Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371,
TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi
likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un
vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu,
novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām
Izdarīt likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu
vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 12.nr.; 1998, 15.nr.; 2000, 23.nr.; 2002,
15.nr.; 2004, 5.nr.; 2006, 20.nr.) šādus grozījumus:
1.Izteikt likuma nosaukumu šādā redakcijā:
Republikas
pilsētu un novadu vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likums
2. Izslēgt visā tekstā vārdu iekavās (padome) (attiecīgā locījumā).
3. Aizstāt visā tekstā pilsētas, novada vai pagasta (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem republikas pilsētas vai novada (attiecīgā locījumā).
4. Izteikt 1.panta pirmo, otro, trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
1. pants. (1) Saeimas vēlēšanu,
Eiropas Parlamenta vēlēšanu, tautas nobalsošanas, kā arī republikas pilsētas
domes un novada domes (turpmāk dome) vēlēšanu sagatavošanai katrā republikas
pilsētā un novadā no vēlētājiem tiek izveidota attiecīgi republikas pilsētas
vēlēšanu komisija un novada vēlēšanu komisija (turpmāk vēlēšanu komisija) 7 15
locekļu sastāvā. Vēlēšanu komisijas locekļu skaitu nosaka attiecīgā dome.
(2) Vēlēšanu un tautas nobalsošanas sarīkošanai republikas pilsētās un
novados Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajos termiņos tiek izveidotas
vēlēšanu iecirkņu komisijas (turpmāk iecirkņu komisijas), katra septiņu
locekļu sastāvā.
(3) Vēlēšanu iecirkņu skaitu un to atrašanās vietu pēc republikas pilsētas
domes vai novada domes priekšlikuma apstiprina Centrālā vēlēšanu komisija. Dome
paziņojumu par vēlēšanu iecirkņu atrašanās vietu izliek domes informācijas
sniegšanas vietā, bet Centrālā vēlēšanu komisija iecirkņu sarakstu publicē
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
(4) Republikas pilsētās un novados, kur ir tikai viens vēlēšanu iecirknis,
iecirkņa komisija netiek veidota, un tās pienākumus veic attiecīgās republikas
pilsētas vai novada vēlēšanu komisija. Republikas pilsētās un novados, kur ir
divi vēlēšanu iecirkņi, viena iecirkņa komisijas pienākumus veic attiecīgā
vēlēšanu komisija, bet otra iecirkņa komisiju izveido Centrālās vēlēšanu
komisijas noteiktajā kārtībā. Republikas pilsētās un novados, kur ir trīs
vēlēšanu iecirkņi vai vairāk vēlēšanu iecirkņu, iecirkņu komisijas izveido
Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā, un attiecīgā vēlēšanu komisija
neveic iecirkņa komisijas pienākumus.
5. Izteikt 5.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisiju ievēlē attiecīgās republikas
pilsētas dome vai novada dome triju mēnešu laikā pēc domes ievēlēšanas vai
viena mēneša laikā pēc domes izveidošanas..
6. 6.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
(2) Par vēlēšanu komisijas vai iecirkņa komisijas locekli nevar būt
Saeimas, attiecīgās republikas pilsētas domes vai novada domes deputāts.;
izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Republikas pilsētu un novadu vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu
komisiju priekšsēdētāji, sekretāri un komisiju locekļi nav uzskatāmi par valsts
amatpersonām likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā" izpratnē..
7. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:
7. pants. (1) Tiesības izvirzīt
un pieteikt savus pārstāvjus vēlēšanu komisijā ir reģistrēto politisko partiju
vai to apvienību centrālajām pastāvīgi funkcionējošām vadības institūcijām, kā
arī katram attiecīgās domes deputātam vai ne mazāk kā 10 balsstiesīgiem
Latvijas pilsoņiem (turpmāk vēlētāju grupa).
(2) Katras politiskās partijas vai politisko partiju apvienības, deputāta
vai vēlētāju grupas izvirzīto un pieteikto kandidātu skaits nedrīkst būt
lielāks par attiecīgajā vēlēšanu komisijā ievēlamo locekļu skaitu.
8. Izteikt 8.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja kandidātu izvirza politiskā partija vai politisko partiju
apvienība, pieteikumam pievienojams arī izraksts no tās centrālās pastāvīgi
funkcionējošās vadības institūcijas lēmuma..
