Rīgā
30.06.2008. Nr.90/TA-1704
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā"". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gorbačova 67219018, inguna.gorbacova@iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 30.jūnija sēdes
protokola Nr.44 32.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidenta vietā
satiksmes ministrs A.Šlesers
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā "Par
miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un
cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā"
Izdarīt likumā "Par miruša cilvēka ķermeņa
aizsardzību un cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā" (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 1./2.nr.; Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 22.nr.; 2002, 2.nr.; 2004, 13.nr.)
šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 7.1 pantu
šādā redakcijā:
"7.1 pants.
Kremācija
Tiesības veikt kremāciju miruša cilvēka ķermeņa
sadedzināšanu speciālās krāsnīs ir komersantam, kas saņēmis speciālo atļauju
(licenci).
Ministru kabinets nosaka komersantu licencēšanas
kārtību kremācijas veikšanai, kā arī kārtību, kādā maksā valsts nodevu par
speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu, un valsts nodevas apmēru.
Dokumentus, kas nepieciešami, lai veiktu miruša
cilvēka kremāciju, dokumentu iesniegšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā veic
kremāciju un kārto ar to saistīto lietvedību, nosaka Ministru kabinets."
2. Papildināt pārejas noteikumus ar 4.punktu šādā
redakcijā:
"4. Speciālās atļaujas (licences) kremācijas
veikšanai, kuras komersantiem izsniegtas līdz 2008.gada 30.novembrim, ir
derīgas līdz attiecīgās licences termiņa beigām, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada
1.decembrim."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.decembrī.
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par miruša cilvēka ķermeņa
aizsardzību un cilvēka audu un
orgānu
izmantošanu medicīnā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs? |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums. |
Jautājumus, kas saistīti ar mirušo kremēšanu, šobrīd regulē Ministru
kabineta 1995.gada 4.jūlija noteikumi Nr.186 Kremācijas noteikumi,
Epidemioloģiskās drošības likums un Ministru kabineta 2005.gada 19.jūlija
noteikumi Nr.523 Kārtība, kādā ieved
valstī vai izved no tās miruša cilvēka ķermeni, pārvadā, glabā, apbedī vai
kremē no infekcijas slimības miruša cilvēka ķermeni un veic obligāto
patologanatomisko izmeklēšanu diagnozes precizēšanai pēc slimnieka nāves. Kārtību, kādā tiek veikta mirušo kremācija, nosaka
1995.gada 4.jūlija Ministru kabineta noteikumi Nr.186 Kremācijas noteikumi.
Minētie noteikumi ir izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma
14.panta pirmās daļas 3.punktu. Ņemot vērā to, ka ir izstrādāts jauns
Ministru kabineta iekārtas likums, kas 2007.gada 13.decembrī Saeimā pieņemts
otrajā lasījumā un pēc šī likuma pieņemšanas
spēku zaudēs Ministru kabineta noteikumi, kuri izdoti saskaņā ar Ministru
kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu, nepieciešams paredzēt
deleģējumu Ministru kabinetam noteikt dokumentus, kas nepieciešami, lai
veiktu kremāciju, to iesniegšanas kārtību, kā arī mirušo kremācijas kārtību
citā normatīvajā aktā. Saskaņā ar 1995.gada
4.jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr.186 Kremācijas noteikumi 3.punktu
speciālās atļaujas (licences) komersantiem kremācijas darbībai pēc
saskaņošanas ar vides aizsardzības institūcijām izsniedz pašvaldība, kuras
teritorijā atrodas krematorija. Ņemot vērā, ka minētie
Ministru kabineta noteikumi ir vienīgais normatīvais akts, kas regulē
licences izsniegšanas kārtību komersantiem kremācijas darbības veikšanai un
nevienā likumā kremācijas veikšanai speciālās atļaujas (licences) saņemšana
nav paredzēta, likumprojektā nepieciešams paredzēt deleģējumu Ministru
kabinetam noteikt kārtību, kādā komersantam kremācijas veikšanai izsniedz
speciālo atļauju (licenci) un anulē to, vienlaikus nosakot par speciālās
atļaujas (licences) izsniegšanu maksājamās valsts nodevas apmēru un
maksāšanas kārtību. |
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par miruša cilvēka
ķermeņa aizsardzību un cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā paredz papildināt
likumu Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un cilvēka audu un orgānu
izmantošanu medicīnā ar jaunu 7.1 pantu un noteikt, ka tiesības
veikt kremāciju miruša cilvēka ķermeņa sadedzināšanu speciālās krāsnīs - ir
komersantam, kas saņēmis speciālo atļauju (licenci), kā arī deleģējumu
Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā komersantam kremācijas veikšanai izsniedz
speciālo atļauju (licenci) un anulē to. Vienlaikus minētais pants paredz
noteikt, ka par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu maksājama valsts
nodeva un deleģējumu Ministru kabinetam noteikt tās apmēru un maksāšanas
kārtību, kā arī deleģējumu Ministru kabinetam noteikt dokumentus, kas
nepieciešami, lai veiktu kremāciju, to iesniegšanas kārtību, kā arī
kremācijas kārtību. |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
3. Sociālo seku
izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
5. Cita
informācija. |
Normatīva akta
projekts šo jomu neskar. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem? |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
3. Finansiālā
ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
6. Cita
informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Vienlaicīgi ar šī likumprojekta pieņemšanu tiks izdoti
Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks, ka tiesības veikt kremāciju -
miruša ķermeņa sadedzināšanu speciālās krāsnīs - ir komersantam, kas saņēmis
speciālo atļauju (licenci), kā arī kārtību, kādā komersantam kremācijas
veikšanai izsniedz speciālo atļauju (licenci) un anulē to. Vienlaikus minētie Ministru kabineta noteikumi paredzēs par
speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu maksājamās valsts nodevas apmēru un
maksāšanas kārtību, kā arī dokumentus, kas nepieciešami, lai veiktu
kremāciju, to iesniegšanas kārtību, kā arī kremācijas kārtību. Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi likumprojektu
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām, kas līdz 2008.gada 1.jūlijam
tiks iesniegts Saeimā kā priekšlikums likumprojektam Grozījumi likumā Par
nodokļiem un nodevām, paredzot jaunu valsts nodevas objektu speciālās
atļaujas (licences) izsniegšanu kremācijas veikša
nai. |
2. Cita informācija. |
Nav. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||
1. tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||
2. tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
Konsultācijas ar
nevalstiskām organizācijām nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas. |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi netika veikti. |
|
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem netika veiktas. |
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde? |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Normatīvā akta
izpildei jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, funkcijas tiks
nodrošinātas esošo institūciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu. |
Tiesību akts tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots datu bāzē NAIS. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Iekšlietu
ministrs M.Segliņš
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
I.Gorbačova |
|
|
|
|
21.04.2008. 10:30
1197
I.Gorbačova,7219018,
inguna.gorbacova@iem.gov.lv