Rīgā
30.06.2008. Nr.90/TA-1583
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē
atbalstīto likumprojektu "Nacionālo filmu likums". Likumprojektu
izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Voldiņš 67078129,
sandis.voldins@km.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 5 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 17.jūnija sēdes protokola
Nr.42 42.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidenta vietā
satiksmes ministrs A.Šlesers
Stafecka 67082931
Nacionālo
filmu likums
1.pants. Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi
termini:
1) filma pabeigts audiovizuāls vai kinematogrāfisks darbs, kuru veido savstarpēji
saistītu un kustību iespaidu radošu attēlu sērija ar skaņas pavadījumu vai bez
tā un kas paredzēts publiskošanai;
2) filmas producents fiziskā vai juridiskā persona, kura finansē un organizē
filmas veidošanu un ir atbildīga par tās pabeigšanu;
3) nacionālās filmas producents Latvijas
Republikas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs, vai Latvijā reģistrēta
juridiskā persona, vai šādu personu apvienība;
4) filmu izplatīšana darbība, ar kuru filma
tiek padarīta pieejama sabiedrībai (tai skaitā tirdzniecība, noma, publiska
demonstrēšana, raidīšana televīzijā, internetā un citos veidos);
5) filmu
nozare
kultūras nozare, ko veido pasākumu kopums filmu veidošanai un izplatīšanai,
nacionālā filmu mantojuma saglabāšanai un aizsardzībai, kā arī nozares
pastāvēšanai un attīstībai nepieciešamie izglītības ieguves iespēju pasākumi;
6) filmas veidošana
radošas ieceres īstenošanas process, kura laikā tiek radīta filma;
7) kopražojuma filma
filma, kas veidota, piedaloties diviem vai vairākiem Latvijas vai ārvalstu
producentiem;
8) Latvijas
nacionālais filmu mantojums filmu, filmu izejmateriālu un citu ar filmu nozari
saistītu materiālu kopums, kas ir būtiska Latvijas kultūras mantojuma daļa un kam
ir mākslinieciska, vēsturiska, zinātniska vai citāda kultūras vērtība.
2.pants. Likuma mērķis
(1) Šā likuma mērķis ir
nodrošināt Latvijas Republikas nacionālās filmu nozares atbalsta politikas īstenošanu,
nacionālo filmu veidošanu un izplatīšanu, kā arī filmu mantojuma saglabāšanu un
aizsardzību.
(2) Šis likums neattiecas
uz:
1) raidorganizāciju
veidotiem audiovizuāliem darbiem, kas nav paredzēti publiskai demonstrēšanai
ārpus šo raidorganizāciju programmām;
2) audiovizuāliem darbiem, kurus paredzēts izmantot
tikai kā citu mākslas nozaru sastāvdaļas (piemēram, instalācijās, teātra
izrādēs, brīvdabas uzvedumos).
3.pants. Nacionālā filma
(1) Par nacionālo filmu uzskatāma tāda filma, kura
atbilst vismaz diviem no šādiem kritērijiem:
1) filmas
veidošanai ir saņemti līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžetiem;
2)
filmas producēšanu veic nacionālās filmas producents;
3) filmas režisors,
scenārija autors, filmas mākslinieks, animācijas mākslinieks, operators vai
filmai īpaši radīta muzikāla darba autors ir Latvijas Republikas pilsoņi vai
pastāvīgie iedzīvotāji;
4) filmas oriģinālais
skaņas pavadījums ir valsts valodā;
5) filma radīta nacionālā
pasūtījuma ietvaros.
(2)
Kopražojuma filma uzskatāma par nacionālo filmu, ja tā atbilst vismaz diviem no
šādiem kritērijiem:
1)
ne mazāk kā 10 % no filmas veidošanas izmaksām piesaista nacionālās filmas
producents;
2) kopražojuma
filmas veidošanā ir saņemti līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžetiem;
3) filma
tiek veidota saskaņā ar Latvijas Republikai saistošiem filmu nozari un
kopprodukciju veidošanu regulējošiem starptautiskiem līgumiem.
4.pants. Filmu fonds
(1) Filmu fonds (turpmāk fonds) ir valsts budžetā paredzētais līdzekļu
kopums valsts tiešā atbalsta sniegšanai filmu nozarei.
(2) Fonda līdzekļus veido:
1) valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem;
2) ieņēmumi par valstij piederošo filmu izmantošanu saskaņā ar šā
likuma 9.panta otro daļu;
3) dāvinājumi, ziedojumi un ārvalstu finanšu palīdzība.
(3) Fonda līdzekļu turētājs un administrētājs ir Nacionālais kino centrs.
(4) Finanšu līdzekļi šā panta pirmajā daļā minēto mērķu sasniegšanai tiek
paredzēti likumā par valsts budžetu kārtējam gadam kā atsevišķas programmas
(apakšprogrammas).
(5) Valsts budžeta
dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem piešķīrums fondam kārtējam gadam nav mazāks
nekā iepriekšējā budžeta gadā. Papildu finansējums fondam tiek piešķirts
saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam.
(6) Pašvaldības var piedalīties fonda finansēšanā, piešķirot finanšu
līdzekļus no pašvaldību budžetiem.
5.pants.
Fonda līdzekļu izlietošana
(1)
Fonda līdzekļi var tikt piešķirti:
1)
nacionālo filmu veidošanai un tādu kopražojuma filmu veidošanai, kuras
atzīstamas par nacionālo filmu šā likuma izpratnē;
2)
nacionālo
filmu izplatīšanai, tai skaitā kinofestivāliem;
3) nacionālā filmu
mantojuma saglabāšanai un pieejamības nodrošināšanai;
4) ar filmu nozari
saistītiem izglītības projektiem;
5) ekspertu komisijas
locekļu atlīdzībai par amata pienākumu pildīšanu.
(2) Ministru kabinets nosaka fonda līdzekļu piešķiršanas,
finansējuma saņēmēju pārskatu sniegšanas un finansēto projektu uzraudzības
kārtību.
(3) Fonda līdzekļi tiek sadalīti saskaņā ar
projektu konkursu nolikumiem, kurus apstiprina un izsludina Nacionālā kino
centra direktors.
(4) Ja piešķirtie fonda līdzekļi netiek izmantoti
atbilstoši finansēšanas līguma nosacījumiem, Nacionālais kino centrs no
finansējuma saņēmēja piedzen piešķirtos finanšu līdzekļus.
(5) Personu, tai skaitā ārvalstu personu,
dāvinājumus, ziedojumus un citu finansiālo palīdzību izlieto atbilstoši
norādītajam finansējuma mērķim. Ja finansējuma mērķis nav norādīts, finansējums
tiek izlietots, ievērojot šajā likumā noteikto kārtību.
6.pants.
Ekspertu komisijas
(1) Nacionālā kino centra direktors fonda
finansējuma piešķiršanai iesniegto projektu izvērtēšanai izveido šādas
pastāvīgas ekspertu komisijas (turpmāk komisijas):
1) spēlfilmu komisija;
2) dokumentālo filmu komisija;
3) animācijas filmu komisija;
4) citu filmu nozares projektu komisija.
(2) Komisijas:
1) izvērtē fondam
iesniegtos filmu projektus un sniedz Nacionālā kino centra direktoram
priekšlikumu par līdzekļu piešķiršanu;
2) iesniedz priekšlikumus
Nacionālā kino centra direktoram par fonda atbalstīto projektu turpmākas
finansēšanas pārtraukšanu, ja projekta īstenošana neatbilst fonda mērķim vai
uzdevumiem;
3) pilda citas
normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
(3) Nacionālā kino centra direktors var izveidot
atsevišķas komisijas vai pieaicināt papildu ekspertus projektu izvērtēšanai.
(4) Komisijas locekļus ieceļ uz vienu pilnvaru
termiņu. Pilnvaru termiņš ir trīs gadi.
(5) Komisijas locekļa atlīdzības apmēru nosaka Nacionālā kino centra
direktors, saskaņojot ar kultūras ministru.
7.pants. Latvijas Filmu padome
(1) Kultūras ministra
konsultatīvās padomes funkcijas filmu nozarē pilda Latvijas Filmu padome.
Latvijas Filmu padomes nolikumu un Latvijas Filmu padomes sastāvu apstiprina
kultūras ministrs.
(2) Latvijas Filmu padome:
1) vērtē un sniedz priekšlikumus par filmu nozares
stratēģiju;
2) vērtē ar filmu nozari saistīto institūciju
darbību un sniedz priekšlikumus tās uzlabošanai;
3) analizē ar filmu nozari saistītus jautājumus
un sniedz priekšlikumus to risināšanai.
(3) Latvijas Filmu padomei ir šādas tiesības:
1) pieprasīt un saņemt no Kultūras ministrijas un
Nacionālā kino centra darbam nepieciešamo informāciju;
2) ierosināt darba grupu veidošanu atsevišķu filmu
nozares jautājumu risināšanai.
(4) Latvijas Filmu padomes darbību nodrošina Kultūras
ministrija.
8.pants.
Latvijas nacionālā filmu mantojuma saglabāšana un aizsardzība
(1) Latvijas nacionālā filmu mantojuma
saglabāšana nākamajām paaudzēm atbilst Latvijas valsts un tautas, kā arī
starptautiskajām interesēm.
(2) Lai nodrošinātu Latvijas nacionālā filmu mantojuma
saglabāšanu un aizsardzību, gada laikā pēc tādas nacionālās filmas pabeigšanas,
kurai piešķirts valsts vai pašvaldību budžeta finansējums, filmas producents
iesniedz Nacionālā kino centrā filmas kopiju.
(3) Ja nacionālās filmas ražošanā nav saņemts
valsts vai pašvaldību budžeta finansējums, par filmas kopijas iesniegšanu
Nacionālais kino centrs vienojas ar filmas producentu.
(4) Nacionālais kino centrs gada laikā pēc šā panta
otrajā vai trešajā daļā minētās kopijas saņemšanas nodod filmas kopiju valsts
arhīvam.
9.pants.
Valstij piederošo filmu izmantošana
(1) Licences tādu filmu izmantošanai, kuru
autortiesību vai blakustiesību īpašnieks ir valsts, izsniedz Nacionālais kino
centrs.
(2) Ministru kabinets nosaka maksas iekasēšanas
kārtību par filmu izmantošanu, kuru mantisko autortiesību vai blakustiesību
īpašnieks ir valsts.
10.pants.
Filmu klasifikācija un filmu izplatīšana
(1) Latvijas Republikā ir atļauts izplatīt filmas, kas
klasificētas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
(2) Filmu klasifikācijas kārtību un klasifikācijas
indeksu piešķiršanas kritērijus nosaka Ministru kabinets.
(3) Filmu izplatīšanu Latvijas Republikā ir tiesības
veikt juridiskām personām, kas reģistrējušās Nacionālajā kino centrā.
(4) Filmu producentu un filmu izplatītāju
reģistrācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. Par filmas producentu un filmu
izplatītāju reģistrāciju tiek iekasēta valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru un
maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
Pārejas noteikums
Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā sešus mēnešus pēc šā likuma spēkā stāšanās ir
spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, kas izdoti saskaņā ar Ministru kabineta
iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu:
1) Ministru kabineta 2001.gada 20.novembra noteikumi
Nr.487 "Filmu izplatīšanas noteikumi";
2) Ministru kabineta 2008.gada 10.marta noteikumi
Nr.165 "Kārtība, kādā piešķir valsts budžeta finansējumu filmu nozares
projektiem".
Kultūras
ministre
H.Demakova
Likumprojekts Nacionālo filmu likums
Anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Deklarācijas par
Ivara Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 5.99.punktā dots
uzdevums sekmēt tālāku nacionālā kino atdzimšanu, konsekventi palielinot
mērķdotāciju filmu uzņemšanai. Filmu
likumprojekta izstrāde iekļauta sekojošos politikas plānošanas dokumentos: - ar MK 2008.gada
17.aprīļa rīkojumu Nr.212 apstiprinātais Rīcības plāns politikas
pamatnostādņu Valsts kultūrpolitikas vadlīnijas 2006.-2015.gadam. Nacionāla
valsts īstenošanai 2008.-2009.gadam; - ar MK 2007.gada 22 augusta rīkojumu Nr.546 apstiprinātā Kultūras
ministrijas aktualizētā darbības stratēģija 2007.-2009.gadam; - ar MK 2006.gada 18.aprīļa rīkojumu Nr.264 apstiprinātās Ilgtermiņa politikas pamatnostādnes "Valsts kultūrpolitikas
vadlīnijas 2006. - 2015.gadam. "Nacionālā valsts "". |
|
|||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijā līdz šim nav bijis neviena
normatīvā akta, kas regulētu filmu nozari kopumā, izņemot Ministru kabineta
2001.gada 20.novembra noteikumus Nr.487 Filmu izplatīšanas noteikumi, kas izdoti
pamatojoties uz Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas trešo
punktu un kuri attiecas tikai uz filmu izplatīšanu, kā arī Ministru kabineta
2001.gada 20.novembra noteikumi Nr.486 Noteikumi par filmu producētāja (ražotāja) un izplatītāja, filmu
izplatīšanas vietas un filmas reģistrācijas valsts nodevu, kas izdoti
saskaņā ar likumu Par nodokļiem un nodevām 10.pantu. Likuma Par nodokļiem
un nodevām 10.pants neparedz deleģējumu Ministru kabinetam izdot atbilstošus
noteikumus. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada
26.jūlija noteikumiem Nr.558 Valsts aģentūras Nacionālais kino centrs
nolikums, aģentūra ir kultūras ministra pārraudzībā esoša valsts pārvaldes
iestāde, kuras darbības mērķis ir īstenot valsts kultūrpolitiku kino nozarē. 2008.gada 10.martā, pamatojoties uz
Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas trešo punktu, tika
pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.165 Kārtība, kādā piešķir valsts
budžeta finansējumu filmu nozares projektiem. Latvijas Republikas Satversmes
tiesa, izskatot lietas par tādu Ministru kabineta noteikumu atbilstību
Satversmei, kas izdoti, pamatojoties uz Ministru kabineta iekārtas likuma
14.panta pirmās daļas 3. punktu ir atzinusi šos noteikumus par spēkā
neesošiem, kā arī norādījusi, ka vārdi ar likumu nav noregulēts saprotami
tā, ka jautājums ar likumu nav noregulēts līdz galam un tas prasa
detalizētāku reglamentāciju. Ministru kabinets, izdodot noteikumus, nedrīkst
ietvert tajos normas, kas nav uzskatāmas par palīglīdzekļiem likuma normas
īstenošanā, līdz ar to nepieciešams atbilstošā normatīvajā aktā noteikt
detalizētāku reglamentāciju un deleģējumu Ministru kabinetam izdot filmu
nozari reglamentējošos noteikumus. Šobrīd nozari regulējošu normatīvu aktu
neesamība kavē stratēģiski plānojamu filmu nozares attīstību un audiovizuālās
vides sakārtošanu un tās veidojošo elementu vienotu attīstību. Par filmu nozari atbildīgā institūcija ir
valsts aģentūra Nacionālais kino centrs. |
|
|||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Saskaņā ar normatīvā akta projekta 2.panta
pirmo daļu šī likuma mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikas nacionālās
filmu nozares atbalsta politikas realizāciju, nacionālo filmu veidošanu un
izplatīšanu, kā arī filmu mantojuma saglabāšanu un aizsardzību. Visas Eiropas
valstis un daudzas pasaules valstis atbalsta savu nacionālo filmu ražošanu,
t.sk., daudzās Eiropas (un pasaules) valstīs ir filmu nozares likumi un
pastāv dažādas nacionālo un valstī uzņemto ārvalstu filmu veidošanu
atbalstošas finanšu iniciatīvas. Likumprojekts
paredz noteikt filmu nozares finansēšanas principus un valsts atbalsta
pasākumus, garantējot stabilu bāzes finansējumu, un ikgadēju budžeta
palielinājumu: projekta 4.pantā sniegts Filmu fonda (turpmāk Fonds)
jēdziena definējums. Panta otrajā daļā noteikts izsmeļošs Fondu veidojošo
līdzekļu uzskaitījums, kā arī panta piektajā daļā paredzēts, ka valsts
budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem piešķīrums Fondam kārtējam gadam
ir lielāks nekā iepriekšējā budžeta gadā (plānotais
ikgadējais palielinājums par 10%). Likumprojekta
5.pantā noteikti filmu fonda līdzekļu piešķiršanas galvenie mērķi un
principi, paredzot, ka Fonda līdzekļi var tikt piešķirti: 1) nacionālo filmu veidošanai un tādu kopražojuma filmu veidošanai,
kuras atzīstamas par nacionālo filmu šī lik
uma izpratnē; 2) nacionālo filmu
izplatīšanai, tai skaitā kinofestivāliem; 3) Latvijas nacionālā filmu
mantojuma saglabāšanai un pieejamības nodrošināšanai; 4) ar filmu nozari
saistītiem izglītības projektiem; 5) ekspertu komisijas locekļu atlīdzībai
par amata pienākumu pildīšanu. Šajā pantā vispārīgi noteikts, ka Fonda
līdzekļi tiek sadalīti saskaņā ar projektu konkursu nolikumiem, kurus
apstiprina un izsludina Nacionālais kino centra direktors, vienlaikus
paredzot deleģējumu Ministru kabinetam izstrādāt Fonda
līdzekļu piešķiršanas un finansējuma saņēmēju atskaitīšanās kārtību. Nacionālā kino centra konkursa Citi filmu
nozares projekti ietvaros iespējams pretendēt uz valsts budžeta finansējuma
saņemšanu ar filmu nozari saistītiem filmu nozares projektiem semināriem,
kursiem un citiem filmu mākslas izglītības pasākumiem Latvijā, kā arī filmu
profesionāļu apmācībai ārzemēs (speciālā izglītība). Ar
likumprojekta 6.pantu noteikts, ka Nacionālā kino centra direktors Fonda
finansējuma piešķiršanai iesniegto projektu izvērtēšanai izveido trīs
pastāvīgas konsultatīvas ekspertu komisijas spēlfilmu, dokumentālo filmu,
animācijas filmu, kā arī citu filmu nozares projektu komisijas, kuru
galvenais uzdevums ir izvērtēt Fondam iesniegtos filmu projektus. Ievērojot to, ka Fonda līdzekļu izlietošana
paredzēta galvenokārt nacionālo filmu veidošanai un izplatīšanai, projekta
3.pantā noteikti kritēriji, pēc kuriem nosakāms, vai atbilstošā filma ir
nacionālā filma. Ar likumprojektu tiks noteikta
to filmu tiesību administrēšanu, kuru autoru mantisko izņēmuma tiesību vai
blakustiesību īpašnieks ir valsts. Šis normatīvais akts noteiks filmu
finansēšanas principus, filmu nozares atbalsta politikas pamatprincipus,
filmu nozares pārvaldību, filmu izplatīšanas un filmu klasifikācijas
pamatprincipus. Likums nodrošinās: a) nozares attīstību un
konkurētspēju, nosakot valsts budžeta finansējuma piešķiršanas nosacījumus,
kas ļaus piesaistīt kopražojumu partnerus un līdzfinansējumu, kā arī radīs
labvēlīgus apstākļus citu finansējuma avotu piesaistei (dažādu starptautisko
fondu, kā arī privāto kapitālu); b) veicinās Latvijas filmu
izplatību Latvijā un ārvalstīs (kopražojumi garantē filmas izplatīšanu
kopražojuma dalībvalstīs ); c) Latvijas audiovizuālās
jaunrades un mantojuma saglabāšanu un pieejamību plašam sabiedrības lokam; Ar šī normatīvā akta projektu tiks
atrisināts jautājums par to filmu tiesību administrēšanu, kuru autora
mantisko izņēmuma tiesību vai blakustiesību pārņēmējs ir valsts, kā arī
audiovizuālā mantojuma saglabāšanu un aizsardzību. Saskaņā ar 1993. gada 11. maija Augstākās
Padomes lēmumam Par Latvijas Republikas likuma Par autortiesībām un
blakustiesībām spēkā stāšanās kārtību 8.punkta nosacījumiem jautājuma
sakārtošana bija jāveic jau 1993.gadā, taču ar šī normatīvā akta projektu
tiks novērstas un atrisinātas normatīvo aktu nepilnības, paredzot deleģējumu
Ministru kabinetam izstrādāt vienotu šo filmu tiesību administrēšanas
sistēmu. |
|
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
Normatīvā akta
pieņemšana pozitīvi ietekmēs nozares attīstību, garantējot stabilu bāzes
finansējumu un paredzot, ka valsts budžeta dotācijas no vispārējiem
ieņēmumiem piešķīrums Fondam kārtējam gadam ir lielāks nekā iepriekšējā
budžeta gadā. Tas ļaus piesaistīt kopražojumu partnerus, jo kopražojumi
garantē filmas izplatīšanu atbilstošajās kopražojuma dalībvalstīs. Nozares
produktivitātes kāpinājums radīs jaunas darba vietas; stabils bāzes
finansējums radīs labvēlīgus apstākļus citu finansējuma avotu piesaistei
(dažādu starptautisko fondu, kā arī privātā kapitāla piesaisti). |
|
|||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Filmu
klasifikācijas noteikumu pieņemšana radīs valstī vienotu filmu klasifikācijas
sistēmu, kas būs ļoti noderīga gan filmu izplatītājiem un arī televīzijas
raidorganizācijām, gan arī patērētājiem, paredzot vienotus filmu
klasifikācijas kritērijus. |
|
|||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju
vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija
vidē |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
2.
Finansiālā ietekme: 3.
