Rīgā
.06.2008. Nr.90/TA-1442,
TA-1471, TA-1519,
TA-1209, TA-1660, TA-1327,
TA-1512, TA-1529, TA-1326,
TA-1643, TA-1663, TA-1667,
TA-1668
Saeimas Prezidijam
Papildus Ministru kabineta 2008.gada
3.jūnija vēstulei Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272, TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287,
TA-1281, TA-1280, TA-1279, TA-1282, TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334 nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdē
atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem";
likumprojektu "Grozījumi Civilās
aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"";
likumprojektu "Grozījumi Bibliotēku likumā";
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"";
likumprojektu "Grozījumi Dzelzceļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Augu aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā";
likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"";
likumprojektu "Grozījumi Autopārvadājumu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv), Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ludbāržs 67075916, gcap@vugd.gov.lv), Kultūras ministrija (atbildīgās amatpersonas - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv, Turlajs 67356615, Janis.Turlajs@km.gov.lv), Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kupce-Kupča 67047934, kristine.kupce@izm.gov.lv, Ziediņa 67047917, agra.ziedina@izm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Muzikants 677770477, janis.muzikants@raplm.gov.lv, Timofejeva 67770355, Aija.Timofejeva@raplm.gov.lv), Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv, Girucka 67028381, Iveta.Girucka@sam.gov.lv, Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv, Vaitužs 67028303, julijs.vaituzs@sam.gov.lv), Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Grosbārdis 67027206, Raivis.Grosbardis@vaad.gov.lv),
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 25 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 107 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 3.jūnija sēdes
protokola Nr.37 10.§, 11.§, 12.§, 13.§,
14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§, 20.§, 21.§, 22.§ izraksts uz 13 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem
Izdarīt
likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 1./2.nr.; Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 6.nr.; 1997, 3.,
21.nr.; 1999, 5., 24.nr.; 2003, 23.nr.; 2005, 24.nr.;2008, 1.nr.) šādus
grozījumus:
1.
Izslēgt visā likuma tekstā vārdus (padome) (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 2. panta trešās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) 10 procenti no attiecīgās republikas pilsētas vai attiecīgā novada teritorijā esošo valsts īpašuma objektu privatizācijas rezultātā iegūtajiem līdzekļiem. "
3.
Izslēgt 3.panta
pirmās daļas 1., 2., 3. un 4.punktu.
4.
Aizstāt 4.panta otrajā
daļā vārdus pašvaldības pašvaldības ar vārdu pašvaldības.
5.
Izslēgt 4. panta
trešo daļu.
6.
Izslēgt 6.panta
trešās daļas otro teikumu.
7. Papildināt likumu ar Pārejas noteikumiem šādā redakcijā:
Pārejas noteikumi
Rajona pašvaldību privatizācijas fondus pārņem vietējās pašvaldības Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā noteiktajā kārtībā.
Likums
stājas spēkā 2009. gada 1.jūlijā.
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
K.Lore |
07.05.2008. 16:40
174
Zepa
67013142,Dagnija.Zepa@em.gov.lv
Grozījumi likumā Par
valsts un pašvaldību privatizācijas fondiem
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta
2008. gada 22. februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar
pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālo reformu 4. punktu Ekonomikas ministrijai
jāizvērtē nepieciešamību izdarīt grozījumus likumā Par valsts un pašvaldību
īpašuma privatizācijas fondiem un līdz 2008. gada 1. maijam jāiesniedz
Ministru kabinetā attiecīgu likumprojektu. |
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 5. panta pirmo daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas
Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un republikas
pilsētas. Savukārt minētā likuma 6. pants nosaka, ka vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009. gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. Pamatojoties uz iepriekšminēto, nepieciešams grozīt
likumu Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem (turpmāk
Likums). Likuma 3. pants nosaka, kādiem mērķiem
izlietojams valsts īpašuma privatizācijas fonds, cita starp ir noteikti
mērķi, kas vairs nav aktuāli, t.i.: uzņēmējdarbībai sniegtajam valsts
atbalstam, privātuzņēmējdarbību apkalpojošās infrastruktūras izveides, darbības
un attīstības veicināšanai; ilgtermiņa kredītresursu veidošanai, hipotekārās
kreditēšanas attīstībai un mērķkreditēšanai Latvijas Hipotēku un zemes bankā;
privatizēto un privatizējamo uzņēmumu, kā arī zemnieku saimniecību sanācijas
procesam. Likuma 4. panta trešā daļa nosaka, ka
privatizācijas fondu rīkotāja darbību apstiprina nolikums. Ekonomikas
ministrijas kā valsts īpašuma privatizācijas fonda rīkotāju darbību jau
regulē nolikums, kas apstiprināts
atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam. Savukārt pašvaldības
un tās ieceltās rīkotāja institūcijas darbība tiek regulēta atbilstoši Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam. Likuma 6.panta trešās daļas otrais teikums
nosaka, ka uzraudzību pār valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu
piešķiršanu un izlietošanu veic Valsts atbalsta uzraudzības komisija. No
2004. gada 1.maija Valsts atbalsta uzraudzības komisija vairs nepastāv,
tamdēļ nepieciešams izdarīt attiecīgu grozījumu. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Pēc 2009. gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām jāprecizē pašvaldību veidi, to lēmējinstitūcijas atbilstoši vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālajam iedalījumam. Pārejas noteikumos nepieciešams iekļaut
norādes normu, ka rajona pašvaldību privatizācijas fondus pārņem vietējās
pašvaldības Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā noteiktajā kārtībā. Nepieciešams izslēgt tos likuma punktus, kas
nosaka valsts īpašuma privatizācijas fonda izlietošanas mērķus, kas vērsti uz
komercdarbības atbalstu, jo šo normu sākotnējais mērķis ir izpildīts un
šobrīd finansējums komercdarbības atbalstam ir pieejams gan no Eiropas
savienības fondu līdzekļiem, gan no valsts budžeta. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita
ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
2009. gads |
2010.gads |
2011.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms |
|||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai
ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga
par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nav
attiecināms |
2. Cita
informācija |
Likumprojekts
saistīts ar likumprojektu Rajonu pašvaldību reorganizācijas likums un tas
jāskata vienīgi ar likumprojektu Rajonu pašvaldību reorganizācijas likums. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
|
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Pašvaldību
savienība savā 2008. gada 24.aprīļa atzinumā Nr.042008649/A691 saskaņo likumprojektu bez iebildēm |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas un
sabiedrības informēšanas pasākumi nav nepieciešami. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem nav nepieciešamas. |
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Nav attiecināms |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejami Interneta
tīklā: Normatīvo aktu informācijas
sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
Ekonomikas
ministrs K.Gerhards
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Matīss |
Dž. Innusa |
D.Pūne |
K.Lore |
07.05.2008. 09:00
1143
Zepa
67013142