Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371, TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par zemes
reformas pabeigšanu lauku apvidos
Izdarīt likumā Par zemes reformas pabeigšanu
lauku apvidos (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997,
23. nr.; 1998, 6. nr.; 1999, 5. nr., 10. nr.; 2005, 15. nr., 2007, 3. nr.,
14. nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 5.pantā pēc
vārdiem pašvaldību teritorijā ar vārdiem vai novada pašvaldības
teritoriālajā vienībā (pilsētā, pagastā).
2. Izteikt 15. panta otro un
trešo daļu šādā redakcijā:
(2) Tiesa izskata zemes
robežu strīdu starp personām par zemes vienībām, ja strīdā iesaistītās zemes
vienības ir ierakstītas zemesgrāmatā.
(3) Zemes robežu strīdu starp personām par
zemes vienībām, no kurām kaut viena ir ierakstīta zemesgrāmatā, izskata normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā (15.panta piektā daļa).
Ministrs |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
A.Zikmane |
29.04.2008 7:52
139
Kinča
67036994; kristine.kinca@tm.gov.lv
Grozījumi
likumā Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 4.punktu šā rīkojuma 1.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē
grozījumu nepieciešamību 1.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams,
līdz 2008.gada 1.maijam jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos
likumprojektus. Šā rīkojuma 1.pielikuma Likumi, kuros nepieciešami
grozījumi, kas saistīti ar pašvaldību darbības nodrošināšanu 14.punktā ir
ietverts likums Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmo
daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas
administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un republikas pilsētas. Savukārt
minētā likuma 6.pants nosaka, ka vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām. Likuma Par zemes reformas pabeigšanu lauku
apvidos 5.pants noteic, ka Tieslietu ministrs iesniedz izskatīšanai Ministru
kabinetam Valsts zemes dienesta sagatavotos rīkojumu projektus par zemes
reformas pabeigšanu attiecīgo pašvaldību teritorijā. Šobrīd saskaņā ar likuma Par pašvaldībām
2. pantu ir divu veidu pašvaldības pilsētu, novadu un pagastu pašvaldības,
un rajonu pašvaldības. Likumā Par zemes reformas pabeigšanu lauku
apvidos ir noteikta pagastu pašvaldības un novadu domes kompetence.
Administratīvi teritoriālās reformas rezultātā tiks izveidoti novadi, tajos
apvienojot pagastus. Pagasti turpinās pastāvēt tikai kā novada teritoriālā
vienība. Ņemot vērā to, ka pēc 2009. gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām Latvijā būs republikas pilsētas un novadi, tad lai
veiksmīgi varētu realizēt likuma Par zemes reformas pabeigšanu lauku
apvidos 5.pantā noteikto, ir izstrādāti grozījumi likumā Par zemes reformas
pabeigšanu lauku apvidos, attiecīgi papildinot minētā panta redakciju. Likuma Par zemes reformas pabeigšanu lauku
apvidos 15. panta trešā daļa nosaka, ka, ja starp personām par zemes
vienībām, no kurām kaut viena ir ierakstīta zemesgrāmatā, rodas strīds par
to, vai robežzīmju izvietojums apvidū atbilst zemes kadastrālās uzmērīšanas
dokumentiem, šo strīdu izskata Valsts zemes dienesta reģionālās nodaļas zemes
robežu strīdu komisija. Izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu
Zemes robežu strīdu komisijas darbības kārtība (izsludināts Valsts
sekretāru sanāksmē 2008. gada 13. martā (prot. Nr. 11,
25. §)), konstatēts, ka šī brīža
15. panta redakcija ir neskaidra un būtu precizējama. Šā likuma ietvaros
nedrīkst risināt ar zemes reformu nesaistītus jautājumus. Ja zemes robežu
strīdā kaut viena zemes vienība ir ierakstīta zemesgrāmatā un, zemes
īpašnieks ceļ iebildumus par robežas atjaunošanu, to ir nepieciešams izskatīt
tiesā atbilstoši Civilprocesa likuma 25. pantam pirmās daļas
1. punktam, nevis Valsts zemes dienesta reģionālās nodaļas zemes robežu
strīdu komisijā. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumi likumā Par zemes reformas pabeigšanu
lauku apvidos paredz papildināt 5.pantā pēc vārdiem pašvaldību teritorijā
ar vārdiem vai novada pašvaldības teritoriālajā vienībā (pilsētā, pagastā). Valsts zemes dienestam konstatējot, ka kādā no
administratīvi teritoriālajām vienībām ir pabeigta zemes reforma (īpašuma
tiesības uz zemi ir atjaunotas bijušajiem īpašniekiem vai to mantiniekiem, ir
izpirkta lietošanā piešķirtā zeme vai arī attiecīgi valstij vai pašvaldībai
piederošā vai piekrītošā zeme ir ierakstīta zemesgrāmatā uz pašvaldības vai
valsts vārda), ir tiesības sagatavot rīkojuma projektu par zemes reformas
pabeigšanu attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā (novadā), vai arī
atsevišķā teritoriālajā vienībā
(vienā novada pagastā vai vairākos novada pagastos), kuru Tieslietu ministrs
iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā. Tāpat grozījumu likumā Par zemes reformas
pabeigšanu lauku apvidos mērķis ir novērst minētā likuma 15.panta nepilnības
un izteikt 15.panta otro un trešo daļu jaunā redakcijā. |
|
4. Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90
Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktam
papildus nepieciešams izdarīt grozījumus likumā Par zemes komisijām, likumā
Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās un likumā Par zemes
reformas pabeigšanu pilsētās. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst.
latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir izstrādāti grozījumi likumā Par zemes komisijām, likumā Par
zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās un likumā Par zemes reformas
pabeigšanu pilsētās, kuros tiek
izdarīti precizējumi atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas
likuma 5.panta pirmajai daļai, kuras noteic, ka pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi un republikas pilsētas. Likumprojekts Grozījums likumā Par zemes
komisijām, likumprojekts Grozījums likumā Par zemes reformu Latvijas
Republikas pilsētā
s un likumprojekts Grozījums likumā Par zemes reformas
pabeigšanu pilsētās virzāmi
vienlaikus ar likumprojektu Grozījumi
likumā Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas
|
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikuši |
||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav
notikušas |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts vai pašvaldību
institūcijas netiek radītas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Tieslietu
ministrija un Valsts zemes dienests. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
A.Zikmane |
1407
Kinča
67036994,
kristine.kinca@tm.gov.lv