Rīgā
09.06.2008. Nr.90/TA-1396
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Militārā dienesta likumā". Likumprojektu izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Slavinskis 67804446, marcis.slavinskis@mil.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 26.maija sēdes
protokola
Nr.33 2.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Militārā dienesta likumā
Izdarīt Militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2004,
14.nr.; 2005, 8.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 10.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1.
Izteikt 49.panta otro teikumu
šādā redakcijā:
"Katrs karavīrs dienesta laikā saņem
karavīra uzturdevu vai tās kompensāciju, karavīra formas tērpu vai tā
kompensāciju un nepieciešamo dienesta inventāru."
2. Papildināt pārejas
noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā:
"17. Šā likuma 49.panta
regulējums, kas paredz karavīram dienesta laikā saņemt kompensāciju par formas
tērpu, piemērojams ar 2008.gada 1.jūliju."
Aizsardzības ministrs
V.Veldre
Likumprojekta Grozījumi
Militārā dienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pēc obligātā militārā dienesta likvidēšanas kopš 2007.gada Latvijas Republikā ir tikai profesionālais militārais dienests. 2007.gada 29.martā tika grozīts Militārā dienesta likuma 49.pants un
spēku zaudēja Ministru kabineta 2003.gada
16.septembra. noteikumi Nr.519 Noteikumi par apgādes
nosacījumiem, normām un kārtību, kādā karavīri nodrošināmi ar finanšu un
materiāltehniskajiem līdzekļiem, kuri tika izdoti saskaņā ar Militārā dienesta
likuma 49.pantu un noteica Nacionālo bruņoto spēku karavīru
(turpmāk karavīri) apgādes nosacījumus, normas un kārtību, kādā karavīri
nodrošināmi ar finanšu un materiāltehniskajiem līdzekļiem (turpmāk MTL). Pēc pēdējiem grozījumiem Militārā dienesta likumā tika izdots Aizsardzības ministrijas iekšējs normatīvs akts, kurš nosaka karavīru apgādes nosacījumus, normas un kārtību, kādā karavīri nodrošināmi ar finanšu līdzekļiem un MTL. Nacionālo bruņoto spēku apgādes mērķis ir vienlīdzīgi nodrošināt visus karavīrus ar materiāli tehniskajiem līdzekļiem un dienesta inventāru, lai nodrošinātu dienesta uzdevumu un pienākumu izpildi. Analīzes gaitā tika secināts lai vienlīdzīgi nodrošinātu visus karavīrus ar MTL, veidojot apgādes sistēmu lietderīgāk būtu noteikt arī daļēju MTL kompensāciju, tādejādi nosakot kompensācijas apmēru mēnesī, kura karavīram jāizlieto MTL iegādei, kā arī nosakot MTL, kurus karavīrs iegādājās par personiskajiem līdzekļiem, ņemot vērā Militārā dienesta likumā noteikto, ka Profesionālā dienesta karavīrs militārā dienesta laikā atrodas daļējā valsts apgādībā. Kompensāciju paredzēts izmaksāt no iepriekš plānotajiem finanšu līdzekļiem minēto MTL iegādei. Vairāki Militārā dienesta likuma panti (skat. 55.panta ceturtā daļa un 49.panta) jau paredz dažāda veida kompensācijas un to, ka kompensācijas apmēru nosaka aizsardzības ministrs. Likumprojektā ir paredzēts grozīt likuma 49.pantu, nosakot, ka turpmāk karavīrs dienesta laikā saņems karavīra formas tērpu vai tā kompensāciju. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts nosaka, ka turpmāk karavīrs dienesta laikā saņems karavīra formas tērpu vai tā kompensāciju. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta realizācija 2008.gadā un turpmākajos gados notiks Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros no programmas 22.10.00 Ls 3 100 000.00. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas. Aizsardzības ministram jāizdod iekšējais normatīvais regulējums. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs V.Veldre
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
E.Rinkēvičs |
R.Raudzeps |
I.Kalna |
M.Slavinskis |
28.04.2008 12:34:00
vārdu skaits 967
M.Slavinskis, 67804446