2008. gada 28. maijā
Saeimas Prezidijam
Pielikumā:
1.
Likumprojekts uz 1 lpp.
2.
Anotācija uz 4 lpp.
Saeimas deputāti:
Izdarīt
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 1997,
nr. 274/276, 1998., nr. 188/189, 1999., nr.416/419, 2001., nr.41, 2001.,
nr.115, 2002., nr.94, 2003., nr.60, 2004., nr.22, 2005., nr.51, nr.181, 2006.,
nr.100, nr.207, 2007., nr.78, nr.190) šādu grozījumu:
Papildināt
1.panta 3.punktu ar m), n), o) apakšpunktiem šādā redakcijā:
m) profesionāls sportists;
n)
sporta speciālists;
o)
sporta sacensību tiesnesis.
Grozījumi likumā
Par valsts sociālo apdrošināšanu
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd
likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu
netiek paredzēta iespēja sportistiem un ar sportu saistītajām personām
reģistrēties kā pašnodarbinātām personām, tādejādi sportisti nevar izmantot
iespēju paši organizēt visus ar nodokļiem un sociālās apdrošināšanas iemaksām
saistītos jautājumus un ir pakļauti darba algas noteikumu regulējumam, kas
neatbilst sportistu darbības būtībai. Sportistu darbība atšķiras no
darba regulējuma, jo sportisti veic savu profesionālo darbību izmantojot
savas zināšanas un prasmes un nav pakļauti darba devēja rīkojumiem. Tāpēc, lai sakārtotu sociālās apdrošināšanas iemaksu
samaksas jautājumus un novērstu nepienācīgas nomaksas gadījumus, kā arī, lai
nodrošinātu vienotu un skaidru sportistu pienākumu regulējumu nodokļu un
sociālās apdrošināšanas iemaksu piemērošanas jomā, sportistiem jāparedz
iespēja reģistrēties kā pašnodarbinātajiem un izmantot visas normatīvajos
aktos paredzētās nodokļu nomaksas iespējas, tādejādi nostādot Latvijas
sportistus vienlīdzīgā situācijā ar citu Eiropas Savienības valstu
sportistiem. |
|
Likumprojekts
Grozījums likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu paredz iespēju profesionāliem sportistiem,
treneriem un sporta sacensību tiesnešiem darboties kā pašnodarbinātām
personām, kas atbildīs sportistu un ar profesionālo sportu saistīto personu
darbības specifikai un atvieglos ar nodokļu un sociālās apdrošināšanas
iemaksu saistītos jautājumus un ļaus sportistiem pašiem organizēt nodokļu
apmaksu, tādejādi veicinot sporta attīstību un profesionālu sportistu
piesaisti Latvijā. |
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Uz makroekonomisko vidi nav sagaidāma
būtiska ietekme. |
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks noteikts
skaidrs regulējums attiecībā uz sportistu iespējām reģistrēties kā
pašnodarbinātajiem un sakārtot ar sociālās
apdrošināšanas iemaksām saistītos jautājumus. |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
Nav. |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekta
pieņemšana nodrošinās sportistu reģistrēšanos kā pašnodarbinātajiem un
veicinās nodokļu nomaksas palielināšanos. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Nav |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts
sagatavots kopā ar likumprojektu Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli un likumprojektu Grozījumi Sporta likumā, lai nodrošinātu vienotas
sportistu un ar sportu saistīto personu nodokļu sistēmas normatīvās bāzes
izveidi. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||
Nav. |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas sporta federācijām Latvijas Basketbola savienību,
Latvijas Futbola federāciju, Latvijas Handbola federāciju, Latvijas Hokeja
federāciju, Latvijas Volejbola federāciju. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Minētās
organizācijas atbalstīja likumprojektu. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. Minētais regulējums neskar plašu iedzīvotāju loku. |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos grozījumu likumā Par valsts sociālo
apdrošināšanu, nav nepieciešams radīt jaunas valsts
institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
likumos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |