Rīgā
23.07.2008. Nr.90/TA-1542
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījums Ieroču aprites likumā". Likumprojektu izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Zavadskis 67389375, roberts.zavadskis@mp.mil.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 8.jūlija sēdes
protokola Nr.47 11.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums
Ieroču aprites likumā
Izdarīt Ieroču aprites likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 14.nr.;
2004, 10., 13.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 14.nr.; 2008, 3.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 47.panta trešajā daļā vārdus
"Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienestam" ar vārdiem
"Militārajai policijai".
Aizsardzības ministra vietā
tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Grozījums Ieroču aprites
likumā
anotācija
|
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
|||||||||||
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Ieroču aprites likuma 47.panta trešā daļa
nosaka, ka Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienestam ir tiesības izņemt
un nodot Valsts policijai nelikumīgi lietotus, pārvadātus, pārvietotus vai
glabātus ieročus, munīciju, sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises, speciālos
līdzekļus vai pirotehniskos izstrādājumus. 2007.gada 29.augusta Aizsardzības
ministrijas Personāla attīstības un izglītības padomes sēdē apstiprināta ar
Aizsardzības ministra pavēli izveidotās Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienesta juridiskā statusa un personālsastāva dienesta gaitas plānošanas
izvērtēšanas darba grupas izstrādātā alternatīva, kas paredz Saeimas un
Valsts prezidenta drošības dienesta apvienošanu ar Militāro policiju. Minētās reorganizācijas rezultātā Saeimas un
Valsts prezidenta drošības dienests tiks iekļauts Militārās policijas sastāvā
zaudējot atsevišķas Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļas (vienības) statusu. Tā kā pēc Saeimas un Valsts prezidenta
drošības dienesta iekļaušanas Militārās policijas sastāvā arī turpmāk būs
nepieciešams veikt Nacionālo bruņoto spēku likuma 10.pantā noteiktos uzdevumus,
kā arī ņemot vērā apvienot paredzēto Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļu
atbilstošo materiāltehnisko bāzi un personālsastāva sagatavotību, paredzēts,
ka šos uzdevumus veiks Militārā policija. Lai Militārā policija varētu pilnvērtīgi
veikt savus pienākumus un nodrošināt apsargājamo personu aizsardzību
(apsardzi), nepieciešams paredzēt, ka Militārā policija karavīriem, pildot
savus uzdevumus ir tiesības izņemt un nodot Valsts policijai nelikumīgi
lietotus, pārvadātus, pārvietotus vai glabātus ieročus, munīciju,
sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises, speciālos līdzekļus vai pirotehniskos
izstrādājumus. |
||||||||||
|
2.Normatīvā akta
būtība |
Likumprojekts paredz aizstāt 47.panta trešās
daļas vārdus Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienestam ar vārdiem
Militārajai policijai, tādējādi paredzot analoģisku normatīvo regulējumu
attiecībā uz Militāro policiju. |
||||||||||
|
3. Cita
informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību? |
|||||||||||
|
1. Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
3. Sociālo seku
izvērtējums. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
5. Cita
informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem? |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji 3 gadu laikā |
|
||||||||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
|
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
|||||||||||
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Cita
informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
|||||||||||
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu
tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2.tabula |
|||||||||||
|
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
|
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
|||||||||||
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
|
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas. |
||||||||||
|
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||
|
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
|||||||||||
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas? |
Jaunas institūcijas netiks radītas.
Likumprojektā ietverto funkciju izpildi nodrošinās Militārā policija. |
||||||||||
|
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Likumprojekts pēc tā izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas
sistēmā. |
||||||||||
|
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā |
||||||||||
|
4. Cita
informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
V.Veldre |
E.Rinkēvičs |
R.Raudzeps |
I.Kalna |
R.Zavadskis |
18.04.2008. 09:54
967
R.Zavadskis
67389375