Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi
Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Bibliotēku likumā
Izdarīt Bibliotēku likumā (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru kabineta Ziņotājs, 1998, 13.nr.; 2002,
14.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome) (attiecīgā
locījumā) ar vārdu dome (attiecīgā locījumā).
2. Aizstāt visā likumā vārdu rajona (attiecīgā
locījumā) ar vārdu novada (attiecīgā locījumā).
3. Izteikt 12.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Novada vai republikas pilsētas dome,
ņemot vērā Latvijas Bibliotēku padomes ieteikumus un vienošanos ar citu novadu
domēm, pieņem lēmumu par attiecīgas bibliotēkas izvirzīšanu akreditācijai
reģiona galvenās bibliotēkas statusam, nosakot tās uzdevumus un nodrošinot tās
darbībai nepieciešamos finanšu līdzekļus un iesniedz attiecīgu priekšlikumu
Kultūras ministrijai.
4. Izteikt 17.panta piektās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) finanšu līdzekļi, kurus noteiktu
uzdevumu veikšanai, saskaņā ar savstarpēju vienošanos piešķir pašvaldības,
kuras pieņēmušas saskaņotu lēmumu par attiecīgas bibliotēkas izvirzīšanu
akreditācijai reģiona galvenās bibliotēkas statusam.
5. Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu punktu
šādā redakcijā:
9. Bibliotēku akreditācijas
apliecības, kas izsniegtas līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz attiecīgas
bibliotēkas akreditācijas termiņa beigām.
Likums stājas spēkā 2009. gada 1.jūlijā.
Kultūras ministre |
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
H.Demakova |
U.Lielpēters |
I.Millersone |
M.Tenisa |
J.Turlajs |
2008.06.12. 10:09
195
J.Turlajs
7356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi Bibliotēku likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību,
politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums
izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90
Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktu šā
rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē grozījumu
nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams, līdz
2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos likumprojektus. Šā
rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami grozījumi, kas saistīti ar
pašvaldību darbības nodrošināšanu 25.punktā ir ietverts Bibliotēku likums. |
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Administratīvi
teritoriālās reformas likuma (turpmāk Reformas likums) 6.pants paredz, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Saskaņā ar Reformas likuma 6.1 panta
pirmo daļu ir apstiprināts Ministru kabineta 2006.gada 28.jūnija rīkojums
Nr. 478 Par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma
projektu. Rajona līmenis administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā nav
paredzēts. Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 4.septembra noteikumiem
Nr.596 Noteikumi par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
iedalījumu paredzēts izveidot 9 republikas pilsētu un 103 novadu
pašvaldības. Atbilstoši Bibliotēku likuma 12.panta otrajai daļai rajona padome vai
republikas pilsētas dome, ņemot vērā Latvijas Bibliotēku padomes ieteikumus
un vienošanos ar attiecīgās administratīvās teritorijas bibliotēku dibinātājiem,
vienu no bibliotēkām izvirza reģiona galvenās bibliotēkas statusam, nosakot
tās uzdevumus un nodrošinot tās darbībai nepieciešamos finanšu līdzekļus. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz izdarīt redakcionālus labojumus, kas saistīti ar administratīvi
teritoriālās reformas pabeigšanu un rajona pašvaldību reorganizāciju. Pēc
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām pašvaldības reģiona galvenā bibliotēka
ir novada vai republikas pilsētas galvenā bibliotēka. Lai nodrošinātu bibliotēku
darbību reformētajās vietējo pašvaldību teritorijās pēc 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām, likumprojektā ir ietverta tiesību norma par likuma
stāšanos spēkā 2009.gada 1.jūlijā. Likumprojektā
noteikta kārtība reģiona galvenās bibliotēkas statusa piešķiršanai un tās
darbības finansēšanai. Reģionu galveno
bibliotēku akreditācija, atbilstoši Bibliotēku likuma 12.pantam, tiek veikta
kopš 2005.gada. No 2005. līdz 2007.gadam ir akreditētas 25 reģionu galvenās
bibliotēkas. 2008.gadā paredzēts akreditēt divas un 2009.gadā vienu reģiona
galveno bibliotēku. Saskaņā ar Bibliotēku likuma 9.panta trešo daļu
bibliotēku akreditācija veicama reizi piecos gados. Tāpēc likumprojektā
paredzēts papildināt Bibliotēku likuma pārejas noteikumus ar jaunu punktu,
kurā noteikts, ka bibliotēku akreditācijas apliecības, kas izsniegtas līdz šā
likuma spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz
attiecīgas bibliotēkas akreditācijas termiņa beigām. |
|
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo
slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie
trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms. |
||||||||
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
||||||||
2. Saistības pret
citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram,
Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr.
(uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms. |
||||||||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Notikušas konsultācijas ar Latvijas Bibliotēku padomi un
Latvijas Bibliotekāru biedrību. |
||||||||
2. Kāda
ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta
likumprojektu. |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Informēšana par likumprojektu Latvijas
Bibliotekāru biedrības kongresā, Latvijas Bibliotēku padomes sēdē. |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav notikušas
konsultācijas. |
||||||||
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu
institūciju radīšana nav nepieciešama. Likuma izpildi nodrošinās Kultūras
ministrija un novadu un republikas pilsētu pašvaldības. |
||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajos preses izdevumos
Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, kā arī Kultūras ministrijas mājas lapā un bibliotēku portālā. |
||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds
savas tiesības var aizstāvēt administratīvo procesu reglamentējošajos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||||
Kultūras ministre H.Demakova
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
U.Lielpēters |
I.Millersone |
M.Tenisa |
J.Turlajs |
2008.06.12. 10:09
1140
J.Turlajs
7356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv