Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371,
TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi
Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā
Izdarīt Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 5.nr.; 2006, 10.nr.)
šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā tekstā vārdus politiskā organizācija
(partija) (attiecīgā locījumā) ar vārdiem politiskā partija (attiecīgā
locījumā).
2. Izteikt 5.panta pirmās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
5) ir sodīta ar aizliegumu kandidēt Saeimas, Eiropas
Parlamenta, republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanās, izņemot
personu, kura ir reabilitēta vai kurai sodāmība dzēsta vai noņemta..
3. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:
7.pants Valsts prezidentu, Saeimas deputātu, Ministru kabineta locekli, republikas pilsētas vai novada domes deputātu var pieteikt par kandidātu Eiropas Parlamenta vēlēšanās, taču, ja attiecīgā persona tiek ievēlēta, tā zaudē valsts amatpersonas amatu, kā arī attiecīgo deputāta mandātu.
4. Aizstāt 10.panta pirmajā daļā vārdus rajons vai republikas pilsēta ar vārdiem republikas pilsēta vai novads.
5. 11.pantā:
aizstāt pirmās daļas 4.punkta d) apakšpunktā vārdus iekavās (rajons vai republikas pilsēta) ar vārdiem iekavās (republikas pilsēta vai novads);
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
1) amati (arī amati biedrībās, arodbiedrībās, politiskajās partijās un reliģiskajās organizācijās);.
6. Izteikt 20.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Netraucējot vēlēšanu iecirkņa komisijas darbu, balsošanas norisi vēlēšanu iecirknī vienlaikus var novērot ne vairāk kā divi pilnvaroti novērotāji no katras politiskās partijas vai politisko partiju apvienības, kas attiecīgajām vēlēšanām ir iesniegušas kandidātu sarakstu, kā arī Centrālās vēlēšanu komisijas, attiecīgās republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas locekļi un šo komisiju pilnvarotas personas, plašsaziņas līdzekļu pārstāvji. Par pilnvarotu novērotāju nevar būt deputāta kandidāts..
7. Izteikt 30.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Attiecīgā republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisija Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā nodrošina balsošanas organizēšanu attiecīgās republikas pilsētas vai novada teritorijā esošajās stacionārajās ārstniecības iestādēs. Ziņas par vēlētājiem tiek iekļautas atsevišķā vēlētāju sarakstā..
8. Izteikt 34.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Netraucējot komisijas darbu, sēdē vienlaikus var būt klāt ne vairāk kā divi pilnvaroti novērotāji no katras politiskās partijas vai politisko partiju apvienības, kas attiecīgajām vēlēšanām ir iesniegušas kandidātu sarakstu, kā arī Centrālās vēlēšanu komisijas, attiecīgās republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas locekļi un šo komisiju pilnvarotas personas, žurnālisti..
9. Izteikt 42.pantu šādā redakcijā:
42.pants. Pēc balsu saskaitīšanas un balsu skaitīšanas protokola pabeigšanas visas nodotās derīgās vēlēšanu zīmes, kā arī nederīgās vēlēšanu zīmes kopā ar vēlēšanu aploksnēm, neizlietotās apzīmogotās un nederīgās vēlēšanu aploksnes un viens iecirkņa komisijas balsu skaitīšanas protokola eksemplārs iesaiņojams un aizzīmogojams. Klātesošajiem pilnvarotajiem novērotājiem arī ir tiesības aizzīmogot šo saini ar saviem zīmogiem vai parakstīties uz tā, par ko izdarāma atsauce vēlēšanu gaitas protokolā. Atsevišķi iesaiņojamas neizmantotās neapzīmogotās vēlēšanu aploksnes. Pēc tam Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā iecirkņa komisija nosūta vēlēšanu materiālus Centrālajai vēlēšanu komisijai..
10. Izslēgt 43.pantu.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
465
Meijere
67036982, una.meijere@tm.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami
grozījumi, kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 10. punktā
ir ietverts Eiropas Parlamenta vēlēšanu likums. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo daļu pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Savukārt minētā likuma 6.pants nosaka, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām.
Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā tiek lietots tāds administratīvi
teritoriālais iedalījums, kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas
likuma 5.panta pirmajai daļai.
Eiropas Parlamenta vēlēšanu
likuma 43. pants noteic, ka rajonu (republikas pilsētu) vēlēšanu
komisijas saņem un saskaita visu to teritorijā esošo vēlēšanu iecirkņu balsu
skaitīšanas rezultātus pēc balsu skaitīšanas protokoliem un vēlēšanu
materiālus kopā ar savu balsu skaitīšanas protokolu nosūta Centrālajai
vēlēšanu komisijai tās noteiktajā kārtībā.
Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām Latvijā
būs novadu un republikas pilsētu domes, jāprecizē Eiropas Parlamenta vēlēšanu
likuma normas, izslēdzot tiesisko regulējumu kas
attiecas uz rajonu padomi un pagasta padomi.
Eiropas parlamenta vēlēšanu likumā pašreizējā redakcijā tiek lietos jēdziens politiskā organizācija (partija). Līdz ar Politisko partiju likuma spēkā stāšanos minētais termins tika aizstāts ar terminu politiskā partija. Tādēļ ir nepieciešams attiecīgi precizēt likumā lietoto terminoloģiju. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai
Eiropas parlamenta vēlēšanu likums tiktu saskaņots ar Administratīvi
teritoriālās reformas likumu, likumprojektā Grozījumi Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā (turpmāk - likumprojekts) paredzēts izdarīt
redakcionālus precizējumus, izsakot jaunā redakcijā Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likuma 5.panta pirmās daļas 5.punktu, 7.pantu, 20.panta
otro daļu, 30.panta otro daļu, 34.panta otro daļu, 42.pantu un izslēdzot Eiropas Parlamenta vēlēšanu likuma
43. pantu. Likumprojekta 10. panta pirmajā daļā un 11. panta pirmās daļas 4.
punkta d) apakšpunktā vārdus rajons vai republikas pilsēta jāizstāj ar
vārdiem republikas pilsēta vai novads.
Lai normatīvajos aktos, kuri regulē
politiskās partijas darbību, tiktu lietoti vienādi termini, nepieciešams
grozīt Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumu atbilstoši Politisko partiju likumam, proti, visā
tekstā vārdus politiskā organizācija (partija) (attiecīgā locījumā) aizstāt
ar vārdiem politiskā partija (attiecīgā locījumā) un Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likuma 11. panta otrās daļas 1. punktu izteikt jaunā redakcijā.
Tādējādi tiks grozīts viss Eiropas Parlamenta vēlēšanu likuma teksts un
minētā likuma 11. panta otrās daļas 1. punkts. Likumprojekts stāsies spēkā 2009. gada 1. jūlijā, jo
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6. pants noteic, ka vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada
vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
|
4. Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90
Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktam
papildus nepieciešams izdarīt grozījumus likumā Par pilsētu, rajonu, novadu
un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām. Papildus
nepieciešams grozīt arī Vēlētāju reģistra likumu un likumu Par Centrālo
vēlēšanu komisiju. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir izstrādāti grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu
vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām, Vēlētāju reģistra likumā
un likumā
Par Centrālo vēlēšanu komisiju, kuros tiek izdarīti redakcionāli precizējumi
atbilstoši Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajai daļai, kuras noteic, ka pēc
administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi un republikas pilsētas. Likumprojekts
Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām
un vēlēšanu iecirkņu komisijām, likumprojekts Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā un likumprojekts
Grozījumi likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju virzāmi
vienlaikus ar likumprojektu
Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Saskaņā ar Tieslietu
ministrijas 2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par
darba grupu grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai ir izveidota darba
grupa, lai izvērtētu ar vēlēšanu tiesisko regulējumu saistītos
problēmjautājumus un izstrādātu priekšlikumus par grozījumiem vēlēšanu
likumos, lai nodrošinātu efektīvu tiesiskuma nodrošināšanas mehānismu
vēlēšanu procesā. Darba grupas
sastāvā tika iekļauti pārstāvji no Centrālās vēlēšanu komisijas, Tiesībsarga
biroja, Valsts kancelejas, Satversmes tiesas, kā arī Ministru kabineta
pārstāvis starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikuši |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
ir notikušas Tieslietu ministrijas
2007. gada 4. decembra rīkojumu Nr. 1-1/552 Par darba grupu
grozījumu vēlēšanu likumos izstrādāšanai
izveidotās darba grupas ietvaros. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts un pašvaldību institūcijas
netiek radītas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Centrālā vēlēšanu komisija. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
S. Mertena |
24.04.2008. 09:00
1417
Meijere
67036982, una.meijere@tm.gov.lv