Rīgā
28.05.2008. Nr.90/TA-940
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Rimjane 67013219, Viktorija.Rimjane@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 11.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Komercdarbības atbalsta kontroles likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 2.nr.; 2004,
9.nr.; 2006, 24.nr.; 2007, 23.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 36.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Komercsabiedrību deklarēšanas kārtību
nosaka Ministru kabinets."
2. Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā
redakcijā:
"14. Līdz šā likuma 36.panta trešajā daļā
paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada
1.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta noteikumi Nr.546
"Noteikumi par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši
sīko, mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai", ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu."
Ekonomikas ministra vietā –
tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Normatīvā akta projekta „Grozījumi
Komercdarbības atbalsta kontroles likumā” anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta protokols Nr.45, 4.§ 2 punkts: „Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju izstrādāt tiesību akta projektu par Ministru kabineta noteikumu izdošanai nepieciešamā pilnvarojuma iekļaušanu valsts atbalsta sniegšanas jomu regulējošā likumā.” |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
14.08.2007. Ministru kabineta noteikumi Nr.546 „Noteikumi par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīko, mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai” ir izdoti pamatojoties uz Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu, kā jautājums, kas nav noregulēts ar likumu. Ministru kabinets, pieņemot minētos noteikumus ir uzdevis izstrādāt tiesību akta projektu par Ministru kabineta noteikumu izdošanai nepieciešamā pilnvarojuma iekļaušanu valsts atbalsta sniegšanas jomu regulējošā likumā |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvais akts ir nepieciešams, lai noteiktu Komercdarbības atbalsta kontroles likumā pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai. |
4. Cita informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. inovācijas un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un pašnodarbinātajām personām |
Likumprojekts paredz uzdot Ministru kabinetam noteikt standartformu, kādā veidā saimnieciskās darbības veicēji deklarē savu atbilstību mikro, mazā un vidējā uzņēmuma definīcijai. Vienotās standartformas ieviešana samazinās administratīvo slogu iesniedzējiem, jo tā būs pielietojama visās atbalsta programmās, kā arī vienkāršos pieteikšanos valsts atbalstam. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.4. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
7. Cita ietekme |
|
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
n+1 n+2 n+3 |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav. |
||||||||
|
|
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ekonomikas
ministrija paredz izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kas aizstās
pašlaik spēkā esošos Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta noteikumus Nr.546
„Noteikumi par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīko,
mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai”. Noteikumu
projektu ir paredzēts izstrādāt sešu mēnešu laikā pēc likumprojekta
pieņemšanas. Noteikumu projekta galvenais mērķis ir noteikt standartformu, kādā veidā saimnieciskās darbības veicēji deklarēs savu atbilstību mikro, mazā un vidējā saimnieciskās darbības veicēja statusam. |
|
|||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums–rezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Komisijas 2004.gada 25.februāra Regula (EK) Nr.364/2004, ar ko groza Regulu (EK) Nr.70/2001 |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Komisijas 2004.gada 25.februāra Regula (EK) Nr.364/2004, ar ko groza Regulu (EK) Nr.70/2001 I pielikuma 2.pants |
1.pants |
Saskaņā ar regulu izšķir mikro, mazo un
vidējo saimnieciskās darbības veicēju kategorijas. Likumprojektā ir paredzēts
noteikt pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par saimnieciskās
darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši regulā minētai definīcijai. |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
6. Cita informācija |
Nav. |
||
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir notikušas ar Mazo un vidējo komersantu un amatniecības konsultatīvo padomi. |
||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Mazo un vidējo komersantu un amatniecības konsultatīvā padome atbalsta normatīvā akta projekta virzību bez iebildumiem. |
||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav izmantoti. |
||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||
5. Cita informācija |
Nav. |
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiek radītas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts nesatur indivīdu tiesību ierobežojošas normas. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
V.Rimjane |
28.03.2008 15:08
1149
V.Rimjane
67013219; Viktorija.Rimjane@em.gov.lv