Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi
Civilās aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījumi
Civilās aizsardzības likumā
Izdarīt Civilās aizsardzības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2006, 22.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 3.panta otrās daļas 2.punktu šādā
redakcijā:
2) reģionāla mēroga katastrofas - katastrofas
radīto postījumu apjoms pārsniedz pašvaldības civilās aizsardzības komisijas
darbības administratīvās teritorijas robežu un skarto pašvaldību
administratīvajā teritorijā un valstī esošie resursi ir pietiekami katastrofas
pārvaldīšanai;.
2. Aizstāt 4.panta otrajā daļā vārdu rajoni
ar vārdu novadi.
3. 9. pantā:
izslēgt
pirmajā daļā iekavas un vārdu padome;
izteikt otrās daļas 1.punkta pirmo
teikumu šādā redakcijā:
1) izveidot pašvaldības civilās
aizsardzības komisiju saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto pašvaldību
civilās aizsardzības komisiju sarakstu.;
aizstāt otrās daļas 7.punktā vārdus
republikas pilsētas, rajona ar vārdu pašvaldības.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Segliņš |
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
M.Ludbāržs |
|
|
|
|
|
09.05.2008.
14:15
143
M.Ludbāržs
67075916,
gcap@vugd.gov.lv
Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada
22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību
darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālo reformu 4.punktu. |
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.pants paredz, ka vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Saskaņā ar minētā likuma 6.1 panta pirmo daļu ir apstiprināts Ministru kabineta 2006.gada 28.jūnija rīkojums Nr. 478 Par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu, kurā ir paredzēta 9 republikas pilsētu un 96 novadu pašvaldību izveidošana. Rajona līmenis administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā nav paredzēts. Šobrīd Civilās aizsardzības likuma 4.panta otrā daļa nosaka, ka civilās aizsardzības sistēmas organizācijas pamatā ir administratīvi teritoriālais princips un tās struktūras teritoriālās pamatvienības ir rajoni un republikas pilsētas. Tāpat Civilās aizsardzības likums paredz uzdevumu pašvaldībai izveidot republikas pilsētas vai rajona civilās aizsardzības komisijas. Ņemot vērā, ka stājoties spēkā jaunajam administratīvi teritoriālajam
iedalījumam, rajona pašvaldības beigs pastāvēt, nepieciešams izdarīt
attiecīgus grozījumus Civilās aizsardzības likumā. |
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz
precizēt Civilās aizsardzības likuma normas saistībā ar vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu, kā arī precizēt reģionāla
mēroga katastrofas skaidrojumu. Vienlaikus likumprojekts paredz noteikt, ka tiks
izveidotas pašvaldību civilās aizsardzības komisijas saskaņā ar Ministru
kabineta apstiprināto pašvaldību civilās aizsardzības komisiju sarakstu. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Pašvaldību civilās aizsardzības komisijas darbojas jau šobrīd un to
darbība pēc vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas neradīs papildus
ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām. |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Pašvaldību civilās aizsardzības komisijas darbojas jau šobrīd un to
darbība pēc vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas neradīs papildus
ietekmi uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām . |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais
gads |
Turpmākie
trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un
izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu
var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
1.Papildus
jāizdod šādi Ministru kabineta noteikumi: 1) Grozījumi
Ministru kabineta 2007.gada 8. maija noteikumos Nr.303 Pašvaldības civilās aizsardzības komisijas paraugnolikums; 2) Grozījumi Ministru
kabineta 2007.gada 26.jūnija noteikumos
Nr.423 Pašvaldības,
komersanta un iestādes civilās aizsardzības plāna struktūra, tā izstrādāšanas
un apstiprināšanas kārtība; 3) Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada
7. augusta noteikumos Nr.530 Civilās
trauksmes un apziņošanas sistēmas izveidošanas, izmantošanas un finansēšanas
kārtība. Minētie
normatīvie akti paredz precizēt normas
saistībā ar vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālo reformu. 2. Ministru
kabineta noteikumi par pašvaldību civilās aizsardzības komisiju sarakstu, kas
nosaka, kādas pašvaldību civilās aizsardzības komisijas izveidojamas valstī. Minēto normatīvo aktu projektus līdz
2008. gada 30. decembrim sagatavos Iekšlietu ministrija. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Nav attiecināms |
||
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts
un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav
attiecināms |
|
|
|
|
|
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienests saskaņā ar Civilās aizsardzības likumu ir veicis
pašvaldību civilās aizsardzības komisiju (Aizkraukles rajona, Bauskas rajona,
Cēsu rajona, Dobeles rajona, Gulbenes rajona, Jelgavas pilsētas un rajona,
Jēkabpils rajona, Kuldīgas rajona, Liepājas pilsētas un rajona, Limbažu
rajona, Madonas rajona, Ogres rajona, Preiļu rajona, Saldus rajona, Talsu
rajona, Tukuma rajona, Ventspils pilsētas un rajona) apmācību, kuru laikā
apspriests arī jautājums par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu saistībā ar civilās aizsardzības sistēmu un iespējamajiem
risinājumiem. Latvijas Pašvaldību savienība
likumprojektu saskaņojusi bez iebildumiem. |
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Pašvaldību civilās
aizsardzības komisiju locekļi, t.sk. pašvaldību vadītāji, izteica viedokli,
ka nav lietderīgi veidot pašvaldības civilās aizsardzības komisiju katra
novada ietvaros, nepieciešams aptvert lielāku teritoriju. |
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijām izmantoti apmācības
semināri |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu
valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas
netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS, kā arī būs pieejams bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda
tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A. Straume
|
M.Rāzna
|
T.Stragova
|
M.Ludbāržs
|
|
|
|
|
09.05.2008. 14:18
1223
M.Ludbāržs
67075916, gcap@vugd.gov.lv