Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi
Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Autopārvadājumu likumā
Izdarīt Autopārvadājumu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997,
8.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 21.nr.; 2001, 1., 12.nr.; 2002, 12.nr.; 2003,
23.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2., 12.nr.; 2006, 1., 15.nr.; 2007, 10., 15.nr.;
2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. 30.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Pasažieru pārvadājumu ar autobusu drīkst veikt
tikai tad, ja autopārvadājumu vadītājam ir profesionālās kompetences
sertifikāts attiecīgajā pārvadājumu jomā un pārvadātājs ir saņēmis
Autotransporta direkcijas izsniegtu speciālo atļauju (licenci)
starptautiskajiem pārvadājumiem vai pārvadājumiem valsts robežās vai republikas
pilsētas domes izsniegtu speciālo atļauju (licenci) pārvadājumiem attiecīgās
republikas pilsētas administratīvās teritorijas robežās;
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Autotransporta direkcijas izsniegta speciālā
atļauja (licence) dod pārvadātājam tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar
autobusiem arī republikas pilsētu administratīvajās teritorijās;
papildināt pantu ar (5¹) daļu šādā redakcijā:
(5¹) Kārtību, kādā izsniedzamas, anulējamas vai uz
laiku apturamas speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes attiecībā uz
autotransporta līdzekļiem pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem republikas
pilsētas administratīvās teritorijas robežās nosaka attiecīgā republikas
pilsētas dome.
2. Aizstāt 35. panta pirmajā
daļā vārdus attiecīgās republikas pilsētas dome vai rajona padome" ar
vārdu "pašvaldība".
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 25. un 26. punktu
šādā redakcijā:
25. Rajona
padomes izsniegta speciālā atļauja (licence) pasažieru pārvadājumiem ar
autobusiem ir spēkā līdz 2011.gada 31.decembrim.
26. Rajona
padomes izsniegta speciālā atļauja (licence) pasažieru pārvadājumiem ar
vieglajiem taksometriem ir spēkā līdz tās derīguma termiņa beigām, bet ne ilgāk
kā līdz 2011.gada 31.decembrim.
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā.
Satiksmes ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Autosatiksmes departamenta direktors, par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Šlesers |
J.Maršāns |
L.Priedīte- Kancēviča |
I. Strauta |
M.Pēkalis |
05.06.2008. 11.31
273
G.Gudrais, 7028329
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 30.panta pirmo daļu pasažieru pārvadājumu ar autobusu drīkst veikt tikai tad, ja autopārvadājumu vadītājam ir profesionālās kompetences sertifikāts attiecīgajā pārvadājumu jomā un pārvadātājs saņēmis Autotransporta direkcijas izsniegtu speciālo atļauju (licenci) starptautiskajiem pārvadājumiem vai pārvadājumiem valsts robežās vai republikas pilsētas domes vai rajonu padomes izsniegtu speciālo atļauju (licenci) pārvadājumiem attiecīgo pilsētu vai rajonu robežās. Turklāt Autopārvadājumu likuma 30.panta ceturtā daļa nosaka, ka Autotransporta direkcijas izsniegta speciālā atļauja (licence) dod pārvadātājam tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar autobusiem arī republikas pilsētu un rajonu administratīvajās teritorijās. Saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 35.panta pirmo daļu pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru drīkst veikt tikai tad, ja pārvadātājs saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz attiecīgā republikas pilsētas dome vai rajona padome.
|
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi Autopārvadājumu likumā paredz, ka, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu, speciālās atļaujas (licences) pārvadātājiem izsniegs Autotransporta direkcija (starptautiskajiem pārvadājumiem vai pārvadājumiem valsts robežās) vai republikas pilsētas dome (pārvadājumiem republikas pilsētas administratīvās teritorijas robežās). Autotransporta direkcijas izsniegta speciālā atļauja (licence) dos pārvadātājam tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar autobusiem arī republikas pilsētas administratīvajā teritorijā. Likumprojekts arī paredz, ka kārtību, kādā izsniedzamas, anulējamas vai uz laiku apturamas speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes attiecībā uz autotransporta līdzekļiem pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem republikas pilsētas administratīvajā teritorijā nosaka attiecīgā republikas pilsētas dome. Likumprojekts nosaka, ka rajona padomes speciālās atļaujas (licences) pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem ir spēkā līdz 2009.gada 31.decembrim. Tāpat likumprojekts nosaka, ka pēc pašvaldību administratīvās reformas pabeigšanas pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz pašvaldības. |
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2.
preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.
cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Likums neuzliek ierobežojumus
pakalpojumu saņemt elektroniskā veidā. |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav
attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1.
dabas resursu lietošana; 6.2.
ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.
cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7.
Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||
|
(tūkst.
latu) |
|||
Rādītāji |
2012 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2013 |
2014 |
2015 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Atbilstoši likumprojektam, precizējot attiecīgās tiesību normas, tiks izstrādāti grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 27. novembra noteikumos Nr. 814 Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem. Atbildīgā ministrija Satiksmes ministrija. |
|
Nav
attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav
attiecināms |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav
attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma,
kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot
visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
|
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
||
6.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1.
Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Notikušas konsultācijas ar Latvijas pasažieru pārvadātāju
asociāciju un Latvijas Pašvaldību savienību |
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas
Pašvaldību savienība atbalsta likumprojekta tālāku virzību daļā par
licencēšanu pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem. |
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Tā kā Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5. panta pirmā daļa neparedz rajonu administratīvās teritorijas, tad rajona līdzšinējās funkcijas, kas attiecas uz autopārvadājumu speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu autobusiem tiks nodotas Autotransporta direkcijai, bet rajonu funkcijas, kas saistītas ar speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu pasažieru pārvadājumiem ar vieglajiem taksometriem, pārņems novadi. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapās. |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Autosatiksmes departamenta Direktors, par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte- Kancēviča |
I.Strauta |
M.Pēkalis |
04.06.2008 11.25
1160
G.Gudrais, 7028329