Rīgā
13.06.2008. Nr.90/TA-467
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ugare 67027215, Dace.Ugare@zm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 8 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 10 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 10.jūnija sēdes
protokola
Nr.38 28.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā
Izdarīt Veterinārmedicīnas
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001,
11.nr.; 2002, 2.nr.; 2003, 4., 6., 15.nr.; 2004, 9., 18., 23.nr.; 2006, 9.nr.)
šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 5.punktu šādā
redakcijā:
"5) valsts veterinārās
uzraudzības objekti dzīvnieku novietnes, dzīvnieku audzētavas, savvaļas
sugu dzīvnieku kolekcijas, zooloģiskie dārzi, cirki, eksperimentos un
zinātniskos nolūkos izmantojamo dzīvnieku audzēšanas, izmantošanas un piegādes
komersanti, dzīvnieku patversmes un viesnīcas, specializētas tirdzniecības
vietas, tirgi, ja tajos notiek tirdzniecība ar dzīviem dzīvniekiem, dzīvnieku
savākšanas centri, izsoles, izstādes un citas vietas, kur notiek pasākumi ar
dzīvnieku piedalīšanos, inkubatori, dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas
komersanti, embriju transplantācijas komersanti, dzīvnieku mākslīgās
apsēklošanas pakalpojumu sniedzēji, veterinārmedicīniskās aprūpes vietas,
individuālie veterināro pakalpojumu sniedzēji, dzīvnieku barības apritē
iesaistītie objekti, izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku izcelsmes
blakusproduktu savākšanas, transportēšanas, uzglabāšanas, pārstrādes vai
iznīcināšanas komersanti, dzīvnieku kopšanas līdzekļu ražošanas un izplatīšanas
komersanti, dzīvnieku izcelsmes produktu apritē iesaistītie komersanti, kā arī
dzīvnieku pārvadātāji, kuri pārvadā dzīvniekus saimnieciskos nolūkos, dzīvnieku
transportēšanas līdzekļi un dzīvnieku kapsētas;";
izteikt 9. un 10.punktu
šādā redakcijā:
"9) akvakultūras dzīvnieki audzētavā vai divvāku molusku audzēšanas zonā
audzēts ūdens dzīvnieks jebkurā tā attīstības stadijā, kā arī olšūnas, sperma
un gametas, ieskaitot jebkuru savvaļā iegūtu ūdenī dzīvojošu dzīvnieku, kuru
paredzēts turēt audzētavā vai divvāku molusku audzēšanas zonā;
10) references
laboratorija valsts pilnvarota, akreditēta laboratorija, kura strīda
gadījumā izvērtē izmeklēšanas rezultātus, veic atkārtotu izmeklēšanu un sniedz
galīgo atzinumu;";
izslēgt 14.punktu;
papildināt pantu ar 15., 16., 17., 18. un
19.punktu šādā redakcijā:
"15) aprite šā likuma izpratnē dzīvu dzīvnieku, dzīvnieku izcelsmes produktu,
dzīvnieku barības un barības piedevu ieguve, ražošana, izgatavošana,
iepakošana, uzglabāšana, izplatīšana, transportēšana, imports, eksports,
tranzīts, izpēte un izstrāde;
16) specializēta tirdzniecības vieta
vieta, kas reģistrēta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dzīvnieku barības
un barības piedevu apriti, dzīvnieku kopšanai un turēšanai lietojamo preču
uzglabāšanu un izplatīšanu vai dzīvu dzīvnieku turēšanu tirdzniecības nolūkiem;
17) dzīvnieku
kopšanas līdzeklis viela vai produkts, kas nonāk saskarē ar atsevišķām
dzīvnieka ķermeņa ārējām daļām (piemēram, epidermu, apmatojumu, nagiem, ārējiem
dzimumorgāniem), zobiem un mutes dobuma gļotādu un ko lieto tikai vai
galvenokārt minēto ķermeņa daļu tīrīšanai, aizsardzībai un uzturēšanai labā
stāvoklī vai ķermeņa smaržas koriģēšanai;
18) veterinārārsta asistents speciāli
apmācīta persona, kas strādā praktizējoša veterinārārsta vadībā;
19) veterinārā apliecība Pārtikas un
veterinārā dienesta izsniegts oficiāls dokuments, kas apliecina dzīvnieku
veselības stāvokli tirdzniecībai ar dzīvniekiem un dzīvnieku izcelsmes
produktiem Latvijas Republikas teritorijā."
2. 4.pantā:
izslēgt pirmās daļas ievaddaļā vārdu "vienotu";
izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
"5) dzīvnieku kopšanas līdzekļu aprite;";
izteikt otrās daļas 7., 8. un 9.punktu šādā redakcijā:
"7) pilnvaro
praktizējošus veterinārārstus veikt mājas (istabas) dzīvnieku apzīmēšanu, pasu
un vakcinācijas apliecību izsniegšanu;
8) izsniedz veterināros
(veselības) sertifikātus, veterinārās apliecības un citus normatīvajos aktos par dzīvnieku veselību, labturību, dzīvnieku
barības apriti, pārtikas aprites drošumu un higiēnu un blakusproduktu apriti noteiktos
dokumentus;
9) izsniedz atļaujas dzīvnieku patversmju, viesnīcu,
dzīvnieku audzētavu un specializēto tirdzniecības vietu veidošanai un dzīvnieku
kapsētu iekārtošanai;".
3. 8.pantā:
izteikt 2.punktu
šādā redakcijā:
"2) apturēt valsts veterinārās uzraudzības
objektu darbību, apturēt vai aizliegt dzīvnieku pārvietošanu, tirdzniecību ar
dzīvniekiem, rīkot dzīvnieku sacensības, izsoles, izstādes un citus pasākumus
ar dzīvnieku piedalīšanos, ja ir aizdomas par dzīvnieku iespējamu saslimšanu ar
infekcijas slimību un pastāv draudi cilvēku vai dzīvnieku veselībai, kā arī
gadījumos, ja ir pārkāptas normatīvajos aktos noteiktās prasības, kas nosaka
dzīvnieku infekcijas slimību kontroli un apkarošanu;";
izteikt 5.punktu
šādā redakcijā:
"5) apturēt dzīvnieku izcelsmes
produktu izplatīšanu vai izņemt tos no apgrozības, ja radušās pamatotas
aizdomas par to kaitīgumu cilvēka veselībai vai dzīvībai, dzīvnieka veselībai
vai dzīvībai, kā arī pieņemt lēmumu par attiecīgo produktu iznīcināšanu un
kontrolēt tā izpildi;".
4. Papildināt likumu ar 8.2 pantu
šādā redakcijā:
"8.2 pants.
Pārtikas un veterinārais dienests kopā ar ekspertiem, kas nav Eiropas Savienības
dalībvalstu eksperti, var veikt kontroli Latvijas teritorijā esošajos valsts
veterinārās uzraudzības objektos, no kuriem paredzēts dzīvnieku izcelsmes
produktu eksports, un novērtēt šo objektu atbilstību attiecīgajā valstī
noteiktajām prasībām."
5. Izslēgt 11.panta 1., 2. un 3.punktu.
6. Papildināt 11.1 pantu ar
5.punktu šādā redakcijā:
"5) kārtību, kādā piešķir references
laboratorijas statusu laboratorijai, kura veic atliekvielu, tai skaitā
pesticīdu atlieku, laboratorisko kontroli un dzīvnieku infekcijas slimību ierosinātāju antimikrobiālās rezistences
noteikšanu."
7. Izslēgt 18.panta
otro daļu.
8. Izteikt 21.pantu
šādā redakcijā:
"21.pants.
Pašvaldības nodrošina bezsaimnieka dzīvnieku līķu savākšanu un iznīcināšanu."
9. Papildināt likumu ar 21.1,
21.2 un 21.3 pantu šādā redakcijā:
"21.1 pants. Dzīvnieku
reģistru dzīvnieku reģistrācijas kārtību regulējošajos normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā izveido un uztur valsts aģentūra "Lauksaimniecības datu
centrs".
21.2 pants. Prasības attiecībā uz klaiņojošu suņu un
kaķu izķeršanu nosaka Ministru kabinets.
21.3 pants. Pašvaldība, pēc tam kad saņemta Pārtikas
un veterinārā dienesta informācija par dzīvnieku infekcijas slimības iespējamo
izplatīšanos, nekavējoties izdod saistošos noteikumus, nosakot attiecīgus
ierobežojumus savā administratīvajā teritorijā."
10. Aizstāt
24.pantā vārdus "Valsts ceļu policiju" ar vārdiem "Valsts
policiju".
11. Papildināt 25.pantu ar 13.,
14., 15., 16. un 17.punktu šādā redakcijā:
"13) kārtību, kādā izsniedz veterinārās apliecības;
14) specializēto
tirdzniecības vietu atvēršanas un darbības prasības, kā arī kvalifikācijas
prasības personālam;
15) govju,
cūku, aitu un kazu mākslīgās apsēklošanas pakalpojumu sniedzēja minimālo
aprīkojumu;
16) dzīvnieku kopšanas līdzekļu ražošanas,
marķēšanas, izplatīšanas un kontroles kārtību;
17) kārtību par reģistrēto mājas
(istabas) dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un izmantošanu, nosakot dažādas
autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas un veterinārajam dienestam, dzīvnieku
patversmēm, pilnvarotajiem veterinārārstiem, pašvaldības policijai un Valsts
policijai."
12. Izslēgt
33.pantu.
13. Izslēgt
35.panta pirmajā daļā vārdus "saskaņā ar šā likuma 33.pantu".
14. 38.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Dzīvnieku īpašniekam ir tiesības saņemt
zaudējumu kompensāciju par:
1) govju tuberkulozes, govju un kazu brucelozes
un govju enzootiskās leikozes apkarošanas laikā radītajiem zaudējumiem līdz
50 procentu apmērā no kautproduktu vidējās vērtības;
2) transmisīvo sūkļveida encefalopātiju
uzliesmojuma apkarošanas laikā nokautajiem vai nogalinātajiem dzīvniekiem, kā
arī dzīvniekiem, kuri, pastāvot aizdomām par saslimšanu, tiek nogalināti
diagnozes noskaidrošanai, iznīcinātajiem kautķermeņiem, dzīvnieku izcelsmes
produktiem, embrijiem un olšūnām;
3) salmonelozes uzliesmojuma apkarošanas laikā iznīcinātajiem
cāļiem, jaunputniem vai pieaugušajiem putniem, iznīcinātajām olām, kas
paredzētas patēriņam cilvēku uzturā un inkubēšanai, produktiem, kas paredzēti
patēriņam cilvēku uzturā, kā arī par dzīvnieku barību;
4) akvakultūras dzīvnieku, olšūnu, spermas vai
gametu iznīcināšanu akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas
laikā, par akvakultūras komersanta uzņēmuma vai audzētavas likvidēšanu, par
infekcijas slimību apkarošanas procesā radītajiem zaudējumiem akvakultūras
komersanta uzņēmuma vai audzētavas materiāltehniskajā aprīkojumā.";
izslēgt trešo un ceturto daļu.
15. 40.pantā:
izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) dzīvnieku izcelsmes pārtikas
produktu apritē, atzīst vai reģistrē Pārtikas un veterinārajā dienestā, ja tie
atbilst prasībām, kas noteiktas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa
Regulā (EK) Nr.852/2004 par pārtikas produktu higiēnu (turpmāk Parlamenta un
Padomes regula Nr.852/2004), Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulā
(EK) Nr.853/2004, ar ko nosaka īpašus higiēnas noteikumus attiecībā uz
dzīvnieku izcelsmes pārtiku (turpmāk Parlamenta un Padomes regula
Nr.853/2004), un Pārtikas aprites uzraudzības likumā;";
izteikt otrās daļas 1. un 2.punktu šādā redakcijā:
"1) komersantu plānveida un
ārpuskārtas kontroli atbilstoši veterinārmedicīnas jomu regulējošajos normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām;
2) valsts laboratorisko kontroli;";
izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) Pārtikas un veterinārā dienesta
pilnvarots veterinārārsts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dzīvnieku
veselību, labturību, dzīvnieku barības apriti, pārtikas aprites drošumu un
higiēnu un blakusproduktu apriti veic tā komersanta veterināro uzraudzību, kas
nodarbojas ar dzīvnieku turēšanu, kaušanu, medījumiem nelielos daudzumos,
nomedīto savvaļas dzīvnieku vai ierobežotās platībās turētu savvaļas sugas
dzīvnieku gaļas iegūšanu, gaļas sadalīšanu, gaļas sasaldēšanu un uzglabāšanu
vai gaļas uzglabāšanu."
16. Izteikt VII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"VII nodaļa. Veterinārā
ekspertīze".
17. Izteikt 43.pantu
šādā redakcijā:
"43.pants.
Pārtikas un veterinārais dienests veic dzīvnieku pirmskaušanas apskati un
pēckaušanas veterināro ekspertīzi saskaņā ar prasībām, kas noteiktas Parlamenta
un Padomes 2004.gada 29.aprīļa regulā (EK) Nr.854/2004, ar ko paredz īpašus
noteikumus par lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu
oficiālās kontroles organizēšanu (turpmāk Parlamenta un Padomes regula
Nr.854/2004)."
18. 46.pantā:
izteikt pirmo daļu
šādā redakcijā:
"(1) Komersants, kas ir kautuves turētājs
vai nodarbojas ar nomedīto savvaļas dzīvnieku vai ierobežotās platībās turētu
savvaļas sugas dzīvnieku gaļas iegūšanu vai sadalīšanu, slēdz līgumu ar
Pārtikas un veterināro dienestu par veterinārās ekspertīzes veikšanu un
veterināro uzraudzību, kā arī nodrošina veterinārās ekspertīzes veikšanai
nepieciešamos darba apstākļus.";
izslēgt otrajā daļā vārdus "vai zvejas kuģa";
izslēgt ceturto daļu.
19. 47.pantā:
izslēgt pirmās daļas
pirmajā teikumā vārdu "pastāvīgās";
izslēgt ceturto daļu.
20. Izslēgt 49. un 50.pantu.
21. Izslēgt 51.pantā vārdu "pastāvīgās".
22. Izslēgt 53.panta pirmās daļas 7.punktu.
23. 55.pantā:
izslēgt 5.punktā
vārdus "un veterinārfarmaceitisko produktu";
izteikt 6.punktu
šādā redakcijā:
"6) iegādāties
zāles veterinārmedicīniskās prakses vajadzībām no komersantiem, kas veic
farmaceitisko vai veterinārfarmaceitisko darbību;";
papildināt pantu ar
9.punktu šādā redakcijā:
"9) pieņemt
darbā veterinārārsta asistentus un veterinārfeldšerus."
24. Izslēgt
57.panta pirmajā daļā vārdus "un veterinārfarmaceitiskos produktus".
25. Izteikt XI
nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"XI nodaļa. Dzīvnieku
īpašnieku vai turētāju tiesības un pienākumi".
26. Papildināt
58. un 59.pantu aiz vārda "īpašniekiem" ar vārdiem "vai
turētājiem".
27. Papildināt
likumu ar XII nodaļu šādā redakcijā:
"XII nodaļa. Valsts veterinārās uzraudzības
objekta darbības apturēšana un atjaunošanas kārtība
61.pants. (1) Pārtikas un veterinārā dienesta valsts
galvenajam pārtikas un veterinārajam inspektoram, valsts vecākajiem pārtikas
inspektoriem, valsts vecākajiem veterinārajiem inspektoriem, valsts pārtikas
inspektoriem un valsts veterinārajiem inspektoriem (turpmāk Pārtikas un
veterinārā dienesta amatpersona) ir tiesības apturēt vai ierobežot veterinārās
uzraudzības objekta vai tā struktūrvienības (turpmāk objekts) darbību, ja ir
konstatēta neatbilstība dzīvnieku veselību un cilvēka patēriņam neparedzēto
dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu apriti reglamentējošo normatīvo aktu
prasībām, pirms tam izsakot rakstveida brīdinājumu attiecīgā objekta
īpašniekam, valdītājam vai viņa pilnvarotai personai.
(2) Brīdinājumā norāda konstatētās neatbilstības
dzīvnieku veselību un cilvēka patēriņam neparedzēto dzīvnieku izcelsmes
blakusproduktu apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un nosaka neatbilstības
novēršanas termiņu:
1) ņemot vērā faktiskās novēršanas
iespējas, no viena mēneša līdz trim mēnešiem;
2) ja neatbilstības novēršanai
nepieciešams objekta kapitālremonts, līdz vienam gadam;
3) ja neatbilstības novēršanai
nepieciešama objekta būvniecība, līdz diviem gadiem.
(3) Ja brīdinājumā norādītie pārkāpumi
noteiktajā termiņā netiek novērsti, Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersona
triju darbdienu laikā pēc brīdinājumā noteiktā termiņa beigām pieņem lēmumu par
objekta darbības apturēšanu.
(4) Objekta darbības apturēšanu nodrošina
tā īpašnieks, valdītājs vai viņa pilnvarota persona.
(5) Objekta darbību aptur bez iepriekšēja
brīdinājuma, ja:
1) dzīvnieku veselību un cilvēka
patēriņam neparedzēto dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu apriti regulējošo
normatīvo aktu pārkāpuma dēļ produkcijā vai vidē var nonākt bīstamas vielas vai
slimību izraisītāji vai rodas draudi cilvēku un dzīvnieku veselībai vai
dzīvībai;
2) objekta darbība nav atzīta vai
reģistrēta atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka attiecīgā objekta
darbības reģistrāciju vai atzīšanu.
62.pants. (1) Objekta
īpašnieks, valdītājs vai viņa pilnvarota persona par brīdinājumā vai lēmumā par
objekta darbības pārtraukšanu norādīto normatīvo aktu prasību pārkāpumu
novēršanu rakstveidā ziņo Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonai, kas izsniegusi
brīdinājumu vai pieņēmusi lēmumu par objekta darbības apturēšanu. Šī Pārtikas
un veterinārā dienesta amatpersona piecu darbdienu laikā pēc paziņojuma
saņemšanas pārbauda, vai normatīvo aktu pārkāpumi ir novērsti.
(2) Ja visi lēmumā par objekta darbības
apturēšanu minētie normatīvo aktu pārkāpumi ir novērsti, attiecīgā Pārtikas un
veterinārā dienesta amatpersona ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc pārbaudes
veikšanas izsniedz rakstveida atļauju objekta darbības atjaunošanai.
(3) Ja nav novērsti visi lēmumā par
objekta darbības apturēšanu minētie normatīvo
aktu pārkāpumi, attiecīgā
Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersona sniedz motivētu rakstveida
atteikumu darbības atjaunošanai.
63.pants. Lēmumu par objekta darbības apturēšanu
var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Pārtikas
un veterinārā dienesta amatpersonas brīdinājuma un lēmuma par objekta darbības
apturēšanu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā izpildi."
28. Papildināt pārejas noteikumus ar 20.punktu
šādā redakcijā:
"20. Šā likuma 38.panta pirmās daļas
4.punkts stājas spēkā 2008.gada 1.augustā."
29. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvu
Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no Padomes 1998.gada 20.jūlija direktīvas 98/58/EK
par lauksaimniecībā izmantojamo dzīvnieku aizsardzību."
Zemkopības ministrs
M.Roze
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Veterinārmedicīnas likuma mērķis ir regulēt dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu un profilaksi, veterinārmedicīnisko praksi, dzīvnieku izcelsmes produktu apriti, dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu importa un tranzīta veterināro kontroli un noteikt valsts un pašvaldību institūciju, kā arī personu tiesības un pienākumus šajā jomā. 2006.gada 1.janvārī spēkā ir stājusies virkne pārtikas higiēnu regulējošo normatīvo aktu. Lai nodrošinātu to pareizu izpratni, jāveic grozījumi visā Veterinārmedicīnas likumā, saskaņojot to ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. Iepriekšminētie
pārtikas higiēnas normatīvie akti nosaka kārtību, kā tiek realizēti dzīvnieku
izcelsmes primārie produkti. Līdz ar to Veterinārmedicīnas likuma 49. un
50.pants vairs nav aktuāls un tie ir izslēdzami. Likumā tiek noteikts, ka Pārtikas un veterinārā dienesta eksperti kopā ar ekspertiem, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstu eksperti, var veikt kontroli Latvijas teritorijā esošajos veterinārās uzraudzības objektos, no kuriem paredzēts dzīvnieku izcelsmes produktu eksports uz attiecīgo valsti. Šī norma nepieciešama, lai varētu izpildīt prasību, ka eksperti, kas nav Eiropas Savienības eksperti, varētu novērtēt objekta atbilstību tām prasībām, kuru izpildi pieprasa tā valsts, uz kuru veiks eksportu. Lai atrisinātu normatīvajos aktos esošās pretrunas,
Zemkopības ministrija uz Veterinārmedicīnas likuma 11.1panta 1.,
2., 3. un 4.punkta deleģējuma pamata ir izstrādājusi un Ministru kabinets
2007.gada 4.decembrī ir pieņēmis Ministru kabineta noteikumus References laboratorijas statusa piešķiršanas un akreditācijas
kārtība, references laboratorijas funkcijas un pienākumi un prasības
references laboratoriju iekārtām un aprīkojumam, kuri atceļ Ministru kabineta
2005.gada 4.oktobra noteikumus Nr.753 Noteikumi par prasībām pārtikas apritē
iesaistītajām references laboratorijām un to pilnvarošanas kārtību. Tiek
veikti grozījumi arī Veterinārmedicīnas likuma 11.pantā, svītrojot 1., 2. un
3.punktu. Ir stājušies spēkā arī jauni Eiropas Savienības normatīvie akti attiecībā uz dzīvnieku labturību. Lai nodrošinātu Latvijas Republikas normatīvo aktu atbilstību šīm prasībām, ir nepieciešams veikt grozījumus Veterinārmedicīnas likumā. Lai tiktu ievērota vienāda terminoloģija Farmācijas likumā un Veterinārmedicīnas likumā, jāsvītro termins veterinārfarmaceitiskie produkti visā likuma tekstā. Pašreiz Veterinārmedicīnas likumā ir noteikta kompetentā institūcija, kas kontrolē šādu regulu ieviešanu: 1) Komisijas 2004.gada 16.aprīļa Regulas (EK) Nr.745/2004, ar ko nosaka pasākumus attiecībā uz pašu patēriņam paredzēto dzīvnieku izcelsmes produktu ievedumiem 4.panta 1.punktu; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Regulas Nr.998/2003 par dzīvnieku veselības prasībām, kas piemērojamas mājas (istabas) dzīvnieku nekomerciālai pārvietošanai un ar kuru groza Padomes Direktīvu 92/65/EEK, 12.pantu. Ministru kabinetam tika dots pilnvarojums izdot
Ministru kabineta noteikumus Kārtība, kādā uz Eiropas
Ekonomikas zonas robežas Latvijā kontrolē personu bagāžu un privātus
sūtījumus, kas satur dzīvnieku izcelsmes produktus, mājas (istabas) dzīvnieku
kontroles kārtību, personas tiesības un pienākumus, kā arī izmesto un
konfiscēto dzīvnieku izcelsmes produktu iznīcināšanas kārtību. Zemkopības ministrija
izstrādāja šos noteikumus, saskaņoja tos ar iesaistītajām ministrijām, bet
Valsts kancelejas Juridiskais departaments ieteica izvērtēt šo noteikumu
nepieciešamību. Starpministriju sanāksmēs tika panākta vienošanās, ka šie
jautājumi ir atrisināmi, noslēdzot starpresoru vienošanos. Līdz ar to
likumprojektā svītro 53.panta pirmās daļas 7.punktu.
Padomes 2006.gada 24.oktobra Direktīvā 2006/88/EK par akvakultūras dzīvniekiem un to produktiem izvirzītajām dzīvnieku veselības prasībām, kā arī par konkrētu ūdensdzīvnieku slimību profilaksi un kontroli ir noteikta atsevišķu akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību kontrole un apkarošana. Par radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam jānodrošina kompensācija.Veterinārmedicīnas likuma 38.panta pirmās daļas 4.punkts nosaka kompensējamos pasākumus par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas procesā radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam. Nosacījumi kompensācijas saņemšanai par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu stāsies spēkā pēc grozījumu pieņemšanas Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumos Nr.177 Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā. Nepieciešams
noteikt deleģējumu jaunu normatīvo aktu izstrādei, lai noteiktu kārtību, kādā
izsniedz veterinārās apliecības, specializēto
tirdzniecības vietu atvēršanas un darbības prasības, kā arī kvalifikācijas
prasības personālam, mākslīgās apsēklošanas pakalpojumu sniegšanas minimālo
aprīkojumu un dzīvnieku kopšanas līdzekļu reģistrācijas un aprites prasības. Likumā jāparedz
Ministru kabinetam deleģējums noteikt kārtību
par reģistrēto mājas (istabas)
dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un izmantošanu, nosakot dažādas
autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas un veterinārajam dienestam,
dzīvnieku patversmēm, pilnvarotajiem veterinārārstiem, pašvaldības un valsts
policijai. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada
janvāra sēdes protokollēmumu, Zemkopības ministrijai sagatavot un zemkopības
ministram līdz 2008.gada 1.jūlijam noteiktā kārtībā iesniegt Ministru
kabinetā grozījumus Veterinārmedicīnas likumā. Lai ieviestu
Eiropas Padomes 2004.gada 22.decembra Regulu Nr.1/2005 par dzīvnieku
aizsardzību pārvadāšanas un saistīto darbību laikā un grozījumu izdarīšanu
Direktīvās 64/432/EEK un 93/119/EK un Regulā Nr.1255/97 (turpmāk - Regula),
ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Dzīvnieku pārvadāšanas
noteikumi, kuros ir definēts, kas ir dzīvnieku pārvadājums saimnieciskos
nolūkos, jo uz tiem attiecas visas regulas prasības, kas saistītas ar dzīvu
mugurkaulnieku, ieskaitot zivis un putnus, pārvadāšanu. Regulā ir noteiktas
prasības saimnieciskos nolūkos pārvadājamo dzīvnieku transportam (piem.,
automātiskās dzirdnes cūkām, durvju sensori, navigācijas sistēma,
temperatūras režīmi, noteikta minimālā platība dzīvniekam u.c.), kā arī
apliecība par apmācību apkalpojošajam personālam. Šīs prasības netiek
piemērotas, ja dzīvniekus pārvadā nesaimnieciskos nolūkos, lai lopkopjiem
neuzliktu papildu apgrūtinājumus. Līdz ar to tikai dzīvnieku pārvadātāji,
kuri veic dzīvnieku pārvadāšanu saimnieciskos nolūkos, ir veterinārās
uzraudzības objekti, un tie ir jānosaka likumā. Lai tiktu ievērota vienāda terminoloģija, no Veterinārmedicīnas likuma jāsvītro termins pastāvīga veterinārā uzraudzība, jo Eiropas Savienības regulās tiek runāts par uzraudzību, kas ir viena vai vairāku dzīvnieku, barības vai pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu vai dzīvnieku barības vai pārtikas apritē iesaistīto uzņēmēju, vai viņu darbību rūpīga novērošana. Likumprojektā no valsts veterinārās uzraudzības objektiem tiek izslēgtas
dzīvnieku audzētāju organizācijas, jo tās ir juridiskas organizācijas, kuru
darbību nekontrolē Pārtikas un veterinārais dienests. Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra protokola Nr.68 32.§ 2.1.apakšpunktā Zemkopības ministrijai doto uzdevumu likumprojektā Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā ir iekļauts 6.punkts, kas paredz Ministru kabinetam pilnvarojumu noteikt kārtību, kādā piešķir references laboratorijas statusu laboratorijai, kura veic atliekvielu, tai skaitā pesticīdu atlieku laboratorisko kontroli un slimību ierosinātāju antimikrobiālās rezistences noteikšanu. Likumā tiek precizēta pašvaldību rīcība, lai novērstu dzīvnieku
infekcijas slimību iespējamo izplatīšanos. Pamatojoties uz Ministru kabineta
2006.gada 10.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.2 9.§ noteikto, tiek veikti
grozījumi Veterinārmedicīnas likumā. Šobrīd valsts veterinārās uzraudzības objekta darbības apturēšanu, ja ir
konstatēti dzīvnieku veselību un cilvēka patēriņam neparedzēto dzīvnieku
izcelsmes blakusproduktu apriti regulējošo normatīvo aktu pārkāpumi, nosaka
likums Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību.
Minētais likums zaudēs spēku ar 2008.gada 1.janvāri. Līdz ar to
Veterinārmedicīnas likumā ir nepieciešams izdarīt grozījumus, lai paredzētu
darbības apturēšanu, ko līdz šim regulē likums Par uzņēmumu, iestāžu un
organizāciju darbības apturēšanas kārtību. No likumprojekta tiek svītrots valsts veterinārās uzraudzības objekts
atkritumu poligoni, jo tie ir Vides ministrijas uzraudzības objekti un šī
ministrija veido atkritumu poligonu reģistru. Eiropas parlamenta un Padomes
2002.gada 3.oktobra Regula (EK) Nr.1774/2002, ar ko nosaka veselības
aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem,
kuri nav paredzēti cilvēku uzturam nenosaka, atkritumu poligonus kā
veterinārās uzraudzības objektus, tādēļ tie no likumprojekta jāsvītro. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
6) kārtību
par reģistrēto mājas (istabas) dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un
izmantošanu, nosakot dažādas autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas un
veterinārajam dienestam, dzīvnieku patversmēm, pilnvarotajiem veterinārārstiem,
pašvaldības un Valsts policijai. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Pamatojoties uz 2007.gada 1.oktobra starpinstitūciju sanāksmē starp Zemkopības ministriju un Tieslietu ministriju panākto vienošanos, likumprojekts ir papildināts ar informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām, jo Veterinārmedicīnas likuma 59.panta 2. un 3.punkts pārņem Padomes 1998.gada 20.jūlija direktīvas 98/58/EK par lauksaimniecībā izmantojamo dzīvnieku aizsardzību 3.pantu. |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nosakot izstrādāt
normatīvo dokumentu, kas nosaka kārtību, kādā izsniedz veterinārās apliecības,
ietekme uz uzņēmējdarbības vidi būs pozitīva, jo tiks skaidri noteiktas
prasības veterināro apliecību izsniegšanas kārtībai (kas izsniedz, kam
izsniedz, kādos gadījumos izsniedz). |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nepieciešamo finansējumu par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas procesā radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam nodrošinās saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 23.marta rīkojumu Nr.191 Par finanšu līdzekļu piešķiršanu, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumu Nr.177 Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā izpildi. Nosakot izstrādāt normatīvo dokumentu, kas nosaka kārtību, kādā izsniedz veterinārās apliecības, likumprojektam būs pozitīvas sociālās sekas sakarā ar labvēlīgu ietekmi uz sabiedrības veselību un pārtikas drošību. Nosakot deleģējumu Ministru kabinetam izstrādāt kārtību par
reģistrēto mājas (istabas) dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un
izmantošanu, tiks noteiktas dažādas autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas
un veterinārajam dienestam, dzīvnieku patversmēm, pilnvarotajiem
veterinārārstiem, pašvaldības un Valsts policijai, tiks izveidots mājas (istabas) dzīvnieku reģistrs, kurā būs dati
par katru reģistrēto dzīvnieku un tā īpašnieku. Līdz ar to varēs uzskaitīt
pret trakumsērgu vakcinētos dzīvniekus un kontrolēt iekasētās nodevas par
dzīvnieku turēšanu. Paralēli samazināsies klaiņojošo dzīvnieku skaits, jo
kontroles institūcijas datu bāzē varēs atrast noklīdušo dzīvnieku saimniekus. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais 2008.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2009. |
2010. |
2011. |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Cita informācija |
Kompensējamos
pasākumus par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas procesā
radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam nodrošinās saskaņā ar Ministru
kabineta 2005.gada 23.marta rīkojumu Nr.191 Par finanšu līdzekļu
piešķiršanu, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumu
Nr.177 Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par
zaudējumiem, kas radušies valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas
slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā izpildi. Latvijā akvakultūras nozares uzņēmumos neeksotisko infekcijas
slimību izplatība nav liela. Tiek plānots, ka Finanšu
ministrija izvērtē iesniegtos pieprasījumus un no līdzekļiem neparedzētiem
gadījumiem piešķir Zemkopības ministrijai kompensācijām nepieciešamos
līdzekļus. Izmaksājamo kompensāciju apmērs akvakultūras dzīvnieku
īpašniekiem neeksotisko infekcijas slimību uzliesmojuma apkarošanas pasākumu
dēļ radušos zaudējumu segšanai varētu būt 50 000 Ls gadā. Likumprojektu
Pārtikas un veterinārais dienests ieviesīs esošo budžeta līdzekļu ietvaros. Izstrādājot kārtību par
reģistrēto mājas (istabas) dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un
izmantošanu, nosakot dažādas autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas un
veterinārajam dienestam, dzīvnieku patversmēm, pilnvarotajiem
veterinārārstiem, pašvaldības un Valsts policijai finansējums nebūs
nepieciešams. |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi par: 6) kārtību
par reģistrēto mājas (istabas) dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un
izmantošanu, nosakot dažādas autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas un
veterinārajam dienestam, dzīvnieku patversmēm, pilnvarotajiem
veterinārārstiem, pašvaldības un Valsts policijai. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Kompensējamos pasākumus
par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas procesā radītajiem
zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam nodrošinās saskaņā ar Ministru kabineta
2005.gada 23.marta rīkojumu Nr.191 Par finanšu līdzekļu piešķiršanu, lai
nodrošinātu Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumu Nr.177 Kārtība,
kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas
radušies valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai
epizootijas uzliesmojuma laikā izpildi. Ministru kabineta noteikumu
projektu Pārtikas un veterinārais dienests ieviesīs esošā budžeta ietvaros. Izstrādājot kārtību par
reģistrēto mājas (istabas) dzīvnieku datu bāzes datu izplatīšanu un
izmantošanu, nosakot dažādas autorizētas pieejas pašvaldībām, Pārtikas un
veterinārajam dienestam, dzīvnieku patversmēm, pilnvarotajiem
veterinārārstiem, pašvaldības un Valsts policijai, finansējums tiks noteikts
Ministru kabineta noteikumu projektā no valsts budžeta to aprēķinot
Lauksaimniecības datu centram. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Pašreiz Veterinārmedicīnas likumā ir noteikta kompetentā institūcija, kas kontrolē šādu regulu ieviešanu: 1) Komisijas 2004.gada 16.aprīļa Regulas (EK) Nr.745/2004, ar ko nosaka
pasākumus attiecībā uz pašu patēriņam paredzēto dzīvnieku izcelsmes produktu
ievedumiem 4.panta 1.punktu; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Regulas (EK) Nr.998/2003 par dzīvnieku veselības prasībām, kas piemērojamas lolojumdzīvnieku nekomerciālai pārvietošanai un ar kuru groza Padomes Direktīvu 92/65/EEK 12.pantu. Ministru kabinetam tika dots pilnvarojums izdot Ministru kabineta noteikumus Kārtība, kādā uz Eiropas Ekonomikas zonas robežas Latvijā kontrolē personu bagāžu un privātus sūtījumus, kas satur dzīvnieku izcelsmes produktus, mājas (istabas) dzīvnieku kontroles kārtību, personas tiesības un pienākumus, kā arī izmesto un konfiscēto dzīvnieku izcelsmes produktu iznīcināšanas kārtību. Zemkopības ministrija izstrādāja šos noteikumus, saskaņoja tos ar iesaistītajām ministrijām, bet Valsts kancelejas Juridiskais departaments ieteica izvērtēt šo noteikumu nepieciešamību. Starpministriju sanāksmēs tika panākta vienošanās, ka šie jautājumi ir atrisināmi, noslēdzot starpresoru vienošanos. Zemkopības ministrija sagatavoja protokollēmuma projektu par nepieciešamību noslēgt starpresoru vienošanos. Līdz ar to Veterinārmedicīnas likumā jāsvītro 53.panta pirmās daļas 7.punkts. 2006.gada 1.janvārī spēkā ir stājusies virkne pārtikas higiēnu regulējošo normatīvo aktu. Lai nodrošinātu to pareizu izpratni, jāveic grozījumi visā Veterinārmedicīnas likumā, saskaņojot to ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulas (EK) Nr.852/2004 par pārtikas produktu higiēnu; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regula (EK) Nr.853/2004, ar ko nosaka īpašus higiēnas noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes pārtiku; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulu (EK) Nr.854/2004, ar ko paredz īpašus noteikumus par lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālās kontroles organizēšanu. Padomes 2006.gada 24.oktobra Direktīvas Nr.2006/88/EK, par akvakultūras dzīvniekiem un to produktiem izvirzītajām dzīvnieku veselības prasībām, kā arī par konkrētu ūdensdzīvnieku slimību profilaksi un kontroli, ir noteikta atsevišķu akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību kontrole un apkarošana, par kuru radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam jānodrošina kompensācija. Direktīvā ir noteikta atsevišķu akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību kontrole un apkarošana un par radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam jānodrošina kompensācija. Veterinārmedicīnas likuma 38.panta pirmās daļas 4.punkts nosaka kompensējamos pasākumus par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas procesā radītajiem zaudējumiem dzīvnieku īpašniekam. Nosacījumi kompensācijas saņemšanai par akvakultūras dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu stāsies spēkā pēc grozījumu pieņemšanas valdībā Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumos Nr.177 Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā. Lai ieviestu
Eiropas Padomes 2004.gada 22.decembra Regulu Nr.1/2005 par dzīvnieku
aizsardzību pārvadāšanas un saistīto darbību laikā un grozījumu izdarīšanu
Direktīvās 64/432/EEK un 93/119/EK un Regulā Nr.1255/97 (turpmāk - Regula) ir
izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Dzīvnieku pārvadāšanas
noteikumi, kuros ir definēts, kas ir dzīvnieka pārvadājums saimnieciskos
nolūkos, jo uz tiem attiecas visas regulas prasības, kas saistītas ar dzīvu
mugurkaulnieku, ieskaitot zivis un putnus, pārvadāšanu. Regulā ir noteiktas
prasības saimnieciskos nolūkos pārvadājamo dzīvnieku transportam (piem.,
automātiskās dzirdnes cūkām, durvju sensori, navigācijas sistēma,
temperatūras režīmi, noteikta minimālā platība dzīvniekam u.c.), kā arī
apliecība par apmācību apkalpojošajam personālam. Šis prasības netiek
piemērotas, ja dzīvniekus pārvadā nesaimnieciskos nolūkos, lai lopkopjiem
neuzliktu papildus apgrūtinājumus, līdz ar to tikai dzīvnieku pārvadātāji,
kuri veic dzīvnieku pārvadāšanu saimnieciskos nolūkos ir veterinārās
uzraudzības objekti. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedums, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe |
Komentāri |
|||||||||
16.panta 1.punkts |
Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulas (EK) Nr.852/2004 par pārtikas produktu
higiēnu 6.pants. Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regula (EK) Nr.853/2004, ar ko nosaka īpašus
higiēnas noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes pārtiku 4.pants. |
atbilst |
|
|||||||||
16.panta 3.punkts |
Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regula (EK) Nr.853/2004, ar ko nosaka īpašus
higiēnas noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes pārtiku 1.panta 4.punkts
un 3.pants |
atbilst |
|
|||||||||
18.pants |
Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulu (EK) Nr.854/2004, ar ko paredz īpašus
noteikumus par lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu
oficiālās kontroles organizēšanu 5.pants |
atbilst |
|
|||||||||
23.pants |
Komisijas 2004.gada 16.aprīļa Regulas (EK) Nr.745/2004 ar ko nosaka
pasākumus attiecībā uz pašu patēriņam paredzēto dzīvnieku izcelsmes produktu
ievedumiem 4.panta 1.punktu; Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Regulas (EK) Nr.998/2003 par dzīvnieku veselības prasībām, kas piemērojamas lolojumdzīvnieku nekomerciālai pārvietošanai, un ar kuru groza Padomes Direktīvu 92/65/EEK 12.pantu. |
atbilst |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome atbalsta
projekta tālāku virzību bez iebildumiem. Latvijas veterinārārstu biedrība atbalsta projekta tālāku
virzību izsakot priekšlikumus, kas ir iestrādāti projektā. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi netika veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nebija nepieciešamas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīdam ir iespējas aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo, atbilstoši Latvijas Republikas normatīviem aktiem un Latvijai saistošajiem starptautiskajiem tiesību aktiem. Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk PVD) reģionālo struktūrvienību pieņemtos lēmumus indivīds apstrīd PVD ģenerāldirektoram un pārsūdz Administratīvajā rajona tiesā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
M.Salenieks |
D.Ugare |
16.04.2008. 9:07
3126
D.Ugare
67027215, Dace.Ugare@zm.gov.lv