Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi
likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta
padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par
pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta
statusu
Izdarīt likumā Par pilsētas domes, rajona padomes,
novada domes un pagasta padomes deputāta statusu (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 1997, 6.nr.; 2001, 1.nr.; 2005,
14.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 21.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt likuma nosaukumu šādā redakcijā:
Par republikas pilsētas domes un novada domes
deputāta statusu.
2. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā:
1.pants. Likuma mērķis
Šis likums reglamentē republikas pilsētas domes un
novada domes (turpmāk dome) deputātu
tiesības un pienākumus (turpmāk - pilnvaras), kā arī garantijas, kas nodrošina
šo pilnvaru realizāciju..
3. Izslēgt visā likuma
tekstā vārdu iekavās (padome) attiecīgā
locījumā.
4. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
Deputāta darbība republikas pilsētā vai novadā.
5. Papildināt likumu ar jaunu 15.2 pantu
šādā redakcijā:
15.2 pants. Iemaksas pensiju
apdrošināšanai un to veidošanās kārtība
Iemaksas pensiju
apdrošināšanai par pašvaldības priekšsēdētāju vai viņa vietnieku no pašvaldības
budžeta līdzekļiem pašvaldība veic 20 procentu apmērā no pabalsta.
Sociāli
apdrošinātās personas valsts pensijas kapitālu saskaņā ar likumu "Par valsts pensijām" veido iemaksas, kas
veiktas atbilstoši:
1) šā panta pirmajā
daļā noteiktajai iemaksu likmei, ja persona nav fondēto pensiju shēmas
dalībnieks saskaņā ar Valsts fondēto pensiju likumu;
2) iemaksu likmei,
kas aprēķināta kā starpība starp šā panta pirmajā daļā noteikto iemaksu likmi
un obligāto iemaksu likmi fondēto pensiju shēmā saskaņā ar likumu par valsts
budžetu kārtējam gadam, ja persona ir fondēto pensiju
shēmas dalībnieks saskaņā ar Valsts fondēto pensiju likumu.
Par līdz
pārskata mēnesim sekojošā mēneša 10.datumam neveiktajām valsts sociālās
apdrošināšanas iemaksām pensiju apdrošināšanai
netiek aprēķināta nokavējuma nauda..
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore un atbildīgā
amatpersona |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
E. Zalāns |
L. Straujuma |
K. Jaunzeme |
S. Smone |
24.04.2008. 16:07
296
J.Muzikants
7770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi likumā Par pilsētas
domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos likumprojektus.
Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami grozījumi, kas saistīti
ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 5.punktā ir ietverts likums Par
pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta
statusu. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo
daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas
administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un republikas pilsētas. Savukārt
minētā likuma 6.pants nosaka, ka vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām. Likumā Par pilsētas domes, rajona padomes,
novada domes un pagasta padomes deputāta statusu ir reglamentētas pilsētas
domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputātu tiesības un
pienākumi, kā arī garantijas, kas nodrošina šo tiesību un pienākumu
realizāciju. Šajā likumā pilsētu domes aptver republikas pilsētu domes un
rajona pilsētu domes. Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām Latvijā būs novadu un republikas pilsētu pašvaldības, jāprecizē likuma
Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta
statusu normas, izslēdzot tiesisko regulējumu
rajona pilsētas domes, rajona padomes un pagasta padomes deputātu tiesībām un
pienākumiem, kā arī garantijām, kas nodrošina šo tiesību un pienākumu
realizāciju. Saskaņā ar 2007.gada 4.septembra Ministru
kabineta noteikumiem Nr.596 Noteikumi par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
iedalījumu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā būs 103 novadu
un 9 republikas pilsētu pašvaldības. Ņemot vērā to, ka pašreiz ir 525
vietējās pašvaldības, tad pēc reformas darbu var zaudēt lielākā daļa
pašvaldību priekšsēdētāju vai viņu vietnieku. Līdz ar to likumprojektā
papildus jau iestrādātajām normām par sociālajām garantijām priekšsēdētājiem
vai viņu vietniekiem, ir nepieciešams noteikt arī iemaksas pensiju
apdrošināšanai apjomu un kārtību. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izdarīt redakcionālus labojumus
likumā Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes
deputāta statusu, kas saistīti ar rajona pašvaldību, pagastu pašvaldību,
rajonu pilsētu pašvaldību neesamību, izslēdzot visā likuma
tekstā vārdus (padome) visos
locījumos, izsakot likuma nosaukumu, likuma 1.pantu un likuma III nodaļas
nosaukumu jaunā redakcijā. Papildus likumprojektā tiek iekļauts pants, kas
nosaka iemaksas pensiju apdrošināšanai, par pašvaldības priekšsēdētāju vai
viņa vietnieku, apjomu un kārtību. |
|
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 0 86,784 |
0 0 86,784 |
0 0 86,784 |
0 0 86,784 |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 0 -86,784 |
0 0 -86,784 |
0 0 -86,784 |
0 0 -86,784 |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins: |
Pabalsta apmērs divu minimālo algu apmērā,
kuru plānots izmaksāt 226 personām..(160x2)X226=72,320 Iemaksas pensiju
apdrošināšanai par pašvaldības priekšsēdētāju vai viņa vietnieku no
pašvaldības budžeta līdzekļiem pašvaldība veic 20 procentu apmērā no pabalsta
(72,320X20)/100=14,464 Kopējās pašvaldību izmaksas ir veido
kopējais pabalsta apmērs un Iemaksas pensiju apdrošināšanai 20% apmērā 72,320+14,464=86,784 |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāizstrādā grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes
vēlēšanu likumā, ņemot vērā Administratīvās reformas likuma 5.panta pirmajā
daļā un 6.pantā noteikto. Proti, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām būs novadu un republikas pilsētu pašvaldības. Tieslietu ministrija
ir atbildīga par attiecīgo grozījumu Pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanu likumā izstrādi. Kā arī jāizstrādā grozījumi citos Ministru
kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem
grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 1.pielikumā norādītajos
likumos. Jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi Par republikas pilsētas
domes un novada domes deputāta apliecību. Tajos jānosaka novada domes un
republikas pilsētas domes deputāta apliecības un deputāta nozīmes paraugus.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija ir atbildīga par to
sagatavošanu. Šiem noteikumiem jāstājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. Jāizdod Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks kārtību kādā pašvaldība
veic valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas valsts pensiju apdrošināšanai
par pašvaldības
priekšsēdētāju vai viņa vietnieku. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas
konsultācijas, jo likumprojekts paredz
izdarīt tikai redakcionālus labojumus likumā Par pilsētas domes, rajona
padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu, un termiņš ir
ļoti īss - līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā šo
likumprojektu. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Publikācijas presē, internetā par nepieciešamajiem grozījumiem
ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālo reformu. |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav
notikušas konsultācijas, jo likumprojekts paredz
izdarīt tikai redakcionālus labojumus likumā Par pilsētas domes, rajona
padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību institūcijas
netiek radītas. Likuma izpilde tiks nodrošināta saskaņā ar likumā un
normatīvajos aktos noteikto kārtību. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas
normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs E. Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore un atbildīgā
amatpersona |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
E. Zalāns |
L. Straujuma |
K. Jaunzeme |
S. Smone |
24.04.2008. 16:05
1419
J.Muzikants
7770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv