Rīgā
30.06.2008. Nr.90/TA-1390
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai
Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Bezdarbnieku un
darba meklētāju atbalsta likumā". Likumprojektu izstrādāja Labklājības
ministrija (atbildīgā amatpersona -
Bajārs 67021571, Kaspars.Bajars@lm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 11 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 30.jūnija sēdes
protokola Nr.44 46.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidenta vietā
satiksmes ministrs A.Šlesers
Stafecka 67082931
Izdarīt Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr.; 2004, 11.nr.;
2005, 8.nr.; 2006, 13.nr.; 2007, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 4.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ministru kabinets nosaka bezdarbnieka stipendijas apmēru
profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas
laikā un neformālās izglītības ieguves laikā un stipendijas piešķiršanas
kārtību."
2. Izslēgt 6.panta
trešajā daļā vārdu "(padomēm)".
3. Izteikt 9.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Aktīvos nodarbinātības pasākumus, kā arī bezdarbnieka
stipendijas profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas
paaugstināšanas laikā un neformālās izglītības ieguves laikā apmaksā no valsts
pamatbudžeta un no nodarbinātības speciālā budžeta."
4. Izteikt 13.panta 3.punktu šādā redakcijā:
"3) saņemt stipendiju profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas
un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un neformālās izglītības ieguves
laikā;".
5. Papildināt pārejas
noteikumus ar 13.punktu šādā redakcijā:
"13. Šā likuma
6.panta trešajā daļā izdarītie grozījumi attiecībā uz vārda "padomēm"
izslēgšanu stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā."
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Labklājības ministre
I.Purne
Likumprojekta
Grozījumi
Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts
izstrādāts saskaņā ar Labklājības ministrijas darba plāna 2008.gadam
(apstiprināts 19.02.2008.) 22.punktā noteikto uzdevumu - Sagatavot
priekšlikumus bezdarbnieku un darba meklētāju atbalstu regulējošo tiesību
aktu pilnveidošanai un valsts atbalsta programmu ieviešanai.. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Atbilstoši Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likuma (turpmāk Likums) 13.panta 3.punktam bezdarbniekam iesaistoties profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas vai kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumos (turpmāk profesionālā apmācība) ir tiesības apmācību laikā saņemt stipendiju, kā arī papildus īres vai transporta izdevumu kompensāciju. Saskaņā ar Likuma 4.panta trešo daļu īres vai transporta izdevumu kompensācijas apmēru un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2003.gada 20.janvāra noteikumi Nr.25 Kārtība, kādā piešķirama stipendija un īres un transporta izdevumu kompensācija bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un stipendija bezdarbnieka neformālās izglītības ieguves laikā un nosakāms stipendijas un kompensācijas apmērs (turpmāk Noteikumi). Atbilstoši Noteikumu 4.punktam profesionālās apmācības laikā bezdarbniekam stipendiju piešķir 40 latu apmērā par apmācību kalendāra mēnesi. Īres vai transporta izdevumus bezdarbniekam atbilstoši Noteikumu 6. un 7.punktam kompensē 50% apmērā no faktiskās izdevumu summas mēnesī (īres maksas kompensācijas gadījumā) vai par apmācību dienām (transporta izdevumu kompensācijas gadījumā), bet ne vairāk kā vienu latu dienā. Saskaņā ar Noteikumu 3. un 5.punktu īres vai transporta izdevumu kompensācijas apmēru aprēķina un izmaksā izglītības iestāde atbilstoši bezdarbnieka iesniegtajiem attiecīgi īres vai transporta izdevumus pamatojošajiem dokumentiem. Tomēr, lai nodrošinātu to, ka bezdarbniekam tiek kompensētas reālās pārvietošanās izmaksas un nepieļautu iespēju, ka bezdarbnieks izglītības iestādei varētu iesniegt transporta izdevumus apliecinošos dokumentus (biļetes, degvielas čekus) arī par braucieniem, kas nav izmantoti nokļūšanai izglītības iestādē, tādejādi ļaunprātīgi izmantojot likumā paredzētās tiesības, konkrēts katram bezdarbniekam maksimālais kompensējamās summas apmērs par transporta izdevumiem tiek atrunāts līgumā starp bezdarbnieku un Nodarbinātības valsts aģentūru (turpmāk Aģentūra) par bezdarbnieka profesionālo apmācību. Aģentūra, slēdzot līgumu ar katru apmācībās iesaistāmo bezdarbnieku līgumā norāda gan bezdarbnieka dzīvesvietas atrašanās vietu, apmācību vietu, prakses vietu, attālumu un maršrutu, kas bezdarbniekam ir jāveic no dzīvesvietas līdz izglītības iestādei, izmantojamā transporta veidu (sabiedriskā, privātā), tā izmaksas (sabiedriskā transporta biļešu cenas attiecīgajā maršrutā, degvielas izmaksas un privātā transportlīdzekļa degvielas patēriņa apmērus u.c.). Atbilstoši nosacījumiem līgumā tiek aprēķināta un noteikta vienas dienas transporta izdevumu konkrēta summa, kas bezdarbniekam rodas, apmeklējot profesionālās apmācības pasākumus, un attiecīgi kompensējamās summas apmērs (50% no aprēķinātās summas vai arī viens lats gadījumā, ja tiek sasniegts maksimāli pieļaujamais apmērs). Saskaņā ar iepriekšminētajā līgumā norādītajiem nosacījumiem izglītības iestādē bezdarbnieks iesniedz attiecīgos izdevumus pamatojošos dokumentus (biļetes, čekus), kas apliecina bezdarbnieka reālos izdevumus un atbilstoši kuriem izglītības iestāde izmaksā bezdarbniekam transporta izdevumu kompensāciju. Izglītības iestādes pienākums ir pienācīgi uzskaitīt bezdarbnieka iesniegtos izdevumu pamatojošos dokumentus atbilstoši, kuriem Aģentūrai iesniegt rēķinu par īres un transporta izdevumu kompensāciju faktiskajām izmaksām. Veicot iepriekšminēto transporta vai īres izdevumu kompensāciju administrēšanu, Aģentūra ir konstatējusi šādas problēmas: 1. Bezdarbnieks apmācību laikā (3 6 mēneši) maina dzīvesvietu, izvēlēto transporta veidu, mainās citi līgumā par bezdarbnieka apmācību ietvertie nosacījumi transporta biļešu cenas, degvielas cenas, transporta maršruts, mācību vieta, prakses vieta utt., kas rada nepieciešamību veikt grozījumus līgumā ar bezdarbnieku jāizstrādā jauns maršruts, jāpārbauda un attiecīgi jāmaina noteiktās transporta izmaksas (biļešu cenas, degvielas izmaksas). 2. Bezdarbnieks, slēdzot līgumu ar Nodarbinātības valsts aģentūru, pirms apmācību uzsākšanas nevar konkrēti pateikt kādu transporta veidu (sabiedrisko, personīgo) un maršrutu izvēlēsies nokļūšanai izglītības iestādē. 3. Bezdarbnieku iesniegtais transporta izdevumu attaisnojošo dokumentu lielais apjoms apgrūtina šo dokumentu pārbaudi, izdevumu uzskaiti un apkopošanu, gan izglītības iestādē, gan Nodarbinātības valsts aģentūrā. 4. Bezdarbnieks savlaicīgi, noteiktajos termiņos neiesniedz izdevumus attaisnojošos dokumentus, kas apgrūtina finanšu līdzekļu plānošanu un apguvi. Saskaņā ar Aģentūras aprēķiniem vidēji mēnesī vienam bezdarbniekam (no profesionālajā apmācībā iesaistītajiem bezdarbniekiem) izmaksājamā transporta vai īres kompensācija šobrīd sastāda 6.82 latus. Atbilstoši pastāvošajam regulējumam bezdarbniekam maksimālā iespējamā kompensējamā summa par transporta izdevumiem ir 21 lats mēnesī un īres izdevumu gadījumā 31 lats. Tādejādi, faktiskais transporta vai īres kompensācijas vidējais mēneša rādītājs uz vienu apmācībās iesaistāmo bezdarbnieku sasniedz tikai 22% no maksimālā iespējamā apmēra. Kā būtiskākos iemeslus tam var minēt to, ka ne visiem apmācībā iesaistītajiem bezdarbniekiem īres vai transporta izdevumu kompensācijas ir nepieciešamas, daļa bezdarbnieku, kas saņem kompensācijas apmācību laikā tiek atskaitīti no apmācāmo skaita, kā arī bezdarbnieki ne vienmēr iesniedz izdevumus attaisnojošos dokumentus izglītības iestādē vai arī tos iesniedz novēloti. Ievērojot iepriekš aprakstīto sarežģīto īres un transporta izdevumu kompensācijas administrēšanas mehānismu un ar tā realizēšanu saistītās praktiskās problēmas, kā arī faktisko bezdarbniekam izmaksājamo kompensāciju apmēru (6.82Ls) ir jāsecina, ka reālais bezdarbniekam sniegtais atbalsts nav samērīgs ar šī atbalsta administrēšanai patērētajiem Aģentūras un izglītības iestāžu personāla un administratīvajiem resursiem un radītajiem birokrātiskajiem šķēršļiem gan bezdarbniekiem, gan izglītības iestādēm, kas viennozīmīgi neatbilst labas valsts pārvaldības principiem. |
