Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371,
TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi
likumā "Par pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
likumā Par pašvaldību budžetiem
Izdarīt likumā Par pašvaldību
budžetiem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995,
10.nr.; 1996, 20.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 22.nr.; 2005, 24.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izslēgt visā likumā vārdu
padome (attiecīgā locījumā).
2.
Aizstāt 1.panta otrā teikumā vārdus
pagastu, novadu, pilsētu un rajonu ar vārdiem republikas pilsētu un novadu.
3. Izteikt 10.panta otro daļu
šādā redakcijā:
(2) Informatīviem mērķiem
veido arī visu pašvaldību budžetu kopsavilkumu pašvaldību kopbudžetu un citus
statistiskos kopsavilkumus..
4. Papildināt 12.panta otro
teikumu šādā redakcijā: , kā arī atbilstoši domes lēmumam par speciālā budžeta
izveidi..
5. 17.pantā:
izteikt pirmās daļas
ievaddaļu un 1.punktu šādā redakcijā:
(1) Republikas
pilsētas un novada budžeta projektam pievienojams paskaidrojuma raksts, kas
ietver:
1) domes priekšsēdētāja ziņojumu, kurā
sniegta informācija par republikas pilsētas un novada ekonomisko un sociālo
situāciju, pašvaldības uzdevumiem saimnieciskajam gadam, kuram plāno
pašvaldības budžetu, un tam sekojošajiem diviem saimnieciskajiem gadiem;;
izteikt otro daļu šādā
redakcijā:
(2) Republikas
pilsētas un novada budžeta paskaidrojuma raksts tiek sagatavots vienlaicīgi ar
gadskārtējo pašvaldības budžeta projektu un ir neatņemama tā sastāvdaļa..
6. Aizstāt 20.pantā
vārdus Pagastu, novadu, pilsētu un rajonu ar vārdiem Republikas pilsētu un
novadu.
7. Izteikt 36.pantu šādā redakcijā:
36.pants.
Pašvaldību budžetu sastādīšanas un izlietošanas atbilstību likumiem, Ministru
kabineta noteikumiem un domes lēmumiem ne retāk kā reizi gadā kontrolē
republikas pilsētu un novadu pašvaldību domes revīzijas komisijas, ja tādas ir
izveidotas, vai domes uzaicinātas zvērinātu revidentu komercsabiedrības,
zvērināti revidenti, kā arī Valsts kontrole..
8. Izslēgt X nodaļu.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
<
span
lang=LV style='font-size:14.0pt;mso-fareast-language:LV'> |
|
|
|
|
A.Slakteris |
D.Tauriņš |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Runkovska |
29.04.2008. 13:20
270
I.Runkovska
67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv
Grozījumi likumā Par
pašvaldību budžetiem
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu uzdots šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām
izvērtēt grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā norādītajos likumos un, ja
nepieciešams, līdz 2008.gada 1.maijam iesniegt Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami
grozījumi, kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 18.punktā ir
ietverts likums Par pašvaldību budžetiem (turpmāk Likums). |
|||||||||
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums nosaka pašvaldību budžetu sastādīšanas un izpildes kārtību
Latvijas Republikā. Tas paredz pagastu, novadu, pilsētu un rajonu pašvaldību
patstāvīgo budžetu veidošanas nosacījumus. Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu netiek
saglabātas pagastu un rajonu pašvaldības, bet gan tikai novadi un republikas
pilsētas. Likuma X nodaļa paredz pašvaldību
apvienošanos administratīvi teritoriālās reformas ietvaros, taču saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas likumu pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām, līdz ar to Likumā nav nepieciešams paredzēt pašvaldību
apvienošanos. Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām Latvijā
būs novadu un republikas pilsētu pašvaldības, jāprecizē Likuma normas, izslēdzot pagastu un rajonu pašvaldības. |
||||||||
|
Likumprojekts paredz izdarīt redakcionālus labojumus
Likumā, kas saistīti ar pagastu pašvaldību un rajonu pašvaldību neesamību,
izslēdzot visā Likuma tekstā vārdu (padome) visos locījumos. |
||||||||
Nav attiecināms |
|||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
||||||||
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
|
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais
gads |
Turpmākie
trīs gadi |
|||||||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4.Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Nav notikušas konsultācijas, jo
likumprojekts paredz izdarīt
tikai redakcionālus labojumus Likumā. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Publikācijas presē,
internetā par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos
likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav notikušas konsultācijas, jo
likumprojekts paredz izdarīt
tikai redakcionālus labojumus Likumā. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu likumprojekta izpildi nav nepieciešams radīt jaunas
valsts un pašvaldību institūcijas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) un
datu bāzē www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāra v.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
D.Tauriņš |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Runkovska |
29.04.2008. 12:40
1019
I.Runkovska
67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv