Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi
Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā
Izdarīt Saeimas vēlēšanu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 13. nr.; 1998, 9., 13. nr.; 2002, 12., 13. nr.; 2003, 19. nr.; 2006, 8., 10. nr.; 2007, 13. nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā tekstā vārdus politiskā organizācija (partija) (attiecīgā locījumā) ar vārdiem politiskā partija (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 5. panta astoto daļu šādā redakcijā:
(8) ir sodītas ar aizliegumu kandidēt Saeimas, Eiropas Parlamenta, republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanās, izņemot personas, kuras ir reabilitētas vai kurām sodāmība dzēsta vai noņemta..
3. Izteikt 6. panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Republikas pilsētas domes vai novada domes deputātu var pieteikt par Saeimas deputāta kandidātu, taču ievēlēšanas gadījumā viņš zaudē domes deputāta mandātu..
4. Izteikt 11. panta 4. punkta d) un e) apakšpunktu šādā redakcijā:
d) dzīvesvieta (republikas pilsēta vai novads),
e) darbavietas un ieņemamie amati (arī amati politiskajās partijās, reliģiskajās organizācijās, arodbiedrībās, biedrībās un nodibinājumos) vai ja darbavietas nav nodarbošanās, statuss.
5. Izteikt 13. panta trešās daļas 9. punktu šādā redakcijā:
9) saskaņā ar tiesas spriedumu nav tiesīgs kandidēt Saeimas, Eiropas Parlamenta, republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanās, apliecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs..
6. Izteikt 16. panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Ne vēlāk kā piecpadsmit dienas pirms vēlēšanu dienas republikas pilsētu un novadu vēlēšanu komisijas izziņo vēlēšanu iecirkņu adreses un laiku, kad tie ir atvērti..
7. Izteikt 18. panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Netraucējot komisijas darbu, vēlēšanu norisi iecirknī vienlaikus var novērot ne vairāk kā divi pilnvaroti novērotāji no katras politiskās partijas vai politisko partiju apvienības, kas attiecīgajā vēlēšanu apgabalā ir iesniegušas kandidātu sarakstu, kā arī Centrālās vēlēšanu komisijas, attiecīgās republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas locekļi un šo komisiju pilnvarotas personas, plašsaziņas līdzekļu pārstāvji. Par pilnvaroto novērotāju nevar būt deputāta kandidāts..
8. Izteikt 29. panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Netraucējot komisijas darbu, sēdē vienlaikus var būt klāt ne vairāk kā divi pilnvaroti novērotāji no katras politiskās partijas vai politisko partiju apvienības, kas attiecīgajā vēlēšanu apgabalā ir iesniegušas kandidātu sarakstu, kā arī Centrālās vēlēšanu komisijas, attiecīgās republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas locekļi un šo komisiju pilnvarotas personas, plašsaziņas līdzekļu pārstāvji..
9. Izteikt 36. panta ceturto teikumu šādā redakcijā:
Pēc tam Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā iecirkņa komisija nosūta vēlēšanu materiālus Centrālajai vēlēšanu komisijai..
10. Izslēgt 37. pantu.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos
|
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
416
Meijere
67036982, una.meijere@tm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami
grozījumi, kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 11.punktā ir
ietverts Saeimas vēlēšanu likums. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo daļu pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Savukārt minētā likuma 6.pants nosaka, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām.
Saeimas vēlēšanu likumā tiek lietots tāds administratīvi teritoriālais
iedalījums, kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta
pirmajai daļai.
Saeimas vēlēšanu likuma 37.
pants noteic, ka rajonu (republikas pilsētu) vēlēšanu komisijas saņem un
saskaita visu to teritorijā esošo vēlēšanu iecirkņu balsu skaitīšanas
rezultātus pēc balsu skaitīšanas protokoliem un vēlēšanu materiālus līdz ar
savu balsu skaitīšanas protokolu nosūta Centrālajai vēlēšanu komisijai tās
noteiktajā kārtībā.
Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām Latvijā
būs novadu un republikas pilsētu domes, jāprecizē Saeimas vēlēšanu likuma
normas, izslēdzot tiesisko regulējumu kas attiecas
uz rajona padomi un pagasta padomi.
Saeimas vēlēšanu likumā pašreizējā redakcijā tiek lietos jēdziens
politiskā organizācija (partija). Līdz ar Politisko partiju likuma spēkā
stāšanos minētais termins tika aizstāts ar terminu politiskā partija. Tādēļ
ir nepieciešams attiecīgi precizēt likumā lietoto terminoloģiju. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai
Saeimas vēlēšanu likums tiktu saskaņots ar Administratīvi teritoriālās reformas
likumu, likumprojektā Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā (turpmāk -
likumprojekts) paredzēts izdarīt redakcionālus precizējumus, izsakot jaunā
redakcijā Saeimas vēlēšanu likuma 5. panta 8. punktu, 6. panta trešo daļu, 11. panta 4. punkta
d) apakšpunktu, 13. panta trešās daļas 9. punktu, 16.panta otro daļu, 18. panta otro daļu, 29. panta otro daļu,
36. panta pēdējo teikumu un izslēdzot Saeimas vēlēšanu likuma 37. pantu. Lai
normatīvajos aktos, kuri regulē politiskās partijas darbību, tiktu lietoti
vienādi termini, nepieciešams grozīt Saeimas vēlēšanu likumu atbilstoši Politisko partiju likumam, proti, visā tekstā vārdus politiskā organizācija
(partija) (attiecīgā locījumā) aizstāt ar vārdiem politiskā partija
(attiecīgā locījumā). Tādējādi tiks grozīts viss Saeimas vēlēšanu likuma
teksts un minētā likuma 11. panta 4. punkta e) apakšpunkts.
Likumprojekts stāsies spēkā 2009. gada 1. jūlijā, jo Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 6. pants noteic, ka vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. |
|
4. Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90
Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktam
papildus nepieciešams izdarīt grozījumus likumā Par pilsētu, rajonu, novadu
un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām. Papildus nepieciešams grozīt arī
likumu Par Centrālo vēlēšanu komisiju. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir izstrādāti grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu
vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām un likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju, kuros tiek izdarīti
redakcionāli precizējumi atbilstoši Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 5.panta pirmajai daļai, kuras noteic, ka pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas.
Likumprojekts Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un
pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām un likumprojekts
Grozījumi likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju virzāmi vienlaikus ar
likumprojektu Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Saskaņā ar Tieslietu
ministrijas 2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par
darba grupu grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai ir izveidota darba
grupa, lai izvērtētu ar vēlēšanu tiesisko regulējumu saistītos problēmjautājumus
un izstrādātu priekšlikumus par grozījumiem vēlēšanu likumos, lai nodrošinātu
efektīvu tiesiskuma nodrošināšanas mehānismu vēlēšanu procesā. Darba grupas sastāvā tika iekļauti
pārstāvji no Centrālās vēlēšanu komisijas, Tiesībsarga biroja, Valsts
kancelejas, Satversmes tiesas, kā arī Ministru kabineta pārstāvis
starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikuši |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
ir notikušas Tieslietu ministrijas
2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par darba grupu
grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai
izveidotās darba grupas ietvaros. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību
institūcijas netiek radītas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Centrālā
vēlēšanu komisija. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
24.04.2008. 09:30
1371
Meijere
67036982, una.meijere@tm.gov.lv