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta pieņemšana paredzēs, ka ar 2009.gada 1.janvāri tiks svītrotas likumā bezdarbniekiem noteiktās tiesības uz īres un transporta izdevumu kompensācijām profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas vai kvalifikācijas paaugstināšanas laikā. Likumprojektā ir ietverts arī tehniska rakstura grozījums likuma 6.panta trešajā daļā, paredzot izslēgt atsauci uz pašvaldību padomēm. Atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas likumam un likumprojektam Grozījumi likumā Par pašvaldībām (izskatīts Saeimā 1.lasījumā 20.12.2007. Nr.574/Lp-9), pašvaldību lēmējinstitūciju padomi ir paredzēts likvidēt. 2008.gada 22.februārī Ministru kabinets ir pieņēmis rīkojumu Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. Saskaņā ar rīkojuma 8.punktu minētajām institūcijām, izdarot citus nepieciešamos grozījumus 3.pielikumā norādītajos likumos, bet ne vēlāk kā līdz 2011.gada 1.janvārim iekļaut tajos grozījumus saistībā ar attiecīgo administratīvo teritoriju, vietējo pašvaldību domju (padomju) un citu institūciju neesību pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
4. Cita informācija
|
Lai nodrošinātu pietiekamu finansiālo atbalstu bezdarbniekam profesionālās apmācības laikā vienlaicīgi ar īres un transporta izdevumu kompensācijas izslēgšanu ir paredzēts paaugstināt vispārējās bezdarbnieka profesionālās apmācības stipendijas apmēru (40 Ls) līdz 70 latiem, pieņemot attiecīgi jaunus Ministra kabineta noteikumus līdzšinējo Ministru kabineta 2003.gada 20.janvāra noteikumu Nr.25 Kārtība, kādā piešķirama stipendija un īres un transporta izdevumu kompensācija bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un stipendija bezdarbnieka neformālās izglītības ieguves laikā un nosakāms stipendijas un kompensācijas apmērs vietā. Vienlaicīgi paredzēts paaugstināt bezdarbnieku stipendijas apmēru neformālās izglītības ieguves laikā no 25 latiem līdz 35 latiem. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojektam nav tiešas ietekmes uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstības līmeni. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām
|
Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Bezdarbniekiem līdz ar īres un transporta izdevumu kompensāciju apvienošanu vienā stipendijā, tiks atceltas pašreiz pastāvošās administratīvās procedūras attiecībā uz transporta un īres izdevumu attaisnojošo dokumentu iesniegšanu izglītības iestādē. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība
|
Likumprojekta pieņemšana nepasliktinās bezdarbnieku tiesisko stāvokli un iespējas saņemt Aģentūras sniegtos profesionālās apmācības pakalpojumus, jo ir paredzēts paaugstināt vispārējās bezdarbnieka profesionālās apmācības stipendijas apmēru (40 Ls) līdz 70 latiem, tādejādi, nodrošinot bezdarbniekiem nepieciešamo papildus finansiālo atbalstu izdevumiem (tai skaitā transporta un īres) profesionālās apmācības laikā. Ņemot vērā iepriekšminēto, noteikumu projekta pieņemšana būtiski neietekmēs bezdarbnieku sociālo un ekonomisko situāciju. Vienlaicīgi, birokrātisko šķēršļu likvidēšana un stipendijas apmēra paaugstināšana motivēs bezdarbniekus iesaistīties profesionālās apmācības pasākumos, tādejādi apgūstot darba tirgum nepieciešamās profesijas un prasmes, kas veicinās valstī darba tirgus prasībām atbilstoša darbaspēka veidošanos. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē
|
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta 04.02.00 apakšprogrammas Nodarbinātības speciālais budžets ieņēmumos. |
368,6 |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta 04.02.00 apakšprogrammas Nodarbinātības speciālais budžets izdevumos.
2.1. Izdevumu samazinājums (tiks kompensēts
saistībā ar īres un transporta izdevumu kompensāciju izmaksu pārtraukšanu
2009.gadā). 2.2. Izdevumu samazinājums (tiks kompensēts
no aktīvajam nodarbinātības pasākumam Algoti pagaidu darbi nodarbinātības
speciālajā budžetā paredzētā finansējuma. |
368,6* |
+295,4* -125,4 -170,0 |
+295,4* -125,4 -170,0 |
+295,4* -125,4 -170,0 |
3. Finansiālā ietekme: Valsts sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta 04.02.00 apakšprogrammas Nodarbinātības speciālais budžets:
|
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Bezdarbnieka stipendijai profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā 70 latu apmēra un neformālās izglītības ieguves laikā stipendiju 35 latu apmēra nepieciešamais papildus finansējuma pieaugums 2009., 2010. un 2011.gadā tiks kompensēts no aktīvā nodarbinātības pasākumam Algoti pagaidu darbi nodarbinātības speciālajā budžetā paredzētā finansējuma (paredzēts 1116,7 tūkst. Ls).
|
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2008.gadam 2008.gadā finansējums bezdarbnieku
stipendijām plānots 368,6 tūkst. Ls apmērā; prognozēts finansējums 2009.gadā
un turpmāk 664,0 tūkst. Ls, tai skaitā: 1. Bezdarbnieku
stipendijas profesionālās apmācības un neformālās izglītības apguves
apmācības laikā: Aprēķins 2008.gadam: 1.1. 40 Ls (stipendija vienam iesaistītajam
profesionālās apmācības programmā) x 1387 (iesaistīto bezdarbnieku skaits) x
3,3 mēneši (vidējais mācību ilgums) = 183 084 Ls, 1.2. 25 Ls (stipendija vienam iesaistītajam neformālās izglītības apguves apmācības programmā) x 2383 (iesaistīto bezdarbnieku skaits neformālās izglītības apguves apmācības laikā) x 1,5 mēneši (vidējais mācību ilgums neformālās izglītības apguves apmācības laikā) = 89 362,5 Ls, 1.3. īres vai transporta izmaksas 1 Ls (vienā dienā) x 21 (darba dienu skaits) x 1387 (iesaistīto bezdarbnieku skaits) x 3,3 mēneši (vidējais mācību ilgums) = 96 119,1 Ls. Kopā: 183 084
Ls + 89 362,5 Ls + 96 119,1 Ls = 368 565,6 Ls Aprēķins
2009.gadam un turpmāk: 1.1. bezdarbnieku stipendijas - 40 Ls (2008.gada bezdarbnieku stipendija) + 30 Ls (vidējās īres vai
transporta izmaksas) = 70 Ls (stipendija vienam iesaistītajam profesionālās
apmācības programmā) x 1810 (iesaistīto bezdarbnieku skaits) x 3,3 mēneši
(vidējais mācību ilgums) = 481 110 Ls, 1.2. 70 Ls x 0,5 (50% no bezdarbnieku stipendijas
profesionālās apmācības laikā) = 35 Ls (stipendija vienam iesaistītajam neformālās
izglītības apguves apmācības programmā) x 3484 (iesaistīto bezdarbnieku
skaits neformālās izglītības apguves apmācības laikā) x 1,5 mēneši (vidējais
mācību ilgums neformālās izglītības apguves apmācības laikā) = 182 910 Ls,
Profesionālajā apmācībā un neformālajā izglītībā iesaistāmo bezdarbnieku skaita pieaugums
2009.gadā plānots pamatojoties uz reģistrēto bezdarbnieku izteiktajām vēlmēm
iesaistīties profesionālajā apmācībā, pārkvalifikācijā un kvalifikācijas
paaugstināšanā. Aģentūras datu bāzē reģistrēto bezdarbnieku skaits, kuri ir
izteikuši vēlmi piedalīties profesionālajā apmācībā un neformālās izglītības
ieguves pasākumos vairākkārt pārsniedz plānoto apmācībā iesaistāmo
bezdarbnieku skaitu, kas rada nepieciešamību paaugstināt profesionālās
apmācības un neformālās izglītības pieejamību. Kopā: 481 110
Ls + 182 910 Ls = 664 020 Ls Izdevumu palielinājums noteikumu projektā
plānotajai bezdarbnieku stipendiju apmēra paaugstināšanai (tai skaitā
saistībā ar profesionālās apmācības programmā iesaistīto bezdarbnieku skaita
palielināšanu no 1387 uz 1810 un saistībā ar iesaistīto bezdarbnieku skaita
palielināšanu no 2383 uz 3484 neformālās izglītības apguves apmācības laikā)
2009.gadā un turpmāk: 664 020 Ls 368 565 Ls = 295 455 Ls. Kompensējošie pasākumi: Izdevumu samazinājums 125,4 tūkst. Ls apmērā tiks kompensēts saistībā
ar īres un transporta izdevumu kompensāciju izmaksu pārtraukšanu 2009.gadā. Aprēķins: 1 Ls (vienā dienā) x 21 (darba dienu skaits) x 1810 (iesaistīto
bezdarbnieku skaits) x 3,3 mēneši (vidējais mācību ilgums) = 125 433 Ls. Izdevumu samazinājums 170,0 tūkst. Ls apmērā tiks kompensēts no aktīvajam
nodarbinātības pasākumam Algoti pagaidu darbi nodarbinātības speciālajā
budžetā paredzētā finansējuma 1116,7 tūkst. Ls. Lai to nodrošinātu 2009.gadā pasākumā Algotie pagaidu darbi tiks
samazināts plānoto iesaistāmo bezdarbnieku skaits (2256) par 344 personām.
Līdz ar to 2009.gadā pasākumā Algotie pagaidu darbi tiks iesaistīti 1912
bezdarbnieki. Aprēķins: Izdevumi algotajos pagaidu darbos iesaistīto bezdarbnieku darba
samaksai - 160 Ls (minimālā darba alga) x 344 (bezdarbnieku skaits) x 3 mēneši
(vidējais nodarbinātības ilgums) = 165,1 tūkst. Ls. Izdevumi par normatīvajos aktos paredzēto veselības pārbaužu veikšanu
algotajos pagaidu darbos iesaistītajiem bezdarbniekiem 15 Ls (izmaksas vienam bezdarbniekam) x 343 (bezdarbnieku skaits) =
5,2 tūkst Ls. Kopā 165,1 tūkst. Ls + 5,2 tūkst Ls = 170,3 tūkst. Ls. |
|||
6. Cita informācija
|
* - Nepieciešamais finansējums īres un transporta izdevumu kompensācijām 2008.gadā ir iekļauts likumā Par valsts budžetu 2008.gadam. Likumprojekta pieņemšana paredzēs, ka ar 2009.gada 1.janvāri tiks svītrotas likumā bezdarbniekiem noteiktās tiesības uz īres un transporta izdevumu kompensācijām profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas vai kvalifikācijas paaugstināšanas laikā. Vienlaicīgi ar likumprojektu ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par bezdarbnieka stipendiju profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un neformālās izglītības ieguves laikā, kas paredz, ka ar 2009.gadu bezdarbnieku stipendijas apmērā profesionālās apmācības laikā tiek iekļautas vidējās īres vai transporta izmaksas un bezdarbnieku stipendijas apmērs neformālās izglītības apguves apmācības laikā tiek noteikts 50% no bezdarbnieku stipendijas profesionālās apmācības laikā. Likumprojekta īstenošana katru gadu tiks nodrošināta piešķirto valsts speciālā budžeta līdzekļu ietvaros. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts ir izstrādāts vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījums likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam, kā arī Ministru kabineta noteikumu projektu Noteikumi par bezdarbnieka stipendiju profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un neformālās izglītības Vienlaicīgi ar šo likumprojektu tiek virzīts likumprojekts Grozījums likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam. Pēc likumprojektu pieņemšanas Saeimā ir jāizdod Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par bezdarbnieka stipendiju profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un neformālās izglītības ieguves laikā. Iepriekšminētajiem normatīvo aktu projektiem jāstājas spēkā vienlaicīgi ar likumprojektu 2009.gada 1.janvārī. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta pieņemšana nepaplašinās līdzšinējās Nodarbinātības valsts aģentūras funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas vēstnesis, kā arī interneta portālā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā un Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Valsts sekretārs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Eiropas un juridisko lietu departamenta direktors |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Beinarovičs |
Z.Uzuliņa |
E.Korčagins |
K.Bajārs |
22.04.2008.17:20
2618
Kaspars Bajārs,
Labklājības
ministrijas Darba departamenta
Darba tirgus attīstības nodaļas vadītāja vietnieks,
Tel.: 67021571, fakss: 67021505, e-pasts: Kaspars.Bajars@lm.gov.lv