2008. gada 28. maijā
Nr. Saeimas Prezidijam
Pielikumā:
1.
Likumprojekts uz 1 lpp.
2.
Anotācija uz 4 lpp.
Saeimas deputāti:
1.
________________________________
2.
________________________________
3.
________________________________
4.
________________________________
5.
________________________________
6.
________________________________
7.
________________________________
8.
________________________________
9.
________________________________
10. ________________________________
Izdarīt likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7., 24.nr.; 1996, 9., 15.nr.;
1997, 8., 24.nr.; 1998, 8., 21.nr.; 1999, 6., 24.nr.; 2000, 9.nr.; 2001, 1.,
5., 24.nr.; 2003, 15.nr.; 2005, 2.nr., 24.nr.; 2006, 1.nr.
2007, 3.nr., 12.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 21.panta tekstu šādā redakcijā:
(1) Invalīdu biedrību kapitālsabiedrības, medicīniska rakstura, kā arī citu labdarības fondu kapitālsabiedrības pēc Ministru kabineta iesniegta un Saeimas apstiprināta saraksta tiek atbrīvotas no nodokļa maksāšanas, ja tās pārskaita minētajiem fondiem (programmām, organizācijām) summas, kuras ir lielākas par aprēķinātajām šā nodokļa summām.
(2) Sporta klubi, kuri ir starptautiskas sporta organizācijas atzīti biedri, tiek atbrīvoti no nodokļa maksāšanas par summām, kuras tie iegulda sporta veicināšanā un attīstībā.
Grozījums likumā
Par uzņēmumu ienākuma nodokli
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli nav paredzēta iespēja sporta klubiem, kuri
ir reģistrēti kā kapitālsabiedrības un ir uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāji, piešķirt ienākumu
nodokļa atlaidi summām, kuras tiek ieguldītas sporta veicināšanā un attīstībā.
Sporta klubi veic dažādas aktivitātes sporta popularizēšanai sporta skolu
veidošana, treniņnometnes skolēniem u.c. Lai sekmētu sporta attīstību
nepieciešams valsts atbalsts sporta veicināšanai. |
|
Likumprojekts
Grozījums likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli paredz iespēju piešķirt
nodokļu atlaidi starptautiskā sporta organizācijā (piemēram, FIFA - Fédération Internationale de
Football Association, FIBA - Fédération
Internationale de Basketball, u.c.)
reģistrētam sporta klubam par summām, kuras sporta klubs ir ieguldījis sporta
attīstībā un veicināšanā. |
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Uz makroekonomisko vidi nav sagaidāma
būtiska ietekme. |
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Likumprojekta
pieņemšana nodrošinās sporta attīstību un veicinās
sabiedrības līdzdalību sportā, jo normatīvā akta regulējuma mērķis ir
veicināt sporta attīstību tieši jauniešu vidū. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Nav. |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Nodrošinot
valsts atbalstu sporta attīstībai tiks pozitīvi sekmēti ieņēmumi ilgtermiņā,
jo sporta attīstība nodrošina sabiedrības veselības veicināšanu. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts sagatavots kopā ar likumprojektu Grozījums likumā Par
valsts sociālo apdrošināšanu, likumprojektu Grozījums likumā Par uzņēmumu
ienākuma nodokli un likumprojektu Grozījumi Sporta likumā, lai
nodrošinātu vienotas sportistu, sporta klubu un ar sportu saistīto personu
nodokļu sistēmas normatīvās bāzes izveidi. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||
Nav. |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas notikušas ar Latvijas sporta
federācijām Latvijas Basketbola savienību, Latvijas Futbola federāciju,
Latvijas Handbola federāciju, Latvijas Hokeja federāciju, Latvijas Volejbola
federāciju. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Minētās organizācijas atbalstīja likumprojektu. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. Minētais regulējums neskar plašu iedzīvotāju loku. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos
grozījumus likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli, nav nepieciešams radīt
jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
likumos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |