|||
6. Cita informācija
|
Nav |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||||||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
|
|
|||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
|||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek veidotas, netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Valsts
sekretārs
|
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S.Mertena |
07.04.2008. 10:29
993
Garā 67036980
inta.gara@tm.gov.lv