Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi
Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Vēlētāju
reģistra likumā
Izdarīt Vēlētāju reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 4., 21.nr.; 2006, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā tekstā vārdus pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes ar vārdiem republikas pilsētas un novada domes.
2. Aizstāt 2.pantā vārdus Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumu ar vārdiem Republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanu likumu.
3. Izteikt 6.panta pirmās daļas 12.punkta b apakšpunktu šādā redakcijā:
4. Aizstāt 8.panta otrajā daļā vārdus Pilsētas dome, novada dome vai pagasta padome ar vārdiem Republikas pilsētas dome vai novada dome.
5. Izteikt 16.panta trešo daļu šādā redakcijā:
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos
|
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
28.04.2008.
12:33
182
Mertena
67036901,
sanita.mertena@tm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 8.punktu šā rīkojuma 3.pielikumā minētajām institūcijām, izdarot
citus nepieciešamos grozījumus 3.pielikumā norādītajos likumos, bet ne vēlāk
kā līdz 2011.gada 1.janvārim iekļaut tajos grozījumus saistībā ar attiecīgo
administratīvo teritoriju, vietējo pašvaldību domju (padomju) un citu
institūciju neesamību pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Šā rīkojuma
3.pielikuma Likumi, kuros nepieciešams izdarīt grozījumus, kas saistīti ar attiecīgo
administratīvo teritoriju, vietējo pašvaldību domju (padomju) un citu
institūciju neesamību 7.punktā ir ietverts Vēlētāju reģistra likums. Taču
ņemot vērā, ka likumprojekts Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā (turpmāk
likumprojekts) ir cieši saistīts ar likumprojektu Grozījumi Pilsētas domes,
novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā un likumprojektu Grozījumi
likumā Par Pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu
iecirkņu komisijām, kurus nepieciešams izstrādāt līdz 2008.gada 1.maijam
saskaņā ar minētā rīkojuma 4.punktu, likumprojektu nepieciešams virzīt
vienlaikus. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo daļu pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Savukārt minētā likuma 6.pants nosaka, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Vēlētāju
reģistra likumā tiek lietots tāds administratīvi teritoriālais iedalījums,
kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajai
daļai. Vēlētāju reģistra likumā
ir paredzēta rajonu vēlēšanu komisiju un pagastu vēlēšanu komisiju kompetence
vēlēšanu procedūras organizēšanā. Ņemot vērā to, ka pēc
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām Latvijā būs novadu un republikas
pilsētu domes, jāprecizē Vēlētāju reģistra likuma normas, izslēdzot tiesisko regulējumu kas attiecas uz rajonu
vēlēšanu komisijām un pagastu vēlēšanu komisijām. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai Vēlētāju
reģistra likums tiktu saskaņots ar Administratīvi teritoriālās reformas
likumu, likumprojektā paredzēts izdarīt redakcionālus precizējumus un
precizēt vēlēšanu komisiju kompetenci, sadalot rajonu vēlēšanu komisiju
kompetenci starp Centrālo vēlēšanu komisiju un republikas pilsētu vai novadu
vēlēšanu komisijām, izsakot jaunā redakcijā Vēlētāju reģistra likuma 16.panta
trešo daļu. Lai normatīvajos aktos, kuri regulē
politiskās partijas darbību, tiktu lietoti vienādi termini, nepieciešams
grozīt Vēlētāju reģistra likumu atbilstoši Politisko partiju likumam, proti, izsakot 6.panta
pirmās daļas 12.punkta b apakšpunktu jaunā redakcijā. Likumprojekts stāsies
spēkā 2009. gada 1. jūlijā, jo Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.
pants noteic, ka vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek
realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
|
4. Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90
Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktam
papildus nepieciešams izdarīt grozījumus likumā Par pilsētu, rajonu, novadu
un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām, Pilsētas
domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā, Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir izstrādāti grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un
pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām, Pilsētas domes,
novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā, Eiropas Parlamenta vēlēšanu
likumā, kuros tiek izdarīti
redakcionāli precizējumi atbilstoši Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 5.panta pirmajai daļai, kuras noteic, ka pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Likumprojekts Grozījumi likumā Par
pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu
komisijām, likumprojekts Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanu likumā, likumprojekts Grozījumi Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā, virzāmi vienlaikus
ar likumprojektu Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Saskaņā ar Tieslietu
ministrijas 2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par
darba grupu grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai ir izveidota darba
grupa, lai izvērtētu ar vēlēšanu tiesisko regulējumu saistītos
problēmjautājumus un izstrādātu priekšlikumus par grozījumiem vēlēšanu
likumos, lai nodrošinātu efektīvu tiesiskuma nodrošināšanas mehānismu
vēlēšanu procesā. Darba grupas
sastāvā tika iekļauti pārstāvji no Centrālās vēlēšanu komisijas, Tiesībsarga
biroja, Valsts kancelejas, Satversmes tiesas, kā arī Ministru kabineta
pārstāvis starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikuši |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
ir notikušas Tieslietu ministrijas
2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par darba grupu
grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai
izveidotās darba grupas ietvaros. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību
institūcijas netiek radītas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Centrālā
vēlēšanu komisija. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
24.04.2008. 12:46
1367
Mertena
67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv