Rīgā
2008. gada . jūnijā Nr.
8/6-2 -(9/08)
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās
Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījums Saeimas kārtības rullī.
Pielikumā: Likumprojekts, anotācija
Saeimas deputāti:
1.
______________________ _______________________
2.
______________________ _______________________
3.
______________________ _______________________
4.
______________________ _______________________
5.
______________________ _______________________
Grozījums Saeimas kārtības
rullī
Izdarīt Saeimas
kārtības rullī šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar jaunu 28.1 pantu šādā redakcijā:
28.1 Ministru prezidents, ministru prezidenta biedrs, ministrs
vai valsts ministrs pēc uzticības saņemšanas tajā pašā Saeimas sēdē dod svinīgu
solījumu:
(2) Solījumu Ministru prezidents, ministru
prezidenta biedrs, ministrs vai valsts ministrs dod latviešu valodā un
apliecina ar parakstu.
Anotācija likumprojektam Grozījums Saeimas kārtības
rullī
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz likums nosaka Saeimas deputātu svinīgā
solījuma došanas procesu un tekstu. Svinīgā solījuma vai zvēresta procedūra
Latvijas likumos ir paredzēta arī Valsts Prezidentam, tiesnešiem un citām
amatpersonām. Taču valdības locekļiem tādas nav. Daudzās valstīs valdības
locekļiem ir paredzēta šāda procedūra, kas paaugstina apstiprināmās valdības
locekļu morālās un politiskās atbildības līmeni savas tautas, valsts un
parlamenta (reizēm arī prezidenta vai monarha) priekšā. |
|||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz papildināt Saeimas kārtības rulli ar jaunu 28.1 pantu.
Projekts paredz ieviest daudzviet pasaulē praktizēto valdības locekļu svinīgā
solījuma (zvēresta) procedūru. Minētais jautājums ir reglamentējams Saeimas
kārtības rullī, jo tas skar Saeimas sēdes norises procedūru. Svinīgā solījuma
(zvēresta) došana veicinās latviešu valodas kā vienīgās valsts valodas
stiprināšanu Ministru kabineta locekļu darbā. |
|||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||
5. Cita informācija |
Tas cels Saeimas un
Ministru kabineta prestižu sabiedrībā un pilnveidos reprezentatīvo
komunikāciju. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav nepieciešamas. |
|||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrība to drīzāk atbalstītu nekā neatbalstītu. |
|||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
|||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas, un esošo funkcijas netiek paplašinātas. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežos indivīda tiesības. |
|||||||
4. Cita informācija |
Iespējamas arī publikācijas citos plašsaziņas līdzekļos. |
|||||||