Rīgā
23.07.2008. Nr.90/TA-1544
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā". Likumprojektu izstrādāja Aizsardzības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Zavadskis 67389375, roberts.zavadskis@mp.mil.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 8.jūlija sēdes protokola
Nr.47 12.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums
Valsts drošības iestāžu likumā
Izdarīt Valsts drošības iestāžu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1995,
18.nr.; 1996, 23.nr.; 1998, 12.nr.; 1999, 14.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 2.,
16.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 14., 22.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 3., 9., 16.nr.)
šādu grozījumu:
Aizstāt 15.panta trešajā daļā vārdus
"Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests" ar vārdiem
"Militārā policija".
Aizsardzības ministra vietā
tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Grozījums
Valsts drošības iestāžu likumā
anotācija
|
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
|||||||||||
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts drošības iestāžu likuma 15.panta trešā
daļa nosaka, ka Drošības policija organizē un veic valsts amatpersonu, kā arī
ārvalstu un starptautisko organizāciju un institūciju pārstāvju aizsardzības
(apsardzes) pasākumus, izņemot to amatpersonu aizsardzību (apsardzi), kuru
saskaņā ar Nacionālo bruņoto spēku likumu veic Saeimas un Valsts prezidenta
drošības dienests. Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienests atbilstoši Nacionālo bruņoto spēku likuma 10.pantam nodrošina Saeimas
deputātu un Saeimas Prezidija, kā arī Saeimas institūciju (objektu)
aizsardzību (apsardzi), Valsts prezidenta, viņa ģimenes locekļu, Valsts
prezidenta kancelejas un Valsts prezidenta rezidences aizsardzību (apsardzi),
Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu un starptautisko
organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi) un Aizsardzības ministrijas un
Nacionālo bruņoto spēku komandiera uzaicināto ārvalstu amatpersonu un
starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi). 2007.gada 29.augusta Aizsardzības
ministrijas Personāla attīstības un izglītības padomes sēdē apstiprināta ar
Aizsardzības ministra pavēli izveidotās Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienesta juridiskā statusa un personālsastāva dienesta gaitas plānošanas
izvērtēšanas darba grupas izstrādātā alternatīva, kas paredz Saeimas un
Valsts prezidenta drošības dienesta apvienošanu ar Militāro policiju. Minētās reorganizācijas rezultātā Saeimas un
Valsts prezidenta drošības dienests tiks iekļauts Militārās policijas sastāvā
zaudējot atsevišķas Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļas (vienības) statusu. Tā kā pēc Saeimas un Valsts prezidenta
drošības dienesta iekļaušanas Militārās policijas sastāvā arī turpmāk būs
nepieciešams veikt Nacionālo bruņoto spēku likuma 10.pantā noteiktos
uzdevumus, kā arī ņemot vērā apvienot paredzēto Nacionālo bruņoto spēku
sastāvdaļu atbilstošo materiāltehnisko bāzi un personālsastāva sagatavotību,
paredzēts, ka šos uzdevumus veiks Militārā policija. |
||||||||||
|
2.Normatīvā akta
būtība |
Likumprojekts paredz Valsts drošības iestāžu
likuma 15.panta trešā daļā aizstāt Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienests ar vārdiem Militārā policija. |
||||||||||
|
3. Cita
informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību? |
|||||||||||
|
1. Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
3. Sociālo seku
izvērtējums. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
5. Cita
informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem? |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji 3 gadu laikā |
|
||||||||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
|
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
|||||||||||
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Cita
informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
|||||||||||
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu
tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2.tabula |
|||||||||||
|
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
|||||||||||
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
|
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas. |
||||||||||
|
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||
|
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
|||||||||||
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas? |
Jaunas institūcijas netiks radītas.
Likumprojektā ietverto funkciju izpildi nodrošinās Militārā policija. |
||||||||||
|
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Likumprojekts pēc tā izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas
sistēmā. |
||||||||||
|
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
|
4. Cita
informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
V.Veldre |
E.Rinkēvičs |
R.Raudzeps |
I.Kalna |
R.Zavadskis |
17.04.2008. 18:47
995
R.Zavadskis
67389375