Rīgā
23.07.2008. Nr.90/TA-1539
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā".
Likumprojektu izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Zavadskis 67389375, roberts.zavadskis@mp.mil.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 8.jūlija sēdes
protokola Nr.47 10.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā
Izdarīt Apcietinājumā turēšanas kārtības
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006,
15.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 11.panta piektajā daļā vārdus
"Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta" ar vārdiem
"Militārās policijas".
2. Aizstāt
vārdus "Pārejas noteikums" ar vārdiem "Pārejas noteikumi".
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 2.punktu
šādā redakcijā:
"2. Šā likuma 11.panta piektajā daļā
paredzētais nosacījums par apcietinātās personas izvietošanu atsevišķi no
pārējiem ieslodzītajiem attiecināms uz Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienesta bijušo darbinieku, viņa laulāto vai pirmās pakāpes radinieku."
Aizsardzības ministra vietā
tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā
anotācija
|
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs? |
|||||||||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma 11.panta piektā daļa nosaka, ja apcietinātais ir Ieslodzījuma vietu pārvaldes, policijas, prokuratūras, tiesu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta vai Satversmes aizsardzības biroja darbinieks, bijušais darbinieks, viņa laulātais vai pirmās pakāpes radinieks, minēto personu izvieto atsevišķi no pārējiem apcietinātajiem. Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests atbilstoši Nacionālo bruņoto spēku likuma 10.pantam, nodrošina Saeimas deputātu un Saeimas Prezidija, kā arī Saeimas institūciju (objektu) aizsardzību (apsardzi), Valsts prezidenta, viņa ģimenes locekļu, Valsts prezidenta kancelejas un Valsts prezidenta rezidences aizsardzību (apsardzi), Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi) un Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku komandiera uzaicināto ārvalstu amatpersonu un starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi). Militārā policijas pamatojoties uz Nacionālo bruņoto spēku likuma 12.panta piekto daļu un Kriminālprocesa likuma 387.panta ceturto daļu veic militārā dienesta noziedzīgu nodarījumu un militārajās vienībās vai to dislokācijas vietās izdarītu noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanu, kā arī to noziedzīgo nodarījumu izmeklēšanu, kurus izdarījuši karavīri, zemessargi un militārajās vienībās strādājošās civilpersonas saistībā ar savu dienesta (amata) stāvokli vai dienesta pienākumu izpildi. 2007.gada 29.augusta Aizsardzības ministrijas Personāla attīstības un izglītības padomes sēdē apstiprināta ar Aizsardzības ministra pavēli izveidotās Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta juridiskā statusa un personālsastāva dienesta gaitas plānošanas izvērtēšanas darba grupas izstrādātā alternatīva, kas paredz Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta apvienošanu ar Militāro policiju. Pēc Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta iekļaušanas Militārās policijas sastāvā paredzēts, ka Nacionālo bruņoto spēku likuma 10.pantā noteiktos uzdevumus, ņemot vērā apvienot paredzēto Nacionālo bruņoto spēku sastāvdaļu atbilstošo materiāltehnisko bāzi un personālsastāva sagatavotību, veiks Militārā policija. No iepriekš minētā var saprast, ka Militārā policija veic un tai paredzēts uzdot analoģiska funkcijas ar Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma 11.panta piektā daļa minētajām iestādēm. Līdz ar to nepieciešams paredzēt līdzvērtīgu normatīvo regulējumu attiecībā uz Militārās policijas darbinieku, bijušo darbinieku, viņa laulāto vai pirmās pakāpes radinieku un Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta bijušo darbinieku, viņa laulāto vai pirmās pakāpes radinieku. |
||||||||||
|
2.Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts paredz Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma 11.panta piektajā daļā vārdus Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta aizstāt ar vārdiem Militārās policijas un papildināt pārejas noteikumus ar 2.punktu, kas paredz saglabāt pašreizējo 11.panta piektās daļas normatīvo regulējumu attiecībā uz Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta bijušo darbinieku, viņa laulāto vai pirmās pakāpes radinieku. |
||||||||||
|
3. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
|||||||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji 3 gadu laikā |
|
||||||||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||
|
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
|||||||||||
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
|||||||||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
2.tabula |
|||||||||||
|
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
|||||||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas. |
||||||||||
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde? |
|||||||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Jaunas institūcijas netiks radītas. Likumprojektā ietverto funkciju izpildi nodrošinās Ieslodzījuma vietu pārvalde. |
||||||||||
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Likumprojekts pēc tā izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā. |
||||||||||
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
|
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
V.Veldre |
E.Rinkēvičs |
R.Raudzeps |
I.Kalna |
R.Zavadskis |
21.04.2008. 17:42
1119
R.Zavadskis
67389375