Rīgā
08.07.2008. Nr.90/TA-1790
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Zvejniecības likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Riekstiņš 67323877, normunds.riekstins@vzp.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 4 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 1.jūlija sēdes
protokola Nr.45 22.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Zvejniecības likumā
Izdarīt Zvejniecības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 11.nr.; 1997,
22.nr.; 1998, 23.nr.; 2000, 6.nr.; 2001, 23.nr.; 2003, 15., 23.nr.; 2004, 21.nr.;
2005, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 11.punktu šādā
redakcijā:
"11) zivju
resursu pārzināšana zivju resursu izmantošanas (rūpnieciskā zveja,
amatierzveja makšķerēšana, zemūdens medības) pārzināšana, kuru šajā likumā
noteiktās kompetences ietvaros veic valsts aģentūra "Latvijas Zivju
resursu aģentūra" un pašvaldības, pamatojoties uz konkrētos ūdeņos noteiktiem
zivju resursu izmantošanas limitiem, ievērojot zvejas tiesību izmantošanu un
zivju resursu ieguvi regulējošos normatīvos aktus."
2. 5.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Zivju resursu pārvaldīšanas principi
ietver zivju resursu tiešu pārvaldīšanu un zivju resursu pārzināšanu,
pamatojoties uz resursu uzskaiti, ekspertu novērtējumu un zinātniskajām
rekomendācijām.";
izteikt trešo, ceturto un
piekto daļu šādā redakcijā:
"(3) Zemkopības ministrija nosaka zivsaimniecības
nozares politiku zivju resursu pārvaldības jomā, nodrošina nozares tiesību aktu
izstrādi un pārrauga Latvijas Republikas iekšējo ūdeņu, teritoriālo ūdeņu un
ekonomiskās zonas ūdeņu zivju resursu ilgtspējīgu izmantošanu un Eiropas
Savienības kopējās zivsaimniecības politikas ieviešanu.
(4) Latvijas Zivju resursu aģentūra nodrošina
tiešo zivju resursu pārvaldību Latvijas Republikā, tai skaitā nosaka zivju
resursu izmantošanas limitus ūdeņos, kas atrodas pašvaldību administratīvajā
teritorijā vai piekļaujas tai un kuros zivju resursus pārzina pašvaldība,
ievērojot Ministru kabineta noteikto kārtību un prasības par rūpniecisko zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību
izmantošanu.
(5) Ūdeņos, kuri atrodas vairāku pašvaldību
administratīvajās teritorijās vai robežojas ar tām, zivju resursus pārzina
saskaņā ar šo pašvaldību vienošanos."
3. 7.pantā:
izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pašvaldība
zvejniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizē
valstij piederošo zvejas tiesību izmantošanu ūdeņos, kas atrodas pašvaldību
administratīvajā teritorijā vai piekļaujas tai un kuros zivju resursus pārzina pašvaldība.
Pārējos ūdeņos, kuros Latvijas Republikai ir pieejamas zvejas tiesības, to
izmantošanu atbilstoši zvejniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajai
kārtībai organizē Latvijas Zivju resursu aģentūra.";
izteikt
astoto daļu šādā redakcijā:
"(8)
Zvejas tiesību nomas parauglīgumu apstiprina Latvijas Zivju resursu aģentūra."
4. Aizstāt
8.panta trešajā daļā vārdus "Zivsaimniecības pārvaldes" ar vārdiem "Latvijas
Zivju resursu aģentūras".
5. Aizstāt 9.panta desmitajā
daļā vārdus "Zivsaimniecības pārvalde" ar vārdiem "Latvijas
Zivju resursu aģentūra".
6. Izteikt
10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Amatierzveja
makšķerēšana un zemūdens medības veicama saskaņā ar makšķerēšanas
noteikumiem un citām amatierzveju makšķerēšanu regulējošām normām.
Pašvaldība izdod saistošos noteikumus licencētai amatierzvejai makšķerēšanai
tās administratīvajā teritorijā esošajos ūdeņos, ja saskaņā ar normatīvajiem
aktiem par licencēto amatierzveju makšķerēšanu tur paredzēta zvejas tiesību
izmantošana ar īpašām zvejas atļaujām (licencēm)."
