Rīgā
03.06.2008. Nr.90/TA-1250, TA-1371,
TA-1272,
TA-1274, TA-1273, TA-1275,
TA-1285, TA-1287, TA-1281,
TA-1280, TA-1279, TA-1282,
TA-1289, TA-1278, TA-1437,
TA-1447, TA-1334
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Grozījumi Bērnu
tiesību aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi
Teritorijas plānošanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā";
likumprojektu "Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām"";
likumprojektu "Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām"";
likumprojektu "Grozījums
Prokuratūras likumā",
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
pašvaldību budžetiem"".
Likumprojektus izstrādāja Bērnu un ģimenes lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Celmiņa 67356494, Inese.Celmina@bm.gov.lv), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Urtāne 67770356, Inguna.Urtane@raplm.gov.lv), Tieslietu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Zikmane 67036941, anita.zikmane@tm.gov.lv, Mertena 67036901, Sanita.Mertena@tm.gov.lv, Rūsiņa 67162677, Vita.Rusina@tm.gov.lv), Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Lūdzam par atbildīgo komisiju likumprojektu paketei noteikt
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisiju.
Pielikumā: 1. Likumprojekti
uz 32 lp.
2. Likumprojektu anotācijas
uz 115 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§,
15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§ un 20.§ izraksts uz 17 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2003, 6., 10. nr.; 2004, 18. nr.; 2005, 5. nr.; 2007, 9., 10., 24. nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot visā tekstā vārdu rajons (attiecīgā skaitlī un locījumā).
2. Aizstāt visā tekstā vārdus domes (padomes) ar vārdu domes.
3. Svītrot 5.panta 3.punktu.
4. 6.pantā:
svītrot trešo daļu;
izteikt ceturtās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
1) tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā pašvaldība;;
svītrot sestajā daļā vārdus rajona pašvaldības.
5. 7.pantā:
svītrot trešās daļas 3.punktā vārdus rajonu pašvaldību un republikas pilsētu;
svītrot trešās daļas 4.punktā vārdus rajonu pašvaldību;
svītrot ceturtās daļas 6.punktā vārdus rajona teritorijas plānojuma;
svītrot piekto daļu;
izteikt sestās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona teritorijas plānojumā;.
6. Svītrot 8.panta trešo daļu.
7. Svītrot 10.panta trešo daļu.
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 13., 14., 15., 16., 17. un 18.punktu šādā redakcijā:
13. Triju mēnešu laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes novada dome apstiprina ar saistošajiem noteikumiem novada pašvaldības teritorijā ietilpstošo bijušo vietējo pašvaldību (novada teritoriālo vienību) teritorijas plānojumus un detālplānojumus. Līdz teritorijas plānojumu un detālplānojumu apstiprināšanai ir spēkā novadu veidojošo bijušo vietējo pašvaldību saistošie noteikumi par teritorijas plānojumu un detālplānojumu apstiprināšanu.
14. Ja vietējā pašvaldība uzsākusi teritorijas plānojuma vai tā grozījumu izstrādi pirms novada izveidošanas, teritorijas plānojuma vai tā grozījumu izstrādi pabeidz novada pašvaldība un apstiprina ar novada domes saistošajiem noteikumiem, ja līdz tam laikam nav stājies spēkā novada pašvaldības teritorijas plānojums.
15. 2009.gada 1.jūnijā spēku zaudē Ministru kabineta 2005.gada 11.oktobra noteikumi Nr.770 Rajona pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi.
16. Rajona pašvaldību saistošie noteikumi, ar kuriem apstiprināts rajona teritorijas plānojums, zaudē spēku 2009.gada 1.augustā.
17. Rajona padome līdz 2009.gada 1.jūlijam nodod rajona teritorijas plānojumu (tajā skaitā kartogrāfisko materiālu, izstrādes programmatūras, attiecīgās licences un vides pārskatu) plānošanas reģionam teritorijas plānojumā ietvertās informācijas izmantošanai turpmākas teritorijas plānošanas procesā.
18. Viena mēneša laikā pēc visu attiecīgajā plānošanas reģionā ietilpstošo rajonu teritorijas plānojumu saņemšanas plānošanas reģiona attīstības padome pieņem lēmumu par plānošanas reģiona teritorijā ietilpstošo rajonu teritorijas plānojumu iekļaušanu plānošanas reģiona teritorijas plānojumā pielikumu veidā.
Pārejas noteikumi
1. Šā likuma 1. un 2.pants stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
2. Šā likuma 8.pants daļā, kas paredz papildināt likuma pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu, stājas spēkā nākamajā dienā pēc šā likuma izsludināšanas.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūnijā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāres vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona td> |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
E. Zalāns |
A.Stucka |
K. Jaunzeme |
S. Smone |
I. Urtāne |
29.05.2008. 10:35
423
I. Aigare
67770331, ilze.aigare@raplm.gov.lv
Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 4.punktā doto uzdevumu līdz 2008.gada 1.maijam iesniegt Ministru kabinetā likumprojektus par grozījumiem rīkojuma 1.pielikumā minētajos likumos. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Administratīvi teritoriālās reformas
likuma (turpmāk Reformas likums) 6.pants paredz, ka vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. Saskaņā ar Reformas likuma 6.1 panta
pirmo daļu ir apstiprināts Ministru kabineta 2006.gada 28.jūnija rīkojums
Nr. 478 Par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma
projektu, kurā ir paredzēta 9 republikas pilsētu un 103 novadu pašvaldību izveidošana.
Rajona līmenis administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā nav paredzēts.
Līdz ar to ir nepieciešams izdarīt grozījumus vairākos normatīvajos aktos,
ievērojot, ka, stājoties spēkā jaunajam administratīvi teritoriālajam
iedalījumam, rajona pašvaldības beigs pastāvēt. Uz šo brīdi lielākai daļai rajona pašvaldību ir
izstrādāti un apstiprināti rajona pašvaldības teritorijas plānojumi, kuros ir
ietverta informācija, kas nepieciešama plānošanas reģioniem to teritorijas
plānojumu izstrādē. Līdz ar rajona līmeņa likvidāciju zaudēs spēku arī visi
rajona pašvaldību izdotie saistošie noteikumi. Spēkā esošajos teritorijas plānošanu reglamentējošajos normatīvajos aktos nav atrunāta kārtība, kādā tiek pabeigta vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu vai to grozījumu izstrāde, ja tās laikā vietējā pašvaldība tiek iekļauta novada pašvaldībā, kā arī turpmākā rīcība ar apstiprinātiem vietējās pašvaldības teritorijas plānojumiem. |
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz: 1) izdarīt redakcionālus labojumus, kas saistīti ar rajona pašvaldību likvidāciju; 2) pārejas nosacījumus rajona teritorijas plānojuma spēka zaudēšanai un to nodošanai plānošanas reģioniem; 3) pilnvarojumu novada domei apstiprināt novada teritorijā ietilpstošo bijušo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumus kā novada domes saistošos noteikumus; 4) kārtību, kādā tiek pabeigta vietējās pašvaldības uzsāktā teritorijas plānojuma vai tā grozījumu izstrāde pēc tās iekļaušanas novada pašvaldībā. |
4. Cita informācija
|
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektiem, kas uzskaitīti Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 1.pielikumā. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām
|
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība
|
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē
|
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009.gads |
2010.gads |
2011.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)
|
Nav attiecināms
|
|||
6. Cita informācija
|
Nav attiecināms |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāveic grozījumi Ministru
kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumos Nr.883 Vietējās pašvaldības
teritorijas plānošanas noteikumi, Ministru kabineta 2005.gada 5.aprīļa
noteikumos Nr.236 Plānošanas reģiona teritorijas plānošanas noteikumi, Ministru
kabineta 16.10.2007. noteikumos Nr.698 Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijas nolikums un Ministru kabineta 14.02.2006. noteikumos
Nr.121 Kārtība, kādā piešķir mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un
vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu un to grozījumu izstrādei,
precizējot normas, kas saistītas ar rajona teritorijas plānošanas līmeni. Minētie Ministru kabineta noteikumi jāizstrādā un jāiesniedz Ministru kabinetā līdz 2008.gada 1.maijam. Atbildīgā institūcija Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
|
|
Nav attiecināms 2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Ir notikušas konsultācijas ar biedrību Latvijas Teritoriālplānotāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienību. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Biedrība Latvijas Teritoriālplānotāju asociācija atbalsta nepieciešamību izdarīt grozījumus, taču uzsver, ka jautājums nav risināms steidzamības kārtībā, bet jāveic rūpīga teritorijas plānošanas tiesiskā regulējuma analīze, apsverot nepieciešamību izdarīt arī citus grozījumus Teritorijas plānošanas likumā. Latvijas Pašvaldību savienība konceptuāli atbalsta likumprojekta virzību, norādot, ka likumprojektā iekļaujamas normas par apriņķa pašvaldību. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
2008.gada 18.februārī elektroniski tika lūgts viedoklis biedrībai Latvijas Teritoriālplānotāju asociācija. 22.februārī tika saņemta atbilde. Jautājums par likumprojekta redakciju tika arī skatīts 20.februāra sanāksmē ar biedrības Latvijas Teritoriālplānotāju asociācija pārstāvjiem |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Ir notikušas konsultācijas ar biedrības Latvijas Teritoriālplānotāju asociācija ekspertiem teritorijas plānojumu izstrādes jomā |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju radīšana nav nepieciešama. Likumprojekta izpildi nodrošinās Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija un plānošanas reģioni. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā), portālā www.nais.lv un www.likumi.lv |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E. Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
E. Zalāns |
L. Straujuma |
K. Jaunzeme |
S. Smone |
I. Urtāne |
25.04.2008. 10.00
1271
I. Kokorevičs
67770331, ivars.kokorevics@raplm.gov.lv