2008.gada 22.maijā
Nr.9/11-2-__-(9/08)
Saskaņā ar Saeimas Kārtības
ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu
"Grozījumi Saeimas kārtības rullī”.
Pielikumā:
Ar cieņu,
Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisijas priekšsēdētājs S.Dolgopolovs
Grozījumi Saeimas kārtības rullī
Izdarīt Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.;
1996, 13., 22.nr.; 1997, 12., 21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5.,
10.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8., 14.,
24.nr.;2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1.
Papildināt 179. pantu ar (4)1 daļu šādā redakcijā:
„ (4)1
Ja Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija pēc savas iniciatīvas ierosina
Saeimas deputātu ētikas kodeksa pārkāpuma lietu, tā pieņem motivētu lēmumu,
kurā:
1) norādīta lietas būtība;
2) paskaidrots, kādā veidā izpaudies Saeimas deputātu
ētikas kodeksa pārkāpums;
3) sniegti pierādījumi, ja tādi ir komisijas rīcībā;
4) minēti citi fakti, kuriem var būt nozīme lietas
izskatīšanā.”
2. Papildināt 179. panta piekto daļu pēc vārdiem „iesnieguma kopiju” ar
vārdiem „vai komisijas motivētu lēmumu.”
ANOTĀCIJA
likumprojektam
“Grozījumi Saeimas kārtības
rullī”
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz Saeimas kārtības rullī ir
paredzēts, ka Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija var ierosināt
pret Saeimas deputātu ētikas kodeksa pārkāpuma lietu tikai gadījumā, ja
saņemts deputāta, deputātu grupas vai frakcijas rakstveida iesniegums par
deputāta pārkāpumu. Tas nedod iespēju Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai pēc savas iniciatīvas izmantot šo
procedūru, kad komisijas rīcībā ir materiāli par Saeimas deputāta ētikas
kodeksa pārkāpumiem. |
|
|||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz paplašināt
Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas tiesības, dodot komisijai
iespēju pēc savas iniciatīvas ierosināt pret Saeimas deputātu ētikas kodeksa
pārkāpumu lietu gadījumos, kad komisijas rīcībā ir materiāli un pierādījumi,
ka Saeimas deputāta rīcība neatbilst Saeimas deputāta ētikas kodeksam. |
|
|||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks paaugstināta sabiedrības ietekme uz Saeimas deputātu ētikas kodeksa
ievērošanu |
|
|||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||||||||
6. Cita
informācija |
- |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
|
|||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
- |
|
|||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums tabula |
|
||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Notikušas
konsultācijas ar sabiedrisko politisko centru “Providus” |
|
|||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
|
|||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|
|||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas; esošo institūciju funkcijas netiek
paplašinātas. |
|
|||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
kabineta Ziņotājs”. |
|
|||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts paplašina indivīda tiesības |
|
|||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|