7. Izteikt
11.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Latvijas Zivju resursu
aģentūras rekomendācijas par kopējiem pieļaujamiem zvejas limitiem atsevišķiem
rūpnieciskās zvejas segmentiem (zveja iekšējos ūdeņos, zveja jūras piekrastē,
zveja aiz piekrastes ūdeņiem) tiek saskaņotas ar Zemkopības ministriju un Vides
ministriju. Zvejas atļauju (licenci) atbilstoši kompetencei izsniedz Dabas
aizsardzības pārvalde vai Jūras vides pārvalde, ievērojot konkrētajiem ūdeņiem
Latvijas Zivju resursu aģentūras iedalītos zvejas limitus."
8. Izteikt
12.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Zveju īpašos
nolūkos (zivkopība, aklimatizācija, kontrolzveja, melioratīvā un cita veida
zveja) un zinātniskās izpētes nolūkos veic, pamatojoties uz Latvijas Zivju
resursu aģentūrā un Vides ministrijā saskaņotiem ūdenstilpes ekspluatācijas
noteikumiem vai saskaņotām zivsaimniecības programmām, vai projektiem, kas
pamatoti ar zinātniskām rekomendācijām, kuras nosaka šādas zvejas
nepieciešamību, pēc zvejas atļaujas (licences) saņemšanas Dabas aizsardzības
pārvaldē. Zivsaimniecības programmas zvejai īpašos nolūkos, kuras saskaņā ar
zinātniskām rekomendācijām paredzēts veikt Latvijas Zivju resursu aģentūras
darbības un funkciju nodrošināšanai, papildus saskaņo ar Zemkopības ministriju."
9. Izteikt 14.panta otro un
trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Informācija par
zveju, zvejas pārkāpumiem, zivju izkraušanu, zivju cenām, zvejas kuģu
sarakstiem un zvejnieku un zivju pircēju reģistrāciju tiek apkopota Latvijas
Zivju resursu aģentūras datorizētajā informācijas sistēmā. Nepieciešamo
informāciju sistēmas datu bāzes nodrošināšanai sniedz Valsts vides dienests,
Ceļu satiksmes drošības direkcija un Latvijas Zivju resursu aģentūra.
(3) Zemkopības
ministrija koordinē šā panta otrajā daļā minētās informācijas nosūtīšanu
attiecīgajām Eiropas Savienības institūcijām saskaņā ar Eiropas Savienības
tiesību aktu prasībām, kā arī pārrauga zvejas kuģu kopējās dzinēju jaudas un
kopējās tonnāžas atbilstību Latvijai kā Eiropas Savienības dalībvalstij
noteiktajiem robežlīmeņiem."
10. 16.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā:
"(1) Lai nodrošinātu
zivju resursu saglabāšanu un aizsardzību, Latvijas Zivju resursu aģentūra,
pamatojoties uz Eiropas Savienības tiesību aktu prasībām, kā arī Latvijas Zivju
resursu aģentūras zinātniskajām rekomendācijām vai Dabas aizsardzības pārvaldes
rekomendācijām, pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju un Vides ministriju
var noteikt zvejas regulēšanas pasākumus uz konkrētu laiku, ierobežot vai
pilnīgi apturēt zveju atsevišķos ūdeņos vai to daļā un ierosināt pārtraukt
ūdeņos un tauvas joslā tādu darbību, kas negatīvi ietekmē ūdeņu hidroloģisko
režīmu, piesārņo ūdeņus vai tauvas joslu, maina ūdenslīmeni ūdenstilpē vai rada
citus zivju resursiem nelabvēlīgus apstākļus, kā arī noteikt zvejas regulēšanas
un limitēšanas pasākumus ūdeņos vai to daļā, kur tiek veikta zveja zivju
atražošanas valsts iepirkuma vajadzībām.";
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Lai saglabātu
zivju resursus, kā arī attīstītu rekreācijas nolūkos veicamas darbības pub
liskajos
ūdeņos (Civillikuma 1.pielikums), Latvijas Zivju resursu aģentūra pēc savas
iniciatīvas un pēc saskaņošanas ar attiecīgo pašvaldību, Zemkopības ministriju
un Vides ministriju vai uz attiecīgās pašvaldības ierosinājuma pamata un pēc
saskaņošanas ar Zemkopības ministriju un Vides ministriju var aizliegt
rūpniecisko zveju."