3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
||||||||||||
6. Cita informācija |
Ievērojot 2007.gada 8.oktobrī Ministru kabineta pieņemto Vidējā termiņa
makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru 2008.-2010.gadam,
nepieciešamie finanšu līdzekļi filmu nozares attīstībai jau ir paredzēti.
Tādejādi likumprojekts nerada papildus izdevumus vai ietekmi uz valsts
budžetu. Likumprojekta 9.panta pirmajā daļā paredzētās funkcijas tiks
pildītas plānotā budžeta līdzekļu ietvaros.
Likumprojekta 4.panta piektajā daļā paredzētais par valsts budžeta
dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem palielinājumu attiecībā pret iepriekšējo budžeta
gadu tiks pildīts saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija,
kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod: 1) Filmu klasifikācijas noteikumi
(izskatīti 02.08.2007 Valsts sekretāru sanāksmē - atbilstoši prot.Nr.30 53.§ noteikumu projekts ir saskaņots ar Eiropas Komisiju, tiks
virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā); 2) Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada
26.jūlija noteikumos Nr.558 Valsts aģentūras Nacionālā Kino centrs
nolikums (izskatīti 02.08.2007 Valsts sekretāru sanāksmē atbilstoši
prot.Nr.30 54.§ noteikumu projekts skatāms reizē ar noteikumu projektu Filmu
klasifikācijas noteikumi); 3) MK noteikumi Filmu fonda līdzekļu
piešķiršanas un finansējuma saņēmēju atskaitīšanās kārtība; 4) MK noteikumi Filmu, kuru autortiesību
vai blakustiesību administrētājs ir valsts, atļauju izsniegšanas un maksas
iekasēšanas kārtība; 5) MK noteikumi Filmu izplatītāju un
producentu reģistrācijas kārtība; 6) Grozījumi likuma Par nodokļiem un
nodevām 11.panta otrās daļas 35.punktā; 7) jāpārizdod MK Noteikumi par filmu producētāja (ražotāja) un izplatītāja, filmu
izplatīšanas vietas un filmas reģistrācijas valsts nodevu (20.11.2001
Nr.486); 8) grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 204.4
pantā (paredzēta atbildība par filmu klasifikācijas
kārtības neievērošanu, kā arī filmu izplatīšanu bez reģistrācijas Nacionālajā
Kino centrā (likumprojekta 10.panta trešā un ceturtā daļa). |
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||||
|
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Latvija kopš
1994.gada ir ratificējusi Eiropas Kopražojumu konvenciju un līdz ar to ir
tiesīga saņemt finansējumu no Eiropas Padomes kopražojumu fonda Eurimages.
Filmu likuma pieņemšana, kas sakārtotu filmu nozari, palīdzētu turpmāk
piesaistīt vairāk līdzekļus Latvijas un citu Eiropas valstu filmu
kopražojumiem. |
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids, nosaukums, datums
un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
||||||||||
|
Nav attiecināms |
|
|
||||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Normatīvā akta
izstrādē ir piedalījušās divas vienīgās sabiedriskās organizācijas, kurās
darbojas kino nozares profesionāļi Latvijas Kinematogrāfistu savienība un
Latvijas Producentu Asociācija. |
|
|||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atsevišķi
priekšlikumi iestrādāti likumprojektā |
|
|||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti |
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ir notikušas ar: 1) Apvienotās
Karalistes Filmu padomes stratēģijas konsultantu Džonatanu Deivisu; 2) Dānijas Filmu
institūta direktoru Heningu Kamri; 3) Ziemeļvalstu ministru padomes konsultantu un
producentu Larsu Feilbergu. |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nacionālā filmu
likuma izpildei netiek radītas jaunas institūcijas, tiek paplašinātas
atsevišķas valsts aģentūras Nacionālais Kino centrs funkcijas. |
|
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu
Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto
aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Aģentūras
darbinieku lēmumus un faktisko rīcību varēs apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu
iesniegumu kultūras ministram vai pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa
likuma noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||||
Kultūras ministre |
Valsts
sekretāre |
Juridiskās
nodaļas vadītāja p.i. |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
H.Demakova __.06.2008 |
S.Zvidriņa __.06.2008 |
D.Āboliņa __.06.2008 |
M.Tenisa __.06.2008 |
S.Voldiņš __.06.2008 |
16.06.2008 12:13
2097
S.Voldiņš;
67078129,
sandis.voldins@km.gov.lv