5.11.08. 9/7
Saeimas
Prezidijam
Augsti godātie
Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz likumprojektu Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā (732/Lp9) izskatīšanai Saeimā 3.lasījumā.
Pielikumā: likumprojekts un priekšlikumu apkopojums.
Cieņā,
Komisijas priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi Teritorijas plānošanas
likumā
(nr.732/Lp9)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija (dok.nr.3012) |
Nr. |
Priekšlikumi (1) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2003, 6., 10. nr.; 2004, 18. nr.; 2005,
5. nr.; 2007, 9., 10., 24. nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2003, 6., 10. nr.; 2004, 18. nr.;
2005, 5. nr.; 2007, 9., 10., 24. nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Izslēgt visā likumā, izņemot pārejas
noteikumus, vārdu rajons (attiecīgā skaitlī un locījumā). |
|
|
|
1. Izslēgt visā likumā, izņemot pārejas
noteikumus, vārdu rajons (attiecīgā skaitlī un locījumā). |
|
2. Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome)
ar vārdu domes. |
|
|
|
2. Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome)
ar vārdu domes. |
1.pants. Teritorijas
plānojuma jēdziens Teritorijas plānojums ir ilgtermiņa teritorijas plānošanas dokuments vai
plānošanas dokumentu kopums, kurš izstrādāts un stājies spēkā normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā un kurā atbilstoši plānošanas līmenim un plānojuma
veidam rakstveidā un grafiski attēlota teritorijas pašreizējā un noteikta
plānotā (atļautā) izmantošana un šīs teritorijas izmantošanas aprobežojumi. |
|
|
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību valstī,
izmantojot efektīvu teritorijas plānošanas sistēmu. |
|
|
|
|
|
3.pants. Teritorijas
plānošanas principi. Teritorijas plānojuma izstrādē ievēro šādus teritorijas plānošanas
principus: 1) ilgtspējības principu, kas nodrošina esošajām un nākamajām paaudzēm
kvalitatīvu vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionālu dabas, cilvēku
un materiālo resursu izmantošanu, dabas un kultūras mantojuma attīstību un
saglabāšanu; 2) interešu saskaņotības principu, kas nodrošina, ka teritorijas
plānojumu izstrādā saskaņā ar citiem teritorijas plānojumiem un šajā
plānojumā saskaņo valsts, plānošanas reģionu, pašvaldību un privātās
intereses; 3) daudzveidības principu, kas nodrošina, ka teritorijas plānojuma
izstrādē tiek ņemta vērā dabas, kultūrvides, cilvēku un materiālo resursu un
saimnieciskās darbības daudzveidība; 4) detalizācijas principu, kas nodrošina, ka teritorijas plānošana
nacionālajā, plānošanas reģionu, rajona un vietējo pašvaldību līmenī tiek
paredzēta ar atšķirīgu detalizācijas pakāpi; 5) konkurences principu, kas nodrošina, ka teritorijas plānojums rada
vienlīdzīgus priekšnoteikumus uzņēmējdarbībai; 6) nepārtrauktības un pēctecības principu, kas nodrošina, ka, mainoties
spēkā esošajam plānojuma pamatojumam, teritorijas plānojums tiek grozīts,
saglabājot tās teritorijas plānojuma daļas, kuru pamatojums nav mainījies; 7) atklātības principu, kas nodrošina, ka teritorijas plānojums tiek
izstrādāts, iesaistot sabiedrību un nodrošinot informācijas un lēmumu
pieņemšanas atklātumu. |
|
|
|
|
|
4.pants. Teritorijas
plānošanas uzdevumi Teritorijas plānošanas uzdevumi ir šādi: 1) izvērtēt valsts, plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību
teritorijas attīstības potenciālu un noteikt tā izmantošanai nepieciešamās