9. Izteikt 9.pantu šādā redakcijā:
9. pants. Vēlēšanu komisijas
locekļu kandidātu pieteikšanas termiņu nosaka attiecīgā dome. Republikas
pilsētas dome attiecīgu paziņojumu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis",
bet novada dome attiecīgu paziņojumu izliek redzamā vietā pie domes ēkas..
10. Izteikt 11.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Vēlēšanu komisijas loceklis var izbeigt darbību komisijā, iesniedzot
par to pieteikumu attiecīgās republikas pilsētas domei vai novada domei..
11. 15.pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus politisko organizāciju (partiju) ar vārdiem
politisko partiju;
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Iecirkņa komisijas sēdē ir tiesības piedalīties Centrālās vēlēšanu
kom
isijas un attiecīgās republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas
locekļiem un šo komisiju pilnvarotām personām..
12. 23.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Republikas pilsētu un novadu vēlēšanu komisijas nodrošina Saeimas
vēlēšanu, Eiropas Parlamenta vēlēšanu un attiecīgās domes vēlēšanu, kā arī
likumā paredzētajos gadījumos tautas nobalsošanas sagatavošanu un sarīkošanu.;
izteikt trešās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3. Republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanu likumā;.
13. 24.pantā:
papildināt pirmo daļu ar 8.1un 8.2 punktu
šādā redakcijā:
8.1. pēc vēlēšanu pabeigšanas Centrālās vēlēšanu komisijas
noteiktajā kārtībā saņem no iecirkņu komisijām balsu skaitīšanas protokolus un
citus materiālus, pārbauda iecirkņu komisiju protokolus un nogādā Centrālajai
vēlēšanu komisijai;
8.2. sniedz Centrālajai vēlēšanu komisijai noteiktas formas
pārskatu par finansu līdzekļu izlietošanu;;
izslēgt otro daļu.
14. Izteikt 25. un 26.pantu šādā redakcijā:
25. pants. Republikas pilsētas un novada vēlēšanu komisija
atbilstoši Republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanu likumam Centrālās
vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā:
1) pieņem, reģistrē un publicē deputātu kandidātu sarakstus, republikas
pilsētās reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus publicē laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", bet novados izliek domes informācijas
sniegšanas vietā;
2) apstiprina vēlēšanu zīmju saturu, nodrošina vēlēšanu zīmju izgatavošanu
un nogādāšanu iecirkņu komisijām;
3) nosaka vēlēšanu iecirkni, kurā notiek balsošana pirms vispārējās
vēlēšanu dienas;
4) kontrolē iecirkņu komisiju darbību un sniedz šīm komisijām palīdzību to
nodrošināšanā ar transportu, sakaru un citiem tehniskajiem līdzekļiem un apsardzi;
5) sakarā ar saņemtajām sūdzībām vai pēc savas iniciatīvas pārbauda vēlēšanu
rezultātus atsevišķos vēlēšanu iecirkņos;
6) informē vēlētājus par vēlēšanu kārtību;
7) izskata ar vēlēšanām saistītas sūdzības un iesniegumus;
8) ir tiesīga izskatīt jebkuru ar vēlēšanu sagatavošanu un vadīšanu
saistītu jautājumu;
9) pēc vēlēšanu pabeigšanas saņem no iecirkņu komisijām balsu skaitīšanas
protokolus un citus materiālus, pārbauda iecirkņu komisiju protokolus, saskaita
vēlēšanu rezultātus attiecīgi republikas pilsētā vai novadā;
10) apstiprina vēlēšanu rezultātus, nosaka ievēlētos deputātus un
republikas pilsētās notikušo vēlēšanu rezultātus publicē laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", bet novados publicē vietējā laikrakstā vai bezmaksas
izdevumā, kā arī izliek redzamā vietā novada domes ēkā.;
11) nosūta savu lēmumu par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu kopā ar
vēlēšanu komisijas protokoliem Centrālajai vēlēšanu komisijai;
12) pilda citus ar domes vēlēšanām saistītus pienākumus.
