Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās
politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā
otrajam lasījumam sagatavoto likumprojektu Apgrūtināto teritoriju informācijas
sistēmas likums (Reģ. nr. 719/Lp9).
Pielikumā: apkopoto
priekšlikumu tabula likumprojekta
otrajam lasījumam uz
. lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētāja
Anna
Seile
Iesniedz Agrārās, vides un
reģionālās politikas komisija
Likumprojekts otrajam
lasījumam
Apgrūtināto
teritoriju informācijas sistēmas likums
(reģ. nr. 719/Lp9)
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Priekšlikumi (23) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija
|
Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likums |
1 |
Deputāts S.Šķesters Likuma virsrakstu izteikt sekojoši: Zemes vienību īpašuma un lietošanas tiesību aprobežojumu un
apgrūtinājumu informācijas
sistēmas likums. |
Neatbalstīts |
Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likums |
|
2 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Papildināt likumprojektu ar jaunu pirmo
pantu Likumā lietotie termini un atbilstoši mainīt turpmāko pantu
numerāciju: 1.pants.
Likumā lietotie termini 1) apgrūtinātā
teritorija teritorija, kurai atbilstoši likumam ir noteikti lietošanas
tiesību aprobežojumi; 2) objekts
dabas veidojums, būve vai cits mākslīgs veidojums, kuram saskaņā ar
Aizsargjoslu likumu nosaka aizsargjoslu. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
1.pants.
Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) apgrūtinātā
teritorija teritorija, kurai atbilstoši likumam ir noteikti lietošanas
tiesību aprobežojumi; 2) objekts
dabas veidojums, būve vai cits mākslīgs veidojums, kuram saskaņā ar
Aizsargjoslu likumu nosaka aizsargjoslu. |
|
3 |
Deputāts S.Šķesters Likumā lietoto terminu skaidrojumi izsakāmi
sekojoši: apgrūtinājums
objekta radīta nekustamā īpašuma īpašība, kura apgrūtina īpašuma
izmantošanu; aprobežojums atbilstoši likumam noteikts zemes
vienības īpašuma vai lietošanas tiesību aprobežojums; |
Neatbalstīts |
|
|
4 |
Deputāts S.Šķesters Likumā lietoto terminu skaidrojumi izsakāmi
sekojoši: objekts
dabiski vai mākslīgi objekti, kurus atbilstoši likumam jāsargā no nevēlamas
ārējas iedarbības vai jāsargā apkārtējā vide no objekta iedarbības. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts priekšlikumā
Nr. 2 |
|
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir nodrošināt aktuālu un publiski pieejamu informāciju
par apgrūtinātajām teritorijām un apgrūtinājumus izraisošajiem
objektiem, izveidojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmu (turpmāk
Informācijas sistēma) un nodrošinot tās darbību. |
5 6 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 1.pantu izteikt kā likumprojekta 2.pantu, izslēdzot
vārdus apgrūtinājumus izraisošajiem. Deputāts S.Šķesters Likuma 1.pantā vārdus apgrūtinātām teritorijām un apgrūtinājumus
izraisošiem objektiem aizstāt ar vārdiem zemes vienību īpašuma un
lietošanas tiesību aprobežojumiem un apgrūtinājumiem.. |
Atbalstīts Neatbalstīts |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir nodrošināt aktuālu un publiski pieejamu informāciju
par apgrūtinātajām teritorijām un objektiem, izveidojot Apgrūtināto
teritoriju informācijas sistēmu (turpmāk Informācijas sistēma) un
nodrošinot tās darbību. |
2.pants. Informācijas sistēmas dati un darbība (1) Informācijas sistēma ir valsts informācijas sistēma, kurā iekļauj
telpiskos un teksta datus, tajā skaitā metadatus par: 1) apgrūtinātajām teritorijām, tajā skaitā aizsargjoslām, kurām ir
noteikti lietošanas tiesību aprobežojumi vai saimnieciskās darbības
ierobežojumi, un to robežām; 2) objektiem, kuriem nosaka apgrūtināto teritoriju, un to
robežām (turpmāk objekts). (2) Telpiskos datus Informācijas sistēmā iekļauj elektroniskā
veidā vektordatu formā Latvijas ģeodēzisko koordinātu sistēmā LKS-92. (3) Informācijas sistēma automātiski attēlo apgrūtinātās
teritorijas robežu, ja objekta dati ir iekļauti Informācijas sistēmā un
ja aizsargjoslas lielums Aizsargjoslu likumā vai uz tā pamata pieņemtajos
normatīvajos aktos ir noteikts precīzi un bez papildu nosacījumiem. (4) Informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai izmanto šādus
kartogrāfiskos materiālus: 1) aktuālākās topogrāfiskās kartes, topogrāfiskos plānus un
ortofotokartes; 2) administratīvo teritoriju robežu datus; 3) Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus. |
7 8 9 |
Deputāts S.Šķesters Likuma 2.panta pirmās daļas 1. un 2.punktu izteikt sekojoši: 1) zemes vienībām, kurām atbilstoši likumam noteikti īpašuma vai
lietošanas tiesību aprobežojumi un to robežām, 2) objektiem, kuri izsauc īpašuma vai lietošanas tiesību aprobežojumus
un to robežām. Deputāts S.Šķesters Likuma 2.panta trešajā daļā vārdus apgrūtinātās teritorijas aizstāt
ar vārdu apgrūtinājuma (attiecīgā locījumā). Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 2.pantu izteikt kā
likumprojekta 3.pantu šādā redakcijā: 3.pants.
Informācijas sistēmas dati un darbība (1) Informācijas sistēma ir valsts
informācijas sistēma, kurā iekļauj datus par: 1) apgrūtinātajām teritorijām un to robežām; 2) objektiem un to robežām. (2) Objektu datus Informācijas sistēmā iekļauj,
lai: 1) Informācijas sistēmā automātiski attēlotu
apgrūtināto teritoriju robežas; |
Neatbalstīts Neatbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts priekšlikumā
Nr. 10 |
|
(5) Informācijas sistēmas izveides, uzturēšanas un informācijas
aprites kārtību (tai skaitā datu iesniegšanas, glabāšanas, aktualizācijas,
pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību, kā arī iesniedzamo datu formātu),
pieļaujamo Informācijas sistēmas datu kļūdu, kā arī Informācijas sistēmas
datu specifikāciju un klasifikāciju nosaka Ministru kabinets. (6) Informācijas sistēmas datiem ir jābūt savietojamiem ar Nekustamā
īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem. |
|
2) uzturētu, aktualizētu un precizētu
Informācijas sistēmā iekļautos datus par objektiem un apgrūtināto teritoriju
robežām. (3) Datus par apgrūtināto teritoriju robežām
un objektu robežām Informācijas sistēmā iekļauj elektroniskā veidā Latvijas
ģeodēzisko koordinātu sistēmā LKS-92.
(4) Informācijas sistēmas darbības
nodrošināšanai izmanto šādus kartogrāfiskos materiālus: 1) aktuālākās topogrāfiskās kartes,
topogrāfiskos plānus un ortofotokartes; 2) administratīvo teritoriju robežu datus; 3) Nekustamā īpašuma valsts kadastra
informācijas sistēmas datus. (5) Informācijas sistēmas izveides,
uzturēšanas un informācijas aprites kārtību nosaka Ministru kabinets,
ietverot prasības par: 1) iesniedzamo datu apjomu, formātu un
precizitāti, specifikāciju un klasifikāciju; 2) Informācijas sistēmas datu saturu; 3) Informācijas sistēmas datu iesniegšanas,
glabāšanas, aktualizācijas, pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību. (6) Informācijas sistēmas dati ir savietojami ar Nekustamā īpašuma
valsts kadastra informācijas sistēmas datiem. |
|
|
|
10 |
Atbildīgā komisija Izteikt līdzšinējo 2.pantu kā 3.pantu šādā
redakcijā: 3.pants.
Informācijas sistēmas dati un darbība (1) Informācijas sistēma ir valsts
informācijas sistēma, kurā iekļauj datus par: 1) apgrūtinātajām teritorijām un to
robežām; 2) objektiem un to robežām. (2) Datus par objektiem Informācijas
sistēmā iekļauj, lai: 1) Informācijas sistēmā automātiski attēlotu apgrūtināto
teritoriju robežas; 2) uzturētu, aktualizētu un precizētu
Informācijas sistēmā iekļautos datus par objektiem un to robežām, kā arī
apgrūtināto teritoriju robežām. (3) Datus par apgrūtināto teritoriju
robežām un objektu robežām Informācijas sistēmā iekļauj elektroniskā veidā
vektordatu formā Latvijas ģeodēzisko koordinātu sistēmā LKS-92. (4) Informācijas sistēmas darbības
nodrošināšanai izmanto šādus kartogrāfiskos materiālus: 1) aktuālākās topogrāfiskās kartes,
topogrāfiskos plānus un ortofotokartes; 2) datus par administratīvo teritoriju
un to teritoriālo vienību robežām; |
Atbalstīts |
3.pants.
Informācijas sistēmas dati un darbība (1) Informācijas sistēma ir valsts
informācijas sistēma, kurā iekļauj datus par: 1) apgrūtinātajām teritorijām un to
robežām; 2) objektiem un to robežām. (2) Datus par objektiem Informācijas
sistēmā iekļauj, lai: 1) Informācijas sistēmā automātiski attēlotu apgrūtināto
teritoriju robežas; 2) uzturētu, aktualizētu un precizētu
Informācijas sistēmā iekļautos datus par objektiem un to robežām, kā arī
apgrūtināto teritoriju robežām. (3) Datus par apgrūtināto teritoriju
robežām un objektu robežām Informācijas sistēmā iekļauj elektroniskā veidā
vektordatu formā Latvijas ģeodēzisko koordinātu sistēmā LKS-92. (4) Informācijas sistēmas darbības
nodrošināšanai izmanto šādus kartogrāfiskos materiālus: 1) aktuālākās topogrāfiskās kartes,
topogrāfiskos plānus un ortofotokartes; 2) datus par administratīvo teritoriju un to teritoriālo vienību
robežām; |
|
|
3) Nekustamā īpašuma valsts kadastra
informācijas sistēmas datus. (5) Ministru kabinets nosaka
Informācijas sistēmas izveides, uzturēšanas un informācijas aprites kārtību,
tajā skaitā ietverot prasības par: 1) iesniedzamo
datu apjomu, formātu un precizitāti, specifikāciju un klasifikāciju; 2) Informācijas sistēmas datu saturu; 3) kārtību,
kādā Informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai iesniedzami un izmantojami
kartogrāfiskie materiāli; 4) Informācijas sistēmas datu iesniegšanas, glabāšanas,
aktualizācijas, pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību. (6) Informācijas sistēmas dati ir savietojami ar Nekustamā
īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem. |
|
3) Nekustamā īpašuma valsts kadastra
informācijas sistēmas datus. (5) Ministru kabinets nosaka Informācijas
sistēmas izveides, uzturēšanas un informācijas aprites kārtību, tajā skaitā ietverot
prasības par: 1) iesniedzamo
datu apjomu, formātu un precizitāti, specifikāciju un klasifikāciju; 2) Informācijas sistēmas datu saturu; 3) kārtību,
kādā Informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai iesniedzami un izmantojami
kartogrāfiskie materiāli; 4) Informācijas sistēmas datu iesniegšanas, glabāšanas,
aktualizācijas, pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību. (6) Informācijas sistēmas dati ir savietojami ar Nekustamā īpašuma
valsts kadastra informācijas sistēmas datiem. |
3.pants.
Informācijas sistēmas pārzinis Informācijas sistēmas pārzinis ir Valsts zemes dienests. |
|
|
|
4.pants. Informācijas sistēmas pārzinis Informācijas sistēmas pārzinis ir Valsts zemes dienests. |
4.pants. Datu sniedzēji Datus iekļaušanai Informācijas sistēmā bez maksas sniedz: 1) institūcija (organizācija), tajā skaitā vietējā pašvaldība, kas ir
atbildīga par objektu datu sagatavošanu vai apgrūtinātās teritorijas
izveidošanu un to robežu datu sagatavošanu; 2) objekta īpašnieks vai valdītājs, vai par objektu atbildīgā
institūcija (organizācija) (turpmāk objekta
valdītājs). |
11 12 |
Deputāts S.Šķesters Likuma 4.panta pirmajā daļā vārdus apgrūtinātās teritorijas aizstāt
ar vārdu apgrūtinājuma (attiecīgā locījumā). Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 4.pantu izteikt kā
likumprojekta 5.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Datu sniedzēji (1) Informācijas sistēmā iekļaujamo datu
sniedzējs ir objekta īpašnieks vai institūcija, kas ir atbildīga par objekta
datu sagatavošanu vai apgrūtinātās teritorijas izveidošanu un tās robežu datu
sagatavošanu (turpmāk atbildīgā institūcija). (2) Apgrūtināto teritoriju un to robežu
datus bez maksas sniedz šā likuma 7.pantā minētie datu sniedzēji, objektu un
to robežu datus sniedz šā likuma 8.pantā minētie datu sniedzēji. |
Neatbalstīts Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
5.pants.
Datu sniedzēji (1) Informācijas sistēmā iekļaujamo
datu sniedzējs ir objekta īpašnieks vai institūcija, kas atbild par objekta
datu sagatavošanu vai apgrūtinātās teritorijas izveidošanu un tās robežu datu
sagatavošanu (turpmāk atbildīgā institūcija). (2) Datus par apgrūtinātajām teritorijām un to robežām bez
maksas sniedz šā likuma 7.pantā minētie datu sniedzēji, datus par objektiem
un to robežām sniedz šā likuma 8.pantā minētie datu sniedzēji. |
|
13 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojektu papildināt ar jaunu 6.pantu
Apgrūtināto teritoriju robežu attēlošana pēc objekta datu iekļaušanas
Informācijas sistēmā un atbilstoši mainīt turpmāko pantu numerāciju: 6.pants.
Apgrūtināto teritoriju robežu attēlošana pēc objekta datu iekļaušanas
Informācijas sistēmā (1) Informācijas sistēma automātiski attēlo
apgrūtinātās teritorijas robežu, ja Informācijas sistēmā ir iekļauti objekta
dati un ja apgrūtinātās teritorijas lielums Aizsargjoslu likumā vai citos
attiecīgajos normatīvajos aktos ir noteikts precīzi un bez papildu
nosacījumiem. (2) Ja Informācijas sistēma pēc objekta datu
iekļaušanas Informācijas sistēmā automātiski nevar attēlot apgrūtinātās
teritorijas robežu, apgrūtināto teritoriju un to robežu datus sniedz datu
sniedzējs. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
6.pants.
Apgrūtināto teritoriju robežu attēlošana pēc objekta datu iekļaušanas
Informācijas sistēmā (1) Informācijas sistēma automātiski
attēlo apgrūtinātās teritorijas robežu, ja Informācijas sistēmā ir iekļauti
objekta dati un ja apgrūtinātās teritorijas lielums Aizsargjoslu likumā vai
citos attiecīgajos normatīvajos aktos ir noteikts precīzi un bez papildu
nosacījumiem. (2) Ja Informācijas sistēma pēc tam, kad tajā iekļauti objekta
dati, nevar automātiski attēlot apgrūtinātās teritorijas robežu, datus par
apgrūtināto teritoriju un tās robežu sniedz datu sniedzējs. |
5.pants. Apgrūtināto teritoriju datu sniegšana
iekļaušanai Informācijas sistēmā (1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra sniedz
datus par šādām apgrūtinātajām teritorijām un to robežām, kas ir
noteiktas vai apstiprinātas ar likumu vai uz Ministru kabineta noteikumu
pamata: 1) dabas rezervātiem un to zonām; 2) nacionālajiem parkiem un to zonām; 3) biosfēras rezervātiem un to zonām; 4) dabas parkiem un to zonām; 5) dabas liegumiem un to zonām; 6) aizsargājamiem ainavu apvidiem un to zonām; 7) aizsargājamām jūras teritorijām un to zonām; 8) dabas pieminekļiem un to zonām. (2) Institūcija (organizācija), kas ir atbildīga par apgrūtinātās
teritorijas izveidošanu, sniedz datus par apgrūtinātajām teritorijām un
to robežām, tajā skaitā: 1) Zivsaimniecības pārvalde un Satiksmes ministrija datus par
tauvas joslas teritoriju Zvejniecības likumā noteiktajos gadījumos; 2) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija datus par
kultūras pieminekļu teritorijām un kultūras pieminekļu aizsardzības zonām; 3) pašvaldības datus par vietējas nozīmes īpaši aizsargājamām dabas
un kultūras teritorijām, aizsargjoslu teritorijām, tauvas joslām un to
robežām; |
14 15 |
Deputāts S.Šķesters Likuma 5.panta pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā vārdus
apgrūtinātās teritorijas aizstāt ar vārdu apgrūtinājuma (attiecīgā
locījumā). Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 5.pantu izteikt kā
likumprojekta 7.pantu šādā redakcijā: 7.pants.
Apgrūtināto teritoriju datu sniegšana iekļaušanai Informācijas sistēmā Datu sniedzēji sniedz šādus apgrūtināto
teritoriju un to robežu datus: 1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra par: a) dabas rezervātiem un to zonām; b) nacionālajiem parkiem un to zonām; c) biosfēras rezervātiem un to zonām; d) dabas parkiem un to zonām; e) dabas liegumiem un to zonām; f) aizsargājamiem ainavu apvidiem un to
zonām; g) aizsargājamām jūras teritorijām un to
zonām; h) dabas pieminekļiem un to zonām; i) piesārņotām un potenciāli piesārņotām
teritorijām; j) valsts nozīmes derīgo izrakteņu atradnēm;
|
Neatbalstīts Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
7.pants. Apgrūtināto
teritoriju datu sniegšana iekļaušanai Informācijas sistēmā Datu sniedzēji sniedz šādus datus par
apgrūtinātajām teritorijām un to robežām: 1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra par: a) dabas rezervātiem un to zonām, b) nacionālajiem parkiem un to zonām, c) biosfēras rezervātiem un to zonām, d) dabas parkiem un to zonām, e) dabas liegumiem un to zonām, f) aizsargājamiem ainavu apvidiem un to
zonām, g) aizsargājamām jūras teritorijām un to zonām, h) dabas pieminekļiem un to zonām, i) piesārņotām un potenciāli piesārņotām
teritorijām, j) valsts nozīmes derīgo izrakteņu atradnēm, |
4) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra, Valsts meža
dienests un Zivsaimniecības pārvalde datus par mikroliegumiem; 5) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra datus par: a) piesārņotām un potenciāli piesārņotām teritorijām, b) valsts nozīmes derīgo izrakteņu atradnēm, c) valsts nozīmes zemes dzīļu nogabaliem, d) teritorijām, zem kurām zemes dzīlēs atrodas valsts nozīmes derīgie
izrakteņi. (3) Datus par apgrūtinātajām teritorijām un to robežām, ja tie
nav iekļauti Informācijas sistēmā vai tie ir aktuālāki, sniedz: 1) attiecīgā objekta valdītājs par: a) aizsargjoslām ap ūdens ņemšanas vietām, b) mežu aizsargjoslām ap pilsētām, c) aizsargjoslām ap kapsētām, d) aizsargjoslām ap dzīvnieku kapsētām, e) aizsargjoslām ap atkritumu apglabāšanas poligoniem un atkritumu
izgāztuvēm, ap izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku izcelsmes
blakusproduktu lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai pārstrādes uzņēmumiem
un ap notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm; f) aizsargjoslām ap aizsprostiem, g) aizsargjoslām gar ielām un autoceļiem; 2) attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs datus par
aizsargjoslām gar dzelzceļiem, to skaitā gar dzelzceļiem, pa kuriem pārvadā
naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus; |
|
k) valsts nozīmes zemes dzīļu nogabaliem; l) mikroliegumiem Sugu un biotopu
aizsardzības likumā noteiktajos gadījumos; m) aizsargjoslām ap valsts meteoroloģisko
novērojumu stacijām un posteņiem, kā arī ap citiem stacionāriem valsts
nozīmes monitoringa punktiem un posteņiem; 2) Valsts aģentūra Latvijas Zivju resursu
aģentūra par: a) tauvas joslas teritoriju zvejas
vajadzībām Zvejniecības likumā noteiktajos gadījumos; b) mikroliegumiem īpaši aizsargājamo zivju
sugu nārsta vietās Sugu un biotopu aizsardzības likumā noteiktajos gadījumos; 3) Satiksmes ministrija par tauvas joslas
teritoriju kuģošanas vajadzībām Zvejniecības likumā noteiktajos gadījumos; 4) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcija par kultūras pieminekļu teritorijām un kultūras pieminekļu aizsardzības
zonām; 5) Valsts meža dienests par: a) mikroliegumiem meža zemēs Sugu un biotopu
aizsardzības likumā noteiktajos gadījumos; b) valsts nozīmes meža monitoringa
parauglaukumiem; c) aizsargjoslām ap purviem; |
|
k) valsts nozīmes zemes dzīļu nogabaliem, l) mikroliegumiem Sugu un biotopu
aizsardzības likumā noteiktajos gadījumos, m) aizsargjoslām ap valsts meteoroloģisko
novērojumu stacijām un posteņiem, kā arī ap citiem stacionāriem valsts
nozīmes monitoringa punktiem un posteņiem; 2) valsts aģentūra Latvijas Zivju
resursu aģentūra par: a) tauvas joslas teritoriju zvejas
vajadzībām Zvejniecības likumā noteiktajos gadījumos, b) mikroliegumiem īpaši aizsargājamo
zivju sugu nārsta vietās Sugu un biotopu aizsardzības likumā noteiktajos
gadījumos; 3) Satiksmes ministrija par tauvas
joslas teritoriju kuģošanas vajadzībām Zvejniecības likumā noteiktajos
gadījumos; 4) Valsts kultūras pieminekļu
aizsardzības inspekcija par kultūras pieminekļu teritorijām un kultūras
pieminekļu aizsardzības zonām; 5) Valsts meža dienests par: a) mikroliegumiem meža zemē Sugu un
biotopu aizsardzības likumā noteiktajos gadījumos, b) valsts nozīmes meža monitoringa
parauglaukumiem, c) aizsargjoslām ap purviem; |
3) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra vai cits
attiecīgā objekta valdītājs datus par aizsargjoslām ap valsts
meteoroloģisko novērojumu stacijām un posteņiem, kā arī ap citiem
stacionāriem valsts nozīmes monitoringa punktiem un posteņiem; 4) Valsts meža dienests datus par valsts nozīmes meža monitoringa
parauglaukumiem; 5) Valsts meža dienests vai attiecīgā objekta valdītājs datus par
aizsargjoslām ap purviem; 6) Lauku atbalsta dienests datus par: a) aizsargjoslām ap hidrometriskajiem posteņiem, b) aizsargjoslām ap valsts un koplietošanas meliorācijas būvēm
un ierīcēm; 7) valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme", ostu
pārvaldes, valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras administrācija"
vai cits attiecīgā objekta valdītājs datus par aizsargjoslām ap navigācijas
tehniskajiem līdzekļiem; 8) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra datus par aizsargjoslām ap
valsts aizsardzības objektiem; 9) Valsts robežsardze datus par teritorijām, kas apgrūtinātas
valsts robežas, pierobežas un pierobežas joslas režīma noteikšanas dēļ. (4) Ja Informācijas sistēmā automātiski nevar attēlot apgrūtināto
teritoriju robežas atbilstoši šā likuma otrā panta trešajai daļai, datus
par apgrūtinātajām teritorijām un to robežām, kuri nav iekļauti
Informācijas sistēmā vai tie ir aktuālāki, sniedz attiecīgā objekta
valdītājs. |
|
6) Lauku atbalsta dienests par: a) aizsargjoslām ap hidrometriskajiem
posteņiem; b) aizsargjoslām ap valsts un koplietošanas
meliorācijas būvēm un ierīcēm; 7) valsts akciju sabiedrība "Latvijas
gaisa satiksme", ostu pārvaldes,
valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras administrācija" par
aizsargjoslām ap navigācijas tehniskajiem līdzekļiem; 8) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra
par aizsargjoslām ap valsts aizsardzības objektiem; 9) Valsts robežsardze par teritorijām, kas
apgrūtinātas valsts robežas, pierobežas un pierobežas joslas režīma
noteikšanas dēļ; 10) dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs
par aizsargjoslām gar dzelzceļiem, to skaitā gar dzelzceļiem, pa kuriem
pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus; 11)
pašvaldības par: a)
vietējās nozīmes īpaši aizsargājamām dabas teritorijām; b) vietējās nozīmes kultūras pieminekļu
teritorijām un kultūras pieminekļu aizsardzības zonām; c) Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes aizsargjoslu; d) virszemes ūdensobjektu aizsargjoslām; |
|
6) Lauku atbalsta dienests par: a) aizsargjoslām ap hidrometriskajiem
posteņiem, b) aizsargjoslām ap valsts un
koplietošanas meliorācijas būvēm un ierīcēm; 7) valsts akciju sabiedrība Latvijas
gaisa satiksme, ostu pārvaldes, valsts akciju sabiedrība Latvijas Jūras
administrācija par aizsargjoslām ap navigācijas tehniskajiem līdzekļiem; 8) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra
par aizsargjoslām ap valsts aizsardzības objektiem; 9) Valsts robežsardze par
teritorijām, kas apgrūtinātas valsts robežas, pierobežas un pierobežas joslas
režīma noteikšanas dēļ; 10) dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs par aizsargjoslām gar dzelzceļiem, to skaitā gar dzelzceļiem,
pa kuriem pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un
produktus; 11) pašvaldības par: a) vietējās nozīmes īpaši aizsargājamām
dabas teritorijām, b) vietējās nozīmes kultūras pieminekļu
teritorijām un kultūras pieminekļu aizsardzības zonām, c) Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes aizsargjoslu, d) virszemes ūdensobjektu aizsargjoslām, |
|
|
e) tauvas joslām, kas attēlotas teritorijas
plānojumā vai zemes ierīcības projektā; f) aizsargjoslām ap ūdens ņemšanas vietām; g) mežu aizsargjoslām ap pilsētām; h) aizsargjoslām ap kapsētām; i) aizsargjoslām ap dzīvnieku kapsētām; j) aizsargjoslām ap atkritumu apglabāšanas
poligoniem un atkritumu izgāztuvēm, ap izmantošanai pārtikā neparedzēto
dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai
pārstrādes uzņēmumiem un ap notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm; k) aizsargjoslām ap aizsprostiem; l) aizsargjoslām gar ielām un autoceļiem. |
|
e) tauvas joslām, kas attēlotas
teritorijas plānojumā vai zemes ierīcības projektā, f) aizsargjoslām ap ūdens ņemšanas
vietām, g) mežu aizsargjoslām ap pilsētām, h) aizsargjoslām ap kapsētām, i) aizsargjoslām ap dzīvnieku kapsētām, j) aizsargjoslām ap atkritumu
apglabāšanas poligoniem un atkritumu izgāztuvēm, ap izmantošanai pārtikā
neparedzēto dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu lieljaudas sadedzināšanas
uzņēmumiem vai pārstrādes uzņēmumiem un ap notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm, k) aizsargjoslām ap aizsprostiem, l) aizsargjoslām gar ielām un autoceļiem. |
6.pants. Objektu datu sniegšana iekļaušanai
Informācijas sistēmā (1) Attiecīgais objekta valdītājs sniedz datus par šādiem objektiem un
to robežām: 1) siltumtīkliem,
to iekārtām un būvēm, kā arī virszemes siltumvadiem; 2) ūdensvadu un
kanalizācijas tīkliem; 3) aizsprostu
drošuma noteikšanas kontrolmērietaisēm; 4) kapsētām; 5) dzīvnieku kapsētām; 6) ogļūdeņražu ieguves vietām, naftas, naftas produktu,
bīstamu ķīmisko vielu un produktu cauruļvadiem, tilpnēm, krātuvēm, pārstrādes
un pārkraušanas uzņēmumiem; 7) aizsprostiem; 8) atkritumu apglabāšanas poligoniem un atkritumu izgāztuvēm,
izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu
lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai pārstrādes uzņēmumiem un notekūdeņu
attīrīšanas ietaisēm; 9) vēja ģeneratoriem. (2) Latvijas ģeotelpiskās informācijas aģentūra sniedz datus par: 1) ģeodēziskajiem punktiem; 2) virszemes ūdensobjektiem; 3) purviem. (3) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija sniedz datus
par kultūras pieminekļiem; (4) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra vai cits
attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par: 1) ūdens ņemšanas vietām; |
16 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 6.pantu izteikt kā
likumprojekta 8.pantu šādā redakcijā: 8.pants.
Objektu datu sniegšana iekļaušanai Informācijas sistēmā Datu sniedzēji sniedz šādus objektu un to
robežu datus: 1) Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra
- par: a) ģeodēziskajiem punktiem; b) virszemes ūdensobjektiem; c) purviem; 2) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcija par kultūras pieminekļiem; 3) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra par: a) ūdens ņemšanas vietām; b) valsts meteoroloģisko novērojumu stacijām
un posteņiem un citiem valsts vides monitoringa programmas stacionāriem
valsts nozīmes monitoringa punktiem un posteņiem; 4) valsts akciju sabiedrība "Latvijas
Valsts ceļi" par valsts autoceļiem; 5) dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs
par dzelzceļiem; 6) elektronisko sakaru operatori un privāto
elektronisko sakaru tīklu īpašnieki par elektroniskiem sakaru tīkliem un to
infrastruktūras būvēm; 7) licencēti pārvades un sadales tīklu
operatori par elektriskajiem tīkliem, to iekārtām un būvēm; |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
8.pants. Objektu
datu sniegšana iekļaušanai Informācijas sistēmā Datu sniedzēji sniedz šādus datus par
objektiem un to robežām: 1) Latvijas Ģeotelpiskās informācijas
aģentūra par: a) ģeodēziskajiem punktiem, b) virszemes ūdensobjektiem, c) purviem; 2) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcija par kultūras pieminekļiem; 3) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra par: a) ūdens ņemšanas vietām, b) valsts meteoroloģisko novērojumu
stacijām un posteņiem un citiem valsts vides monitoringa programmas
stacionāriem valsts nozīmes monitoringa punktiem un posteņiem; 4) valsts akciju sabiedrība Latvijas
Valsts ceļi par valsts autoceļiem; 5) dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs par dzelzceļiem; 6) elektronisko sakaru operatori un
privāto elektronisko sakaru tīklu īpašnieki par elektroniskiem sakaru
tīkliem un to infrastruktūras būvēm; 7) licencēti pārvades un sadales tīklu operatori par
elektriskajiem tīkliem, to iekārtām un būvēm; |
2) valsts meteoroloģisko novērojumu stacijām un posteņiem un
citiem valsts vides monitoringa programmas stacionāriem valsts nozīmes
monitoringa punktiem un posteņiem. (5) valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" sniedz
datus par valsts autoceļiem, kā arī citi attiecīgā objekta valdītāji sniedz
datus par saviem autoceļiem. (6) Attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs sniedz
datus par dzelzceļiem. (7) Elektronisko sakaru operatori un privāto elektronisko sakaru tīklu
valdītāji sniedz datus par elektroniskiem sakaru tīkliem un to
infrastruktūras būvēm. (8) Licencēti pārvades un sadales tīklu operatori vai cits attiecīgā
objekta valdītājs sniedz datus par elektriskajiem tīkliem, to iekārtām un
būvēm. (9) Lauku atbalsta dienests sniedz datus par: 1) valsts un koplietošanas meliorācijas būvēm un ierīcēm; 2) hidrometriskajiem posteņiem. (10) valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme",
ostu pārvaldes, valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras
administrācija" vai cits attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par
navigācijas tehniskajiem līdzekļiem. (11) Akciju sabiedrība "Latvijas Gāze" vai cits attiecīgā
objekta valdītājs sniedz datus par gāzesvadiem, gāzapgādes iekārtām un būvēm,
gāzes noliktavām un krātuvēm, kā arī citiem Aizsargjoslu likumā noteiktajiem
objektiem, kas saistīti ar gāzapgādi. |
|
8) Lauku atbalsta dienests par: a) valsts un koplietošanas meliorācijas
būvēm un ierīcēm; b) hidrometriskajiem posteņiem; 9) valsts akciju sabiedrība "Latvijas
gaisa satiksme", ostu pārvaldes, valsts akciju sabiedrība "Latvijas
Jūras administrācija par navigācijas tehniskajiem līdzekļiem; 10) akciju sabiedrība "Latvijas
Gāze" par gāzesvadiem, gāzapgādes iekārtām un būvēm, gāzes noliktavām
un krātuvēm, citiem Aizsargjoslu likumā noteiktajiem objektiem, kas saistīti
ar gāzapgādi; 11) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra
par valsts aizsardzības objektiem, kuriem saskaņā ar normatīvajiem aktiem
nosaka aizsargjoslu; 12) pašvaldības par vietējās nozīmes
kultūras pieminekļiem; 13) attiecīgo objektu īpašnieki vai
atbildīgās institūcijas par: a) siltumtīkliem, to iekārtām un būvēm, kā
arī virszemes siltumvadiem; b) ūdensvadu un kanalizācijas tīkliem; c) aizsprostu drošuma noteikšanas
kontrolmērietaisēm; d) kapsētām; e) dzīvnieku kapsētām; |
|
8) Lauku atbalsta dienests par: a) valsts un koplietošanas meliorācijas
būvēm un ierīcēm, b) hidrometriskajiem posteņiem; 9) valsts akciju sabiedrība Latvijas
gaisa satiksme, ostu pārvaldes, valsts akciju sabiedrība Latvijas Jūras administrācija
par navigācijas tehniskajiem līdzekļiem; 10) akciju sabiedrība Latvijas Gāze
par gāzes vadiem, gāzapgādes iekārtām un būvēm, gāzes noliktavām un krātuvēm,
citiem Aizsargjoslu likumā noteiktajiem objektiem, kas saistīti ar gāzapgādi; 11) Aizsardzības īpašumu valsts
aģentūra par valsts aizsardzības objektiem, kuriem saskaņā ar normatīvajiem
aktiem nosaka aizsargjoslu; 12) pašvaldības par vietējās nozīmes
kultūras pieminekļiem; 13) attiecīgo objektu īpašnieki vai
atbildīgās institūcijas par: a) siltumtīkliem, to iekārtām un būvēm,
kā arī virszemes siltumvadiem, b) ūdensvadu un kanalizācijas tīkliem, c) aizsprostu drošuma noteikšanas
kontrolmērietaisēm, d) kapsētām, e) dzīvnieku kapsētām, |
(12) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra sniedz datus par valsts
aizsardzības objekta ārējo robežu, par tiem valsts aizsardzības objektiem,
kuriem saskaņā ar normatīvajiem aktiem nosaka aizsargjoslu. (13) Pašvaldības sniedz datus par objektiem, ja pašvaldība ir
attiecīgā objekta valdītājs, un datus par vietējās nozīmes dabas un kultūras
pieminekļiem. (14) Attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par šādiem objektiem un
to robežām: 1) virszemes ūdensobjektiem, ja tie nav iekļauti Informācijas sistēmā
atbilstoši šā panta otrajai daļai vai tie ir aktuālāki; 2) purviem, ja tie nav iekļauti Informācijas sistēmā atbilstoši šā
panta otrajai daļai vai tie ir aktuālāki. |
|
f) ogļūdeņražu ieguves vietām, naftas,
naftas produktu, bīstamu ķīmisko vielu un produktu cauruļvadiem, tilpnēm,
krātuvēm, pārstrādes un pārkraušanas uzņēmumiem; g) aizsprostiem; h) atkritumu apglabāšanas poligoniem un
atkritumu izgāztuvēm, izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku izcelsmes
blakusproduktu lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai pārstrādes uzņēmumiem
un notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm; i) vēja ģeneratoriem. j) pašvaldību autoceļiem. |
|
f) ogļūdeņražu ieguves vietām, naftas,
naftas produktu, bīstamu ķīmisko vielu un produktu cauruļvadiem, tilpnēm,
krātuvēm, pārstrādes un pārkraušanas uzņēmumiem, g) aizsprostiem, h) atkritumu apglabāšanas poligoniem un
atkritumu izgāztuvēm, izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku izcelsmes
blakusproduktu lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai pārstrādes uzņēmumiem
un notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm, i) vēja ģeneratoriem, j) pašvaldību autoceļiem. |
7.pants. Informācijas sistēmas pārziņa tiesības Ja datu sniedzēja sniegtie dati neatbilst šā likuma 2.panta piektajā
daļā noteiktajām prasībām, Informācijas sistēmas pārzinis var
atteikties pieņemt šos datus, norādot atteikuma iemeslu. |
17 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 7.pantu izteikt kā
likumprojekta 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants.
Informācijas sistēmas pārziņa pienākums un tiesības Informācijas sistēmas pārziņa pienākums ir
pieņemt un iekļaut Informācijas sistēmā datu sniedzēju datus, kas atbilst šā
likuma prasībām. Ja datu sniedzēja sniegtie dati neatbilst šā likuma
prasībām, Informācijas sistēmas pārzinis var atteikties pieņemt šos datus,
norādot atteikuma iemeslu. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
9.pants.
Informācijas sistēmas pārziņa pienākums un tiesības Informācijas sistēmas pārziņa pienākums ir pieņemt un iekļaut
Informācijas sistēmā datu sniedzēju sniegtos datus, kas atbilst šā likuma
prasībām. Ja datu sniedzēja sniegtie dati neatbilst šā likuma prasībām,
Informācijas sistēmas pārzinis var atteikties pieņemt šos datus, norādot
atteikuma iemeslu. |
8.pants. Datu sniedzēja pienākumi un atbildība (1) Datu sniedzējam, iesniedzot datus, ir pienākums informēt
Informācijas sistēmas pārzini, ja attiecīgie dati ir ierobežotas pieejamības
informācija. (2) Ja datu sniedzējs Informācijas sistēmā konstatē neprecizitātes tā
iesniegtajos datos, datu sniedzējs pieprasa tos labot vai papildināt. (3) Datu sniedzējs precizē datus un iesniedz tos Informācijas
sistēmas pārzinim datu aktualizācijai, ja par to ir informēts šā likuma
9.pantā minētajā gadījumā. (4) Datu sniedzējs ir atbildīgs par tā sniegto datu atbilstību
prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par apgrūtināto teritoriju, tajā
skaitā aizsargjoslu, noteikšanu vai attēlošanu. (5) Šā likuma 7.pantā minētajā gadījumā datu sniedzējs mēneša laikā
pēc atteikuma saņemšanas sagatavo un iesniedz datus Informācijas sistēmas
pārzinim atkārtoti. (6) Datu sniedzēja pienākums ir iesniegt Informācijas
sistēmas pārzinim datus aktualizācijai, ja datu sniedzēja rīcībā ir aktuālāki
vai precīzāki dati par Informācijas sistēmā iekļautajiem datiem vai ja datu
sniedzējam ir dati par jaunizveidotām apgrūtinātajām teritorijām vai jauniem
objektiem. |
18 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 8.pantu izteikt kā
likumprojekta 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants.
Datu sniedzēja pienākumi un atbildība (1) Datu sniedzēja pienākums ir iesniegt
Informācijas sistēmas pārzinim datu sniedzēja rīcībā esošos datus
pirmreizējai Informācijas sistēmas aizpildīšanai un datu aktualizācijai. (2) Ja datu sniedzējs ir saņēmis
Informācijas sistēmas pārziņa atteikumu šā likuma 9.pantā minētajā gadījumā,
datu sniedzējs pēc atteikuma saņemšanas šos datus precizē atbilstoši šā
likuma prasībām un mēneša laikā iesniedz Informācijas sistēmas pārzinim
atkārtoti. (3) Datu sniedzējs iesniedz Informācijas
sistēmas pārzinim datus aktualizācijai, ja tā rīcībā ir aktuālāki vai
precīzāki dati par Informācijas
sistēmā iekļautajiem datiem, tajā skaitā, ja tas ir saņēmis informāciju par
datu neatbilstību situācijai apvidū šā likuma 11.pantā minētajos gadījumos. (4) Ja datu sniedzējs Informācijas sistēmā
konstatē neprecizitātes tā iesniegtajos datos, datu sniedzējs Informācijas
sistēmas pārzinim pieprasa tos labot vai papildināt. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
10.pants.
Datu sniedzēja pienākumi un atbildība (1) Datu sniedzēja pienākums ir
iesniegt Informācijas sistēmas pārzinim datu sniedzēja rīcībā esošos datus
pirmreizējai Informācijas sistēmas aizpildīšanai un datu aktualizācijai. (2) Ja datu sniedzējs ir saņēmis
Informācijas sistēmas pārziņa atteikumu šā likuma 9.pantā minētajā gadījumā,
tas pēc atteikuma saņemšanas šos datus precizē atbilstoši šā likuma prasībām
un mēneša laikā iesniedz Informācijas sistēmas pārzinim atkārtoti. (3) Datu sniedzējs iesniedz
Informācijas sistēmas pārzinim datus aktualizācijai, ja tā rīcībā ir
aktuālāki vai precīzāki dati salīdzinājumā ar Informācijas sistēmā
iekļautajiem datiem, arī tad, ja tas ir saņēmis informāciju par datu
neatbilstību situācijai apvidū šā likuma 11.pantā minētajos gadījumos. (4) Ja datu sniedzējs Informācijas sistēmā konstatē
neprecizitātes tā iesniegtajos datos, tas Informācijas sistēmas pārzinim
pieprasa šos datus labot vai papildināt. |
|
|
(5) Datu sniedzējam, iesniedzot datus, ir
pienākums informēt Informācijas sistēmas pārzini, ja attiecīgie dati ir
ierobežotas pieejamības informācija, norādot datu ierobežotās pieejamības
statusa noteikšanas pamatu un termiņu, uz kādu ierobežotās pieejamības
statuss noteikts. (6) Datu sniedzējs ir atbildīgs par tā sniegto datu atbilstību
prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par apgrūtināto teritoriju, tajā
skaitā aizsargjoslu, noteikšanu vai attēlošanu. |
|
(5) Datu sniedzējam ir pienākums,
iesniedzot datus, informēt Informācijas sistēmas pārzini, ja attiecīgie dati
ir ierobežotas pieejamības informācija, norādot datu ierobežotās pieejamības
statusa noteikšanas pamatu un termiņu, līdz kuram ierobežotās pieejamības
statuss noteikts. (6) Datu sniedzējs ir atbildīgs par tā sniegto datu atbilstību
prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par apgrūtināto teritoriju, tajā
skaitā aizsargjoslu, noteikšanu vai attēlošanu. |
9.pants. Informācijas sistēmas datu izmantotāja
pienākums Ja persona, izmantojot Informācijas sistēmas datus, konstatē datu
neatbilstību (tai skaitā, ja, veicot topogrāfisko un zemes kadastrālo
uzmērīšanu, darba veicējs konstatē Informācijas sistēmas datu neatbilstību
situācijai apvidū), personas pienākums ir par to informēt datu sniedzēju. |
19 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 9.pantu izteikt kā
likumprojekta 11.pantu šādā redakcijā: 11.pants.
Informācijas sistēmas datu izmantotāja pienākums un tiesības (1) Ja, veicot topogrāfisko un zemes
kadastrālo uzmērīšanu, darba veicējs konstatē Informācijas sistēmas datu
neatbilstību situācijai apvidū, darba veicēja pienākums ir par to informēt
datu sniedzēju. (2) Ja persona, kura nav datu sniedzējs šā likuma izpratnē vai kura
nav topogrāfisko un zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicējs, izmantojot
Informācijas sistēmas datus, konstatē datu neatbilstību situācijai apvidū, tā
ir tiesīga par to informēt datu sniedzēju. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
11.pants.
Informācijas sistēmas datu izmantotāja pienākums un tiesības (1) Ja, veicot topogrāfisko un zemes
kadastrālo uzmērīšanu, darba veicējs konstatē Informācijas sistēmas datu
neatbilstību situācijai apvidū, darba veicēja pienākums ir par to informēt
datu sniedzēju. (2) Ja persona, kura nav datu sniedzējs šā likuma izpratnē vai
kura nav topogrāfisko un zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicējs,
izmantojot Informācijas sistēmas datus, konstatē datu neatbilstību situācijai
apvidū, tā ir tiesīga par to informēt datu sniedzēju. |
10.pants. Informācijas sistēmas finansēšana (1) Izdevumus, kas saistīti ar Informācijas sistēmas izveidošanu un
uzturēšanu, sedz no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un
citiem pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī no
ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem. (2) Atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirtā
finansējuma apmēram Informācijas sistēmas pārzinis finansē: 1) Informācijas sistēmas izveidošanu; 2) Informācijas sistēmas uzturēšanu; 3) informācijas sagatavošanu un izsniegšanu elektroniskā veidā
valsts tiešās pārvaldes iestādēm un pašvaldībām to funkciju veikšanai, kā arī
datu sniedzējam. (3) Informācijas sistēmas datu sagatavošana un izsniegšana ir maksas
pakalpojums. Ikviena persona maksā par Informācijas sistēmas datu
sagatavošanu un izsniegšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apmērā,
izņemot šā panta otrās daļas 3.punktā noteiktos gadījumus. |
20 |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš Likumprojekta 10.pantu izteikt kā
likumprojekta 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants.
Informācijas sistēmas finansēšana (1) Atbilstoši likumā par valsts budžetu
kārtējam gadam piešķirtajām budžeta dotācijām no vispārējiem ieņēmumiem
Informācijas sistēmas pārzinis finansē Informācijas sistēmas
izveidošanu, uzturēšanu, kā arī
informācijas sagatavošanu un izsniegšanu elektroniskā veidā valsts tiešās
pārvaldes iestādēm un pašvaldībām to funkciju veikšanai, un datu sniedzējam. (2) Informācijas sistēmas pārzinis ir
tiesīgs šā panta pirmajā daļā minētos izdevumus finansēt arī no pašu
ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī no ārvalstu finanšu
palīdzības līdzekļiem. (3) Informācijas sistēmas datu sagatavošana
un izsniegšana ir maksas pakalpojums. Ikviena persona maksā par Informācijas
sistēmas datu sagatavošanu un izsniegšanu normatīvajos aktos noteiktajā
apmērā, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus. Samaksas kārtību
par Informācijas sistēmas datu sagatavošanu un izsniegšanu nosaka Ministru
kabinets. |
Atbalstīts, redakcionāli
precizējot |
12.pants.
Informācijas sistēmas finansēšana (1) Atbilstoši likumā par valsts
budžetu kārtējam gadam piešķirtajām budžeta dotācijām no vispārējiem
ieņēmumiem Informācijas sistēmas pārzinis finansē Informācijas sistēmas
izveidošanu un uzturēšanu, kā arī informācijas sagatavošanu un izsniegšanu
elektroniskā veidā valsts tiešās pārvaldes iestādēm un pašvaldībām to
funkciju veikšanai un datu sniedzējam. (2) Informācijas sistēmas pārzinis ir
tiesīgs šā panta pirmajā daļā minētos izdevumus finansēt arī no pašu
ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī no ārvalstu finanšu
palīdzības līdzekļiem. (3) Informācijas sistēmas datu sagatavošana un izsniegšana ir
maksas pakalpojums. Ikviena persona maksā par Informācijas sistēmas datu
sagatavošanu un izsniegšanu normatīvajos aktos noteiktajā apmērā, izņemot šā
panta ceturtajā daļā minētos gadījumus. Kārtību, kādā veicama samaksa par
Informācijas sistēmas datu sagatavošanu un izsniegšanu, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
(4) Informācijas sistēmas pārzinis
informāciju sagatavo un izsniedz elektroniskā veidā valsts tiešās pārvaldes
iestādēm un pašvaldībām to funkciju veikšanai, kā arī datu sniedzējam bez
maksas. |
|
(4) Informācijas sistēmas pārzinis informāciju sagatavo un
izsniedz elektroniskā veidā valsts tiešās pārvaldes iestādēm un pašvaldībām
to funkciju veikšanai, kā arī datu sniedzējam bez maksas. |
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.decembrim izdod šā likuma
2.panta piektajā daļā minētos noteikumus. 2. Informācijas
sistēma uzsāk darbu triju gadu laikā pēc šā likuma 2.panta piektajā daļā
minēto noteikumu spēkā stāšanās. Pēc tam, kad sākusi darboties Informācijas
sistēma: 1) aizsargjoslu
datubāzē iekļautie dati ir Informācijas sistēmas dati un ir aktuāli līdz
brīdim, kad Informācijas sistēmā iekļauj atbilstošus šā likuma 4.pantā
noteikto datu sniedzēju datus; 2) aizsargjoslu
datubāze pārtrauc darbību atbilstoši Valsts informācijas sistēmu likumam. 3. Datu
sniedzēju rīcībā esošos digitālos vektordatus iesniedz Informācijas sistēmas
pārzinim atbilstoši šajā likumā noteiktajām prasībām gada laikā, skaitot no
dienas, kad laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts sludinājums
par Informācijas sistēmas darbības uzsākšanu. |
21 22 |
Deputāts S.Šķesters Pārejas noteikumu 4.punkts svītrojams. Atbildīgā komisija Izteikt Pārejas noteikumus šādā redakcijā: Pārejas noteikumi
1. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim izdod šā
likuma 3.panta piektajā daļā un 12.panta trešajā daļā minētos noteikumus. 2. Informācijas sistēmas pārzinis izstrādā
Informācijas sistēmas programmatūru ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim. 3. Šā likuma 7. un 8.pantā minētos datus
datu sniedzējs pirmreizēji iesniedz Informācijas sistēmas pārzinim, sākot ar 2014.gada 1.janvāri. Pirmreizējie
dati iesniedzami ne vēlāk kā līdz 2014.gada
31.decembrim. 4. Aizsargjoslu
datubāzē iekļautie dati ir Informācijas sistēmas dati, un tie ir aktuāli līdz
brīdim, kad Informācijas sistēmā pirmreizēji iekļauti attiecīgo datu
sniedzēju iesniegtie dati. 5. Informācijas sistēmas pārzinis nodrošina
Informācijas sistēmā esošo datu sagatavošanu un izsniegšanu, sākot ar 2014.gada 1.janvāri. |
Atbalstīts, iekļauts priekšlikumā
Nr. 22 Atbalstīts |
Pārejas noteikumi
1. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim izdod šā
likuma 3.panta piektajā daļā un 12.panta trešajā daļā minētos noteikumus. 2. Informācijas sistēmas pārzinis izstrādā
Informācijas sistēmas programmatūru ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim. 3. Šā likuma 7. un 8.pantā minētos datus
datu sniedzējs pirmreizēji iesniedz Informācijas sistēmas pārzinim, sākot ar 2014.gada 1.janvāri. Pirmreizējie
dati iesniedzami ne vēlāk kā līdz 2014.gada
31.decembrim. 4. Aizsargjoslu
datubāzē iekļautie dati ir Informācijas sistēmas dati, un tie ir aktuāli līdz
brīdim, kad Informācijas sistēmā pirmreizēji iekļauti attiecīgo datu
sniedzēju iesniegtie dati. 5. Informācijas sistēmas pārzinis nodrošina Informācijas sistēmā
esošo datu sagatavošanu un izsniegšanu, sākot ar 2014.gada 1.janvāri. |
2) datu
sniedzējs četru nedēļu laikā pēc vietējās pašvaldības informācijas saņemšanas
atbilstoši šajā likumā un uz tā pamata izdotajos noteikumos noteiktajām
prasībām sagatavo un Informācijas sistēmas pārzinim iesniedz datus par šā
likuma pārejas noteikumu 4.punkta 1.apakšpunktā minētajā teritorijā esošajiem
objektiem un apgrūtinātajām teritorijām. |
|
|
|
|
|
23 |
Atbildīgā komisija Papildināt likumprojektu ar normu par likuma
spēkā stāšanos: Likums stājas spēkā 2011.gada 1.janvārī. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2011.gada 1.janvārī. |