prasības un aprobežojumus; 2) radīt labvēlīgus apstākļus uzņēmējdarbības attīstībai un investīciju
piesaistei; 3) iekļauties kaimiņvalstu un Eiropas Savienības teritorijas plānošanas
pasākumos; 4) radīt priekšnoteikumus vides kvalitātes un teritorijas raci
onālas
izmantošanas nodrošināšanai, rūpniecisko un vides risku novēršanai; 5) garantēt tiesības izmantot un attīstīt nekustamo īpašumu saskaņā ar
teritorijas plānojumu; 6) veicināt pakalpojumu pieejamību un optimālu transporta sistēmas
funkcionēšanu; 7) saglabāt dabas un kultūras mantojumu, ainavas un bioloģisko
daudzveidību, kā arī paaugstināt kultūrainavas un apdzīvoto vietu kvalitāti. |
|
|
|
|
|
5.pants. Teritorijas
plānošanas līmeņi un dokumenti Teritorijas plānošanu, izstrādājot savstarpēji saskaņotus teritorijas
plānojumus, īsteno šādos plānošanas līmeņos: 1) nacionālajā līmenī nacionālā līmeņa teritorijas plānojums ir
nacionālais plānojums, kurā noteiktas valsts intereses un prasības valsts
teritorijas izmantošanā un attīstībā; 2) plānošanas reģiona līmenī plānošanas reģiona teritorijas plānojumā
ir noteiktas plānošanas reģiona teritorijas attīstības iespējas, virzieni un
aprobežojumi; 3) rajona pašvaldības līmenī rajona pašvaldības teritorijas plānojumā
ir noteiktas rajona pašvaldības teritorijas attīstības iespējas, virzieni un
aprobežojumi, grafiski attēlota rajona pašvaldības teritorijas pašreizējā un
noteikta plānotā (atļautā) izmantošana, kā arī detalizētas augstāka līmeņa
teritorijas plānojumos noteiktās prasības, teritorijas un objekti; 4) vietējās pašvaldības līmenī vietējās pašvaldības teritorijas
plānojumā un detālplānojumā ir noteiktas vietējās pašvaldības teritorijas
attīstības iespējas, virzieni un aprobežojumi, grafiski attēlota vietējās
pašvaldības teritorijas pašreizējā un noteikta plānotā (atļautā) izmantošana,
kā arī detalizētas augstāka līmeņa teritorijas plānojumos noteiktās prasības,
teritorijas un objekti. |
3. Izslēgt 5.panta 3.punktu. |
|
|
|
3. Izslēgt 5.panta 3.punktu. |
6.pants. Teritorijas
plānošanas kārtība (1) Nacionālais plānojums attiecas uz visu valsts teritoriju. To izstrādā
ievērojot valsts reģionālās politikas pamatnostādnes, nacionālo attīstības
plānu un nozares attīstības programmu. (2) Plānošanas reģiona teritorijas plānojums attiecas uz visu plānošanas
reģiona teritoriju. To izstrādā ievērojot valsts reģionālās politikas
pamatnostādnes, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nozares
attīstības programmu. (3) Rajona pašvaldības teritorijas plānojums attiecas uz visu rajona
pašvaldības teritoriju. To izstrādā ievērojot: 1) tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu,
kurā ietilpst attiecīgā pašvaldība; 2) to rajona pašvaldību politikas plānošanas dokumentus un teritorijas
plānojumus, ar kurām robežojas attiecīgā rajona pašvaldība; 3) attiecīgās rajona pašvaldības politikas plānošanas dokumentus. (4) Vietējās pašvaldības teritorijas plānojums attiecas uz visu vietējās
pašvaldības teritoriju. To izstrādā ievērojot: 1) tās rajona pašvaldības politikas plānošanas dokumentus un teritorijas
plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība; 2) to vietējo pašvaldību politikas plānošanas dokumentus un teritorijas
plānojumus, ar kurām robežojas attiecīgā vietējā pašvaldība; 3) attiecīgās vietējās pašvaldības politikas plānošanas dokumentus. (5) Ja vietējās pašvaldības teritorijas plānojums nepietiekami nosaka
konkrētu zemes vienību teritorijas izmantošanas un apbūves nosacījumus, tos
nosaka detālplānojumā. Detālplānojums ir vietējās pašvaldības administratīvās
teritorijas daļas plānojums, to izstrādā vietējās pašvaldības domes (padomes)
lēmumā noteiktai teritorijai un apstiprina pēc vietējās pašvaldības
teritorijas plānojuma stāšanās spēkā, ievērojot vietējās pašvaldības teritorijas
plānojumā noteikto teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu. (6) Rajona pašvaldības teritorijas plānojums, vietējās pašvaldības
teritorijas plānojums un detālplānojums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam,
kad lēmums par pašvaldības saistošo noteikumu izdošanu publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. (7) Izstrādājot zemāka līmeņa teritorijas
plānojumu, ievēro spēkā esošo augstāka līmeņa teritorijas plānojumu. |
4. 6.pantā: izslēgt trešo daļu; izteikt ceturtās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā pašvaldība;; izslēgt sestajā daļā vārdus rajona pašvaldības. |
|
|
|
4. 6.pantā: izslēgt trešo daļu; izteikt ceturtās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā pašvaldība;; izslēgt sestajā daļā vārdus rajona pašvaldības. |
7.pants. Publisko
institūciju kompetence teritorijas plānošanā (1) Ministru kabinets attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas
funkcijas: 1) apstiprina nacionālo plānojumu; 2) (izslēgts ar 10.04.2003. likumu); 3) nosaka teritorijas plānojuma sastāvdaļas, šā plānojuma sagatavošanas,
sabiedriskās apspriešanas, spēkā stāšanās, grozīšanas, apturēšanas, likumības
izvērtēšanas un ievērošanas pārraudzības kārtību; 4) nosaka atbildīgo ministriju, kura veic šajā likumā minētās funkcijas. (2) Nacionālā reģionālās attīstības padome attiecībā uz teritorijas
plānošanu veic šādas funkcijas: 1) izvērtē nacionālā plānojuma atbilstību teritorijas plānošanas jomu
regulējošo normatīvo aktu prasībām; 2) izvērtē plānošanas reģionu teritorijas plānojumu atbilstību
nacionālajam plānojumam un teritorijas plānošanas jomu regulējošo normatīvo
aktu prasībām. (3) Atbildīgā ministrija attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas
funkcijas: 1) metodiski vada, pārrauga un koordinē teritorijas plānojumu izstrādi; 2) sadarbībā ar valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām un sabiedriskajām
organizācijām izstrādā nacionālo plānojumu; 21) nodrošina sabiedrības līdzdalību nacionālā plānojuma
izstrādes procesā; 3) izvērtē plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un republikas pilsētu
teritorijas plānojumu atbilstību nacionālajam plānojumam un teritorijas
plānošanas jomu regulējošo normatīvo aktu prasībām un ierosina nepieciešamās
izmaiņas, ja teritorijas plānojums neatbilst šā likuma, citu normatīvo aktu
un nacionālā plānojuma prasībām; 31) izvērtē vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu
atbilstību normatīvajiem aktiem, ja tas nepieciešams šā likuma 7.1
pantā minēto darbību veikšanai; 4) uztur nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un
vietējo pašvaldību teritorijas plānošanas datu bāzi un arhīvu; 5) piešķir valsts mērķdotācijas teritorijas plānojumu izstrādei; 6) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. (4) Plānošanas reģiona attīstības padome attiecībā uz teritorijas
plānošanu veic šādas funkcijas: 1) vada un nodrošina attiecīgā plānošanas reģiona teritorijas plānojuma
un tā grozījumu izstrādi un īstenošanu; 2) apstiprina izstrādāto plānošanas reģiona teritorijas plānojumu un tā
