Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Svītrot visā tekstā vārdu (padome) (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 201.43 panta otrās daļas dispozīciju šādā redakcijā:
Par Latvijas valsts karoga vai citu valstu karogu nepacelšanu Saeimas, Ministru kabineta, republikas pilsētu domju vai novadu domju noteiktajās dienās vai gadījumos .
3. Izteikt 211.1pantu šādā redakcijā:
211.1pants. Republikas pilsētu domju un novadu domju priekšsēdētāji, viņu vietnieki un izpilddirektori
Republikas pilsētu domju un novadu domju priekšsēdētāji, viņu vietnieki un izpilddirektori izskata šā kodeksa 51.-54., 57., 58., 66., 69., 75., 76., 89., 94.pantā (ja pārkāpumu izdarījusi persona), 100., 152.pantā (izņemot lietas par būvnormatīvu pārkāpumiem) un 172.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, kā arī lietas par pašvaldības domes apstiprināto saistošo noteikumu pārkāpšanu.
Naudas sods, ko uzliek republikas pilsētu domju un novadu domju priekšsēdētāji, viņu vietnieki un izpilddirektori, nedrīkst pārsniegt simt latus.
Republikas pilsētu domju un novadu domju priekšsēdētāji, viņu vietnieki un izpilddirektori ir tiesīgi naudas sodu līdz divdesmit latiem iekasēt pārkāpuma izdarīšanas vietā bez protokola sastādīšanas, ja pārkāpējs neapstrīd viņam uzlikto naudas sodu..
4. Svītrot 251.panta pirmajā daļā vārdus vai pagasta valdē.
5. Izteikt 280.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
2) republikas pilsētas domes vai novada domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka un izpilddirektora lēmumu - administratīvajā rajona tiesā;.
6. Papildināt Pārejas noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā:
11. Administratīvo pārkāpumu lietas, kuras saskaņā ar šī kodeksa 211.1pantu izskata rajonu padomju priekšsēdētāji, viņu vietnieki un izpilddirektori un kuras ierosinātas līdz 2009.gada 1.jūlijam, turpina skatīt attiecīgās republikas pilsētas vai novada domes priekšsēdētājs, viņa vietnieki un izpilddirektori, kuras administratīvajā teritorijā administratīvais pārkāpums izdarīts.
12. Administratīvo pārkāpumu lietas, kuras saskaņā ar šī kodeksa 211.1pantu izskata pagastu padomju priekšsēdētāji, viņu vietnieki un izpilddirektori un kuras ierosinātas līdz 2009.gada 1.jūlijam, turpina skatīt attiecīgās novada domes priekšsēdētājs, viņa vietnieki un izpilddirektori, kuras administratīvajā teritorijā administratīvais pārkāpums izdarīts.
Likuma 1. 5.pants stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos
|
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
336
Mertena
67036901,
sanita.mertena@tm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami grozījumi,
kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 8.punktā ir ietverts
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo daļu pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Savukārt minētā likuma 6.pants nosaka, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā tiek lietots tāds administratīvi
teritoriālais iedalījums, kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas
likuma 5.panta pirmajai daļai. Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 201.43 panta otrā daļa paredz
administratīvo atbildību par Latvijas valsts karoga vai citu valstu karogu
nepacelšanu Saeimas, Ministru kabineta, rajonu padomju, pilsētu domju vai
pagastu padomju noteiktajās dienās vai gadījumos. Savukārt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 211.1pants paredz Republikas
pilsētu domju un novadu domju priekšsēdētāju, viņu vietnieku un
izpilddirektoru kompetenci izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas.
Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām Latvijā būs
novadu un republikas pilsētu domes, jāprecizē Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksa normas, izslēdzot tiesisko
regulējumu kas attiecas uz rajona padomi un pagasta padomi, kā arī jāparedz
regulējums pārejas periodam uzsākto administratīvo pārkāpumu lietu
pēctecībai. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodekss tiktu saskaņots ar Administratīvi teritoriālās
reformas likumu, likumprojektā Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā (turpmāk - likumprojekts) paredzēts Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā izdarīt redakcionālus precizējumus, izsakot jaunā redakcijā
201.43 panta otrās daļas dispozīciju. Savukārt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 211.1pants tiek izteikts jaunā
redakcijā un precizēts 251. un 280.pants, lai nodotu rajona padomes un
pagasta padomes kompetenci republikas pilsētas domei vai novada domei. Kā arī
tiek papildināti Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa pārejas noteikumi
ar regulējumu iesākto administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanai. Proti,
paredzot, ka iesāktās administratīvo pārkāpumu lietas, kuras saskaņā ar šī
kodeksa 211.1pantu izskata rajonu padomju priekšsēdētāji, viņu
vietnieki un izpilddirektori un kuras ierosinātas līdz 2009.gada 1.jūlijam,
turpina skatīt attiecīgās republikas pilsētas vai novada domes
priekšsēdētājs, viņa vietnieki un izpilddirektori, kuras administratīvajā
teritorijā administratīvais pārkāpums izdarīts. Likumprojekta 1.-5.pants stāsies spēkā
2009. gada 1.jūlijā, jo Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.pants
noteic, ka vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek
realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
|
4. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav saistīto normatīvo aktu projektu. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas konsultācijas |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikuši |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
notikušas ar Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas
pārstāvjiem. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību
institūcijas netiek radītas un esošo institūciju funkcijas netiks
paplašinātas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
24.04.2008. 09:36
1163
Mertena
67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv