Rīgā
11.06.2008. Nr.90/TA-1491
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zitcere 67095553, Aija.Zitcere@fm.gov.lv).
Minēto likumprojektu lūdzam atzīt par
steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 4 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada
2.jūnija sēdes protokola
Nr.36 12.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Truhņēviča 67082940
Grozījumi Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības
divpusējā finanšu instrumenta vadības likumā
Izdarīt Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības
divpusējā finanšu instrumenta vadības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2007, 23.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 25.punktu šādā redakcijā:
"25) projekta starpposma pārskats ziņojums, kurš ietver projekta
kopsavilkuma daļu, progresa un rādītāju daļu, kā arī kārtējā gada pēdējā
projekta starpposma pārskatā horizontālo prioritāšu un riska analīzes
daļu (progresa daļu), līdzekļu pieprasījuma un individuālā projekta
līdzfinansējuma saņēmēja vai apsaimniekotāja finansējuma apliecinājuma daļu
(finanšu daļu), kuru individuālā projekta līdzfinansējuma saņēmējs vai
apsaimniekotājs sagatavo saskaņā ar šā likuma 1.panta 5.punkta "d"
apakšpunktā minētajām vadlīnijām;";
izslēgt 26.punktu.
2. Papildināt 6.pantu ar trešo daļu
šādā redakcijā:
"(3) Finanšu instrumentu vadībā
iesaistītās institūcijas nodrošina finanšu instrumentu vadību saskaņā ar
finanšu instrumentu vadības dokumentiem."
3. Izslēgt 7.panta pirmās daļas
6.punktu.
4. 8.pantā:
izslēgt pirmās daļas 4.punktā vārdus
"projektu gada progresa pārskatu finanšu daļu un";
papildināt pirmo daļu ar 4.1 punktu
šādā redakcijā:
"41) elektroniski
nosūtīt starpniekinstitūcijai saskaņošanai šā likuma 1.panta 5.punkta "a"
un "b" apakšpunktā minēto dokumentu B pielikumos noteiktajās
prioritātēs apstiprinātā apsaimniekotāja un individuālā projekta
līdzfinansējuma saņēmēja iesniegto kārtējā gada pēdējo projekta starpposma
pārskatu un projekta noslēguma pārskatu;".
5. Izteikt 9.panta otrās daļas
4.punktu šādā redakcijā:
"4) pēc projekta
noslēguma pārskata saņemšanas no aģentūras apstiprināt pārskata individuālā projekta līdzfinansējuma
saņēmēja vai apsaimniekotāja finansējuma apliecinājuma daļu un iesniegt
pārskatu birojam;".
6. 10.pantā:
izteikt otrās daļas 3. un 4.punktu
šādā redakcijā:
"3) novērtēt individuālo
projektu iesniegumus pēc individuālo projektu iesniegumu atklāta konkursa
nolikumā noteiktajiem individuālo projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un
iesniegt vadošajā iestādē atzinumu par minēto iesniegumu novērtēšanu;
4) septiņu dienu laikā informēt
individuālā projekta iesnieguma iesniedzēju par vadošās iestādes lēmumu
noraidīt vai atbalstīt individuālā projekta iesniegumu, norādot, vai
individuālā projekta iesniegumam ir pietiekams finansējums un vai tas ir
nosūtīts birojam, kā arī par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta
komitejas vai Norvēģijas Ārlietu ministrijas galīgo lēmumu noraidīt vai
apstiprināt individuālā projekta iesniegumu;";
papildināt otro daļu ar 4.1
un 4.2 punktu šādā redakcijā:
"41) septiņu
dienu laikā informēt individuālā projekta iesnieguma iesniedzēju par
individuālā projekta iesnieguma nosūtīšanu birojam šā likuma 20.panta 2.2 daļā
minētajā gadījumā;
42) ja pirms šā likuma
20.panta 2.1 daļā minētā termiņa beigām no biroja ir saņemts
galīgais lēmums par visu birojam nosūtīto individuālo projektu iesniegumu
apstiprināšanu, septiņu dienu laikā informēt par to individuālo projektu
iesniegumu iesniedzējus, kuru iesniegumiem nebija pietiekams finansējums;";
aizstāt otrās daļas 7.punktā vārdus
"projekta progresa gada pārskata progresa daļu un iesniegt pārskatu
aģentūrai" ar vārdiem "kārtējā gada pēdējā projekta starpposma
pārskata progresa daļu un projekta noslēguma pārskata rezultātu daļu".
7. Izslēgt 12.panta pirmās daļas 11.
un 12.punktu.
8. 15.pantā:
izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā
redakcijā:
"1) sniegt
priekšlikumus par programmu un grantu shēmu iesniegumiem pirms to nosūtīšanas
birojam;";
izteikt pirmās daļas
3.punktu šādā redakcijā:
"3) sniegt
priekšlikumus par individuālo projektu iesniegumiem pirms to nosūtīšanas
birojam;".
9. Izslēgt 17.panta pirmās daļas
5.punktu.
10. 20.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Vadošā iestāde,
pirmšķietami izvērtējusi programmas, grantu shēmas vai individuālā projekta
piemērotību un atbilstību šā likuma 1.panta 5.punkta "c" un "d"
apakšpunktā minētajiem dokumentiem, kā arī izskatījusi starpniekinstitūciju
iesniegtos atzinumus par individuālo projektu iesniegumu vērtēšanu pēc
individuālo projektu iesniegumu atklātu konkursu nolikumos noteiktajiem
individuālo projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un vadības komitejas
priekšlikumus par programmu, grantu shēmu un individuālo projektu iesniegumiem,
pieņem lēmumu par programmas, grantu shēmas vai individuālā projekta iesnieguma
atbalstīšanu vai noraidīšanu.";
papildināt pantu ar 2.1 un
2.2 daļu šādā redakcijā:
"(21) Pēc lēmuma pieņemšanas par individuālā projekta
iesnieguma atbalstīšanu vadošā iestāde tos individuālā projekta iesniegumus,
kuru apstiprināšanai ir pietiekams finansējums, nosūta birojam, lai Eiropas
Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komiteja vai Norvēģijas Ārlietu ministrija
pieņemtu galīgo lēmumu par tā apstiprināšanu vai noraidīšanu. Ja individuālā
proj
ekta iesniegums, kura apstiprināšanai nepietiek finansējuma, 18 mēnešu
laikā no tā atbalstīšanas vai pēc finanšu instrumentu vadības dokumentos
noteiktā finanšu instrumentu līdzekļu piešķiršanas gala termiņa beigām (ja tas
iestājas ātrāk) nav nosūtīts birojam, tas uzskatāms par noraidītu.
(22) Ja šā likuma 20.panta 2.1 punktā minētajā
termiņā vadošā iestāde saņem no biroja galīgo lēmumu par birojam nosūtītā
individuālā projekta iesnieguma noraidīšanu, tā nosūta nākamo atbalstīto
individuālā projekta iesniegumu. Vadošajai iestādei pirms individuālā projekta
iesnieguma nosūtīšanas birojam ir tiesības pieprasīt individuālā projekta iesniedzējam
papildu informāciju par projekta iesniegumu.";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Apsaimniekotājs pieņem lēmumu par apakšprojekta iesnieguma
apstiprināšanu, noraidīšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu, ka apakšprojekta
iesniedzējs veic apsaimniekotāja noteiktās darbības."
11. 22.pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus "nosūtīšanu birojam" ar vārdiem "atbalstīšanu
vai noraidīšanu";
aizstāt trešajā daļā vārdus "no
apakšprojekta iesnieguma iesniegšanas dienas" ar vārdiem "no
apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikumā noteiktā apakšprojektu
iesniegumu iesniegšanas beigu datuma".
12. Papildināt 29.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā:
"(21) Ja vadošā iestāde konstatē, ka individuālā
projekta iesniegums neatbilst šā likuma 1.panta 5.punkta "c" un "d"
apakšpunktā minētajiem dokumentiem, starpniekinstitūcija pēc vadošās iestādes
pieprasījuma rakstveidā vienu reizi pieprasa, lai individuālā projekta
iesniedzējs precizē projekta iesniegumu vai iesniedz papildu informāciju."
13. Izteikt 31.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Individuālā projekta vai apakšprojekta iesnieguma
iesniedzējam ir tiesības iepazīties ar iesnieguma vērtēšanas materiāliem tikai
pēc tam, kad stājies spēkā 20.panta pirmajā
daļā minētais lēmums par individuālā projekta iesnieguma atbilstību
administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem vai tā noraidīšanu, 20.panta otrajā
daļā minētais lēmums par individuālā projekta iesnieguma atbalstīšanu vai
noraidīšanu vai 20.panta trešajā daļā minētais lēmums par apakšprojekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu."
14.
32.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdu
"iesniegumu" ar vārdiem "iesnieguma apstiprināšanu";
aizstāt ceturtajā daļā vārdus "kuras
vērtējušas" ar vārdiem "kuras vērtē un ir vērtējušas".
Finanšu ministra vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
E.Zalāns
Grozījumi Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav
attiecināms |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2008.gada
16.janvārī Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komiteja un
Norvēģijas Ārlietu ministrija apstiprināja grozījumus Pārskatu sniegšanas un
uzraudzības vadlīnijās. Grozījumi paredz, ka turpmāk Eiropas Ekonomikas zonas
finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta
(turpmāk - finanšu instrumenti) līdzfinansēto programmu, grantu shēmu un
individuālo projektu īstenotājiem nebūs jāsniedz projekta progresa gada
pārskats, tā vietā ir mainīta projekta progresa pārskata veidlapa, kārtējā
gada pēdējā projekta progresa pārskata veidlapā iekļaujot papildus
horizontālo prioritāšu un riska analīzes sadaļu. Eiropas Ekonomikas
zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu
instrumenta vadības likumā, kas stājās spēkā 2007.gada 1.novembrī, ir
iekļautas normas, kas nosaka programmu, grantu shēmu un individuālo projektu
ietvaros sniedzamos pārskatus, tai skaitā projekta progresa gada pārskatu, kā
arī nosaka finanšu instrumentu vadībā iesaistīto institūciju un personu
atbildību attiecībā uz pārskatu iesniegšanu, pārbaudīšanu un apstiprināšanu. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt normu atbilstību
apstiprinātajiem Pārskatu sniegšanas un uzraudzības vadlīniju grozījumiem,
izslēdzot normas, kas attiecas uz projekta progresa gada pārskatu, kā arī
veicot citus nepieciešamos grozījumus attiecībā uz pārskatu iesniegšanu,
pārbaudīšanu un apstiprināšanu. Vienlaikus ir
konstatēts, ka nepieciešams precizēt atsevišķas Eiropas Ekonomikas zonas
finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta
vadības likuma normas, lai nodrošinātu to viennozīmīgu interpretāciju, tādēļ
likumprojektā ir iekļauti attiecīgo normu grozījumi (tie nosaka, kurām
institūcijām ir saistoši finanšu instrumentu vadības dokumenti, precizē
lēmuma par apakšprojekta apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņemšanas termiņu,
kā arī konkrēti nosaka, kura subjekta lēmumi ir saistoši iepazīstoties ar
lietu un informācijas atklātības procesā).
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
|||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Finanšu instrumentu
ieviešanu valsts budžeta institūcijas nodrošina esošo budžeta līdzekļu
ietvaros. Finanšu instrumentu administrēšanas izdevumi daļēji tiek segti
finanšu instrumentu līdzfinansētā projekta Tehniskās palīdzības fonds 2006.
2011.gadam ietvaros. Projekta kopējais finansējums
1 396 618 eiro (981 548,72 lati pēc Latvijas Bankas
noteiktā kursa), tai skaitā 209 493 eiro (147 232,52 lati
pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa) valsts budžeta līdzfinansējums). Kopējais
finansējums, kas pieejams Latvijai finanšu instrumentu ietvaros ‑
49 731 318 eiro (34 951 369 lati pēc Latvijas Bankas
noteiktā kursa). |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams
veikt atbilstošus grozījumus Ministru kabineta 26.februāra noteikumos Nr.126
Eiropas Ekonomikas zonas finanšu
instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta īstenošanas,
uzraudzības, novērtēšanas un auditu veikšanas kārtība. Par Ministru kabineta
noteikuma projekta izstrādi atbildīgā ir Finanšu ministrija. Minētie
grozījumi Ministru kabineta 26.februāra noteikumos Nr.126 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu
instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā fi
nanšu instrumenta īstenošanas,
uzraudzības, novērtēšanas un auditu veikšanas kārtība tiks sagatavoti ne
vēlāk kā līdz 2008.gada 31.decembrim. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Noteikumi un procedūras paredz, ka saņēmējvalsts
sniedz pārskatus saskaņā ar Pārskatu sagatavošanas un uzraudzības vadlīnijām,
kuras apstiprinājusi Eiropas Ekonomikas zonas komiteja un Norvēģijas Ārlietu
ministrija. Likumprojekts sagatavots, lai nodrošinātu atbilstību Eiropas
Ekonomikas zonas finanšu instrumentu komitejas un Norvēģijas Ārlietu
ministrijas apstiprinātajiem grozījumiem Pārskatu sagatavošanas un
uzraudzības vadlīnijās. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas, jo jautājumi par finanšu instrumentu vadības aktualitātēm tiek
diskutēti finanšu instrumentu Vadības komitejas un Uzraudzības sanāksmes
komitejās, kurās ir pārstāvji arī no pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizācijām, kā arī plānošanas reģioniem. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav
attiecināms |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas, jo veicamie grozījumu neskar jautājumus, kuros būtu
nepieciešama papildu ekspertu iesaistīšana. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu
likumprojekta izpildi nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas, kā
arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas. Normatīvā akta izpildi
nodrošinās Finanšu ministrija un individuālo projektu vai apakšprojektu
līdzfinansējuma saņēmēji. Tā izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Pēc tā spēkā stāšanās
likums būs pieejams bezmaksas datu bāzē internetā: www.likumi.lv. Informācija par likuma grozījumiem tiks
ievietota arī finanšu instrumentu Latvijas mājas lapā www.eeagrants.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Personu tiesību
aizsardzības mehānismu paredz Administratīvā procesa likums, Civilprocesa
likums, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas
valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likums. Lēmumu pārsūdzēšana noteikta Eiropas
Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu
instrumenta vadības likuma III nodaļā. |
Valsts
sekretāra v.i. |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
D.Tauriņš |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
A.Zitcere |
11.06.2008 17:08
1385