26. pants. Saskaņā ar likumu "Par tautas nobalsošanu
un likumu ierosināšanu", ja ne mazāk kā 10 000 balsstiesīgo Latvijas
pilsoņu ierosinājuši pilnīgi izstrādātu likumprojektu vai Satversmes grozījumu
projektu, kā arī gadījumos, ja Valsts prezidents ir apturējis likuma
publicēšanu, Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā republikas pilsētu
un novadu vēlēšanu komisijas:
1) nodrošina iespēju vēlētājiem parakstīties parakstu vākšanas lapās un
nosūta tās Centrālajai vēlēšanu komisijai;
2) sniedz Centrālajai vēlēšanu komisijai noteiktas formas pārskatu par
finansu līdzekļu izlietošanu;
3) pilda citus ar tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu saistītus
pienākumus.
15. Izteikt 31.pantu šādā redakcijā:
31. pants. Pēc vēlēšanu
iecirkņu slēgšanas iecirkņa komisija Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā
kārtībā nodrošina nodoto balsu saskaitīšanu un nogādā balsu skaitīšanas
protokolu kopā ar citiem materiāliem attiecīgi republikas pilsētas vai novada
vēlēšanu komisijai.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos
|
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
1096
Mertena
67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu,
novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu vēlēšanu komisijām anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami
grozījumi, kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 7.punktā ir
ietverts likums Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un
vēlēšanu iecirkņu komisijām. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo daļu pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Savukārt minētā likuma 6.pants nosaka, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Likumā
Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu
iecirkņu komisijām tiek lietots tāds administratīvi teritoriālais
iedalījums, kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta
pirmajai daļai.
Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām Latvijā
būs novadu un republikas pilsētu domes un attiecīgi republikas pilsētu un
novadu vēlēšanu komisijas, jāprecizē likuma Par pilsētu, rajonu, novadu un
pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām normas, izslēdzot tiesisko regulējumu kas attiecas uz rajonu vēlēšanu
komisijām un pagastu vēlēšanu komisijām vēlēšanu sarīkošanā un norisē,
pārdalot uzdevumus republikas pilsētu vai novadu vēlēšanu komisijām un
Centrālai vēlēšanu komisijai. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai
likums Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu
iecirkņu komisijām tiktu saskaņots ar Administratīvi teritoriālās reformas
likumu, likumprojektā Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un
pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām (turpmāk -
likumprojekts) paredzēts izdarīt grozījumus minētajā likumā, pārdalot rajonu
vēlēšanu komisiju un pagastu vēlēšanu komisiju kompetenci starp republikas
pilsētu vai novadu vēlēšanu komisijām un Centrālo vēlēšanu komisiju, kā arī
ietverot redakcionālus precizējumus.
Likumprojekts stāsies spēkā 2009. gada 1. jūlijā, jo Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 6. pants noteic, ka vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. |
|
4. Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90
Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktam
papildus nepieciešams izdarīt grozījumus Pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanu likumā, Saeimas Vēlēšanu likumā, Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā un likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu. Papildus nepieciešams grozīt arī
likumu Par Centrālo vēlēšanu komisiju un Vēlētāju reģistra likumā. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir izstrādāti grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes
vēlēšanu likumā, Saeimas Vēlēšanu likumā, Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā,
likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu, likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju un Vēlētāju reģistra likumā,
kuros tiek izdarīti redakcionāli precizējumi atbilstoši Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajai daļai, kuras noteic, ka pēc
administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi un republikas pilsētas.
Likumprojekts Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanu likumā, likumprojekts Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā,
likumprojekts Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā. Likumprojekts
Grozījumi likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu,
likumprojekts Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā un likumprojekts
Grozījumi likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju virzāmi vienlaikus ar
likumprojektu Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un
pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Saskaņā ar Tieslietu
ministrijas 2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par
darba grupu grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai ir izveidota darba
grupa, lai izvērtētu ar vēlēšanu tiesisko regulējumu saistītos
problēmjautājumus un izstrādātu priekšlikumus par grozījumiem vēlēšanu
likumos, lai nodrošinātu efektīvu tiesiskuma nodrošināšanas mehānismu
vēlēšanu procesā. Darba grupas
sastāvā tika iekļauti pārstāvji no Centrālās vēlēšanu komisijas, Tiesībsarga
biroja, Valsts kancelejas, Satversmes tiesas, kā arī Ministru kabineta
pārstāvis starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikuši |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
ir notikušas Tieslietu ministrijas
2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par darba grupu
grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai
izveidotās darba grupas ietvaros. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību
institūcijas netiek radītas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Centrālā
vēlēšanu komisija. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
24.04.2008. 13:45
1362
Mertena
67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv