Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Prokuratūras likumā
Izdarīt Prokuratūras likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 12. nr.; 1996, 5., 13.nr.; 1998, 9., 23. nr.; 2000, 14.nr.; 2002,
13., 22.nr.; 2003, 15.nr.; 2005, 14.nr.; 2007, 10.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 27. panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Rajonu (republikas pilsētu) prokuratūras nodibina ģenerālprokurors atbilstoši izveidotajām
rajonu (republikas pilsētu) tiesām.
Rajonu (republikas pilsētu) prokuratūras veic visas prokuratūras
funkcijas atbilstošajā rajona (republikas pilsētas) tiesas darbības teritorijā.
Rajona (republikas pilsētas) prokuratūras
prokuroriem ir tiesības veikt prokurora funkcijas rajona (pilsētas)
tiesai un apgabaltiesai piekritīgās
lietās."
14.05.2008. 12:15
117
G.Kušķe
67162676; Gundega.Kuske@tm.gov.lv
Tieslietu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
V.Rūsiņa |
Grozījums
Prokuratūras likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta 2008. gada 22. februāra rīkojums Nr. 90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz vispārējās jurisdikcijas tiesu pirmā līmeņa tiesu darbības teritorijas un attiecīgi arī rajonu (republikas pilsētu) prokuratūru darbības teritorijas noteiktas atbilstoši attiecīgās administratīvā iedalījuma vienības rajona, administratīvajām robežām. Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5. panta pirmo daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā tiks izveidotas šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas. Šobrīd saskaņā ar Prokuratūras likuma 27. panta pirmo daļu rajonu (republikas pilsētu) prokuratūras nodibina ģenerālprokurors atbilstoši valsts administratīvi teritoriālajam iedalījumam, bet Rīgā atbilstoši Rīgas pilsētas tiesu rajoniem. Tās veic visas prokuratūras funkcijas rajonu (republikas pilsētu) teritorijās. Sakarā ar administratīvi teritoriālās reformas ieviešanu ir nepieciešams precizēt rajonu (republikas pilsētu) prokuratūru darbības teritorijas, lai tās saskanētu ar attiecīgās rajona (pilsētas) tiesas darbības teritoriju. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta mērķis ir precizēt Prokuratūras likuma 27. panta pirmo daļu,
paredzot, ka rajonu (republikas pilsētu) prokuratūras tiek nodibinātas
atbilstoši izveidotajām rajonu (republikas pilsētu) tiesām un veic visas
prokuratūras funkcijas atbilstošajā rajona (republikas pilsētas) tiesas
darbības teritorijā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas
nav |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme
uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
1 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
6. Cita informācija |
Citas informā-cijas nav |
Citas informā-cijas nav |
Citas informā-cijas nav |
Citas informā-cijas nav |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||
4. Atbilstības izvērtējums |
1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu
|
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Lūgts viedoklis Ģenerālprokuratūrai.
|
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Ģenerālprokuratūra atbalsta virzīto grozījumu Prokuratūras likumā. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
V.Rūsiņa |
14.05.2008. 14:12
966
G.Kušķe
67162676,
Gundega.Kuske@tm.gov.lv