Rīgā
07.07.2008. Nr.90/TA-1302
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Krājaizdevu sabiedrību likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Cerbulis 67774817, guntis.cerbulis@fktk.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 4 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 9 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 30.jūnija sēdes
protokola Nr.44 25.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Krājaizdevu sabiedrību likumā
Izdarīt Krājaizdevu
sabiedrību likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2001, 10.nr.; 2004, 2.nr.; 2007, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 2.1 pantu šādā redakcijā:
"2.1 pants. Neizpaužamas ziņas
(1) Ziņas
par krājaizdevu sabiedrības biedra darījumiem, kuras krājaizdevu sabiedrība
iegūst, sniedzot finanšu pakalpojumus, ir neizpaužamas ziņas, kas nesatur
valsts noslēpumu.
(2) Ziņas
par biedra kontiem un veiktajiem darījumiem sniedz pašam krājaizdevu sabiedrības biedram un
viņa likumīgajam pārstāvim.
(3) Krājaizdevu sabiedrības rīcībā esošās
neizpaužamās ziņas valsts institūcijai, valsts amatpersonai, citai iestādei un
amatpersonai sniedz Kredītiestāžu likumā noteiktajā kārtībā."
2. 5.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitli "ar pastāvīgo iedzīvotāju skaitu līdz 10 000 iedzīvotāju";
papildināt trešo daļu aiz vārdiem "vai arodbiedrības" ar vārdiem iekavās "(arodbiedrību apvienības)";
papildināt pantu ar piekto, sesto un septīto daļu šādā redakcijā:
"(5) Par vienas krājaizdevu sabiedrības biedru var būt kapitālsabiedrība, kuras dalībnieki ir fiziskas personas, vai lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība, ja krājaizdevu sabiedrības vienam vai vairākiem biedriem pieder vairāk nekā 50 procentu balsstiesību šādu sabiedrību pamatkapitālā.
(6) Šā panta piektajā daļā minētajiem biedriem juridiskajām personām nav balsstiesību krājaizdevu sabiedrībā.
(7) Krājaizdevu sabiedrības biedrs zaudē prasījuma tiesības pret krājaizdevu sabiedrību, ja 60 gadu laikā nav veikti nekādi darījumi ar biedra kontu."
3. Izteikt 11.pantu šādā
redakcijā:
"11.pants. Paziņojumu iesniegšana un Komisijas atļaujas
(1) Krājaizdevu sabiedrībai
jāsaņem Komisijas atļauja, ja:
1) krājaizdevu
sabiedrība tiek reorganizēta;
2) šā likuma 2.panta
pirmās daļas 10.punktā minēto darījumu veikšanai.
(2) Komisija nosaka
iesniedzamos dokumentus un kārtību, kādā tā izvērtē krājaizdevu sabiedrības
padomes un valdes locekļu, kā arī revīzijas komisijas priekšsēdētāja atbilstību
šajā likumā noteiktajām prasībām.
(3) Krājaizdevu sabiedrība Komisijas
noteiktajā kārtībā sniedz Komisijai informāciju par krājaizdevu sabiedrības
padomes un valdes sastāvu un jaunu krājaizdevu sabiedrības finanšu pakalpojumu
sniegšanas uzsākšanu.
(4) Lai pārliecinātos
par krājaizdevu sabiedrības padomes un valdes locekļu, kā arī revīzijas
komisijas priekšsēdētāja atbilstību šajā likumā noteiktajām prasībām, Komisijai
ir tiesības uzaicināt attiecīgās personas uz pārrunām.
(5) Komisijai
30 dienu laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas ir tiesības
neatļaut krājaizdevu sabiedrības padomes un valdes locekļiem vai revīzijas komisijas
priekšsēdētājam sākt pildīt viņu pienākumus, ja minētās personas neatbilst šajā
likumā noteiktajām prasībām vai Komisija nevar pārliecināties par viņu
atbilstību šajā likumā noteiktajām prasībām.
(6) Krājaizdevu sabiedrībai ne
vēlāk kā 15 dienas pirms attiecīgā lēmuma pieņemšanas rakstveidā jāpaziņo
Komisijai par nodomu mainīt krājaizdevu sabiedrības nosaukumu vai juridisko
adresi. Ja septiņu dienu laikā pēc krājaizdevu sabiedrības paziņojuma
saņemšanas Komisija nav pamatoti iebildusi pret nosaukuma vai juridiskās
adreses maiņu, uzskatāms, ka Komisija ir devusi atļauju krājaizdevu sabiedrības
nosaukuma vai juridiskās adreses maiņai."
4. Izslēgt 13.panta 3.punktā vārdus "tajā skaitā pastiprinātās uzraudzības kārtībā noteiktos darbības ierobežojumus".
5. Aizstāt 15.panta otrajā daļā vārdu "piecu" ar skaitli "60".
6. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā:
"18.pants. Krājaizdevu sabiedrības darbība ar kredītiem
Krājaizdevu sabiedrība ir tiesīga saņemt kredītu tikai no Latvijas Republikā vai ārvalstī reģistrētas bankas vai krājaizdevu sabiedrības, Latvijas Republikā reģistrētas krājaizdevu sabiedrību biedrības vai nodibinājuma vai no valsts un pašvaldību fondiem."
7. 20.pantā:
izslēgt trešo daļu;
aizstāt sestajā daļā vārdu "kredītiestādēs" ar vārdiem "Latvijas Republikā vai ārvalstī reģistrētā bankā vai krājaizdevu sabiedrībā".
8. Papildināt 22.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Krājaizdevu sabiedrība, kuras biedru skaits pārsniedz 500, statūtos var noteikt, ka biedru pilnvaroto sapulcei ir visas kooperatīvo sabiedrību darbību regulējošajos likumos noteiktās biedru pilnsapulces tiesības."
9. Izslēgt 25.pantu.
10. Izslēgt
27.1 panta sesto daļu.
11. Papildināt likumu
ar VIII nodaļu šādā redakcijā:
31.pants. Krājaizdevu
sabiedrības darbības ierobežošana
(1) Ja Komisija
konstatē, ka krājaizdevu sabiedrība neievēro šā likuma, Komisijas izdoto
tiesību aktu vai tieši piemērojamo Eiropas Savienības institūciju izdoto
normatīvo aktu prasības, vai Komisija secina, ka krājaizdevu sabiedrības
stratēģija, procedūras un pasākumi nenodrošina pietiekamu risku pārvaldīšanu,
tā pieprasa, lai krājaizdevu sabiedrība nekavējoties veiktu nepieciešamos
pasākumus šādas situācijas novēršanai.
(2) Papildus šā panta
pirmajā daļā noteiktajam Komisija ir tiesīga īstenot vienu vai vairākus šādus
pasākumus:
1) brīdināt krājaizdevu
sabiedrību;
2) daļēji vai pilnīgi
apturēt krājaizdevu sabiedrības finanšu pakalpojumu sniegšanu;
3) izdot pamatotus
rakstveida rīkojumus, kas adresēti krājaizdevu sabiedrības pārraudzības
institūcijām un izpildinstitūcijām, kā arī šo institūciju vadītājiem un
locekļiem un kas nepieciešami, lai ierobežotu vai pārtrauktu krājaizdevu
sabiedrības darbību, kas apdraud vai varētu apdraudēt šīs krājaizdevu sabiedrības
stabilitāti, maksātspēju vai reputāciju;
4) uzlikt šajā likumā
paredzētās soda naudas.
(3) Komisijas izdotā
administratīvā akta pārsūdzēšana par šajā pantā minētajiem jautājumiem neaptur
tā izpildi.
32.pants. Soda
naudas apmērs
(1) Ja krājaizdevu
sabiedrība nepilda šā likuma 27.1 panta pirmajā daļā minētās
prasības vai nepamatoti pieprasa Kredītu reģistrā esošās ziņas, Latvijas Banka
ir tiesīga uzlikt krājaizdevu sabiedrībai soda naudu līdz 5000 latu.
(2) Par
citām darbībām, kuru rezultātā ir pārkāptas šā likuma vai no tā izrietošo
normatīvo aktu vai tieši piemērojamo Eiropas Savienības institūciju izdoto
normatīvo aktu prasības, Komisija ir tiesīga uzlikt krājaizdevu sabiedrībai
soda naudu līdz 5000 latu.
(3) Šajā likumā
minētās soda naudas ieskaitāmas valsts budžetā."
12. Papildināt pārejas noteikumus ar 8.punktu šādā redakcijā:
"8. Līdz 2010.gada 30.jūnijam par
vienas krājaizdevu sabiedrības biedru bez balsstiesībām var būt zemnieka vai
zvejnieka saimniecība, ja krājaizdevu sabiedrības biedram pieder
100 procenti attiecīgās saimniecības daļu."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta Grozījumi
Krājaizdevu sabiedrību likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
||||||
2.Pašreizējās situācijas raksturojums |
1)
Krājaizdevu sabiedrību likums neregulē informācijas sniegšanas kārtību valsts
institūcijām vai valsts amatpersonām par biedru veiktajiem darījumiem, taču
šī informācija var būt nepieciešama minētajām personām līdzīgi, kā par
kredītiestādes klientiem un viņu veiktajiem darījumiem. 2)
Krājaizdevu sabiedrību darbību uzrauga Finanšu un kapitāla tirgus komisija,
kas izsniedz atļauju krājaizdevu sabiedrībai mainīt nosaukumu vai juridisko
adresi. Faktiski šī norma ir novecojusi un būtu aizstājama ar citu, kas
noteiktu krājaizdevu sabiedrībai tikai paziņošanas pienākumu. Tāpat likumā
nav noteikts, ka krājaizdevu sabiedrība (līdzīgi kā kredītiestāde) sniedz
Finanšu un kapitāla tirgus komisijai informāciju par padomes un valdes
sastāvu un jaunu finanšu pakalpojumu sniegšanas uzsākšanu. 3) Kooperatīvo sabiedrību likums nosaka, ka tikai biedru kopsapulcei
ir tiesības ievēlēt un atsaukt valdes un padomes locekļus, revīzijas
komisijas locekļus (revidentu) vai zvērinātu revidentu un likvidācijas
komisijas locekļus, kā arī noteikt viņiem atlīdzības lielumu. Situācijā,
kad krājaizdevu sabiedrībā ir vairāki tūkstoši biedru šī likuma prasība ir
neizpildāma, jo nodrošināt kvorumu pilnsapulcē nav reāli. Kā rezultātā lēmumi
par valdes un revīzijas komisijas locekļu ievēlēšanu un atalgojumu noteikšanu
tiek pieņemti atkārtotās pilnsapulcēs, kuras ir tiesīgas neatkarīgi no tajās
klātesošo biedru skaita. 4)
Likuma 25. pants nosaka principus pastiprinātās uzraudzības kārtības
piemērošanai, kas vēsturiski bija ietekmīgs uzraudzības instruments. Šobrīd
ne tikai krājaizdevu sabiedrību, bet arī kredītiestāžu uzraudzības prakse ir
pierādījusi, ka pastiprinātās uzraudzības kārtība nav efektīvs uzraudzības
instruments, no kura būtu jāatsakās, jo īpaši, ja likumprojekts paredz
Krājaizdevu sabiedrību likumu papildināt ar jaunu nodaļu, kas noteiks krājaizdevu
sabiedrību atbildību par tās darbību reglamentējošo normatīvo aktu
pārkāpumiem. |
||||||
3.Normatīvā akta projekta būtība |
1) Likumprojekts paredz Krājaizdevu
sabiedrību likumu papildināt ar normām, kas nosaka informācijas par
krājaizdevu sabiedrības biedra kontiem un veiktajiem darījumiem statusu un
šīs informācijas sniegšanas kārtību pašiem biedriem, kā arī valsts
institūcijām un valsts amatpersonām. 2) Likumprojekts paredz izslēgt no likuma ierobežojošu normu, kas
nosaka, ka par krājaizdevu sabiedrības biedriem var būt fiziskās personas,
kuras dzīvo vienas pašvaldības teritorijā ar pastāvīgo iedzīvotāju skaitu
līdz 10 000. Šāda norma nepamatoti liedz lielākās pašvaldībās dzīvojošajiem
dibināt krājaizdevu sabiedrību. 3) Likumprojekts papildināts ar normām, kas nosaka, ka par
krājaizdevu sabiedrības biedru bez balsstiesībām var būt krājaizdevu
sabiedrības biedram piederoša kapitālsabiedrība vai lauksaimniecības
pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība un līdz 2010. gada 30. jūnijam zemnieku
vai zvejnieku saimniecība. Šādas normas veicinās komercdarbību lauku rajonos
un nodrošinās finanšu pakalpojumu ērtāku pieejamību. Tāpat juridisko personu
kontu atlikumi nodrošinās papildus resursus krājaizdevu sabiedrības biedru
kreditēšanai. 4) Likumprojektā iestrādāta norma (līdzīgi kā noteikts
kredītiestādēm), kas paredz, ka krājaizdevu sabiedrības biedrs zaudē
prasījuma tiesības pret krājaizdevu sabiedrību, ja 60 gadu laikā nav veikti
nekādi darījumi ar biedra kontu. Tāpat šim termiņam tiek pielīdzinātas
prasījuma tiesības par paju izmaksu. 5) Likumprojekts nosaka, ka krājaizdevu sabiedrībām turpmāk būs
jāpaziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai par tās nosaukuma vai
juridiskās adreses maiņu, nevis jāsaņem Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
atļauja, kā arī paredz Finanšu un kapitāla tirgus komisijai tiesības noteikt
kārtību, kādā krājaizdevu sabiedrības sniedz informāciju par padomes un
valdes sastāvu un jaunu finanšu pakalpojumu sniegšanas uzsākšanu. 6) Krājaizdevu sabiedrības darbība pārsvarā tiek finansēta no biedru
iemaksām, taču atsevišķos gadījumos būtu pieļaujama krājaizdevu sabiedrības
kreditēšana no ierobežota aizdevēju loka, kā tas paredzēts likumprojektā,
izsakot Krājaizdevu sabiedrību likuma 18. pantu jaunā redakcijā. 7) Līdzīgi kā kredītiestādēm Kredītiestāžu likumā, tā arī krājaizdevu
sabiedrībām ar likumprojektu tiek paredzēts atcelt ierobežojumu ieguldījumiem
kustamajā un nekustamajā īpašumā. 8) Lai veicinātu konkurenci finanšu iestāžu starpā, likumprojekts
nosaka, ka krājaizdevu sabiedrības savus brīvos līdzekļus var noguldīt ne
tikai kredītiestādēs, bet arī citās krājaizdevu sabiedrībās. 9) Likumprojekts paredz krājaizdevu sabiedrībām ar biedru skaitu virs
500 biedriem tiesības statūtos noteikt, ka biedru pilnvaroto sapulcei ir
visas kooperatīvo sabiedrību darbību regulējošajos likumos noteiktās biedru
pilnsapulces tiesības. 10) Likumprojekts paredz svītrot Krājaizdevu sabiedrību likuma 25.
