Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi
Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Reģionālās attīstības
likumā
Izdarīt Reģionālās attīstības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs,
2002, 9.nr.; 2003, 2., 6., 9.nr.; 2005, 7., 8.nr.; 2006, 15.nr.; 2007, 3., 12.,
24.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 4.panta 2. un 4.punktā vārdu rajonu.
2. Izslēgt 6.panta pirmās daļas 6.punktu.
3. Izslēgt 12.pantu.
4. Izslēgt 13.panta otrajā daļā vārdus un tā
rajona pašvaldības attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst
attiecīgā vietējā pašvaldība.
5. Papildināt 14.panta 6.punktu pēc vārdiem
nosaka kritērijus ar vārdiem un kārtību.
6. Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu punktu
šādā redakcijā:
11. Rajona padome līdz 2009.gada 1.jūlijam
nodod attiecīgā rajona spēkā esošu attīstības programmu plānošanas reģionam,
izņemot gadījumu, ja novada teritorija atbilst rajona teritorijai, rajona spēkā
esošā attīstības programma tiek nodota attiecīgajam novadam..
Pārejas noteikumi
Šā likuma 1., 2., 3., 4., 5.pants stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūnijā.
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāres vietā
valsts sekretāres vietnieks |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
E.Zalāns |
A.Stucka |
K.Jaunzeme |
S.Smone |
I.Ciukša |
30.05.2008. 10:51
169
K.Ozoliņa
6 777 0355, Kristine.Ozolina@raplm.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi Reģionālās attīstības
likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1.
Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas
plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt
normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami
grozījumi, kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 2.punktā ir
ietverts Reģionālās attīstības likums. |
|
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Administratīvi teritoriālās reformas likuma
(turpmāk Reformas likums) 6.pants paredz, ka vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada
4.septembra noteikumiem Nr.596 Noteikumi par vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālo iedalījumu paredzēts izveidot 9 republikas
pilsētu un 103 novadu pašvaldības. Rajona
līmenis pēc vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas
pabeigšanas nav paredzēts. Līdz ar to ir nepieciešams izdarīt grozījumus
vairākos normatīvajos aktos, ievērojot, ka, stājoties spēkā jaunajam
administratīvi teritoriālajam iedalījumam, rajona pašvaldības beigs pastāvēt. Uz šo brīdi daļai rajona pašvaldību ir
izstrādātas un apstiprinātas rajona pašvaldības attīstības programmas, kurās
ir informācija, kas varētu būt nepieciešama plānošanas reģioniem to
attīstības programmu aktualizācijai vai jaunu izstrādei. |
|
3. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz: 1) izdarīt redakcionālus
labojumus, kas saistīti ar rajona pašvaldību reorganizāciju; 2) precizēt Ministru kabinetam
dotos deleģējumus, kas ietverti 14.panta 5. un 6. daļā; 3) pārejas nosacījumu rajona
pašvaldību attīstības programmu nodošanai plānošanas reģioniem. |
|
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo
slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts Grozījumi Teritorijas plānošanas
likumā paredz: 1) izdarīt redakcionālus labojumus, kas saistīti ar
rajona pašvaldību likvidāciju; 2) pārejas nosacījumus rajona teritorijas plānojuma
spēka zaudēšanai un to nodošanai plānošanas reģioniem; 3) pilnvarojumu novada domei apstiprināt novada
teritorijā ietilpstošo bijušo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumus kā
novada domes saistošos noteikumus; 4) kārtību, kādā tiek pabeigta vietējās pašvaldības
uzsāktā teritorijas plānojuma vai tā grozījumu izstrāde pēc tās iekļaušanas
novada pašvaldībā. Atbildīgā institūcija Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija. |
||||||||
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav
attiecināms. |
||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram,
Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr.
(uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta
vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms. |
||||||||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas konsultācijas, jo likumprojekts paredz izdarīt tikai redakcionālus labojumus
Reģionālās attīstības likumā, kā arī likumprojekta iesniegšanas termiņš
Ministru kabinetā ir īss - līdz 2008.gada 1.maijam. |
||||||||
2. Kāda
ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms. |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Publikācijas presē, internetā par
nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav notikušas
konsultācijas. |
||||||||
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu
institūciju radīšana nav nepieciešama. Likumprojekta izpildi nodrošinās
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija un plānošanas reģioni. |
||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā) un
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī portālā www.nais.lv un bezmaksas normatīvo aktu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav
attiecināms. |
||||||||
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||||
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs E. Zalāns
Ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
E.Zalāns |
L.Straujuma |
K.Jaunzeme |
S.Smone |
A.Timofejeva |
28.04.2008. 8:52
1 111
A.Timofejeva
6 777 0355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv