Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371,
TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi –
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā „Par tiesas
piesēdētāju vēlēšanām”
Izdarīt likumā „Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām”
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 23. nr.)
šādus grozījumus:
1.
Aizstāt visā
tekstā vārdus „rajona padome (pilsētas dome)” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem „novada dome (republikas pilsētas dome)” (attiecīgā
locījumā).
2.
Izslēgt 1. panta
trešo daļu.
3.
Aizstāt 2. panta
otrajā daļā vārdus „rajonu padomēm un pilsētu domēm” ar vārdiem „novadu un
republikas pilsētu domēm”.
4.
3. pantā:
izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
„1) reģistrēto
politisko partiju, nodibinājumu un biedrību pārvaldes institūcijām un to
teritoriālajām struktūrvienībām”;
aizstāt 3. punktā vārdus „padomes (domes)” ar vārdu
„domes”;
izteikt 4. punktu šādā redakcijā:
„4) attiecīgā novada vai republikas pilsētas domēm.”
5.
5. pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus „rajonu padomes un pilsētu
domes” ar vārdiem „novadu un republikas pilsētu domes”;
aizstāt otrajā daļā vārdus „padome (dome)” ar vārdu
„dome”.
6.
Aizstāt 9.
pantā vārdus „rajonu (pilsētu)” ar
vārdiem „novadu (republikas pilsētu)”.
7.
Izslēgt 3.
pielikumā vārdus „padomes vai”.
Likums stājas spēkā 2009. gada 1. jūlijā.
15.05.2008. 9:15
194
G.Kušķe
67162676;
Gundega.Kuske@tm.gov.lv
Tieslietu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
V.Rūsiņa |
“Grozījumi
likumā „Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām””
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta 2008. gada 22. februāra rīkojuma Nr. 90 „Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu” 4. punkts. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz vispārējās jurisdikcijas tiesu pirmā līmeņa tiesu darbības teritorijas noteiktas atbilstoši attiecīgās administratīvā iedalījuma vienības – rajona, administratīvajām robežām. Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5. panta pirmo daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā tiks izveidotas šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas.
Šobrīd likuma „Par tiesas piesēdētāju
vēlēšanām” 1. panta otrajā un trešajā daļā, 2. panta otrajā daļā, 3. panta 3.
punktā, 4. panta pirmajā un trešajā daļā, 5. panta pirmajā un otrajā daļā,
6., 8., 9. pantā un 3.pielikumā tiek minēta rajona padome un pilsētas dome. Saskaņā ar likuma „Par tiesas
piesēdētāju vēlēšanām” 3. pantu tiesības izvirzīt tiesas piesēdētāju
kandidātus ir: 1) reģistrēto politisko vai sabiedrisko organizāciju
lēmējinstitūcijām un šo organizāciju teritoriālajām struktūrvienībām; 2) ne
mazāk kā 10 balsstiesīgiem Latvijas pilsoņiem; 3) attiecīgās padomes (domes)
deputātam; 4) attiecīgā rajona pagastu padomēm vai pilsētu domēm. Likuma „Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām” 1. panta trešajā daļā noteikts, ka katras apgabaltiesas piesēdētāju un katras rajona (pilsētas) tiesas piesēdētāju skaitu, ko ievēl attiecīgā rajona padome (pilsētas dome), nosaka tieslietu ministrs.
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta mērķis ir precizēt likumā „Par tiesu piesēdētāju vēlēšanām” lietoto
terminoloģiju, lai tā atbilstu administratīvi teritoriālās reformas rezultātā
izveidotajām administratīvajām teritorijām (novadiem un republikas pilsētām)
un Biedrību un nodibinājumu likumam, kā arī svītrot 1. panta trešo daļu, kas
nosaka, ka „katras apgabaltiesas piesēdētāju un katras rajona (pilsētas)
tiesas piesēdētāju skaitu, ko ievēl attiecīgā rajona padome (pilsētas dome),
nosaka tieslietu ministrs.” Likuma „Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām” 1. panta trešo daļu nepieciešams svītrot, jo saskaņā ar likuma „Par tiesu varu” 64. panta pirmo daļu „rajona (pilsētas) tiesas un apgabaltiesas tiesas piesēdētāju skaitu nosaka Ministru kabinets”. Likuma
„Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām” 3. pantā
nepieciešams aizstāt vārdus „sabiedriskā organizācija”, jo saskaņā ar Biedrību
un nodibinājumu likuma 5. pantu lieto citus terminus – „biedrība” un
”nodibinājums” un tie atbilst citos normatīvajos aktos lietotajam jēdzienam
„sabiedriska organizācija””, „sabiedrisko organizāciju apvienība” un
„nevalstiskā organizācija”. Likumprojekts stāsies spēkā vienlaikus ar Administratīvi teritoriālās reformas spēkā stāšanos, jo veicamie grozījumi ir tieši saistīti ar Administratīvi teritoriālo reformu, kura saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6. pantu tiks realizēta līdz 2009. gada vietējo pašvaldību vēlēšanām – 2009. gada 1. jūlijam. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas
nav |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme
uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
1 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
6. Cita informācija |
Citas informā-cijas nav |
Citas informā-cijas nav |
Citas informā-cijas nav |
Citas informā-cijas nav |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||
4. Atbilstības izvērtējums |
1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo grozījumi likumā „Par
tiesas piesēdētāju vēlēšanām” ir precizējoši un neko nemaina likumā pēc būtības.
|
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas
|
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā „Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs”. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
V.Rūsiņa |
15.05.2008. 9:12
1178
G.Kušķe
67162676,
Gundega.Kuske@tm.gov.lv