Rīgā
28.05.2008. Nr.90/TA-172
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likums". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Lazdovskis 67038600, martins.lazdovskis@vzd.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 6 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 15 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.maija sēdes
protokola Nr.32 29.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likums
1.pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir nodrošināt aktuālu un publiski
pieejamu informāciju par apgrūtinātajām teritorijām un apgrūtinājumus
izraisošajiem objektiem, izveidojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmu
(turpmāk Informācijas sistēma) un nodrošinot tās darbību.
2.pants. Informācijas sistēmas dati un darbība
(1) Informācijas sistēma ir valsts informācijas
sistēma, kurā iekļauj telpiskos un teksta datus, tajā skaitā metadatus par:
1) apgrūtinātajām teritorijām, tajā skaitā
aizsargjoslām, kurām ir noteikti lietošanas tiesību aprobežojumi vai
saimnieciskās darbības ierobežojumi, un to robežām;
2) objektiem, kuriem nosaka apgrūtināto
teritoriju, un to robežām (turpmāk objekts).
(2) Telpiskos datus Informācijas sistēmā iekļauj
elektroniskā veidā vektordatu formā Latvijas ģeodēzisko koordinātu sistēmā LKS-92.
(3) Informācijas sistēma automātiski attēlo
apgrūtinātās teritorijas robežu, ja objekta dati ir iekļauti Informācijas
sistēmā un ja aizsargjoslas lielums Aizsargjoslu likumā vai uz tā pamata
pieņemtajos normatīvajos aktos ir noteikts precīzi un bez papildu nosacījumiem.
(4) Informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai
izmanto šādus kartogrāfiskos materiālus:
1) aktuālākās topogrāfiskās kartes, topogrāfiskos plānus un
ortofotokartes;
2) administratīvo teritoriju robežu datus;
3) Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas
sistēmas datus.
(5)
Informācijas sistēmas izveides, uzturēšanas un informācijas aprites kārtību
(tai skaitā datu iesniegšanas, glabāšanas, aktualizācijas, pieprasīšanas un
izsniegšanas kārtību, kā arī iesniedzamo datu formātu), pieļaujamo Informācijas
sistēmas datu kļūdu, kā arī Informācijas sistēmas datu specifikāciju un
klasifikāciju nosaka Ministru kabinets.
(6) Informācijas sistēmas datiem ir jābūt
savietojamiem ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas
datiem.
3.pants.
Informācijas sistēmas pārzinis
Informācijas
sistēmas pārzinis ir Valsts zemes dienests.
4.pants. Datu sniedzēji
Datus iekļaušanai Informācijas sistēmā bez maksas sniedz:
1) institūcija (organizācija), tajā skaitā vietējā
pašvaldība, kas ir atbildīga par objektu datu sagatavošanu vai
apgrūtinātās teritorijas izveidošanu un to robežu datu sagatavošanu;
2) objekta īpašnieks
vai valdītājs, vai par objektu atbildīgā institūcija (organizācija)
(turpmāk objekta valdītājs).
5.pants. Apgrūtināto teritoriju datu sniegšana
iekļaušanai Informācijas sistēmā
(1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra sniedz datus par šādām apgrūtinātajām teritorijām un to robežām, kas
ir noteiktas vai apstiprinātas ar likumu vai uz Ministru kabineta noteikumu
pamata:
1) dabas rezervātiem un to zonām;
2) nacionālajiem parkiem un to zonām;
3) biosfēras rezervātiem un to zonām;
4) dabas parkiem un to zonām;
5) dabas liegumiem un to zonām;
6) aizsargājamiem ainavu apvidiem un to zonām;
7) aizsargājamām jūras teritorijām un to zonām;
8) dabas pieminekļiem un to zonām.
(2) Institūcija (organizācija), kas ir atbildīga par
apgrūtinātās teritorijas izveidošanu, sniedz datus par apgrūtinātajām
teritorijām un to robežām, tajā skaitā:
1) Zivsaimniecības pārvalde un Satiksmes ministrija
datus par tauvas joslas teritoriju Zvejniecības likumā noteiktajos gadījumos;
2) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija
datus par kultūras pieminekļu teritorijām un kultūras pieminekļu aizsardzības
zonām;
3) pašvaldības datus par vietējas nozīmes īpaši
aizsargājamām dabas un kultūras teritorijām, aizsargjoslu teritorijām, tauvas
joslām un to robežām;
4) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra, Valsts meža dienests un Zivsaimniecības pārvalde datus par
mikroliegumiem;
5) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra datus par:
a) piesārņotām un potenciāli piesārņotām teritorijām,
b) valsts nozīmes derīgo izrakteņu atradnēm,
c) valsts nozīmes zemes dzīļu nogabaliem,
d) teritorijām, zem kurām zemes dzīlēs atrodas valsts
nozīmes derīgie izrakteņi.
(3) Datus par apgrūtinātajām teritorijām un to
robežām, ja tie nav iekļauti Informācijas sistēmā vai tie ir aktuālāki, sniedz:
1) attiecīgā objekta valdītājs par:
a) aizsargjoslām ap ūdens ņemšanas vietām,
b) mežu aizsargjoslām ap pilsētām,
c) aizsargjoslām ap kapsētām,
d) aizsargjoslām ap dzīvnieku kapsētām,
e) aizsargjoslām ap atkritumu apglabāšanas poligoniem
un atkritumu izgāztuvēm, ap izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku
izcelsmes blakusproduktu lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai pārstrādes
uzņēmumiem un ap notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm;
f) aizsargjoslām ap aizsprostiem,
g) aizsargjoslām gar ielām un autoceļiem;
2) attiecīgās
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs datus par aizsargjoslām gar
dzelzceļiem, to skaitā gar dzelzceļiem, pa kuriem pārvadā naftu, naftas
produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus;
3) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra vai cits attiecīgā objekta valdītājs datus par aizsargjoslām ap
valsts meteoroloģisko novērojumu stacijām un posteņiem, kā arī ap citiem
stacionāriem valsts nozīmes monitoringa punktiem un posteņiem;
4) Valsts meža dienests datus par valsts nozīmes
meža monitoringa parauglaukumiem;
5) Valsts meža dienests vai attiecīgā objekta
valdītājs datus par aizsargjoslām ap purviem;
6) Lauku atbalsta dienests datus par:
a) aizsargjoslām ap hidrometriskajiem posteņiem,
b) aizsargjoslām ap valsts un
koplietošanas meliorācijas būvēm un ierīcēm;
7) valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa
satiksme", ostu pārvaldes, valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras
administrācija" vai cits attiecīgā objekta valdītājs datus par
aizsargjoslām ap navigācijas tehniskajiem līdzekļiem;
8) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra datus par
aizsargjoslām ap valsts aizsardzības objektiem;
9) Valsts robežsardze datus par teritorijām, kas
apgrūtinātas valsts robežas, pierobežas un pierobežas joslas režīma noteikšanas
dēļ.
(4) Ja Informācijas sistēmā automātiski nevar attēlot
apgrūtināto teritoriju robežas atbilstoši šā likuma otrā panta trešajai daļai, datus
par apgrūtinātajām teritorijām un to robežām, kuri nav iekļauti Informācijas
sistēmā vai tie ir aktuālāki, sniedz attiecīgā objekta valdītājs.
6.pants. Objektu datu sniegšana iekļaušanai Informācijas
sistēmā
(1) Attiecīgais objekta valdītājs sniedz datus par
šādiem objektiem un to robežām:
1) siltumtīkliem, to iekārtām un būvēm, kā arī virszemes siltumvadiem;
2) ūdensvadu un kanalizācijas tīkliem;
3) aizsprostu drošuma noteikšanas kontrolmērietaisēm;
4) kapsētām;
5) dzīvnieku kapsētām;
6) ogļūdeņražu
ieguves vietām, naftas, naftas produktu, bīstamu ķīmisko vielu un produktu
cauruļvadiem, tilpnēm, krātuvēm, pārstrādes un pārkraušanas uzņēmumiem;
7) aizsprostiem;
8) atkritumu apglabāšanas poligoniem un atkritumu
izgāztuvēm, izmantošanai pārtikā neparedzēto dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu
lieljaudas sadedzināšanas uzņēmumiem vai pārstrādes uzņēmumiem un notekūdeņu
attīrīšanas ietaisēm;
9) vēja ģeneratoriem.
(2) Latvijas ģeotelpiskās informācijas aģentūra sniedz
datus par:
1) ģeodēziskajiem punktiem;
2) virszemes ūdensobjektiem;
3) purviem.
(3) Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija
sniedz datus par kultūras pieminekļiem;
(4) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra vai cits attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par:
1) ūdens ņemšanas vietām;
2) valsts
meteoroloģisko novērojumu stacijām un posteņiem un citiem valsts vides
monitoringa programmas stacionāriem valsts nozīmes monitoringa punktiem un
posteņiem.
(5) valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts
ceļi" sniedz datus par valsts autoceļiem, kā arī citi attiecīgā objekta
valdītāji sniedz datus par saviem autoceļiem.
(6) Attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs sniedz datus par dzelzceļiem.
(7) Elektronisko sakaru operatori un privāto
elektronisko sakaru tīklu valdītāji sniedz datus par elektroniskiem sakaru
tīkliem un to infrastruktūras būvēm.
(8) Licencēti pārvades un sadales tīklu operatori vai
cits attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par elektriskajiem tīkliem, to
iekārtām un būvēm.
(9) Lauku atbalsta dienests sniedz datus par:
1) valsts un koplietošanas meliorācijas būvēm un
ierīcēm;
2) hidrometriskajiem posteņiem.
(10) valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa
satiksme", ostu pārvaldes, valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras
administrācija" vai cits attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par
navigācijas tehniskajiem līdzekļiem.
(11) Akciju sabiedrība "Latvijas Gāze" vai
cits attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par gāzesvadiem, gāzapgādes
iekārtām un būvēm, gāzes noliktavām un krātuvēm, kā arī citiem Aizsargjoslu
likumā noteiktajiem objektiem, kas saistīti ar gāzapgādi.
(12) Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra sniedz datus
par valsts aizsardzības objekta ārējo robežu, par tiem valsts aizsardzības objektiem, kuriem saskaņā ar normatīvajiem
aktiem nosaka aizsargjoslu.
(13) Pašvaldības sniedz datus par objektiem, ja
pašvaldība ir attiecīgā objekta valdītājs, un datus par vietējās nozīmes dabas
un kultūras pieminekļiem.
(14) Attiecīgā objekta valdītājs sniedz datus par
šādiem objektiem un to robežām:
1) virszemes ūdensobjektiem, ja tie nav iekļauti
Informācijas sistēmā atbilstoši šā panta otrajai daļai vai tie ir aktuālāki;
2) purviem, ja tie nav iekļauti Informācijas sistēmā
atbilstoši šā panta otrajai daļai vai tie ir aktuālāki.
7.pants. Informācijas sistēmas pārziņa
tiesības
Ja datu sniedzēja sniegtie dati neatbilst šā likuma
2.panta piektajā daļā noteiktajām prasībām,
Informācijas sistēmas pārzinis var atteikties pieņemt šos datus, norādot atteikuma iemeslu.
8.pants. Datu sniedzēja pienākumi un atbildība
(1) Datu sniedzējam, iesniedzot datus, ir pienākums
informēt Informācijas sistēmas pārzini, ja attiecīgie dati ir ierobežotas
pieejamības informācija.
(2) Ja datu sniedzējs Informācijas sistēmā konstatē neprecizitātes
tā iesniegtajos datos, datu sniedzējs pieprasa tos labot vai papildināt.
(3) Datu sniedzējs precizē datus un iesniedz tos
Informācijas sistēmas pārzinim datu aktualizācijai, ja par to ir informēts šā likuma 9.pantā
minētajā gadījumā.
(4) Datu sniedzējs ir atbildīgs par tā sniegto datu
atbilstību prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par apgrūtināto
teritoriju, tajā skaitā aizsargjoslu, noteikšanu vai attēlošanu.
(5) Šā likuma 7.pantā minētajā gadījumā datu sniedzējs
mēneša laikā pēc atteikuma saņemšanas sagatavo un iesniedz datus Informācijas
sistēmas
pārzinim atkārtoti.
(6) Datu sniedzēja pienākums ir iesniegt Informācijas sistēmas pārzinim datus
aktualizācijai, ja datu sniedzēja rīcībā ir aktuālāki vai precīzāki dati par
Informācijas sistēmā iekļautajiem datiem vai ja datu sniedzējam ir dati par
jaunizveidotām apgrūtinātajām teritorijām vai jauniem objektiem.
9.pants.
Informācijas sistēmas datu izmantotāja pienākums
Ja persona, izmantojot Informācijas sistēmas datus,
konstatē datu neatbilstību (tai skaitā, ja, veicot topogrāfisko un zemes
kadastrālo uzmērīšanu, darba veicējs konstatē Informācijas sistēmas datu
neatbilstību situācijai apvidū), personas pienākums ir par to informēt datu
sniedzēju.
10.pants.
Informācijas sistēmas finansēšana
(1) Izdevumus, kas saistīti ar Informācijas sistēmas
izveidošanu un uzturēšanu, sedz no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem
ieņēmumiem un citiem pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā
arī no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem.
(2) Atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam
gadam piešķirtā finansējuma apmēram Informācijas sistēmas pārzinis finansē:
1) Informācijas sistēmas izveidošanu;
2) Informācijas sistēmas uzturēšanu;
3) informācijas sagatavošanu un izsniegšanu
elektroniskā veidā valsts tiešās pārvaldes iestādēm un pašvaldībām to funkciju
veikšanai, kā arī datu sniedzējam.
(3) Informācijas sistēmas datu sagatavošana un
izsniegšana ir maksas pakalpojums. Ikviena persona maksā par Informācijas
sistēmas datu sagatavošanu un izsniegšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
un apmērā, izņemot šā panta otrās daļas 3.punktā noteiktos gadījumus.
1. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.decembrim izdod šā likuma
2.panta piektajā daļā minētos noteikumus.
2. Informācijas sistēma
uzsāk darbu triju gadu laikā pēc šā likuma 2.panta piektajā daļā minēto
noteikumu spēkā stāšanās. Pēc tam, kad sākusi darboties Informācijas sistēma:
1) aizsargjoslu datubāzē
iekļautie dati ir Informācijas sistēmas
dati un ir aktuāli līdz brīdim, kad Informācijas sistēmā iekļauj atbilstošus
šā likuma 4.pantā noteikto datu sniedzēju datus;
2) aizsargjoslu datubāze
pārtrauc darbību atbilstoši Valsts informācijas sistēmu likumam.
3. Datu sniedzēju
rīcībā esošos digitālos vektordatus iesniedz Informācijas sistēmas pārzinim
atbilstoši šajā likumā noteiktajām prasībām gada laikā, skaitot no dienas, kad
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts sludinājums par
Informācijas sistēmas darbības uzsākšanu.
4. Ja datu sniedzējs konkrētā teritorijas
plānojuma, detālplānojuma vai zemes ierīcības projekta izstrādes uzsākšanas
brīdī nav iesniedzis datus iekļaušanai Informācijas sistēmā un tie Informācijas
sistēmā nav pieejami:
1) vietējā pašvaldība
informē datu sniedzēju par teritorijas plānojuma, detālplānojuma vai zemes
ierīcības projekta izstrādes uzsākšanu konkrētajā teritorijā;
2) datu sniedzējs
četru nedēļu laikā pēc vietējās pašvaldības informācijas saņemšanas atbilstoši
šajā likumā un uz tā pamata izdotajos noteikumos noteiktajām prasībām sagatavo
un Informācijas sistēmas pārzinim iesniedz datus par šā likuma pārejas
noteikumu 4.punkta 1.apakšpunktā minētajā teritorijā esošajiem objektiem un
apgrūtinātajām teritorijām.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta
Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijā apgrūtināto teritoriju lielāko īpatsvaru
veido aizsargjoslas, ko nosaka Aizsargjoslu likums. Pārējās apgrūtinātās
teritorijas nosaka likums Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, likums
Par kultūras pieminekļu aizsardzību, Būvniecības likums, Civillikums,
likums Par zemes dzīlēm, Sugu un biotopu aizsardzības likums, likums Par
piesārņojumu un Zvejniecības likums. Pašreiz apgrūtināto teritoriju, to robežu un
objektu, kuriem nosaka apgrūtinātās teritorijas (turpmāk apgrūtinātās
teritorijas), datu informācija atrodas dažādu institūciju pārziņā. Tā kā nav
noteikti vienoti principi informācijas par apgrūtinātajām teritorijām
(turpmāk informācija) uzkrāšanā, tā tiek uzkrāta atšķirīgā veidā - atšķiras
datu formāti, detalizācijas pakāpe, precizitāte u.c. Rezultātā informācijas
apmaiņa ir apgrūtināta, dažkārt pat neiespējama, jo uzkrātā informācija nav
savietojama bez papildu apstrādes, kam, savukārt, nepieciešami papildu
resursu ieguldījumi. Tādējādi atbilstoši pašreizējam normatīvajam regulējumam
valstī uzkrātās informācijas izmantošana ir ierobežota. No lietotāja viedokļa
personai, lai saņemtu informāciju,
nepieciešams vērsties dažādās institūcijās, turklāt informācijas
pieprasīšanas un izsniegšanas kārtība ir dažāda. Aizsargjoslu likuma
(likuma 2005. gada 22. jūnija likuma Grozījumi Aizsargjoslu likumā
redakcijā) (turpmāk Aizsargjoslu likums) 62. pants paredz izveidot
Aizsargjoslu datu bāzi, kurā uzkrātie dati par aizsargjoslām veidos aptuveni
70% no kopējās informācijas par visām valstī esošajām apgrūtinātajām
teritorijām. Gan no lietotāju, gan datu turētāju viedokļa būtu lietderīgi
esošo normatīvo regulējumu paplašināt, pieņemot likumprojektu par jaunas,
visaptverošas informācijas sistēmas (turpmāk IS) izveidi, kurā būtu
nodrošināta nosacīti 100% informācijas uzkrāšana vienotā sistēmā. Šāda
risinājuma rezultātā maksimāli tiktu optimizēts arī pieejamo resursu
izlietojums. Aizsargjoslu likuma 33. panta pirmā daļa
paredz, ka visu veidu aizsargjoslas nosaka vietējo pašvaldību teritorijas
plānojumos, savukārt Ministru kabineta 2004. gada 19. oktobra noteikumu
Nr.883 Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi 24.3.2. apakšpunkts
noteic, ka teritorijas plānojuma grafiskajā daļā attēlo tikai tās
aizsargjoslas, kuras iespējams attēlot izvēlētajā mērogā. Tādējādi
teritorijas plānojumā neparādās informācija par visām aizsargjoslām. Līdzīga situācija ir arī ar
citām apgrūtinātajām teritorijām, jo to attēlošana vietējo pašvaldību teritorijas plānojumos ne vienmēr ir tehniski
iespējama. Ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumiem nevar nodrošināt
esošajiem objektiem noteikto aizsargjoslu datu aktualitāti, ja teritorijas
plānojuma realizācijas laikā objekts likvidēts vai uzbūvēts jauns objekts.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā nav visas aizsargjoslas, jo nav
pieejama precīza informācija par aizsargjoslu izraisošā objekta atrašanās vietu.
Minētā rezultātā sabiedrībai, t.sk. zemes kadastrālās uzmērīšanas
darbu veicējam, pieejamā informācija par
apgrūtinātajām teritorijām nav pilnīga un
līdz ar to var būt maldinoša.
Apgrūtinātās teritorijas, t.sk. aizsargjoslas, rada nekustamā īpašuma
objekta apgrūtinājumus, ko nosaka konkrētai zemes vienībai kadastrālās
uzmērīšanas dokumentu sagatavošanas procesā. Atbilstoši zemes kadastrālās uzmērīšanas dokumentiem nekustamā
īpašuma objekta apgrūtinājumu, ko rada apgrūtinātā teritorija, reģistrē
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un tad normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā lietošanas tiesību aprobežojumi tiek ierakstīti
zemesgrāmatā. Taču šobrīd ar zemes
kadastrālās uzmērīšanas dokumentiem (zemes robežu plāni vai apgrūtinājuma
plāni) nav iespējams nodrošināt visu apgrūtinājumu noteikšanu, jo nav
pieejama visa informācija par apgrūtinātajām teritorijām. Ar kadastrālās
uzmērīšanas dokumentiem nevar
nodrošināt nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu datu aktualitāti, jo zemes
robežu plāni gatavoti pirms Aizsargjoslu likuma, pirms Aizsargjoslu likuma
grozījumu pieņemšanas, pirms ir noteikta aizsargjosla, pirms likvidēts vai
uzbūvēts objekts, kuram noteikta aizsargjosla. Nekustamā īpašuma
valsts kadastra informācijas sistēmā informācija par nekustamā īpašuma
objekta apgrūtinājumu var tikt
aktualizēta tikai tad, kad konkrētais zemes īpašnieks ir pasūtījis
kadastrālās uzmērīšanas dokumentu aktualizēšanu. Līdz ar to visu aizsargjoslu noteikšana tikai caur vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumu, kā arī aizsargjoslas un citu apgrūtināto
teritoriju radīto apgrūtinājumu noteikšana caur kadastrālās uzmērīšanas
dokumentiem nav efektīvs mehānisms un tas nenodrošina visu apgrūtināto
teritoriju, kā arī apgrūtinājumu datu aktualitāti. Tāpēc nepieciešama
centralizēta informācijas sistēma, kas nodrošinātu visu apgrūtināto
teritoriju aktuālo datu pieejamību. Pēc šādas informācijas sistēmas izveides
ir iespējama nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu automātiska noteikšana
un aktualitātes nodrošināšana.
Likumprojekta izstrādi nosaka Ministru kabineta 2007. gada 20.
februāra sēdes protokollēmums (prot. Nr. 14, 30. §, TA-2827) Par likumprojektu
"Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likums" un par
Ministru kabineta 2006. gada 31. janvāra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 6
33. §) "Par vienotas apgrūtināto teritoriju, aizsargjoslu un to objektu
informācijas sistēmas |
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Pieņemot likumprojektu, tiks
risināta Pasākumu plānā norādītā problēma - valstī nav pieejami aktuāli dati
par visām ar normatīvajiem aktiem apgrūtinātajām teritorijām, līdz ar to nav aktuālas informācijas par nekustamo īpašumu objektu
apgrūtinājumiem un nekustamo īpašumu lietošanas tiesību aprobežojumiem. Likumprojekta pieņemšana pilnībā atrisinās
minētās problēmas, ja visas iesaistītās ministrijas, institūcijas un
organizācijas aktīvi piedalīsies informācijas sistēmā iekļaujamo datu
sagatavošanā un aktualizēšanā. Likumprojekta mērķis ir nodrošināt
sabiedrību (pašvaldības, valsts institūcijas, objektu turētājus u.c.
ieinteresētās personas) ar aktuālu, publiski pieejamu informāciju par
apgrūtinātajām teritorijām un apgrūtinājumus izraisošajiem objektiem. Mērķa
sasniegšanai likumprojekts paredz izveidot vienotu IS, tajā uzkrājot
telpiskos un teksta datus (t.sk. metadatus) par visu valsts teritoriju. Likumprojekts
paredz, ka IS pārzinis būs Valsts zemes dienests. Informācijas sistēmu
izveido, papildinot aizsargjoslu datu bāzi, kuras izveidi deleģē Aizsargjoslu
likuma 62. pants un izveides kārtību noteic Ministru kabineta 2006. gada 12.
decembra noteikumi Nr. 1002 Aizsargjoslu datu bāzes izveides, uzturēšanas un
informācijas aprites kārtība. Likumprojekts nosaka IS izveidošanas un darbības principus, IS uzkrājamos datus, datu sniedzējus, datu sniedzēju atbildību,
tiesības un pienākumus, datu avotus, datu izsniegšanu, izmantošanu un
IS finansēšanas kārtību. |
3. Cita informācija |
Apgrūtināto teritoriju
informācijas sistēmā iekļautos apgrūtināto teritoriju datus ir plānots
savietot ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu, lai
automātiski noteiktu nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus tādejādi
nodrošinot nekustamā īpašuma
objekta apgrūtinājumu aktualizēšanu.
Savukārt aktuālāki un precīzāki kadastrālās uzmērīšanas dati no Nekustamā
īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas kalpo par informācijas
aktualizācijas avotu Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmā. Ja objektam, kuram
noteikta aizsargjosla, ir adrese, ko norāda datu sniedzējs, tad Apgrūtināto
teritoriju informācijas sistēmā adrese nonāk tiešā sasaistē ar Valsts adrešu
reģistru. Apgrūtināto teritoriju
informācijas sistēma būs daļa no Valsts zemes dienestā izveidojamās
ģeogrāfiskās informācijas sistēmas. Apgrūtināto teritoriju
informācijas sistēmā ievadot datu sniedzēju iesniegtos datus, tiks izmantoti
standarta rīki. Nesavietojamie dati
tiks ievadīti manuāli. Likumprojekta deleģētie Ministru kabineta noteikumi
noteiks datu sasaistes kārtību, lai tos datus, kas datu sniedzējiem ir
uzkrāti datu bāzē vai informācijas sistēmā, iekļautu Apgrūtināto teritoriju
informācijas sistēmā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Apgrūtināto teritoriju uzkrāšana vienotā IS labvēlīgi ietekmēs
tautsaimniecību un sabiedrību kopumā. IS uzkrāto datu izmantošanas rezultātā
paaugstināsies tirgus dalībnieku un sabiedrības locekļu informētība par
apgrūtinātajām teritorijām, kā rezultātā mazināsies uzņēmējdarbības risks
darījumos ar nekustamajiem īpašumiem. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi
un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekta pieņemšana labvēlīgi ietekmēs
uzņēmējdarbības vidi šādās tautsaimniecības nozarēs: 1) darījumi ar nekustamo īpašumu; 2) zemes ierīcība; 3) būvniecība; 4) ieguves rūpniecība un karjeru izstrāde; 5) elektroenerģija, gāzes un ūdens apgāde; 6) transports, glabāšana un sakari; 7) valsts pārvalde un aizsardzība; 8) lauksaimniecība, medniecība un
mežsaimniecība; 9) atkritumu apsaimniekošana, teritorijas sanācija.
Likumprojekta pieņemšana vienkāršos administratīvās procedūras: 1) personas apgrūtināto teritoriju un to objektu informāciju varēs
saņemt no vienas informācijas sistēmas; 2) samazināsies administratīvo procedūru skaits un laiks, kas
uzņēmējiem un citām personām jāpavada saskarsmē ar valsts un pašvaldību
institūcijām; 3) uzlabosies valsts un pašvaldību
institūciju un objektu datu turētāju savstarpējā sadarbība. |
||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts neierobežo dzimumu
līdztiesību. |
||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekta pieņemšana
sekmēs normatīvajos aktos noteikto ierobežojumu ievērošanu, atstājot pozitīvu
ietekmi uz vidi. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
||||||||||
|
|||||||||||
|
Rādītāji |
||||||||||
2008. |
2011. |
Vidēji
5 gadu lakā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
+2,9 |
||||||
2. |
Izmaiņas budžeta
izdevumos |
448,0 |
1150,1 |
895,0 |
|||||||
Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
-448,0 |
-1150,1 |
-892,1 |
|||||||
4. |
Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. |
Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||||
5.1. |
Ieņēmumu izmaiņas
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5.1.1 |
Saskaņā ar 9. panta 3. daļu paredzēti
ieņēmumi no datu pārlūkotājiem, taču datu pārlūkošana būs iespējama tikai pēc
sistēmas izstrādes. Prognozējamie ieņēmumi sākot no 2012.gada: 30 lietotāji x abonēšanas maksa 20 Ls/mēn.
x 12 mēn. = 7200 Ls. |
||||||||||
5.2. |
Izdevumu izmaiņas
|
448,0 |
1150,1 |
895,0 |
|||||||
|
Izdevumu
aprēķins 2009. gadam
TIESLIETU MINISTRIJA VALSTS ZEMES DIENESTS 563 333
Ls 1. Atalgojums 3 amatu vietām 25 200 Ls, t.sk.: 1.1. Datu bāzes
analītiķis (19.2.saime, 2.līmenis
10.algu grupa, 3.kval. pak.) 3
x 700 Ls x 12 = 25 200 Ls 4. Darba vietas iekārtošanas izdevumi (vienreizējās
izmaksas) 3 gab. x 550 Ls = 1 650 Ls (550 Ls = datorgalds 85 Ls + biroja galds
113 Ls + biroja krēsls 75 Ls + dokumentu skapis 157 Ls + drēbju skapis 120
Ls) 7.1. Datu bāzu vadības
sistēmas Application server lic.
2 gab. x 17 000
Ls = 34 000 Ls KULTŪRAS MINISTRIJA Valsts Kultūras Pieminekļu
aizsardzības inspekcija
150 000 Ls 1. Piecu gadu laikā
veicama teritoriju noteikšana 3 400 objektiem: 3 400 obj. x 220.5882Ls/obj. = 750 000Ls, attiecīgi vidēji
gadā
680 obj. x 220.5882 Ls/obj. = 150 000 Ls VIDES MINISTRIJA 69 662
Ls 1. Atalgojums 1 amatu vietai 6 336
Ls, t.sk.: 1.1. Ģeomatikas
inženieris (20. saime, 2. līmenis 9.
algu grupa, 3. kval. pak.) 1 x 480 Ls
x 12 mēn. = 5760Ls 1.2. Metodiskā
vadība 10%
576 Ls SATIKSMES MINISTRIJA VAS Valsts informācijas tīkla
aģentūra
100 000 Ls Elektronisko sakaru
tīklu un infrastruktūras būvju apkopošana un apstrāde 1. Atalgojums 2 amatu vietām 2 amatu v. x
750 Ls x 12 mēn. = 18000 Ls, t.sk. 1.1. Projektu
vadītājs (profesijas klasifikators 241403) vid. alga mēnesī Ls 850 *12mēn. = 10 200 Ls 1.2. Administrators
(profesijas klasifikators 343927) vid. alga mēnesī Ls 650 *12mēn. = 7 800
Ls 3. Saimnieciskie
izdevumi (telpu īre, apkure, telek..pak., kanc.preces, elektroenerģija,
komandējumi u.c) 2 amatu v. x 250 Ls x 12mēn. = 6000 Ls 4. Darba vietas
iekārtošanas izdevumi (vienreizējās izmaksas) (1 darba vietas
komplekts: datorgalds Ls 200, drēbju skapis Ls 100, skapis mapēm Ls 200,
krēsls Ls 150, telefons Ls 50, mobilais telefons Ls 100) 2gab.x 800 Ls= 1600 Ls 5. Tehnisko resursu
iegāde (vienreizējās izmaksas) 1gab. x 60000 Ls = 60000 Ls 6. Datortehnikas un
standarta programmatūras iegāde (vienreizējas izmaksas) (2 procesori, 2
monitori; MS Office 2007; MS Windows HP) 2gab. x
1500 Ls= 3000 Ls 7. Grafiskās vides
programmatūras iegāde (vienreizējas izmaksas) 2gab. x 3500 Ls= 7000 Ls Pavisam 2009. gada
izdevumi 882 995 Ls;
|
||||||||||
|
Izdevumu
aprēķins 2010. gadam
TIESLIETU MINISTRIJA VALSTS ZEMES DIENESTS
260
513 Ls 1. Atalgojums 4 amatu vietām 35 520 Ls, t.sk.: 1.1. Datu bāzes
analītiķis (19.2.saime, 2.līmenis
10.algu grupa, 3.kval. pak.) 4 x
740 Ls x 12 = 35 520 Ls 2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas un
slimības naudas
9 267 Ls
DDVSAOI: 35 520 Ls x 24,09% = 8 557 Ls Slimības naudas (2% no atalgojuma
fonda): 35 520 Ls x 2% = 710 Ls 4. Sistēmas izstrādes turpināšana (programmēšanas ārpakalpojums)
40 cilv./mēn. x 4700 Ls = 188
000 Ls KULTŪRAS MINISTRIJA VALTS KULTŪRAS PIEMINEKĻU AIZSARDZĪBAS
INSPEKCIJA 150 000 Ls VIDES MINISTRIJA
15 062 Ls 1. Atalgojums 1 amatu vietai
6 336 Ls, t.sk.: 1.1. Ģeomātikas
inženieris (20. saime, 2. līmenis 9.
algu grupa, 3. kval. pak.)1 x 480 Ls x 12 mēn. = 5 760 Ls 1.2. Metodiskā
vadība 10%
576 Ls SATIKSMES MINISTRIJA VAS Valsts informācijas tīkla
aģentūra 22 300 Ls Elektronisko sakaru
tīklu un infrastruktūras būvju apkopošana un apstrāde 1. Atalgojums 1 amatu vietāi 1 amatu v. x 850 Ls x 12 mēn. = 10 200 Ls 1.1. Projektu vadītājs (profesiju klasifikators 241403) vid. alga
mēnesī Ls 850*12 mēn. = 10 200 Ls 2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas 10200
Ls x 24.09% = 2500 Ls 3. Saimnieciskie izdevumi (telpu īre, apkure, telek..pak.,
kanc.preces, elektroenerģija, komandējumi u.c)
1 amatu v. x 300 Ls x
12mēn. = 3600 Ls Pavisam izdevumi 2010. gadā 447 875 Ls. |
||||||||||
Izdevumu
aprēķins 2011. gadam
TIESLIETU MINISTRIJA VALSTS ZEMES DIENESTS
982 122 Ls 1. Atalgojums 49 amatu vietām 389 400 Ls, t.sk.: 1.1. Datu bāzes
analītiķis (19.2. saime, 2. līmenis
10. algu grupa, 3. kval. pak.) 4 x
800 Ls x 12 = 38 400 Ls 1.2. Ģeomātikas
inženieris(20. saime, 2. līmenis 9. algu grupa, 3. kval. pak.)45 x 650Ls x
12mēn.=351 000 Ls 2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas un
slimības naudas 101 595 Ls
DDVSAOI:
389 400 Ls x 24,09% = 93 807 Ls Slimības
naudas (2% no atalgojuma fonda): 389 400 Ls x 2% = 7 788 Ls 4. Sistēmas uzturēšana (programmēšanas
ārpakalpojums) 50 000 Ls 6. Darba vietas iekārtošanas izdevumi (vienreizējās
izmaksas) 45 gab. x 715 Ls = 32 175 Ls (715 Ls = datorgalds 110,5 Ls + biroja
galds 146,9 Ls + biroja krēsls 97,5 Ls + dokumentu skapis 204,1 Ls + drēbju
skapis 156 Ls) KULTŪRAS MINISTRIJA VALTS KULTŪRAS PIEMINEKĻU AIZSARDZĪBAS
INSPEKCIJA 150 000 Ls VIDES MINISTRIJA
17 961 Ls 1. Atalgojums 1 amatu vietai 8237 Ls, t.sk.: 1.1. Ģeomātikas
inženieris (20. saime, 2. līmenis 9.
algu grupa, 4.kval. pak.) 1 x 624 Ls x
12 mēn. = 7 488Ls 1.2. Metodiskā
vadība 10%
749 Ls |
|||||||||||
Izdevumu
aprēķins 2012. gadam un turpmākajiem gadiem
TIESLIETU MINISTRIJA VALSTS ZEMES DIENESTS
829 077 Ls 1. Atalgojums 49 amatu vietām 389 400 Ls, t.sk.: 1.1. Datu bāzes
analītiķis (19.2.saime, 2.līmenis 10.algu grupa, 3.kval. pak.)4 x 800 Ls x 12
mēn. = 38 400 Ls 1.2. Ģeomātikas
inženieris(20. saime, 2. līmenis 9. algu grupa, 3. kval. pak.)45 x 650 Ls x 12mēn.=351 000Ls 2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas un
slimības naudas 101 595 Ls
DDVSAOI: 389 400 Ls x 24,09% = 93 807 Ls Slimības
naudas (2% no atalgojuma fonda): 389 400 Ls x 2% = 7 788 Ls 4. Sistēmas uzturēšana (programmēšanas
ārpakalpojums) 50 000 Ls KULTŪRAS MINISTRIJA VALTS KULTŪRAS PIEMINEKĻU AIZSARDZĪBAS
INSPEKCIJA 150 000 Ls VIDES MINISTRIJA 17 961 Ls 1. Atalgojums 1 amatu vietai 8237 Ls, t.sk.: 1.1. Ģeomātikas
inženieris (20. saime, 2. līmenis 9. algu grupa, 3. kval. pak.) 1 x 624 Ls x 12 mēn. = 7 488Ls 1.2. Metodiskā
vadība 10% 749 Ls |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
1) Likumprojekts paredz deleģējumu Ministru
kabineta noteikumiem Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas izveides,
uzturēšanas un informācijas aprites kārtība. Atbilstoši deleģējumam
likumprojekta 2. panta piektajā daļā noteikumos paredzēts noteikt: - Informācijas sistēmas datu saturu; - iesniedzamo datu formātu, pieļaujamo Informācijas sistēmas datu
kļūdu, specifikāciju un klasifikāciju; - Informācijas sistēmas datu iesniegšanas, glabāšanas,
aktualizācijas, pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību; - kārtību, kādā Informācijas sistēmas datus savieto ar Nekustamā
īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem. Likumprojekts paredz noteikumu izdošanu sešu
mēnešu laikā pēc likuma pieņemšanas. Noteikumu projekta izstrādi un virzību
paredzēts uzsākt pēc likumprojekta pieņemšanas. 2) Nepieciešami grozījumi Aizsargjoslu likumā: - 33. pantā, paredzot sadalīt atbildību par aizsargjoslu noteikšanu
starp pašvaldību, atbildīgo institūciju (organizāciju), objekta valdītāju un
IS turētāju; - 60. pantā, izslēdzot otro daļu; - 62. pantā, nosakot, ka aizsargjoslu un objektu, kuriem nosaka
aizsargjoslas, datus iekļauj Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmā. 3) Nepieciešami grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 28.marta
noteikumos Nr.241 Noteikumi par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu
klasifikāciju jāpapildina un jāprecizē klasifikācija. Noteikumu projekta izstrādi un
virzību paredzēts uzsākt pēc likumprojekta pieņemšanas. |
2. Cita informācija |
Ministru kabineta noteikumiem, kuru izstrādi deleģē likumprojekta 2. panta
piektā daļa, būs divu likumu likumprojekta un Aizsargjoslu likuma 62. panta
pirmās daļas deleģējums. Pēc likumprojekta 2. panta piektās daļas deleģēto
Ministru kabineta noteikumu pieņemšanas zaudēs spēku Ministru kabineta
2006.gada 12.decembra noteikumi Nr.1002 Aizsargjoslu datu bāzes izveides,
uzturēšanas un informācijas aprites kārtība. Pēc Informācijas sistēmas izveides un datu iekļaušanas tajā, būs
nepieciešami grozījumi šādos normatīvajos aktos: - Nekustamā
īpašuma valsts kadastra likumā un tā deleģētajos Ministru kabineta
noteikumos, lai noteiktu citu nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu
noteikšanas kārtību; - Ministru
kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumos Nr.883 Vietējās pašvaldības
teritorijas plānošanas noteikumi, nosakot,
ka pēc Informācijas sistēmas darba uzsākšanas, vietējo pašvaldību teritorijas
plānojuma un detālplānojuma izstrādei pašvaldības informāciju par pastāvošajām
apgrūtinātajām teritorijām un objektiem, kuriem nosaka apgrūtinātās
teritorijas, saņem no Informācijas sistēmas. Terminu apgrūtinājums un
aprobežojums definīcijas tiks iekļautas Civillikumā, ievērojot aktualizēto
Tieslietu ministrijas darbības stratēģiju 2007. 2009. gadam. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piem. Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinumi u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
- |
- |
- |
- |
5. Cita informācija |
Nav citas
informācijas |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas notikušas ar
Inženierkomunikāciju turētāju sadarbības padomi (tās sastāvā ir pārstāvji no
A/S Latvenergo, SIA Lattelecom, SIA Rīgas ūdens, A/S Latvijas Gāze,
A/S Siltumelektroprojekts, A/S Rīgas Siltums, SIA Elko, SIA Rīgas ĢeoMetrs, Latvijas Mērnieku biedrība, SIA MerKo). |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Inženierkomunikāciju turētāju sadarbības
padome atbalsta likumprojekta virzību. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojektu iesniedzot Ministru kabinetā,
paredzēts to ievietot Valsts zemes dienesta interneta mājas lapā http://www.vzd.gov.lv. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas nav jāveido.
Notiks Valsts zemes dienesta esošo funkciju paplašināšana. Valsts institūcijas, kas ir
datu sniedzēji, nodrošinās IS datu aktualizāciju, tāpēc, ja nepieciešams,
izveido vai paplašina atbilstošu struktūrvienību šīs funkcijas veikšanai. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS),
portālā www.likumi.lv, kā arī par tā
pieņemšanu tiks sniegta informācija masu saziņas līdzekļos un Valsts zemes
dienesta interneta mājas lapā http://www.vzd.gov.lv |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas
izriet no likumprojekta, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. |
4. Cita informācija |
Nav citas informācijas |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
10.01.2008 08:35
4108
Kuksa
67038641,
mara.kuksa@vzd.gov.lv
Tieslietu
ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
M.Lazdovskis |