grozījumus; 3) ierosina grozījumus nacionālajā plānojumā; 4) nodrošina sabiedrības līdzdalību plānošanas reģiona teritorijas
plānojuma izstrādes procesā; 5) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai ministrijai
informāciju par plānošanas reģiona teritorijas plānojuma izstrādi un
ievērošanu; 6) izvērtē vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma atbilstību
normatīvo aktu prasībām, plānošanas reģiona, rajona teritorijas plānojuma un
nacionālā plānojuma prasībām un ierosina nepieciešamās izmaiņas, ja
teritorijas plānojums neatbilst šā likuma, citu normatīvo aktu un rajona,
reģiona vai nacionālā plānojuma prasībām. (5) Rajona pašvaldība attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas
funkcijas: 1) vada, uzrauga un nodrošina attiecīgās rajona pašvaldības teritorijas
plānojuma un tā grozījumu izstrādi un īstenošanu; 2) apstiprina rajona teritorijas plānojumu un tā grozījumus kā
pašvaldības saistošos noteikumus; 3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona teritorijas plānojumā un
nacionālajā plānojumā; 4) sadarbojas ar citām rajonu pašvaldībām kopīgu teritorijas plānojumu
izstrādei; 5) izvērtē attiecīgā rajona pašvaldībā ietilpstošo vietējo pašvaldību
teritorijas plānojumu atbilstību spēkā esošajam rajona pašvaldības
teritorijas plānojumam; 6) atbilstoši teritorijas plānošanas jomu regulējošiem normatīvajiem
aktiem izvērtē tās nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nozares
attīstības programmas, plānošanas reģiona attīstības programmas un
teritorijas plānojumu daļas, kuras attiecas uz šīs rajona pašvaldības
teritoriju; 7) nodrošina sabiedrības līdzdalību rajona pašvaldības teritorijas
plānojuma izstrādes procesā; 8) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz
atbildīgajai ministrijai informāciju
par rajona pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi un ievērošanu. (6) Vietējā pašvaldība attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas
funkcijas: 1) vada, uzrauga un nodrošina attiecīgās vietējās pašvaldības teritorijas
plānojuma, detālplānojuma un to grozījumu izstrādi un īstenošanu; 2) apstiprina vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu, detālplānojumus
un to grozījumus kā saistošos noteikumus; 3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona un rajona pašvaldības
teritorijas plānojumos; 4) sadarbojas ar citām vietējām pašvaldībām kopīgu teritorijas plānojumu
izstrādei; 5) nodrošina sabiedrības līdzdalību vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas
procesā; 6) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai ministrijai
informāciju par vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi. |
5. 7.pantā: izslēgt trešās daļas 3.punktā vārdus rajonu pašvaldību un republikas
pilsētu; izslēgt trešās daļas 4.punktā vārdus rajonu pašvaldību; izslēgt ceturtās daļas 6.punktā vārdus rajona teritorijas plānojuma; izslēgt piekto daļu; izteikt sestās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona teritorijas plānojumā;. |
|
|
|
5. 7.pantā: izslēgt trešās daļas 3.punktā vārdus rajonu pašvaldību un republikas
pilsētu; izslēgt trešās daļas 4.punktā vārdus rajonu pašvaldību; izslēgt ceturtās daļas 6.punktā vārdus rajona teritorijas plānojuma; izslēgt piekto daļu; izteikt sestās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona teritorijas plānojumā;. |
7.1 pants.
