Rīgā
23.07.2008. Nr.90/TA-1712
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Par Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes grozījumiem". Likumprojektu izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Bajāre 67047898, kintija.bajare@izm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes grozījumi uz 9
lp.
3. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
4. Ministru kabineta 2008.gada 21.jūlija sēdes
protokola Nr.51 13.§ izraksts uz 1 lp.
5. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
1.pants. Ar šo likumu tiek
apstiprināti Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes sapulces 2008.gada 6.martā
pieņemtie Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes grozījumi.
2.pants. Līdz ar likumu
izsludināmi Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes grozījumi.
Izglītības un
zinātnes ministra vietā
satiksmes ministrs
A.Šlesers
Latvijas Mākslas akadēmijas
Satversmes sapulcē
2008.gada 6.martā
Izdarīt Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmē (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 15.nr. šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā tekstā vārdu šķīrējtiesa (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem akadēmiskā šķīrējtiesa (attiecīgā locījumā).
2. Aizstāt visā tekstā vārdu finansu (attiecīgā locījumā) ar
vārdu finanšu (attiecīgā locījumā).
3.
Papildināt
Preambulu ar jaunu rindkopu šādā redakcijā:
2003.gada 19.jūnijā Akadēmijas Satversme tika apstiprināta
Latvijas Republikas Saeimā..
4.
Izteikt 1.punktu
šādā redakcijā:
1. Akadēmija ir augstākās izglītības,
zinātniskās pētniecības, mākslas, jaunrades un kultūras institūcija. Akadēmijas darbības tiesiskais pamats ir
Latvijas Republikas Satversme, Izglītības likums, Zinātniskās darbības likums,
Augstskolu likums, šī Satversme un citi Latvijas Republikas normatīvie akti..
5. Izteikt 2.punktu šādā redakcijā:
2. Akadēmijas mērķis ir vispusīgi attīstīt
augstāko izglītību, mākslu un zinātni, nostiprinot mākslinieciskās jaunrades un
zinātniskās pētniecības vienotību un studiju nepārtrauktību un sekmēt mākslas
un vizuālās kultūras demokrātisko lomu mūsdienu Latvijā..
6.
Izteikt 6.punktu
šādā redakcijā:
6. Akadēmija ir atvasināta publiska persona; tai ir
savs zīmogs ar Latvijas Republikas mazā ģerboņa attēlu un savs karogs.
Akadēmijas karoga apraksts:
Averss: zaļā laukā pelēkas lentes un liesmu motīva
apņemts zils vairogs ar diagonāli novietotu baļķi (šķērsjoslu) baltā krāsā.
Vairogā augstskolas nosaukuma abreviatūra LMA. Zem vairoga ozollapas un
valsts karoga krāsas lente, kā arī pilns augstskolas nosaukums Latvijas
Mākslas akadēmija.
Reverss: zaļā laukā dzelteniem burtiem izšūts teksts
latīņu valodā Nulla dies sine linea (Nevienu dienu bez līnijas). .
7.
12.punktā:
aizstāt vārdus uz diviem gadiem ar vārdiem uz trim
gadiem;
aizstāt vārdus ne mazāk kā 15% studējošo pārstāvju
ar vārdiem ne
mazāk kā 20% studējošo pārstāvju.
8.
14.punktā:
izteikt 14.6.apakšpunktu šādā redakcijā:
ievēlē Revīzijas komisiju un atceļ tās locekļus;;
izteikt 14.7.apakšpunktu šādā redakcijā:
14.7.ievēlē akadēmiskā personāla pārstāvjus
Akadēmiskajā šķīrējtiesā un atceļ tās locekļus;.
9. Izteikt 16.punktu šādā
redakcijā:
16. Akadēmijas Senātu
veido:
16.1. akadēmiskā
personāla pārstāvji ne mazāk par 75 procentiem;
16.2. studējošie, kurus
ievēlē
Akadēmijas studējošo pašpārvalde ne mazāk par 20 procentiem..
10. Izteikt
22.punktu šādā redakcijā:
22. Akadēmijas
Padomnieku konventu dibina atbilstoši Akadēmijas Senāta iniciatīvai vai
izglītības un zinātnes ministra pieprasījumam. Padomnieku konventu sasauc pēc
tā priekšsēdētāja vai ne mazāk kā trešās daļas konventa locekļu ierosinājuma..
11. Izteikt
23.pantu šādā redakcijā:
23. Padomnieku konventa
nolikumu un tā locekļus apstiprina Senāts, ja
padomnieku konventa izveidi pieprasa ministrs, viņam ir tiesības iecelt
konventa priekšsēdētāju un līdz 50 procentiem konventa locekļu..
12. Izteikt 25.punktu šādā redakcijā:
25.
Akadēmijā par rektoru ievēlē profesoru vai personu, kurai ir doktora
zinātniskais grāds. Rektoru ievēl Akadēmijas Satversmes sapulce uz pieciem
gadiem, turklāt ne vairāk kā divas reizes pēc kārtas, saskaņā ar Akadēmijas
Senāta pieņemto nolikumu par rektora vēlēšanām..
13. Papildināt 27.punktu ar 27.4.apakšpunktu
šādā redakcijā:
27.4. Rektora izdotos administratīvos aktus
vai faktisko rīcību augstskolas personāls var apstrīdēt augstskolas
akadēmiskajā šķīrējtiesā. Augstskolas akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumu var
pārsūdzēt tiesā administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Personas,
kuras nav augstskolas personāla sastāvā, rektora izdotos administratīvos aktus
vai faktisko rīcību var apstrīdēt Izglītības un zinātnes ministrijā.
Ministrijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā..
14.
Izteikt 32.punkta pirmo teikumu šādā
redakcijā:
32.
Akadēmijas Satversmes sapulce uz trim gadiem, aizklāti balsojot, ievēlē
Revīzijas komisiju..
15.
Izteikt
34.punktu šādā redakcijā:
34. Akadēmijā
ir Akadēmiskā šķīrējtiesa, kura darbojas trīs cilvēku sastāvā, no kuriem divus
uz trim gadiem ievēlē Satversmes sapulce no akadēmiskā personāla vidus.
Akadēmiskās šķīrējtiesas sastāvā nedrīkst būt Akadēmijas administratīvā
personāla pārstāvji. Studējošo pārstāvi no Akadēmijas studējošo vidus
Akadēmiskajā šķīrējtiesā uz trīs gadiem ievēlē Akadēmijas Studējošo
pašpārvalde..
16.
Izteikt
35.punktu šādā redakcijā:
35. Akadēmiskā šķīrējtiesa izskata studējošo un
akadēmiskā personāla iesniegumus par Satversmē noteikto akadēmisko brīvību un
tiesību ierobežojumiem un pārkāpumiem; strīdus starp Akadēmijas amatpersonām,
kā arī starp struktūrvienībām, kas atrodas pakļautības attiecībās, kā arī citus
jautājumus, kas ietilpst tās kompetencē saskaņā ar Augstskolu likumu..
17.
Izteikt
36.punktu šādā redakcijā:
36.
Akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus, kurus apstiprina Senāts, izpilda Akadēmijas
administrācija..
18.
Izteikt
37.punktu šādā redakcijā:
37.
Akadēmiskās šķīrējtiesas locekļi par savu darbību atbild Satversmes sapulcei.
Akadēmisko šķīrējtiesu vai tās locekli atsauc Satversmes sapulce pēc Senāta vai
2/3 Satversmes sapulces dalībnieku pieprasījuma vai Akadēmijas Studējošo
pašpārvaldes pieprasījuma par studējošo pārstāvja atsaukšanu..
19.
Izteikt 38.punktu šādā redakcijā:
38. Pēc darba devēja iniciatīvas Akadēmiskās
šķīrējtiesas locekļus no darba var atbrīvot tikai ar Satversmes sapulces
piekrišanu..
20.
Izteikt 41.punktu šādā redakcijā:
41. Administratīvās komisijas darbības veidu un
sastāvu nosaka Senāta apstiprināts nolikums, paredzot tajā studējošo
pašpārvaldes pārstāvju līdzdalību..
21.
Izteikt III nodaļas virsrakstu šādā
redakcijā:
III.
Akadēmijas struktūrvienības, koledžas, iestādes un komercsabiedrības.
22.
Aizstāt 44.punktā skaitli 15 ar skaitli
20.
23.
Izteikt 45.punktu šādā redakcijā:
45. Akadēmijas struktūru veido:
45.1. katedra;
45.2. meistardarbnīca (profesora grupa);
45.3. darbnīca (profesora grupa);
45.4. fakultāte;
45.5. nodaļa;
45.6. zinātniskā laboratorija;
45.7. mācību laboratorija;
45.8. institūts;
45.9. zinātniskais institūts;
45.10.filiāle..
24.
Izteikt 46.apakšpunktu šādā redakcijā:
46. Akadēmijas
struktūrvienības dibina, reorganizē un likvidē Senāts. Struktūrvienības
uzdevumus, funkcijas un tiesības nosaka Senāta apstiprināts nolikums..
25.
Izteikt
51.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
51.4.
Katedras vadītāja apstiprināšanas vai atcelšanas kārtību un arī citas prasības
katedras darbībai..
26. Aizstāt
52.punktā vārdus izveidotas specifisku ar vārdiem izveidota specifisku.
27. Izteikt 53.punktu šādā redakcijā:
53. Meistardarbnīca nodrošina mākslas nozares
apakšnozarēs profesionālo un akadēmisko studiju diplomdarbu izstrādi
studējošajiem..
28. Izteikt 59.punktu šādā redakcijā:
59.
Akadēmijas darbnīca ir struktūrvienība, kura ir izveidota ar mērķi organizēt
specializācijas studijas vizuāli plastisko mākslu un dizaina virzienu
specializācijās, to praktiskajos vai tehnoloģiskajos aspektos..
29.
Izteikt 65.punktu šādā redakcijā:
65.
Akadēmijas zinātniskā laboratorija ir struktūrvienība, kuras galvenais uzdevums
ir pētniecisko iespēju nodrošināšana Akadēmijas darbībai vizuāli plastisko
mākslu, dizaina, mākslas zinātnes un kultūras teorijas nozarēs. Akadēmijas
mācību laboratorija ir struktūrvienība, kuras galvenais uzdevums ir studiju
procesa atbalstīšana un nodrošināšana Akadēmijas darbībai vizuāli plastisko mākslu,
dizaina, mākslas zinātnes un kultūras teorijas nozarēs..
30. Izteikt 66.punktu šādā redakcijā:
66.
Zinātniskās laboratorijas vai laboratorijas darbību regulē Senāta apstiprināts
nolikums, kas nosaka:
66.1. Zinātniskās laboratorijas vai laboratorijas
izveidošanas principus;
66.2. Zinātniskās laboratorijas vai laboratorijas lomu
Akadēmijas studiju, mākslinieciskās jaunrades un zinātniskās pētniecības darba
struktūrā;
66.3. Zinātniskās laboratorijas vai laboratorijas
vadīšanai nepieciešamos zinātniskos un profesionālos
kritērijus, un trīs gadus ilgu vadīšanas termiņu;
66.4. Zinātniskās laboratorijas vai laboratorijas vadītāja
apstiprināšanas vai atcelšanas kārtību Senātā..
31. Izteikt 67.punktu šādā redakcijā:
67. Nodaļa ir
fakultātei atbilstoša Akadēmijas struktūrvienība, kura tiek izveidota, ja
attiecīgajā studiju virzienā nav iespējams izpildīt prasības attiecībā uz
zinātnisko potenciālu. Nodaļa apvieno specializāciju struktūrvienības jaunrades
un pētnieciskajai darbībai. Nodaļas galvenais uzdevums ir organizēt un vadīt
studiju procesu un saskaņot studiju programmu vispārējās un akadēmiskās daļas
ar speciālajām daļām. Nodaļai nav tiesību ievēlēt docētājus..
32. Izteikt 68.punktu šādā redakcijā:
68. Nodaļu
vada nodaļas vadītājs, kurš ir atbildīgs Senātam un rektoram par viņa vadītās
nodaļas studiju kvalitāti, organizatoriskā darba atbilstību Akadēmijas
Satversmei, kā arī par savlaicīgu un precīzu ar studijām saistītās informācijas
sniegšanu Akadēmijas vadībai..
33. Izteikt 70.punktu šādā redakcijā:
70. Zinātniskais institūts ir Akadēmijas
struktūrvienība, kurš veidojas uz Akadēmijas pētnieciskā, akadēmiskā un
profesionālā potenciāla bāzes un piedalās Akadēmijas studiju programmu
īstenošanā. Akadēmijas zinātniskā institūta darbības galvenais uzdevums ir
sekmēt un attīstīt zinātnisko pētniecību mākslas nozares apakšnozarēs, kā arī
veikt ar kultūras procesu un darba tirgus izpēti saistīto darbu.
Zinātnisko institūtu izveido ar Senāta lēmumu
pēc rektora priekšlikuma, bet reorganizē vai likvidē pēc rektora vai senāta
ierosinājuma. Galīgo lēmumu par likvidāciju vai reorganizāciju pieņem Senāts.
Zinātniskā institūta finansēšanas kārtību nosaka
Senāts, finansiālās un saimnieciskās darbības uzraudzības funkcijas veic
Revīzijas komisija.
Zinātniskā institūta darbības pamats ir Senāta
apstiprināts zinātniskā institūta nolikums, kas nosaka:
70.1. Zinātniskā institūta izveidošanas principus,
mērķi, darbības veidus, tiesības un pienākumus;
70.2. Zinātniskā institūta finansēšanas
kārtību;
70.3. Zinātniskā institūta vadīšanai
nepieciešamos akadēmiskos, zinātniskos un profesionālos kritērijus;
70.4. Zinātniskā institūta vadītāja
apstiprināšanas vai atcelšanas kārtību Senātā;
70.5. Zinātniskā institūta reorganizācijas un
likvidācijas kārtību..
34. Izteikt 71.punktu šādā redakcijā:
71. Institūts ir Akadēmijas struktūrvienība, kurš
veidojas uz Akadēmijas pētnieciskā, akadēmiskā un profesionālā potenciāla bāzes
un piedalās Akadēmijas studiju programmu īstenošanā. Institūta darbības pamats
ir Senāta apstiprināts Institūta nolikums, kas nosaka:
71.1. Institūta izveidošanas principus, mērķi,
darbības veidus, tiesības un pienākumus;
71.2. Institūta finansēšanas kārtību;
71.3. Institūta vadīšanai nepieciešamos
akadēmiskos, zinātniskos un profesionālos kritērijus;
71.4. Institūta vadītāja apstiprināšanas vai
atcelšanas kārtību Senātā;
71.5. Institūta reorganizācijas un
likvidācijas kārtību..
35.
Aizstāt
72.punkta otrajā teikumā vārdu filiāle ar vārdu filiāli.
36.
Izteikt
74.punktu šādā redakcijā:
74.
Akadēmijas mērķu sasniegšanai Senāts saskaņā ar normatīvajiem aktiem var
dibināt, reorganizēt vai likvidēt koledžas, biedrības, nodibinājumus, iestādes
t.sk. publiskas aģentūras un komercsabiedrības ar patstāvīgas juridiskās
personas statusu. To nolikumus vai statūtus pieņem Senāts. Koledžās īsteno
pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas un dod studējošajiem
iespēju iegūt ceturto profesionālās kvalifikācijas līmeni. Pirmā līmeņa
profesionālās augstākās izglītības programmu (turpmāk, koledžas programma) apgūst
personas, kuras ieguvušas vidējo izglītību. Koledžas programmas īstenošanas
laiks ir 2 līdz 3 gadi..
37. Izteikt 75.punktu šādā redakcijā:
75. Akadēmijas personālu veido:
75.1. akadēmiskais personāls Akadēmijā
akadēmiskajos amatos ievēlētie darbinieki;
75.2. vispārējais augstskolas personāls;
75.3. pilna laika studējošie, maģistranti,
doktorandi..
38. Izteikt 77.punktu šādā redakcijā:
77. Akadēmijas personāls ir tieši atbildīgs
par savu pienākumu pildīšanu un par Satversmes sapulces un Senāta apstiprinātās
iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu. Akadēmijas personālam ir pienākums
atskaitīties Senātam, ja Senāts to pieprasa..
39. Izteikt 82.punktu šādā redakcijā:
82. Akadēmijas akadēmiskajam personālam ir tiesības uz:
82.1.ikgadēju apmaksātu astoņu
nedēļu atvaļinājumu;
82.2. ik pēc sešiem gadiem apmaksātu sešu kalendāro
mēnešu ilgu akadēmisko atvaļinājumu pētniecības darba veikšanai;
82.3. vienu reizi saņemt apmaksātu trīs mēnešus ilgu
studiju atvaļinājumu doktora disertācijas sagatavošanai;
82.4. profesoram, asociētajam profesoram vai docentam
vienā ievēlēšanas reizē uz neapmaksātu atvaļinājumu līdz 24 mēnešiem, lai
strādātu par viesprofesoru vai vieslektoru citās augstskolās..
40.
Izteikt
83.punktu šādā redakcijā:
83.
Akadēmijā darbojas promocijas padome. Tās uzdevums ir Akadēmijas akadēmiskā
personāla pētnieciskās kvalifikācijas zinātniskā, jaunrades un pedagoģiskā
darba novērtēšana un doktora zinātnisko grādu piešķiršana. Promocijas padome
darbojas saskaņā ar Akadēmijas Senāta apstiprinātu nolikumu.
41.
Izteikt
85.punktu šādā redakcijā:
85. Rīkojot atklātu konkursu uz Akadēmijas profesora
vai asociētā profesora amata vietu, Akadēmijā tiek izveidota mākslas zinātnes,
mākslas nozares profesoru padome (turpmāk, profesoru padome). Akadēmijas profesoru
padomes sastāvā divas trešdaļas ir Akadēmijas profesori un viena trešdaļa tādu
nozares profesoru un profesionālo apvienību pārstāvju, kuri nestrādā
Akadēmijā..
42.
Izslēgt
88.punktu.
43.
Izteikt
89.punktu šādā redakcijā:
89. Akadēmijas Senātam ir tiesības
piešķirt emeritus profesora goda nosaukumu pensionētiem profesoriem vai
asociētajiem profesoriem par īpašu ieguldījumu augstākajā izglītībā mākslu,
dizaina un kultūras jomās..
44.
Izteikt
90.punktu šādā redakcijā:
90. Akadēmijas profesors ir savā mākslas apakšnozarē
starptautiski atzīts speciālists, kurš veic mūsdienu augstskolas mērķiem un
līmenim atbilstošu, individuāli orientētu pētniecību mākslinieciskajā jaunradē,
dizainā, kultūras teorijā vai zinātnē, lai nodrošinātu augstu pedagoģiskā darba
kvalitāti..
45.
Aizstāt
91.punktā vārdu kuru ar vārdu kuras.
46.
Izteikt
92.punktu šādā redakcijā:
92. Akadēmijas
profesoru ievēlē atklāta konkursa veidā uz sešiem gadiem un Akadēmija slēdz ar
viņu darba līgumu, atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem..
47.
Izteikt
94.punktu šādā redakcijā:
94.
Akadēmijas asociētais profesors ir savā mākslas apakšnozarē starptautiski
atzīts speciālists, kurš veic mūsdienu augstskolas mērķiem un līmenim
atbilstošu pētniecību mākslinieciskajā jaunradē, dizainā vai zinātnē, lai
nodrošinātu augstu pedagoģiskā darba kvalitāti..
48.
Izteikt
98.punktu šādā redakcijā:
98. Akadēmijas docents ir atzīts speciālists
mākslas apakšnozarē, kurš veic mākslinieciskās jaunrades vai pētniecības darbu
savā specialitātē..
49.
Izteikt
102.punktu šādā redakcijā:
102.
Akadēmijas lektori, asistenti, vadošie pētnieki un pētnieki īsteno pētniecisko
un izglītojošo darbu mākslas apakšnozarē..
50.
Izteikt
104.punktu šādā redakcijā:
104. Tiesības
studēt Akadēmijā ir katram Latvijas Republikas pilsonim, kā arī personām, kuru
tiesības studēt augstskolā nosaka spēkā esošie normatīvie akti..
51.
Izteikt
105.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
105.1.
Uzņemšanas noteikumu prasības, kas atbilst prasībām, kritērijiem un kārtībai,
kas ir noteikta atbilstoši Augstskolu likumam un spēkā esošajiem normatīvajiem
aktiem;.
52.
Izteikt
110.punktu šādā redakcijā:
110. Personu var izslēgt no studējošo
saraksta, eksmatrikulēt, ja:
110.1.
tā pati to
vēlas;
110.2.
noskaidrojas, ka tās uzņemšanu ir ietekmējusi maldināšana, kukuļdošana vai cita
rīcība, ar kuru pārkāpts pretendentu vienlīdzības princips;
110.3. tā
Akadēmijas noteiktajos termiņos nav nokārtojusi nepieciešamos pārbaudījumus vai
nav veikusi citus studiju uzdevumus;
110.4.
tā ir pārkāpusi Akadēmijas iekšējās kārtības
noteikumus..
53.
Izteikt 111.punktu
šādā redakcijā:
111. Personas izslēgšanu no studējošo saraksta veic
Akadēmijas rektors vai dekāns. Apelācijas izskata Akadēmijas Senāts. Akadēmijas
Senāta lēmumu par personas izslēgšanu no studējošo saraksta var pārsūdzēt
atbilstoši Augstskolu likumam un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem..
54.
Izteikt
112.punktu šādā redakcijā:
112. Akadēmijas studentiem ir pašpārvalde, kura
darbojas saskaņā ar Augstskolu likumu un Akadēmijas Senāta apstiprinātu
nolikumu. Studējošo pašpārvaldi no Akadēmijas budžeta finansē apmērā, kas nav
mazāks par Augstskolu likumā noteikto apmēru..
55.
Izslēgt
115.punktu.
56.
Izteikt 116.punktu
šādā redakcijā:
116.Akadēmijas
īpašumu veido:
116.1. kustama un nekustama manta, kas tai dāvināta,
ko tā mantojusi vai ko tā iegādājusies par pašas līdzekļiem;
116.2. par valsts budžeta līdzekļiem iegādātā manta;
116.3.Akadēmijas intelektuālais īpašums.
Akadēmijas nekustamais īpašums ierakstāms zemesgrāmatā
kā Akadēmijas īpašums.
Akadēmijai var piederēt naudas līdzekļi Latvijā un ārvalstīs
saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Akadēmija rīkojas ar savu
īpašumu Satversmē norādīto mērķu sasniegšanai. Akadēmijas valdījumā vai
lietojumā nodotā valsts īpašuma pārvaldīšanas kārtību nosaka un šī īpašuma
izmantošanu kontrolē attiecīgās valsts institūcijas saskaņā ar normatīvajiem
aktiem..
57.
Izteikt
120.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
120.3. veikt Akadēmijas profilam atbilstošu saimniecisko darbību, kuras ienākumi
ir ieskaitāmi Akadēmijas budžetā tās attīstībai, kā arī ieguldīt iegūtos
līdzekļus citos uzņēmumos atbilstoši Akadēmijas mērķiem.
58.
Izteikt
124.punktu šādā redakcijā:
124. Lēmumu
par Akadēmijas reorganizāciju vai likvidāciju pieņem Ministru kabinets pēc
izglītības un zinātnes ministra vai kultūras ministra ierosinājuma. Ministru
kabineta rīkojuma projektam par Akadēmijas reorganizāciju vai likvidāciju
pievienojams Augstākās izglītības padomes atzinums. Ja Ministru kabineta
rīkojuma projektu iesniedz kultūras ministrs, šis projekts ir jāsaskaņo arī ar
izglītības un zinātnes ministru.
Latvijas Mākslas akadēmijas
rektors prof. A.Naumovs
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
T.Koķe |
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
S.Obodova |
G.Rēvalde |
15.05.2008 12:58
2202
K.Bajāre
67047898, kintija.bajare@izm.gov.lv
Par Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes
grozījumiem
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Nav attiecināms. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2006.gada 6.aprīlī stājās spēkā grozījumi
Augstskolu likumā, kuri papildināja Augstskolu likumu ar pārejas noteikumu
19.punktu, kurš paredz augstskolām nodrošināt savu satversmju atbilstību
Augstskolu likumā noteiktajām prasībām. Līdz ar to, ņemot vērā Augstskolu
likuma 10.panta trešajā daļā noteikto, ka valsts dibināto augstskolu
satversmi un grozījumus tajā pieņem attiecīgās augstskolas satversmes sapulce
un pēc izglītības un zinātnes ministra ieteikuma ar likumu apstiprina Saeima,
ir nepieciešams šis likumprojekts. |
3. Normatīvā
akta projekta būtība |
Ar šo likumprojektu tiek apstiprināti Latvijas Mākslas akadēmijas
Satversmes grozījumi. Saskaņā ar šiem grozījumiem tiek precizēts Latvijas
Mākslas akadēmijas juridiskais statuss un tiek noteikts, ka tā ir atvasināta
publiska persona. Satversmes grozījumos iekļautas prasības par studējošo
īpatsvara izmaiņām Latvijas Mākslas akadēmijas Satversmes sapulcē un Senātā.
Satversmes grozījumi paredz Akadēmijas struktūru papildināt ar šādām jaunām
struktūrvienībām: laboratorija, zinātniskais institūts, kā arī nosaka šo
struktūrvienību darbības pamatu, izveides kārtību. Tiek izdarītas arī
redakcionālas izmaiņas vārds finansu tekstā aizstāts ar vārdu finanšu
vārds šķīrējtiesa aizstāts ar vārdiem akadēmiskā šķīrējtiesa u.c. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms. |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1
n+2 n+3 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību budžets
|
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms.
|
|||
6. Cita
informācija
|
Citas informācijas nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par
tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) - norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Papildus normatīvie
akti nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
2. Saistības pret
citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms.
|
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir
notikušas ar Latvijas Studentu apvienību. |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Studentu
apvienība kopumā atbalsta likumprojektu. |
3. Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi netika veikti. |
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem netika veiktas. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas. Rektors atbild par augstskolas darbības atbilstību tās satversmei saskaņā ar Augstskolu likuma 171 . panta 1.punktu. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot likumu pēc tā pieņemšanas likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
S.Obodova |
G.Rēvalde |
15.05.08 15:33
973
K.Bajāre
67047898,kintija.bajare@izm.gov.lv