11. Izteikt
17.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Latvijas
Zivju resursu aģentūra atsevišķos gadījumos pēc saskaņošanas ar Zemkopības
ministriju un Vides ministriju ir tiesīga atļaut izmantot zvejas metodes, rīkus
un līdzekļus, kas nav paredzēti attiecīgā zvejas veida noteikumos, norādot tos zvejas
atļaujā (licencē), bet, ja zveja paredzēta ūdeņos, kuros zivju resursus pārzina
pašvaldība, tas jāsaskaņo arī ar attiecīgo pašvaldību."
12. Aizstāt 24.panta otrajā
daļā vārdus "Zivsaimniecības pārvalde" ar vārdiem "Latvijas
Zivju resursu aģentūra".
13.
Papildināt pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā:
"17. Ministru
kabinets līdz 2009.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 5.panta ceturtajā daļā,
7.panta piektajā daļā, 13.panta otrās daļas 1.punktā un 25.panta otrajā daļā
minētos noteikumus. Līdz to spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2009.gada 30.jūnijam ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 12.decembra
noteikumi Nr.433 "Noteikumi par ūdenstilpju un rūpnieciskās zvejas tiesību
nomu un zvejas tiesību izmantošanas kārtību", ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu."
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Normatīvais akts nepieciešams, lai izpildītu 5.81.8. apakšpunktu Deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību. Atbilstoši Deklarācijai izstrādātajā Valdības rīcības plānā Zemkopības ministrijas rīcībā ir iekļauts pasākums sakārtot zivsaimniecības valsts pārvaldes institucionālo ietvaru, lai attiecīgi, nodalot politikas plānošanu no tās ieviešanas un īstenošanas. |
|||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz zivsaimniecības nozarē Zemkopības ministrijas kompetences jomā atbilstoši Zvejniecības likumam darbojas divas valsts institūcijas Zemkopības ministrijas Valsts zivsaimniecības pārvalde (zivju resursu pārvaldība, zvejas regulēšana, zivsaimniecības vienotās informācijas sistēmas nodrošināšana, līgumu, licenču administrēšana u.c.) un valsts aģentūra Latvijas Zivju resursu aģentūra (zivsaimnieciskie pētījumi, bioloģisko un zvejniecības datu vākšana, Zivju resursu atražošanas valsts programmas realizēšana). Šobrīd Zemkopības ministrijā nav par zivsaimniecības politikas plānošanu atbildīgas struktūrvienības un tāpēc daudzos gadījumos šādi uzdevumi tiek daļēji deleģēti Valsts zivsaimniecības pārvaldei. Tomēr šis risinājums neatbilst labai valsts pārvaldes praksei, rada grūtības efektīvai nozares politikas plānošanai. Līdz ar to jautājums būtu jāsakārto, veicot attiecīgas strukturālas izmaiņas. |
|||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumu rezultātā tiks nodalītas zivsaimniecības politikas
ieviešanas funkcijas no zivsaimniecības politikas veidošanas un pārraudzības
funkcijām. Sakarā ar Valsts zivsaimniecības pārvaldes darbības pārtraukšanu
likumā vairs nebūs paredzēta
pārvaldes vienošanās ar pašvaldībām par zivju resursu pārzināšanu, bet tiks
noteikts, ka šādu pārzināšanu veic pašvaldības to administratīvajās
teritorijās. Lai varētu izveidot par zivsaimniecības valsts politiku atbildīgu departamentu Zemkopības ministrijas sastāvā, kā arī vienkāršotu zivsaimniecības nozares politikas ieviešanas institucionālo sistēmu, ir nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Zvejniecības likumā. Grozījumu rezultātā no 2009. gada ir paredzēts pārtraukt Valsts zivsaimniecības pārvaldes tālāku darbību, novirzot zvejniecības politikas ieviešanas funkcijas valsts aģentūrai Latvijas Zivju resursu aģentūra, bet politikas veidošanas un pārraudzības funkcijas nodot Zemkopības ministrijas veidojamajam Zivsaimniecības politikas departamentam. Šo izmaiņu veikšanai pamatā tiks izmantoti Valsts zivsaimniecības pārvaldes darbības nodrošināšanai valsts budžetā paredzētie finanšu līdzekļi. Ņemot vērā, ka ar likuma grozījumiem paredzēto strukturālo izmaiņu veikšana ir saistīta ar vairāk kā 20 Ministru kabineta noteikumu grozījumiem un to tālāku praktisku ieviešanu, ir ļoti būtiska šo Zvejniecības likuma grozījumu savlaicīga pieņemšana, tāpēc ir svarīgi nepapildināt šos grozījumus ar citu pantu grozījumu priekšlikumiem, kas neskar institucionālās izmaiņas, kā arī vienoties par sagatavoto grozījumu pieņemšanu paātrinātā kārtībā. Savukārt Zvejniecības likumā nepieciešamie grozījumi par citiem jautājumiem būtu jāsagatavo un jāpieņem atsevišķi parastajā likumu grozījumu izskatīšanas un pieņemšanas kārtībā. Minētās
strukturālās izmaiņās neparedz ietekmi uz valsts budžetu, un tās notiks
Zemkopības ministrijai un tās institūcijām piešķirto valsts budžeta līdzekļu
ietvaros. |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms. |
|||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Vienkāršos un uzlabos uzņēmējdarbības vidi un zvejniecībā pielietojamās administratīvās procedūras, kas tiks iekļautas vienas institūcijas kompetencē. |
|||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Noteikumu projekta ietekme uz administratīvajām procedūrām ir adekvāta. Administratīvais slogs fiziskām personām tiks vienkāršots. |
|||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Palīdzēs nodrošināt ekonomiski stabilas, vidi saudzējošas zivsaimniecības attīstību. |
|||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmum
i; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||||||
Publiskais finansējums |
Nav attiecināms. |
|||||||
Tajā skaitā: |
|
|
|
|
||||
ES līdzfinansējums (75 %) |
Nav attiecināms. |
|||||||
Valsts līdzfinansējums (25 %) |
Nav attiecināms. |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Līdz 2009.gada 1.janvārim ir jāizdara grozījumi šādos zivsaimniecības nozares normatīvajos aktos, lai nodalītu zvejniecības politikas ieviešanas funkcijas valsts aģentūrai Latvijas Zivju resursu aģentūra, bet politikas veidošanas un pārraudzības funkcijas novirzītu Zemkopības ministrijai: 1.Ministru kabineta 19.12.1995. noteikumi Nr.388 Zivju fonda nolikums; 2.Ministru kabineta 04.03.1997. rīkojums Nr.98 Par Latvijas Republikas interešu pārstāvniecību Apvienoto Nāciju Organizācijā Pārtikas un lauksaimniecības organizācijas Zvejniecības komisijā; 3.Ministru kabineta 15.12.1998. noteikumi Nr.453 Noteikumi par zvejas tiesību izmantošanu privātajos ūdeņos; 4.Ministru kabineta 12.12.2000. noteikumi Nr.433 Noteikumi par ūdenstilpju un rūpnieciskās zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību izmantošanas kārtību (saskaņā ar likumprojekta pārejas noteikumiem šie noteikumi ir spēkā līdz 2009.gada 30.jūnijam un līdz šim datumam jāizdod jauni noteikumi); 5.Ministru kabineta 30.01.2001. noteikumi Nr.45 Mikrolieguma izveidošanas, aizsardzības un apsaimniekošanas noteikumi ; 6.Ministru kabineta 27.02.2001. noteikumi Nr.85 Noteikumi par zivju izkraušanas kontroli un zivju tirdzniecības un transporta objektu, noliktavu un ražošanas telpu pārbaudi ; 7.Ministru kabineta 08.05.2001. noteikumi Nr.188 Saimnieciskās darbības rezultātā zivju resursiem nodarītā zaudējuma noteikšanas un kompensācijas kārtība; 8.Ministru kabineta 07.08.2001. noteikumi Nr.359 Licencētās rūpnieciskās zvejas kārtība; 9.Ministru Kabineta 26.02.2002. noteikumi Nr.86 Pārtikas padomes nolikums; 10.Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumi Nr.245 Zemkopības ministrijas nolikums; 11.Ministru kabineta 14.10.2003. noteikumi Nr.574 Licencētās amatierzvejas makšķerēšanas kārtība; 12.Ministru kabineta 08.04.2004. noteikumi Nr.276 Noteikumi par zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritērijiem un atzīšanas kārtību, darbības nosacījumiem un darbības kontroli; 13.Ministru kabineta 22.04.2004. noteikumi Nr.381 Kārtība, kādā uzskaitāmi un ielaižami dabiskajās ūdenstilpēs zivju resursu atražošanai un pavairošanai paredzētie zivju mazuļi; 14.Ministru kabineta 14.09.2004. noteikumi Nr.794 Valsts aģentūras Latvijas Zivju resursu aģentūra nolikums; 15.Ministru
kabineta 11.01.2005. noteikumi Nr.39 Kārtība, kādā izsniedzamas speciālās
atļaujas (licences) komercdarbībai zvejniecībā; 16.Ministru kabineta 25.01.2005. noteikumi Nr.62 Zivsaimniecības konsultatīvās padomes nolikums; 17.Ministru kabineta 15.03.2005. noteikumi Nr.192 Kārtība, kādā izsniedz atļaujas (licences) zvejai īpašos nolūkos un zinātniskās izpētes nolūkos; 18.Ministru kabineta 27.12.2005. noteikumi Nr.1014 Ūdens objektu ekspluatācijas (apsaimniekošanas) noteikumu izstrādāšanas kārtība; 19. Ministru kabineta 10.01.2006. noteikumi Nr.31 Makšķerēšanas noteikumi; 20.Ministru kabineta 29.05.2006. rīkojums Nr.381 Par Zivju fonda padomes sastāvu; 21.Ministru kabineta 17.04.2007. noteikumi Nr.267 Eiropas Lauksaimniecības garantijas fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fonda administrēšanas kārtība; 22.Ministru kabineta 02.05.2007. noteikumi Nr.295 Noteikumi par rūpniecisko zveju iekšējos ūdeņos; 23.Ministru kabineta 02.05.2007. noteikumi Nr.296 Noteikumi par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos; 24.Ministru kabineta 01.04.2008. noteikumi Nr.236 Zvejas un akvakultūras produktu tirgus intervences pasākumu administrēšanas un uzraudzības kārtība; 25.Ministru kabineta 19.10.2004. noteikumi Nr. 887 Valsts zivsaimniecības pārvaldes nolikums (atzīt par spēku zaudējušu). |
|||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||||||
|
|
Nav attiecināms |
||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar nevalstiskajām organizācijām - Latvijas Zivsaimnieku asociāciju, Kurzemes Zvejnieku asociāciju, Latvijas Zivrūpnieku savienību, Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Zvejnieku federāciju, Latvijas Vēžu un zivju audzētāju asociāciju, Nacionālās Zvejniecības ražotāju organizāciju, Latvijas Zivjaudzētāju asociāciju un Latvijas Zivsaimniecības un pārtikas arodbiedrību. |
|||||||
2. Kāda ir šo un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Pirmajā punktā norādītās nevalstiskās organizācijas Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē pieņēma zināšanai un akceptēja grozījumus Zvejniecības likumā. |
|||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Zivsaimniecības konsultatīvās padomes 2008.gada 17.aprīļa sēdē zemkopības ministrs informēja zivsaimniecības nozares pārstāvjus par grozījumiem Zvejniecības likumā. |
|||||||
4. Konsul tācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Paplašināsies valsts aģentūras Latvijas Zivju resursu aģentūra funkcijas zivsaimniecības politikas ieviešanā un īstenošanā. Zemkopības ministrijā tiks izveidots Zivsaimniecības politikas departaments. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks sagatavota informācija plašsaziņas līdzekļiem. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības tiesā. |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||||||
Zemkopības
ministrs
M.Roze
Zemkopības ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktora vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
M.Roze |
D.Lucaua |
V.Lukaševiča |
B.Vecmane |
N.Riekstiņš |
13.06.2008. 9:15
1619
N.Riekstiņš
67323877; normunds.riekstins@vzp.gov.lv