Nelikumīgu pašvaldības saistošo noteikumu apturēšana (1) Nelikumīgus domes (padomes) izdotos saistošos noteikumus, ar kuriem
apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, vai kādas šo noteikumu
daļas darbību reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur likumā
Par pašvaldībām noteiktajā kārtībā, ciktāl šajā likumā nav noteikts citādi. (2) Ja reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur saistošos noteikumus,
ar kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, kādā to
daļā, viņš rīkojumā norāda, kuri teritorijas
izmantošanas un apbūves noteikumu punkti un grafiskās daļas sadaļas ir
atceļamas kā nelikumīgas. |
|
|
|
|
|
8.pants. Sabiedriskās
apspriešanas organizēšana. (1) Lai nodrošinātu nacionālā plānojuma sabiedrisko apspriešanu,
atbildīgā ministrija: 1) publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par nacionālā
plānojuma izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un
termiņiem, kur un kad var iepazīties ar nacionālo plānojumu un iesniegt
rakstveida priekšlikumus un atsauksmes; 2) organizē sabiedrības līdzdalību nacionālā līmeņa teritorijas
plānošanas procesā. (2) Lai nodrošinātu plānošanas reģiona teritorijas plānojuma sabiedrisko
apspriešanu, attiecīgā plānošanas reģiona attīstības padome: 1) publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par šā plānošanas
reģiona teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu,
sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var
iepazīties ar plānošanas reģiona teritorijas plānojumu un tā grozījumiem un
iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes; 2) organizē sabiedrības līdzdalību šā plānošanas reģiona teritorijas
plānošanas procesā. (3) Lai nodrošinātu rajona pašvaldības teritorijas plānojuma sabiedrisko
apspriešanu, attiecīgā rajona pašvaldība: 1) publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par šīs rajona
pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu,
sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var
iepazīties ar šīs rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā grozījumiem
un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes; 2) organizē sabiedrības līdzdalību šīs rajona pašvaldības teritorijas
plānošanas procesā. (4) Lai nodrošinātu vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma
sabiedrisko apspriešanu, attiecīgā vietējā pašvaldība: 1) publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis un vietējā laikrakstā
informāciju par šīs vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma un tā
grozījumu izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un
termiņiem, kur un kad var iepazīties ar šīs vietējās pašvaldības teritorijas
plānojumu un tā grozījumiem un iesniegt rakstveida priekšlikumus un
atsauksmes; 2) organizē sabiedrības līdzdalību šīs vietējās pašvaldības teritorijas
plānošanas procesā. |
6. Izslēgt 8.panta trešo daļu. |
|
|
|
6. Izslēgt 8.panta trešo daļu. |
9.pants. Fizisko un
juridisko personu tiesības piedalīties teritorijas plānojumu apspriešanā (1) Ikvienai fiziskajai un juridiskai personai ir tiesības iepazīties ar
spēkā esošajiem un sabiedriskajai apspriešanai nodotajiem teritorijas
plānojumiem, piedalīties to sabiedriskajā apspriešanā, izteikt un aizstāvēt
savu viedokli un iesniegt priekšlikumus. (2) Ikviena fiziskā un juridiskā persona ir tiesīga noteiktā termiņā
iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes par teritorijas plānojumiem
un saņemt rakstveida atbildi par tiem. |
|
|
|
|
|
10.pants. Pārskats par
teritorijas plānošanas procesu (1) Atbildīgā ministrija līdz kārtējā gada 31.martam publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis pārskatu par nacionālā plānojuma izstrādi. (2) Plānošanas reģiona attīstības padome līdz kārtējā gada 31.martam
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis pārskatu par šā plānošanas reģiona
teritorijas plānojuma izstrādi. (3) Rajona pašvaldība līdz kārtējā gada 31.martam publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis pārskatu par šā rajona pašvaldības teritorijas plānojuma
izstrādi. (4) Atbildīgā ministrija līdz kārtējā gada 31.martam publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis pārskatu par vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu
izstrādi. |
7. Izslēgt 10.panta trešo daļu. |
|
|
|
7. Izslēgt 10.panta trešo daļu. |
11.pants. Teritorijas
plānošanas finansēšana pašvaldību līmenī (1) Izdevumi teritorijas plānošanai ir pašvaldības nepieciešamie
izdevumi, un tos paredz pašvaldības budžetā. (2) Teritorijas plānošanas veicināšanai valsts budžetā kārtējam gadam
tiek paredzēta valsts mērķdotācija līdzfinansējumam plānošanas reģionu,
rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādei. (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piešķiramas valsts
mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas
plānojumu izstrādei. |
|
|
|
|
|
12.pants. Detālplānojuma
izstrādes finansēšana (1) Detālplānojuma izstrādi finansē: 1) vietējā pašvaldība; 2) fiziskā vai juridiskā persona. (2) Ja detālplānojuma izstrādi ierosina vietējā pašvaldība, izdevumus tā
izstrādei paredz vietējās pašvaldības budžetā. (3) Ja detālplānojuma izstrādi ierosina fiziskā vai juridiskā persona un
šis ierosinājums atbilst teritorijas plānojumam, pašvaldība slēdz līgumu par
detālplānojuma izstrādi. Līgumā par detālplānojuma izstrādi iekļaujamos
nosacījumus, kā arī detālplānojuma izstrādes un finansēšanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Teritorijas attīstības
plānošanas likums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 23.nr.). |
|
|
|
|
|
2. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne
ilgāk kā sešus mēnešus no šā likuma spēkā stāšanās dienas ir spēkā šādi
Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Ministru kabineta 1999.gada 25.maija noteikumi nr.187 Kārtība, kādā
piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību teritorijas attīstības plānu
izstrādāšanai; 2) (izslēgts ar 10.04.2003. likumu, kas stājas spēkā no 15.05.2003). 2.1 Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2003.gada 31.decembrim piemērojami Ministru kabineta
2000.gada 5.decembra noteikumi nr.423 Noteikumi par teritorijas
plānojumiem, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
|
|
3. Likuma 6.panta pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā minētos
teritorijas plānojumus izstrādā un apstiprina līdz 2007.gada 31.decembrim. |
|
|
|
|
|
4. (Izslēgts ar 10.04.2003. likumu, kas stājas spēkā no 15.05.2003). 5. Pašvaldības sešu mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas
izvērtē savu teritorijas plānojumu atbilstību normatīvo aktu prasībām un
neatbilstības gadījumā pieņem lēmumu par grozījumiem teritorijas plānojumā
vai uzsāk jauna teritorijas plānojuma izstrādi. Pašvaldības nosūta attiecīgos
lēmumus atbildīgajai ministrijai. |
|
|
|
|
|
6. Pārejas noteikumu 2.1 punkts piemērojams ar 2002.gada
26.decembri. |
|
|
|
|
|
7. Ja vietējai pašvaldībai nav spēkā esoša teritorijas plānojuma,
detālplānojumu izstrādā, pamatojoties uz spēkā esošā rajona pašvaldības
teritorijas plānojumā noteikto teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu. |
|
|
|
|
|
8. Pārejas noteikumu 7.punkts piemērojams līdz 2004.gada 31.decembrim. |
|
|
|
|
|
9. Detālplānojumus, kuru izstrāde uzsākta līdz 2004.gada 20.augustam un
kuri ir par pamatu pašvaldības teritorijas plānojuma grozījumu izdarīšanai
detālplānojumā ietvertajā teritorijā, izņemot Baltijas jūras un Rīgas jūras
līča piekrastes krasta kāpu aizsargjoslu, izstrādā un apstiprina līdz
2005.gada 1.oktobrim. |
|
|
|
|
|
10. Detālplānojumus, kuru izstrāde uzsākta, pamatojoties uz spēkā esošajā
rajona pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto teritorijas plānoto
(atļauto) izmantošanu, izstrādā un apstiprina līdz 2005.gada 31.decembrim. |
|
|
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.maijam izstrādā un apstiprina šā
likuma 12.panta trešajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
12. Pēc 2008.gada 1.janvāra atbildīgā ministrija izvērtē to vietējo
pašvaldību teritorijas plānojumu atbilstību nacionālajam plānojumam un
normatīvajiem aktiem, par kuru galīgo redakciju ministrija ir sniegusi
atzinumu. |
|
|
|
|
|
|
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Triju mēnešu laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes
novada dome apstiprina ar saistošajiem noteikumiem novada pašvaldības
teritorijā ietilpstošo bijušo vietējo pašvaldību (novada teritoriālo vienību)
teritorijas plānojumus un detālplānojumus. Līdz teritorijas plānojumu un
detālplānojumu apstiprināšanai ir spēkā novadu veidojošo bijušo vietējo
pašvaldību saistošie noteikumi par teritorijas plānojumu un detālplānojumu
apstiprināšanu. 14. Ja vietējā pašvaldība uzsākusi teritorijas plānojuma vai tā grozījumu
izstrādi pirms novada izveidošanas, teritorijas plānojuma vai tā grozījumu
izstrādi pabeidz novada pašvaldība un apstiprina ar novada domes saistošajiem
noteikumiem, ja līdz tam laikam nav stājies spēkā novada pašvaldības
teritorijas plānojums. |
|
|
|
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Triju mēnešu laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes
novada dome apstiprina ar saistošajiem noteikumiem novada pašvaldības
teritorijā ietilpstošo bijušo vietējo pašvaldību (novada teritoriālo vienību)
teritorijas plānojumus un detālplānojumus. Līdz teritorijas plānojumu un
detālplānojumu apstiprināšanai ir spēkā novadu veidojošo bijušo vietējo
pašvaldību saistošie noteikumi par teritorijas plānojumu un detālplānojumu
apstiprināšanu. 14. Ja vietējā pašvaldība uzsākusi teritorijas plānojuma vai tā grozījumu
izstrādi pirms novada izveidošanas, teritorijas plānojuma vai tā grozījumu
izstrādi pabeidz novada pašvaldība un apstiprina ar novada domes saistošajiem
noteikumiem, ja līdz tam laikam nav stājies spēkā novada pašvaldības
teritorijas plānojums. |
|
9. Papildināt pārejas noteikumus ar 15., 16., 17. un 18.punktu šādā
redakcijā: 15. 2009.gada 1.jūlijā spēku zaudē Ministru kabineta 2005.gada
11.oktobra noteikumi Nr.770 Rajona pašvaldības teritorijas plānošanas
noteikumi. |
1. |
Juridiskais birojs Izslēgt pārejas noteikumu 15.punktu
(likumprojekta 9.pants). |
Atbalstīts |
9. Papildināt pārejas noteikumus ar 15., 16. un 17.punktu šādā redakcijā: |
|
16. Rajona pašvaldību saistošie noteikumi, ar kuriem apstiprināts rajona
teritorijas plānojums, zaudē spēku 2009.gada 1.augustā. |
|
|
|
15. Rajona pašvaldību saistošie noteikumi, ar kuriem apstiprināts rajona
teritorijas plānojums, zaudē spēku 2009.gada 1.augustā. |
|
17. Rajona pašvaldība līdz 2009.gada 1.augustam
nodod rajona teritorijas plānojumu (tajā skaitā kartogrāfisko materiālu un ietekmes
uz vidi stratēģiskā novērtējuma vides pārskatu) plānošanas reģionam
teritorijas plānojumā ietvertās informācijas izmantošanai teritorijas turpmākas
plānošanas procesā. |
|
|
|
16. Rajona pašvaldība līdz 2009.gada 1.augustam
nodod rajona teritorijas plānojumu (tajā skaitā kartogrāfisko materiālu un ietekmes
uz vidi stratēģiskā novērtējuma vides pārskatu) plānošanas reģionam
teritorijas plānojumā ietvertās informācijas izmantošanai teritorijas
turpmākas plānošanas procesā. |
|
18. Viena mēneša laikā pēc visu attiecīgajā plānošanas reģionā
ietilpstošo rajonu teritorijas plānojumu saņemšanas plānošanas reģiona
attīstības padome pieņem lēmumu par plānošanas reģiona teritorijā ietilpstošo
rajonu teritorijas plānojumu iekļaušanu plānošanas reģiona teritorijas
plānojumā pielikumu veidā. |
|
|
|
17. Viena mēneša laikā pēc visu attiecīgajā plānošanas reģionā
ietilpstošo rajonu teritorijas plānojumu saņemšanas plānošanas reģiona
attīstības padome pieņem lēmumu par plānošanas reģiona teritorijā ietilpstošo
rajonu teritorijas plānojumu iekļaušanu plānošanas reģiona teritorijas
plānojumā pielikumu veidā. |
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī, bet šā
likuma 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. un 9.pants stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |
|
|
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī, bet šā
likuma 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. un 9.pants stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |