Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu
paketei noteikt Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā
Izdarīt Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,2007, 15.nr.) šādus
grozījumus:
1.
Aizstāt
visā likuma tekstā vārdus rajonu pašvaldības (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
plānošanas reģioni (attiecīgā locījumā).
2.
Izslēgt
visā likuma tekstā vārdu pamata.
3. 1.pantā:
izteikt pirmās daļas 2.punktu
šādā redakcijā
1) maršruts normatīvajos aktos noteiktā kārtībā apstiprināts noteikts sabiedriskā
transportlīdzekļa (neatkarīgi no transportlīdzekļu veida un skaita) kustības
ceļš starp diviem kustības galapunktiem;
izteikt pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
2) maršrutu tīkls izmantojot esošo autoceļu, ielu vai sliežu ceļu
tīklu, veidots maršrutu kopums, kurā tiek organizēti sabiedriskā transporta
pakalpojumi, nodrošinot valsts garantētus noteiktas kvalitātes un apjoma
sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas ir pieejami ikvienam sabiedrības
loceklim, tai skaitā valsts noteiktām pasažieru kategorijām ar atvieglotiem
nosacījumiem un ir pielāgoti valsts noteiktām pasažieru kategorijām ar īpašām
vajadzībām;
izslēgt
pirmās daļas 4.punktu;
izteikt
pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā;
6) pilsētas nozīmes maršruts maršruts, kas nodrošina pārvietošanos
republikas pilsētas administratīvajās robežās, kā arī no šīs pilsētas uz
tuvākajām apkārtējām teritorijām;
izteikt
pirmās daļas 8.punktu šādā redakcijā:
8) reģionālais starppilsētu nozīmes maršruts maršruts, kas nodrošina
pārviešanos valsts teritorijā pamatā no vienas administratīvās teritorijas uz
citu administratīvo teritoriju, kas nav vienā plānošanas reģionā, vai lai
savienotu republikas pilsētas;
izteikt
pirmās daļas 9.punktu šādā redakcijā:
9) reģionālais vietējās nozīmes maršruts maršruts, kas nodrošina
pārvietošanos viena novada teritorijā, no novada uz tuvākajām apkārtējām
teritorijām vai uz citu novadu plānošanas reģiona robežās;
papildināt
pirmo daļu ar 91.punktu šādā redakcijā:
91) reiss sabiedriskā transportlīdzekļa
kustība maršrutā no viena maršruta galapunkta līdz otram;
izteikt
pirmās daļas 10.punktu šādā redakcijā:
10) sabiedriskā transporta pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami
pasūtītāja organizēti regulārie pasažieru pārvadājumi ar sabiedriskiem transportlīdzekļiem,
kurus pasažieri var izmantot normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā;
izslēgt
pirmās daļas 11.punktu.
izteikt
pirmās daļas 12.punktu šādā redakcijā:
12) sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšana tiesību
piešķiršana pārvadātājam sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus;
izteikt
pirmās daļas 13.punktu šādā redakcijā:
13) sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījums procedūra, saskaņā
ar kuru pasūtītājs izvēlas pārvadātājus un piešķir tiesības sniegt sabiedriskā
transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā;
izslēgt
pirmās daļas 14.punktā vārdus un kurus pasažieri var izmantot saskaņā ar
pasažieru pārvadāšanas noteikumiem.
4. 4.pantā:
papildināt
pirmo daļu aiz vārdiem Satiksmes ministrija ar vārdiem plānošanas reģioni;
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2) Satiksmes ministrija, tās
institūcijas, plānošanas reģioni un pašvaldības atbilstoši savai kompetencei
uzrauga likumu un citu normatīvo aktu ievērošanu sabiedriskā transporta nozarē
un organizē sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā.
5. 5.pantā:
papildināt
pirmās daļas 2.punktu aiz vārda maršrutos ar vārdiem un visos dzelzceļa
maršrutos;
izteikt
otrās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3)
sniegt priekšlikumus Autotransporta direkcijai vai plānošanas reģionam par
sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu attiecīgā pasūtītāja kompetencē
esošā maršrutu tīklā;
izteikt
likuma trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
2)
organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla reģionālajos vietējās
nozīmes maršrutos un pēc saskaņošanas ar attiecīgajām vietējām pašvaldībām
reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos, kas nodrošina pārvietošanos novadā
ietilpstošo pilsētu teritorijās;
izteikt
likuma trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
5)
sniegt priekšlikumus Autotransporta direkcijai un republikas pilsētas
pašvaldībai par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu attiecīgā
pasūtītāja kompetencē esošā maršrutu tīklā;
6. 6.pantā:
izslēgt
otro daļu;
izteikt
sesto daļu šādā redakcijā:
(6)
Maršrutu tīklu izstrādā, nodrošinot:
1) pilsētas nozīmes
pārvadājumos:
a) pilsētas centra saistību
ar citām pilsētas daļām,
b) pilsētas daļu
savstarpējo saistību,
c) pilsētas centra
vai pilsētas daļu saistību ar tuvākajām apkārtējām teritorijām,
2) reģionālajos
vietējās nozīmes pārvadājumos:
a) blakus novadu
savstarpējo saistību;
b) pilsētas un
novada pagasta pakalpojumu centra sasniedzamību novadā;
c) plānošanas
reģionā ietilpstošo blakus esošo novadu pilsētu savstarpēju sasniedzamību;
d) plānošanas
reģionā ietilpstošo novadu saistība ar tuvāko pilsētu plānošanas reģionā, kas
neietilpst attiecīgā novadā;
3) reģionālajos starppilsētu nozīmes pārvadājumos:
a) Rīgas pilsētas
saistību ar citu republikas pilsētu;
b) Rīgas pilsētas
saistību ar novadiem, kas nav Rīgas plānošanas reģionā;
c) saistību starp
novadiem un pilsētām, kas atrodas dažādos plānošanas reģionos;
7. 7.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1)Ja
maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršruts iziet ārpus pilsētas administratīvajām
robežām, Republikas pilsētas pašvaldība un plānošanas reģions pēc saskaņošanas
ar Autotransporta direkciju slēdz vienošanos par pilsētas un reģionālo vietējās
nozīmes maršrutu tīkla robežām.
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Rīgas pilsētas pašvaldība un Rīgas plānošanas reģions šā panta pirmajā daļā
minēto vienošanos slēdz, ja Rīgas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes
maršruts iziet ārpus pilsētas administratīvajām robežām vairāk nekā par 15
kilometriem.
izslēgt
trešās daļas 2.punktu;
izslēgt
trešās daļas 8.punktā vārdus maršrutu tīkla (maršruta) pārzināšanas;
aizstāt
sestajā daļā vārdus rajona administratīvajām ar vārdiem plānošanas reģiona.
8.Izteikt likuma 8.pantu šādā redakcijā:
8.pants.
Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījums
(1) Pasūtītājs, organizējot
sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu, piešķir tiesības sniegt
sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā.
(2) Pasūtītājs sabiedriskā
transporta pakalpojumu pasūtījumu organizē saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu
vai likumu, kas reglamentē koncesiju piešķiršanu, ciktāl šis likums nenosaka
citādi.
(3) Pasūtītājs, kurš nodibinājis
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai kapitālsabiedrību, kurā visas
kapitāla daļas vai balsstiesīgās akcijas pieder attiecīgajam pasūtītājam,
tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus šai kapitālsabiedrībai var
piešķirt, neievērojot šī panta otrajā daļā minēto sabiedriskā transporta
pakalpojumu pasūtījuma procedūru.
(4) Kapitālsabiedrībai, kurai
piešķirtas tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus saskaņā ar šī
panta trešo daļu, nav tiesības piedalīties citu pasūtītāju organizētajās
sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma procedūrās.
(5) Viens pārvadātājs reģionālo
vietējās nozīmes un reģionālo starppilsētas nozīmes maršrutu tīklā kopā drīkst
apkalpot ne vairāk kā 40 procentus no šī tīkla, izņemot gadījumus, kad tiek
veikti pārvadājumi pa sliežu ceļiem. Ja pārvadātājs ir noslēdzis pakalpojumu līgumu saskaņā
ar tiesību piešķiršanas procedūru, ne mazāk kā 50% procentus no maršruta skaita
sabiedriskā transporta pakalpojumus sniedz līguma slēdzējs.
(6) Organizējot sabiedriskā
transporta pakalpojumu pasūtījumu saskaņā ar šī panta otro daļu, pārvadātāji
var iesniegt kopīgu sabiedriskā transporta pakalpojumu piedāvājumu.
(7) Tiesības sniegt sabiedriskā
transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā piešķir un
sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu slēdz:
1) sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanai pa sliežu ceļiem - uz 15 gadiem, bet, ja sabiedriskā
transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājs iesaista pilnīgi jaunus
transportlīdzekļus, - uz laiku līdz 22,5 gadiem;
2) sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem uz 8 gadiem, bet, ja sabiedriskā
transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājs iesaista pilnīgi jaunus
transportlīdzekļus, - uz laiku līdz 12 gadiem.
(8) Piešķirot sabiedriskā
transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības un slēdzot sabiedriskā transporta
pakalpojumu pasūtījuma līgumu, kura izpildē iesaistīti vairāki sabiedrisko
transportlīdzekļu veidi, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības
var piešķirt uz šā panta septītās daļas 1.punktā noteikto termiņu, ja vismaz 50
procentus no līguma vērtības veido sabiedriskā transporta pakalpojumi, kurus
sniedz pa sliežu ceļiem.
(9) Sabiedriskā transporta
pakalpojumus var sniegt pārvadātājs, kas normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā ir saņēmis pasažieru
pārvadājumu veicēja speciālo atļauju (licenci).
(10)
Pasūtītājs, ņemot vērā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieprasījumu, var
palielināt vai samazināt pārvadātājam piešķirto sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanas tiesību apjomu noslēgtā sabiedriskā transporta
pakalpojumu pasūtījuma līguma ietvaros.
(11) Organizējot sabiedriskā
transporta pakalpojumu pasūtījumu, lēmuma par sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanas tiesību piešķiršanu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur šā lēmuma darbību. Šī norma neattiecas
uz gadījumiem, kad tiek piemē
rots Publisko iepirkumu likums.
9.
Izslēgt likuma 9.
un 10.panta pirmo, otro un ceturto daļu.
10.
Izteikt likuma V nodaļas nosaukumu šādā
redakcijā:
V nodaļa Sabiedriskā transporta pakalpojumu
sniegšanas un izmantošanas kārtība.
11.
13.pantā:
izteikt
nosaukumu šādā redakcijā:
13.pants. Sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšana un izmantošana.
aizstāt otrajā daļā vārdus maršrutu
tīklā vai maršrutā ar vārdiem maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā.
papildināt ar sesto, septīto, astoto, devīto,
desmito, vienpadsmito, divpadsmito un trīspadsmito daļu šādā redakcijā:
(6)
Pasažieris sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā izmanto uz
regulāro pasažieru pārvadājumu līguma pamata, saskaņā ar kuru pārvadātājs
apņemas par noteiktu samaksu aizvest pasažieri līdz pasažiera izvēlētai
attiecīgajā maršrutā esošai pieturvietai, bet pasažieris apņemas samaksāt par
sabiedriskā transporta pakalpojumu.
(7)
Regulāro pasažieru pārvadājuma līgums uzskatāms par stājušos spēkā ar brīdi,
kad pasažieris uzsāk sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu (iekāpj
sabiedriskajā transportlīdzeklī). Biļete apliecina, ka pasažieris ir veicis
samaksu par pārvadātāja sniegto sabiedriskā transporta pakalpojumu.
(8)
Par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu, neveicot samaksu vai
izmantojot braukšanai nederīgu biļeti, pasažieris pārvadātājam maksā līgumsodu.
(9)
Līgumsoda maksimālo apmēru un līgumsoda piemērošanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. Līgumsoda apmēru nosaka pārvadātājs.
(10)
Pārvadātājs ir tiesīgs veikt regulāro pasažieru pārvadājumu līguma (biļešu un
citu braukšanas tiesības apliecinošo dokumentu) kontroli.
(11)
Pārvadātājam ir pienākums informēt pasažierus par braukšanas maksu un līgumsoda
apmēru, kā arī citiem būtiskiem sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanas
nosacījumiem, viegli uztveramā veidā un
minētos nosacījumus novietojot
pasažierim redzamā vietā.
(12)
Pasažierim ir tiesības izmantot pārvadātāja sniegtos sabiedriskā transporta
pakalpojumus saskaņā ar regulāro pasažieru pārvadājumu līgumu .
(13)
Pasažierim ir pienākums ievērot regulāro pasažieru pārvadājumu līguma un citus
sabiedriskā transporta pakalpojumu nozari reglamentējošos normatīvajos aktos
noteiktos sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanas noteikumus.
12.
Papildināt 14.pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā:
(3)
Pašvaldībām ir tiesības noteikt braukšanas maksas atvieglojumus savā
administratīvajā teritorijā, ja ar šo braukšanas maksas atvieglojumu noteikšanu
pārvadātājam radītos zaudējumus pilnībā
kompensē no pašvaldības budžeta.
13.
Izteikt 15.panta ievaddaļu šādā redakcijā:
Papildus regulā (EK) 1191/69, Publisko
iepirkumu likumā vai likumā, kas reglamentē koncesiju piešķiršanu un citos
sabiedriskā transporta pakalpojumu nozari reglamentējošos normatīvajos aktos
noteiktajam, sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumā var
paredzēt:
14.
Papildināt Pārejas noteikumus ar 9., 10., 11.,
12., 13., 14. un 15.punktu šādā redakcijā:
9.
Līdz 2008.gada 1.janvārim starp pašvaldībām un pārvadātājiem noslēgtie līgumi
par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ir spēkā ne ilgāk kā līdz
2011.gada 31.decembrim.
10.
Ja līdz 2008.gada 1.janvārim starp pašvaldībām un pārvadātājiem noslēgtajos
līgumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu tika paredzēts, ka
noteikta maršruta tīkla daļa tiek apkalpota uz komerciālajiem principiem, šādi
līgumu nosacījumi ir spēkā ne ilgāk kā līdz 2011.gada 31.decembrim. Pašvaldību
pienākums ir informēt pasažierus par braukšanas maksas atvieglojumu
izmantošanas kārtību maršrutu tīkla daļā, kas tiek apkalpota uz komerciālajiem
principiem.
11.
Pašvaldības sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai no 2012.gada
1.janvāra piemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.oktobra regulu
(EK) Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem,
izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK)
Nr.1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr.1107/70 prasības.
12.
Autotransporta direkcija līdz 2020.gadam nodod plānošanas reģioniem sabiedriskā
transporta pakalpojumu organizēšanas funkciju tajos reģionālajos vietējās
nozīmes maršrutos, kas līdz šī likuma spēkā stāšanās brīdim tika klasificēti kā
reģionālie starppilsētu nozīmes maršruti.
13.
Šajā likumā noteiktās sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas
funkcijas plānošanas reģioni veic no 2010.gada 1.janvāra. Rajonu pašvaldības
sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas funkciju turpina pildīt līdz
2009.gada 31.decembrim.
14. Līdz 2009.gada 3.decembrim saskaņā ar šo likumu īpašos gadījumos, ja
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā iestājas pārtraukums vai pastāv
tieši draudi, ka tas varētu notikt, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību, Pasūtītājs ir tiesīgs ar pārvadātāju
noslēgt jaunu vai pagarināt esošo sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma
līgumu uz termiņu ne ilgāku par diviem gadiem, nepiemērojot šajā likumā minētās sabiedriskā transporta pakalpojumu
pasūtījuma procedūras.
15.
Šā likuma grozījumi, kas paredz visā likuma tekstā vārdus rajona pašvaldības
(attiecīgā locījumā) aizstāt ar vārdiem plānošanas reģioni (attiecīgā locījumā),
grozījumi par 1.panta pirmās daļas 6., 8. un 9.punkta, 4.panta otrās daļas,
5.panta otrās daļas 3.punkta, trešās daļas 2. un 5.punkta, 6.panta sestās daļas
un 7.panta pirmās un otrās daļas izteikšanu jaunā redakcijā, 4.panta pirmās
daļas papildināšanu aiz vārdiem Satiksmes ministrija ar vārdiem plānošanas
reģioni, 5.panta pirmās daļas 2.punkta papildināšanu aiz vārda maršrutos ar
vārdiem un visos dzelzceļa maršrutos, kā arī grozījumi 7.panta sestajā daļā,
kas paredz aizstāt vārdus rajona administratīvajām ar vārdiem plānošanas reģiona stājas spēkā
2010.gada 1.janvārī.
Satiksmes ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Šlesers |
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
I.Girucka |
2008.06.05. 11:11:00
1841
I.Girucka, 67028381
Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu
likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
2008.gada 22.februāra Ministru kabineta rīkojums Nr.90 Par
nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likumprojekts Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā izstrādāts pamatojoties uz 2008.gada 22.februāra Ministru kabineta rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktu, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.oktobra regulu (EK) Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr.1107/70 prasības. Šobrīd Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums paredz, ka: 1) sabiedriskā transporta pakalpojumi var tikt organizēti piešķirot tiesības vai uzliekot pienākumu (saistības) sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus (8.panta pirmā daļa); 2) tiesības sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu var organizēt maršrutu tīkla pamata maršrutos un maršrutu tīklā ārpus pamata maršrutiem (8.panta otrā daļa); 3) tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā vai maršrutā var piešķirt un slēgt sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu uz 15 gadiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai pa sliežu ceļiem, bet ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pasūtītājam jāiesaista pilnīgi jauni transportlīdzekļi uz laiku līdz 30 gadiem; vai uz 8 gadiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem, bet ja pakalpojumu sniegšanā jāiesaista pilnīgi jauni autobusi uz laiku līdz 12 gadiem (9.panta piektā daļa). Ņemot vērā 2007.gada 2.oktobra Ministru kabineta sēdes protokola 43.§ 2.punktā un 44.§ 2.punktā noteikto, 2007.gada 4.decembrī saskaņā ar EK Līguma 88. panta 3. Punktu tika pieteikts paziņojums valsts atbalsta programmai "Zaudējumu kompensēšana sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem". 2008.gada 22.janvārī noritēja Latvijas pārstāvju un Eiropas Komisijas Enerģētikas un transporta ģenerāldirektorāta pārstāvju tikšanās, kurā tika apspriesti jautājumi, kas radušies saistībā ar pieteikto valsts atbalsta programmu N 706/2007 "Zaudējumu kompensēšana sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem". 2008.gada 30.janvārī tika saņemta vēstule Nr.D(2008) 402457 no Eiropas Komisijas Enerģētikas un transporta ģenerāldirektorāta ar priekšlikumiem-jautājumiem par minēto valsts atbalsta programmu. Atbildot uz šiem priekšlikumiem Satiksmes ministrija apņēmās izdarīt grozījumus pieņemtajā likumdošanā, lai tā atbilstu Eiropas Savienības likumdošanai. Ņemot vērā minēto, likumprojektā Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ir precizētas iepriekš pieminētās normas, paredzot, ka: 1) sabiedriskā transporta pakalpojumu var tikt organizēti tikai piešķirot sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības; 2) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības var tikt piešķirtas vienotā maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā; 3) tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā var piešķirt un sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu slēgt: a) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai pa sliežu ceļiem - uz 15 gadiem, bet, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājs iesaista pilnīgi jaunus transportlīdzekļus, - uz laiku līdz 22,5 gadiem; b) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem uz 8 gadiem, bet, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājs iesaista pilnīgi jaunus transportlīdzekļus, - uz laiku līdz 12 gadiem. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā paredz ar 2010.gada 1.janvāri rajonu padomju funkcijas sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanā nodot plānošanas reģioniem. Lai nodrošinātu sabiedriskā transporta
pakalpojumu nepārtrauktību administratīvi teritoriālās reformas laikā,
likumprojektā ir iekļauts pārejas jautājums (9.punkts), kas paredz vietējo
pašvaldību tiesības saglabāt spēkā līdz 2008.gada 1.janvārim ar pārvadātājiem
noslēgtos līgumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, taču ne
ilgāk kā līdz 2011.gada 31.decembrim. Līdz minētajam datumam attiecīgām
kompetentām pašvaldībām ir jānodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumu
organizēšana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes
2007.gada 23.oktobra regulas (EK) Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru
transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK)
Nr.1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr.1107/70 prasībām (likuma Pārejas
noteikumu 10.punkts). Vienlaicīgi ar kompetences izmaiņām sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanā, likumprojektā ir iekļauti jauni pilsētas nozīmes, reģionālo starppilsētu nozīmes, reģionālo vietējās nozīmes un citi likumā lietoto terminu skaidrojumi, kā arī precizēta citu sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanā iesaistīto institūciju (Autotransporta direkcijas un Republikas pilsētas pašvaldības) kompetence un maršrutu tīkla izstrādāšanas kārtība. Likumprojektā ir paredzēts, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi var tikt organizēti vienotā maršrutu tīklā. No likuma tiek izslēgtas normas, kas noteica, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības tiek piešķirtas pamata maršrutos un ārpus pamata maršrutos. Attiecībā uz sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesību piešķiršanu pasūtītāja dibinātai kapitālsabiedrībai, kurā visas kapitāla daļas vai balsstiesīgās akcijas pieder attiecīgam pasūtītājam, likumprojekts paredz izņēmumu, nosakot, ka piešķirot tiesības pasūtītāja kapitālsabiedrībai, var nepiemērot likumā paredzēto pasūtījuma procedūru. Šādā gadījumā, kapitālsabiedrībai, kurai piešķirtas tiesības, nav tiesības piedalīties citu pasūtītāju organizētajās sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma procedūrās. Likumprojekts paredz arī ierobežojumu pārvadātājam reģionālā vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā kopā vienam apkalpot ne vairāk kā 40 procentus no šī tīkla, izņemot pārvadājumos pa sliežu ceļiem. Ja pārvadātājs ir noslēdzis pakalpojumu līgumu saskaņā ar tiesību piešķiršanas procedūru ne mazāk kā 50% procentus no maršruta skaita sabiedriskā transporta pakalpojumus sniedz līguma slēdzējs. Šādu normu nepieciešamība tika akceptēta jau Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma izstrādes un pieņemšanas gaitā nolūkā nepieļaut, lai sabiedriskā transporta pakalpojumu nozarē veidotos kādas kompānijas dominējošs stāvoklis. Īpašos gadījumos, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā iestājas pārtraukums vai pastāv tieši draudi, ka tas varētu notikt, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību, likumprojekts paredz Pasūtītājam tiesības noslēgt ar pārvadātāju jaunu vai pagarināt esošo sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu uz termiņu ne ilgāku par diviem gadiem, nepiemērojot likumā noteiktās sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma procedūras. Minētie sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesību piešķiršanas nosacījumi likumprojektā ir iekļauti, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu, kas tiks veikti līdz 2009.gada 3.decembrim, atbilstību jaunās Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.oktobra regulas (EK) Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr.1107/70 prasībām. Minētās regulas 8.panta 3.punkts un 12.pants paredz, ka šī regula stājas spēkā 2009.gada 3.decembrī, bet pakalpojumu valsts līgumi, kas ir noslēgti līdz 2009.gada 3.decembrim, ievērojot šajā regulā paredzētos noteikumus, var palikt spēkā līdz to darbības termiņa beigām, bet ne ilgāk kā 30 gadus. Likumprojekts arī nosaka jaunus sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma slēgšanas termiņus, proti, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai pa sliežu ceļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums tiek slēgts uz 15 gadiem, bet, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājs iesaista pilnīgi jaunus transportlīdzekļus, - uz laiku līdz 22,5 gadiem; sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem uz 8 gadiem, bet, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājs iesaista pilnīgi jaunus transportlīdzekļus, - uz laiku līdz 12 gadiem. Papildus likums ir papildināts ar normām par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu, nosakot, ka sabiedriskā transporta pakalpojumus pasažieri izmanto uz regulāro pasažieru pārvadājumu līguma pamata, kas uzskatāms par stājušos spēkā ar brīdi, kad pasažieris uzsāk sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu (iekāpj sabiedriskajā transportlīdzeklī). Biļete apliecina, ka pasažieris ir veicis samaksu par pārvadātāja sniegto sabiedriskā transporta pakalpojumu. |
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Tiek palielināta pārvadātāja atbildība par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem un ieņēmumiem no šo pakalpojumu sniegšanas, tādējādi iespējams samazinot no valsts budžeta nepieciešamo pārvadātājam izmaksājamo ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu kompensācijas apmēru. Tiek vienkāršotas
administratīvās procedūras, jo samazinās par sabiedriskā transporta
pakalpojumu organizēšanu atbildīgo institūciju skaits līdzšinējo 26 rajona
padomju vietā sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos vietējās
nozīmes maršrutos organizēs 5 plānošanas reģioni. |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekts paredz vienkāršot administratīvās procedūras
līdzšinējo 26 rajonu padomju vietā
sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas funkciju veiks 5 plānošanas reģioni. Šobrīd rajonu
pašvaldībās ir nepietiekama administratīvā kapacitāte sabiedriskā transporta
pakalpojumu organizēšanas funkcijas veikšanai. |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7.
Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta
i
etekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst.
latu) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
1052.7 |
732.6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
-1052.7 |
-732.6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Pieciem plānošanas reģioniem, pārņemot
sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas funkciju no rajonu padomēm,
būs nepieciešams stiprināt administratīvo kapacitāti. Katrā plānošanas
reģionā funkcijas realizēšanai būs nepieciešami 7 darbinieki. Aprēķinā ņemti
vērā nepieciešamie izdevumi, kas saistīti ar darbavietu aprīkošanu,
datortehnikas un citu darbam nepieciešamo līdzekļu iegādi.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Atbilstoši likumprojektam, precizējot attiecīgās tiesību normas, tiks izstrādāti grozījumi: 1) 2007.gada 10.februāra Ministru kabineta noteikumos Nr.673 Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīkla; 2) 2007.gada 11.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr.843 Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība; 3) 2007.gada 2.oktobra Ministru kabineta noteikumos Nr.672 Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība; 4) 2007.gada 2.oktobra Ministru kabineta noteikumos Nr.677 Noteikumi par pasažieru kategorijām, kam ir tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus maršrutu tīkla pamata maršrutos. Atbildīgā ministrija Satiksmes ministrija. |
2.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
|
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav
attiecināms |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav
attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma,
kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot
visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulas (EK) Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70 (turpmāk Regula Nr.1370/2007) 9.panta 1.punkts nosaka, ka: Sabiedrisko pakalpojumu kompensācijas, ko saskaņā
ar šo regulu izmaksā par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumu sniegšanu
vai par vispārējos noteikumos paredzēto tarifu saistību ievērošanu, ir
saderīgas ar kopējo tirgu. Tādas kompensācijas ir atbrīvotas no Līguma 88.
panta 3. punktā paredzētās iepriekšējas paziņošanas prasības. Regulas Nr.1370/2007 8.panta 3.punkts un 12.pants paredz, ka šī regula stājas spēkā 2009.gada 3.decembrī, bet pakalpojumu valsts līgumi, kas ir noslēgti līdz 2009.gada 3.decembrim, ievērojot šajā regulā paredzētos noteikumus, var palikt spēkā līdz to darbības termiņa beigām, bet ne ilgāk kā 30 gadus. Līdz ar to tie pakalpojumu līgumi, kas noslēgti līdz Regulas Nr.1370/2007 spēkā stāšanās laikam ir atbrīvoti no paziņošanas procedūras, jo līgumi tiek noslēgti pamatojoties uz atklātu procedūru, un saskaņā ar lēmumu Altmark lietā kompensācijas, ko izmaksā nav kvalificējamas, kā valsts atbalsts. Regulas Nr.1370/2007 8.panta 2.punkts pieļauj, ka
pakalpojumu valsts līgumu piešķiršanai atbilstoši 5.panta prasībām ir
jāatbilst no 2019.gada 3.decembra. Tātad ne vēlāk kā līdz 2019.gada
3.decembrim visiem pakalpojumu valsts līgumiem jābūt noslēgtiem,
ievērojot taisnīgu konkursa procedūru. Regulas Nr.1370/2007 5.panta 2.punkts
nosaka, ka līgumi var tikt piešķirti arī tieši, t.i. neievērojot konkursa
procedūru. Tādi pakalpojumu līgumi var tikt piešķirti juridiski pastāvīgam
subjektam, ko kompetentā vietējā iestāde kontrolē līdzīgi tam, kā tā kontrolē
savas nodaļas (Latvijas gadījumā tās ir valsts vai pašvaldību izveidotas
kapitālsabiedrības). Šādi tieši piešķirtie pakalpojumu līgumi var palikt
spēkā pat 22.5 gadus (regulas 8.panta 3.daļa). |
|
6.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju
asociāciju un Latvijas Pašvaldību asociāciju. Gan LPS, gan LPAA kopumā atbalsta izstrādāto
likumprojektu. Par dažām likumprojektā ietvertām normām vienošanās tika
panākta 2008.gada 15.maijā notikušajā starpministriju (starpinstitūciju)
sanāksmē. |
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Nav paredzēts
izveidot jaunas institūcijas. Tā kā Administratīvi teritoriālās reformas
likums neparedz saglabāt rajonu pašvaldības, likumprojekts paredz līdzšinējo
rajonu padomēm piekrītošo sabiedriskā
transporta pakalpojumu organizēšanas funkciju nodot plānošanas reģioniem. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un www.likumi.lv.,
kā arī Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas
lapās. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
Satiksmes ministra vietā
Bērnu
un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
2008.05.21. 11:38:00
4383
I.Girucka, 67028381
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
I.Girucka |