pantu, kas nosaka pastiprinātās uzraudzības procesu krājaizdevu sabiedrībām,
līdz ar ko atbilstoši tiek koriģēts likuma 13. pants. Pastiprinātās
uzraudzības kārtība nav efektīvs uzraudzības instruments, no kura būtu
jāatsakās, jo īpaši, ja likumprojekts paredz Krājaizdevu sabiedrību likumu
papildināt ar jaunu nodaļu, kas noteiks krājaizdevu sabiedrību atbildību par
tās darbību reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem. 11) Tā kā krājaizdevu sabiedrību uzraudzības procesā nav
noteikti to darbības ietekmēšanas līdzekļi, likumprojekts paredz papildināt
likumu ar jaunu nodaļu, kas noteiktu krājaizdevu sabiedrību atbildību par to
darbību reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem. Attiecīgi 27.1
panta sestajā daļā minētā norma par Latvijas Bankas tiesībām piemērot
krājaizdevu sabiedrībai soda naudu tiek pārcelta uz šo nodaļu. |
||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||
1.Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Uzlabosies
finanšu pakalpojumu pieejamība lauku rajonos.
|
||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Uzlabosies
finanšu pakalpojumu pieejamība lauku rajonos.
Lai veicinātu konkurenci finanšu iestāžu
starpā, likumprojekts nosaka, ka krājaizdevu sabiedrības savus brīvos
līdzekļus var noguldīt ne tikai kredītiestādēs, bet arī citās krājaizdevu
sabiedrībās. |
||||||
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
1)
Krājaizdevu sabiedrībām nebūs jāsaņem atļauja juridiskās adreses vai
nosaukuma maiņai.
2) Krājaizdevu
sabiedrībām nebūs noteikti ierobežojumi ieguldījumiem kustamajā un
nekustamajā īpašumā.
3) Uzlabosies finanšu
pakalpojumu pieejamība lauku rajonos.
|
||||||
4.Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
||||||
7.Cita
ietekme |
Citas ietekmes nav. |
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
|||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
|||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
|||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
||||||
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus papildus šim
likumprojektam nav nepieciešams izdot. |
||||||
2.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
||||||
2.Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
||||||
3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms.
|
||||||
2.tabula |
|||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||||||
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|||||||
1.Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienību. |
||||||
2.Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
||||||
3.Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Likumprojekta izstrādē piedalījās Latvijas
Kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienības pārstāvji. |
||||||
4.Konsultācijas ar ekspertiem |
Likumprojekta izstrādē piedalījās Latvijas
Kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienības pārstāvji. |
||||||
5.Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
|||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta prasību izpildi nodrošinās
Finanšu un kapitāla tirgus komisija esošo funkciju ietvaros. |
||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts "Grozījumi Krājaizdevu
sabiedrību likumā" pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis" un ievietots Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas interneta mājas lapā www.fktk.lv, kur ar likumu varēs iepazīties
visas ieinteresētās personas. |
||||||
3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības aizstāvēt
savas tiesības neierobežo. Pieteikumu par Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas faktiskās rīcības vai administratīvā akta pārsūdzēšanu indivīds var
iesniegt Administratīvajā rajona
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||||||
Finanšu ministrs A. Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
D.Tauriņs |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
G. Cerbulis
|
10.04.2008 15:18
1571 vārdi
G. Cerbulis
6777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv