18.06.2008.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Elektronisko
sakaru likumā (Nr.706/Lp9) .
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
( Nr.
706 / Lp 9 )
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (11) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
|
Grozījumi Elektronisko sakaru likumā |
|
|
|
Grozījumi Elektronisko sakaru likumā |
|
|
Izdarīt
Elektronisko sakaru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.; 2007, 12.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Elektronisko sakaru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.; 2007,
12.nr.) šādus grozījumus: |
|
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) abonentlīnija -
fiziska līnija, kas savieno publiskā telefonu tīkla pieslēguma punktu
abonenta telpās ar centrāles krosu vai ekvivalentu iekārtu; 2) abonents - fiziskā vai
juridiskā persona, kas ir noslēgusi līgumu ar elektronisko sakaru pakalpojumu
sniedzēju par konkrētu elektronisko sakaru pakalpojumu saņemšanu; 3) abonentu saraksts -
strukturēti sakārtots personu datu apkopojums, kurā, izmantojot noteiktas
pazīmes, iespējams atrast informāciju par attiecīgā elektronisko sakaru
komersanta abonentu; 4) abonentu sarakstu izdevējs
- fiziskā vai juridiskā persona, kas veic darbības, lai izdotu abonentu
sarakstu; |
|
|
|
|
|
|
5) atrašanās vietas dati -
dati, kas tiek apstrādāti elektronisko sakaru tīklā un norāda uz elektronisko
sakaru pakalpojumu lietotāja galiekārtas atrašanās vietu. Publiskajos
mobilajos elektronisko sakaru tīklos, satelītu tīklos un bezvadu tīklos, kurus
izmanto radio un televīzijas signāla izplatīšanai, tā ir sakaru pakalpojumu
lietotāja galiekārtas ģeogrāfiskā atrašanās vieta vai adrese, bet publiskajos
fiksētajos tīklos, kabeļtelevīzijas un kabeļradio tīklos, elektrības kabeļu
sistēmās, ciktāl tās tiek izmantotas, lai pārraidītu elektronisko sakaru
signālus, - pieslēguma punkta adrese; 51) atrašanās vietas
informācijas datubāze - datubāze, kas satur informāciju par atrašanās
vietas datiem; 6) balss telefonijas
pakalpojums - publisks elektronisko sakaru pakalpojums, kas nodrošina
runas signālu pārraidi starp noteiktiem elektronisko sakaru tīkla vai tīklu
pieslēguma punktiem pieslēgtām elektronisko sakaru galiekārtām reālā laikā; 7) būtiska ietekme tirgū
- tāds elektronisko sakaru komersanta stāvoklis tirgū, kas līdzvērtīgs
dominējošam stāvoklim; 8) elektronisko sakaru komersants
- komersants, kas nodrošina publisko elektronisko sakaru tīklu vai sniedz
elektronisko sakaru pakalpojumus; |
|
|
|
|
|
|
9) elektronisko sakaru
pakalpojums - pakalpojums, kuru parasti nodrošina par atlīdzību un kurš
pilnīgi vai galvenokārt sastāv no signālu pārraidīšanas elektronisko sakaru
tīklos; 10) elektronisko sakaru
pakalpojumu sniedzējs - elektronisko sakaru komersants, kas sniedz
publiski pieejamus elektronisko sakaru pakalpojumus, izmantojot publisko
elektronisko sakaru tīklu; 11) elektronisko sakaru tīkls
- pārraides sistēmas, komutācijas un maršrutēšanas iekārtas un citi resursi,
kas neatkarīgi no pārraidītās informācijas veida ļauj pārraidīt signālus,
izmantojot vadus, radioviļņus, optiskos vai citus elektromagnētiskos
līdzekļus tīklos, tajā skaitā: a) satelītu tīklos, fiksētos tīklos (kanālu un pakešu komutācijas tīklos,
ieskaitot internetu) un mobilos zemes elektronisko sakaru tīklos, b) tīklos, kurus izmanto radio un televīzijas signāla izplatīšanai, c) kabeļtelevīzijas un kabeļradio tīklos, elektrības kabeļu sistēmās,
ciktāl tās ir izmantotas, lai pārraidītu signālus; 12) elektronisko sakaru tīklu
nodrošināšana - elektronisko sakaru tīkla izveide, attīstīšana,
ekspluatācija, kontrole un piekļuves nodrošināšana tam; |
|
|
|
|
|
|
14) galalietotājs - elektronisko sakaru
pakalpojumu lietotājs, kas šos pakalpojumus neizmanto elektronisko sakaru
pakalpojumu nodrošināšanai citām personām; 15) ģeogrāfiskais numurs - nacionālā
numerācijas plāna numurs, kurā daļa no ciparu struktūras ietver ģeogrāfisku
informāciju, kas tiek izmantota izsaukuma maršrutēšanai uz fizisku pieslēguma
punktu; |
|
|
|
|
|
|
|
1. Papildināt
1.pantu ar 15.1 punktu šādā
redakcijā: 151) identificējama galiekārta
galiekārta, kurai ražotājs piešķīris identifikatoru atpazīšanai elektronisko
sakaru tīklā;. |
|
|
|
1. 1.pantā: papildināt pantu ar 15.1 punktu šādā redakcijā: 151) identificējama
galiekārta galiekārta, kurai ražotājs piešķīris identifikatoru
atpazīšanai elektronisko sakaru tīklā;; |
|
16) ierobežotie resursi - radiofrekvenču spektrs, numerācija
un augstākā līmeņa domēna vārds (.lv); 17) izsauktā numura uzrādīšana - papildvērtības
pakalpojums, saskaņā ar kuru numurs, kuru izsauc, tiek atveidots izsaucēja, lietotāja
vai abonenta galiekārtā vai taksofonā pirms savienojuma nodibināšanas vai
savienojuma laikā; 18) izsaucošā numura uzrādīšana - papildvērtības pakalpojums,
saskaņā ar kuru lietotāja, abonenta vai taksofona numurs, no kura notiek
izsaukuma mēģinājums vai izsaukums, tiek atveidots cita lietotāja vai
abonenta galiekārtā vai taksofonā pirms vai pēc savienojuma nodibināšanas; 19) izsaukums - savienojums vai savienojuma mēģinājums, kas
veikts, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumu, kurš pieļauj divpusēju
saziņu reālā laikā; 20) kabeļtelevīzijas tīkls - elektronisko sakaru tīkls, kas
paredzēts galvenokārt radio vai televīzijas programmu raidīšanai vai
publiskai izplatīšanai; |
|
|
|
|
|
|
21) kaitīgie radiotraucējumi - traucējumi, kas apdraud vai kā
citādi nopietni bojā, traucē vai vairākkārt pārtrauc: a) radionavigācijas sakarus, b) radiosakarus, kas tiek izmantoti personas vai īpašuma
aizsardzībai (drošības radiosakari), c) citus attiecīgajiem normatīvajiem aktiem atbilstošus
radiosakarus, tajā skaitā citu valstu radiosakarus; 22) lietotājs - fiziskā vai juridiskā persona, kas pieprasa
vai izmanto publiski pieejamus elektronisko sakaru pakalpojumus; 23) lietojumprogrammu saskarne - programmatūras saskarne, ar
kuru raidorganizācijas vai elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēji
nodrošina piekļuvi ciparu televīzijas vai ciparu radio pakalpojumiem
papildinošās ciparu televīzijas ierīcēs; 24) lietošanas tiesības - tiesības lietot ierobežotos
resursus; 25) nacionālais numerācijas plāns - saskaņā ar Eiropas Kopienas
nacionālās numerācijas izmantošanas prasībām un starptautiskajām
rekomendācijām izstrādāts numerācijas plāns; 26) nacionālais radiofrekvenču plāns - saskaņā ar
starptautiskiem līgumiem, konvencijām un standartiem izstrādāts plāns
optimālam radiofrekvenču sadalījumam Latvijas teritorijā; |
|
|
|
|
|
|
27) neģeogrāfiskais numurs - nacionālā numerācijas plāna
numurs, kas neietver ģeogrāfisku informāciju un tiek piešķirts elektronisko
sakaru pakalpojumu numerācijas nolūkos; 28) nomātā līnija - publiskajā elektronisko sakaru tīklā
izdalīts vai izveidots pastāvīgs sakaru kanāls signālu pārraidei starp diviem
abonenta norādītajiem pieslēguma punktiem, neizmantojot komutācijas un
maršrutēšanas iekārtas; 29) noslodzes dati - jebkura informācija vai dati, kas tiek
apstrādāti, lai pārraidītu informāciju pa elektronisko sakaru tīklu vai
sagatavotu rēķinus un uzskaitītu maksājumus, izņemot pārraidāmās informācijas
saturu; 30) numerācijas nodrošināšanas pakalpojums - numerācijas datubāzes
uzturēšana numerācijas pārvaldības vajadzībām, tai skaitā jebkurš
pakalpojums, kas saistīts ar piekļuves nodrošināšanu šajā datubāzē esošajai
informācijai, un tās apstrāde; 31) numurs - unikāla decimālu skaitļu virkne, kas raksturo
pieslēguma punktu un ietver informāciju izsaukumu maršrutēšanai uz šo
pieslēguma punktu atbilstoši nacionālajam numerācijas plānam; |
|
|
|
|
|
|
32) numura saglabāšanas pakalpojums - pakalpojums, kas dod iespēju
galalietotājam neatkarīgi no elektronisko sakaru komersanta saglabāt tam
lietošanā nodoto pieslēguma punkta numuru ģeogrāfiskās numerācijas noteiktajā
lietošanas teritorijā vai jebkurā citā vietā, ja pieslēguma punkta numurs nav
saistīts ar ģeogrāfisko numerāciju; 33) operators - elektronisko sakaru komersants, kas nodrošina
elektronisko sakaru tīklu vai saistītās iekārtas; 34) operatora iepriekšējas izvēles pakalpojums - elektronisko
sakaru komersanta sniegts un ar numerācijas izmantošanu saistīts pakalpojums,
kas nodrošina abonentiem piekļuvi jebkura cita ar šā komersanta tīklu
savienota elektronisko sakaru tīkla komercpakalpojumiem pēc iepriekšējas
izvēles, turklāt iespēju atcelt jebkuru iepriekšēju izvēli katram atsevišķam
izsaukumam, sastādot operatora izvēles kodu; 35) operatora izvēles pakalpojums - elektronisko sakaru
komersanta sniegts un ar numerācijas izmantošanu saistīts pakalpojums, kas
nodrošina abonentiem piekļuvi jebkura cita ar šā komersanta tīklu savienota
elektronisko sakaru tīkla komercpakalpojumiem katram atsevišķam izsaukumam,
sastādot operatora izvēles kodu; |
|
|
|
|
|
|
36) papildinošās ciparu televīzijas ierīces -
pārveidotājierīču un dekodētājierīču bloki, kas paredzēti pievienošanai
televizoriem vai integrētiem ciparu televizoriem un kas ļauj saņemt ciparu
interaktīvās televīzijas pakalpojumus; 37) pārtveršanas punkts publiskā elektronisko sakaru tīkla
pieslēguma punkts, kas nodrošina speciālu iekārtu tehnisku pieslēgšanu, lai
likumos noteiktajos gadījumos varētu iegūt operatīvo informāciju no
elektronisko sakaru tīkliem; |
|
|
|
|
|
|
38) piekļuve - citam elektronisko sakaru komersantam sniegts
pakalpojums ar konkrētiem nosacījumiem piekļūt elektronisko sakaru
pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamajām iekārtām un pakalpojumiem.
Piekļuve ietver piekļuvi elektronisko sakaru tīkla elementiem un ar tiem
saistītām iekārtām ar vadu vai bezvadu savienojumiem, it īpaši piekļuvi abonentlīnijai,
kā arī iekārtām un pakalpojumiem, kas nepieciešami, lai nodrošinātu
pakalpojumus abonentlīnijā, piekļuvi fiziskai infrastruktūrai (ieskaitot
elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantotās ēkas, kabeļu līnijas,
kabeļu kanalizāciju un antenu mastus un torņus), piekļuvi atbilstošām
programmatūras sistēmām (ieskaitot operacionālās atbalstsistēmas), piekļuvi
numura translācijai vai sistēmām, kas piedāvā līdzīgas iespējas, piekļuvi
elektronisko sakaru tīkliem (īpaši viesabonēšanai), piekļuvi ierobežotas
piekļuves sistēmām ciparu televīzijas pakalpojumiem un piekļuvi virtuālo
tīklu pakalpojumiem; |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
A.Bergholcs Papildināt 1.pantu ar 381.punktu šādā redakcijā: piekļuve datu plūsmai - operatora
ciparu abonentlīnijas pakalpojumu nodrošināšana citam elektronisko
sakaru komersantam, lai tas varētu piedāvāt galalietotājam platjoslas
piekļuvi internetam. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar 38.1 punktu
šādā redakcijā: 381) piekļuve datu plūsmai
operatora ciparu abonentlīnijas pakalpojumu nodrošināšana citam elektronisko
sakaru komersantam, lai tas varētu piedāvāt galalietotājam platjoslas
piekļuvi internetam. |
|
39) papildvērtības pakalpojums - pakalpojums, kura sniegšanai
nepieciešama tādu noslodzes datu vai atrašanās vietas datu apstrāde, kas
pārsniedz datu apstrādes apjomu, kāds nepieciešams elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanai un maksājumu uzskaitei; 40) pieslēguma punkts - elektronisko sakaru tīkla pabeigšanas
punkts, kurā lietotājam tiek nodrošināta piekļuve publiskajam elektronisko
sakaru tīklam; 41) publiskais telefonu tīkls - elektronisko sakaru tīkls,
kuru izmanto balss telefonijas pakalpojumu, kā arī citu pakalpojumu
sniegšanai (tajā skaitā faksa ziņojumu un datu pārraidei) starp publiskā
elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punktiem; 42) radioiekārta - radiostacija vai jebkura cita iekārta,
kuras darbības pamatā ir radioviļņu ģenerēšana un raidīšana, kas var ietekmēt
radiostaciju darbību; 43) radiofrekvences piešķīrums - radioiekārtas darbības
nodrošināšanai individuāli noteikta radiofrekvence vai radiofrekvenču kanāls,
kā arī izmantošanas nosacījumi un izmantošanas tehniskie parametri; 44) radiostacija - viens vai vairāki raidītāji un uztvērēji vai
to kombinācija, kā arī papildierīces, kas attiecīgajā vietā nepieciešamas
radiosakaru uzturēšanai; |
|
|
|
|
|
|
441) reģistrēts lietotājs - lietotājs, kas ir norādījis
elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējam savus identifikācijas datus; 442) saglabājamie dati - šā likuma 1. un 2.pielikumā
minētie noslodzes dati, atrašanās vietas dati un ar tiem saistīti dati, kas
nepieciešami, lai identificētu abonentu vai lietotāju; 45) saistītās iekārtas - iekārtas vai aprīkojums, kas
saistīts ar elektronisko sakaru tīklu vai elektronisko sakaru pakalpojumu,
kurš pieļauj vai atbalsta pakalpojumu nodrošināšanu ar minēto elektronisko
sakaru tīklu vai elektronisko sakaru pakalpojumu palīdzību (tajā skaitā ar
ierobežotas piekļuves sistēmas un elektronisko programmu ceļvežu palīdzību); 451) speciālie radiolīdzekļi - radioiekārtas, kuras
valsts aizsardzības un drošības vajadzībām izmanto apzinātai kaitīgu
radiotraucējumu radīšanai, lai apgrūtinātu vai pārtrauktu nevēlamus
radiosakarus; |
|
|
|
|
|
|
46) starpsavienojums - viena un tā paša vai dažādu
elektronisko sakaru komersantu publisko elektronisko sakaru tīklu fizisks un
loģisks savienojums, kas ļauj viena elektronisko sakaru komersanta
elektronisko sakaru pakalpojumu lietotājiem sazināties ar tā paša vai cita
elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru pakalpojumu lietotājiem
vai piekļūt elektronisko sakaru pakalpojumiem, ko sniedz cits elektronisko
sakaru komersants. Pakalpojumus var sniegt iesaistītās puses vai citas
personas, kurām ir piekļuve elektronisko sakaru tīklam. Starpsavienojums ir
īpašs, starp operatoriem ieviests piekļuves veids; 461) tālāknodošana - elektronisko sakaru komersantam
piešķirto lietošanas tiesību nodošana citam elektronisko sakaru komersantam; 462) telefona uzziņu dienests - jebkurš uzziņu
dienests, kas, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, publiski sniedz
informāciju par abonentiem, kuri ir devuši rakstveida piekrišanu savu datu
iekļaušanai publiski pieejamā abonentu sarakstā, ievērojot abonentu noteiktos
ierobežojumus; |
|
|
|
|
|
|
47) universālais pakalpojums - minimālais noteiktas
kvalitātes elektronisko sakaru pakalpojumu apjoms, kas par pieņemamu cenu
pieejams visiem esošajiem un potenciālajiem lietotājiem neatkarīgi no to
ģeogrāfiskās atrašanās vietas; 471) valsts privātais elektronisko sakaru tīkls -
elektronisko sakaru tīkls, kas tiek izveidots un izmantots valsts institūciju
funkciju izpildei un kas ļauj pārraidīt valsts pārvaldes funkciju izpildei
nepieciešamo aizsargāto informāciju; 472) visaptverošs abonentu saraksts - abonentu saraksts
drukātā vai elektroniskā formā, kas satur datus par visu elektronisko sakaru
komersantu abonentiem, kuri izmanto elektronisko sakaru komersantu sniegtos
balss telefonijas pakalpojumus un ir devuši rakstveida piekrišanu savu datu
iekļaušanai šajā sarakstā; 473) visaptverošs telefona uzziņu dienests - telefona
uzziņu dienests, kas, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, publiski
sniedz informāciju par visu publisko telefonu tīklu operatoru (fiksēto un
mobilo) abonentiem, kuri ir devuši rakstveida piekrišanu savu datu
iekļaušanai publiski pieejamā visaptverošā abonentu sarakstā, ievērojot
abonentu noteiktos ierobežojumus; |
|
|
|
|
|
|
48) vispārējā atļauja - normatīvajos aktos elektronisko
sakaru komersantiem noteiktās tiesības un prasības, kuras var ietvert specifiskus
elektronisko sakaru nozares noteikumus un kuras var attiecināt uz visiem vai
konkrētiem elektronisko sakaru tīklu vai elektronisko sakaru pakalpojumu
veidiem. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 12.05.2005. likumu, 26.10.2006. likumu
un 03.05.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
|
8.pants. Regulatora
kompetence (1) Regulators papildus
šajā likumā un likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem noteiktajai
kompetencei elektronisko sakaru nozarē: 1) veicina galalietotājiem,
tajā skaitā īpašām sociālajām grupām un sevišķi invalīdiem, iespēju
izvēlēties elektronisko sakaru komersantu, tā sniegtos elektronisko sakaru
pakalpojumus un elektronisko sakaru pakalpojumu tarifus; 2) veicina
elektronisko sakaru tirgus attīstību, caurskatāmi sadarbojoties ar citām
valsts iestādēm, citu valstu regulatoriem un Eiropas Savienības institūcijām; 3) nosaka elektronisko
sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi tirgū, kurā tiek sniegti nomāto līniju
pakalpojumi, lietotājiem piedāvājamo nomāto līniju minimālo pakalpojumu kopu; 4) nosaka strīdu
izskatīšanas kārtību un saskaņā ar to izskata strīdus starp elektronisko
sakaru komersantiem starpsavienojumu, piekļuves, iekārtu kopīgas izmantošanas
un nomāto līniju jautājumos, kā arī strīdus starp elektronisko sakaru
komersantiem un lietotājiem, ja strīds saistīts ar lietotāju pretenzijām.
Regulatora lēmumu publisko, ievērojot konfidencialitātes prasības, un tā
pilnu tekstu nosūta strīdā iesaistītajām pusēm; |
|
|
|
|
|
|
5) veicina konkurenci elektronisko sakaru nozarē; 6) uzrauga elektronisko sakaru nozares normatīvo aktu ievērošanu; 7) nodrošina darbības atklātumu, publiskojot gada pārskatu, kā arī
atbilstoši savai kompetencei apkopo un publisko informāciju par elektronisko
sakaru nozari; 8) (izslēgts ar 03.05.2007. likumu); 9) nosaka un publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis tehniskās prasības
atsaistītai piekļuvei paredzētai abonentlīnijai un kārtību, kādā notiek
atsaistīta piekļuve abonentlīnijai; 10) (izslēgts ar 12.05.2005. likumu); 11) nosaka un publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis kārtību, kādā veicamas
publiskās konsultācijas ar tirgus dalībniekiem; 12) nosaka un publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis tarifu
aprēķināšanas metodiku un izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodiku; |
|
|
|
|
|
|
13) paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas
Komisijai par plānoto pasākumu kopumu (projektu) attiecībā uz elektronisko
sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar
būtisku ietekmi tirgū noteikšanu un lēmuma projektu par speciālo prasību
piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu šādam komersantam. |
2. Izteikt 8.panta
pirmās daļas 13.punktu šādā redakcijā: 13) paziņo
Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par plānoto
pasākumu kopumu (projektu) attiecībā uz elektronisko sakaru pakalpojumu
tirgus definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū
noteikšanu un lēmuma projektu par speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu,
grozīšanu vai atcelšanu šādam komersantam, kā arī par plānotajām piemērojamām
saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi,
starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp
dalībvalstīm. Regulators, uzklausot un ņemot vērā Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var izdarīt grozījumus
plānoto pasākumu kopumā un piemērojamās saistībās un par to paziņo Eiropas
Komisijai. |
|
|
Redakc. preciz. |
2. Izteikt 8.panta pirmās daļas 13.punktu šādā redakcijā: 13) paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un
Eiropas Komisijai par plānoto pasākumu kopumu (projektu) attiecībā uz
elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, elektronisko sakaru
komersanta ar būtisku ietekmi tirgū noteikšanu un lēmuma projektu par
speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu šādam komersantam,
kā arī par plānotajām elektronisko sakaru komersantiem piemērojamām
saistībām attiecībā uz piekļuvi, starpsavienojumu un pasākumiem, kas var
ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm. Regulators, uzklausot un ņemot vērā
Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var
izdarīt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemērojamās saistībās un par
to paziņo Eiropas Komisijai. |
|
(2) Regulators atbilstoši šajā likumā noteiktajai kompetencei
patstāvīgi pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši
konkrētiem elektronisko sakaru komersantiem un lietotājiem. |
|
|
|
|
|
|
(1) Regulatoram ir šādas
tiesības: 1) pieprasīt un
Regulatora noteiktajā termiņā saņemt no elektronisko sakaru komersantiem
informāciju, kas nepieciešama Regulatora funkciju izpildei (arī tādu
informāciju, kas ietver komercnoslēpumu), kā arī attiecīgo personu rakstveida
vai mutvārdu paskaidrojumus; 2) lai pildītu savas
funkcijas un veiktu pārbaudes, iepriekš par to brīdinot, apmeklēt telpas un
ēkas un piekļūt iekārtām, kuras tiek izmantotas elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanai vai publisko elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai,
kā arī pieprasīt, lai tiek uzrādītas atļaujas, sertifikāti vai citi
dokumenti, kuri apliecina īpašuma tiesības vai tiesības izmantot šos objektus
vai iekārtas. Šajā punktā minētās tiesības Regulators var deleģēt citām
fiziskajām vai juridiskajām personām, tās atbilstoši pilnvarojot; |
|
|
|
|
|
|
3) pēc savas ierosmes vai tad, ja to pamatoti lūdz kāda no pusēm,
noskaidrot nosacījumus, kuri iekļaujami piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu
kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves
abonentlīnijām līgumos, kā arī noteikt, kas jāievēro vienai vai vairākām
līguma pusēm, lai grozītu vai izslēgtu līguma nosacījumus vai vienotos par
līguma nosacījumiem; 4) pieprasīt attiecīgu grozījumu izdarīšanu jau noslēgtajos
piekļuves, starpsavienojumu vai iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju
vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām līgumos, ja tas nepieciešams, lai
nodrošinātu elektronisko sakaru tīklu vai elektronisko sakaru pakalpojumu
savstarpēju savietojamību; 5) pēc savas ierosmes vai tad, ja to pamatoti lūdz kāda no pusēm, noteikt
termiņu, kādā jābeidz sarunas par piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu
kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves
abonentlīnijām līgumu noslēgšanu. Regulatora noteiktais termiņš nedrīkst būt
ilgāks par trim mēnešiem no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Izņēmuma gadījumos
Regulatoram ir tiesības šo termiņu pagarināt; |
3. Papildināt 9.panta pirmās daļas 3., 4. un 5.punktu pēc vārdiem nomāto līniju ar vārdiem piekļuves datu plūsmai. |
2 |
Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta 3.pantu šādā
redakcijā: 3. Aizstāt
9.panta pirmās daļas 3.,4. un 5.punktā vārdus nomāto līniju ar vārdiem
nomāto līniju, piekļuves datu plūsmai . |
Atbalstīts |
3. Aizstāt
9.panta pirmās daļas 3., 4. un 5.punktā vārdus nomāto līniju ar vārdiem nomāto līniju, piekļuves
datu plūsmai. |
|
6) noteikt prasības elektronisko sakaru tīklu vai elektronisko sakaru
pakalpojumu savstarpējas savietojamības nodrošināšanai; 7) noteikt kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants nodrošina ar
numerācijas izmantošanu saistītos pakalpojumus, kā arī noteikt šo pakalpojumu
ieviešanas termiņus; 8) ja tas nepieciešams, noteikt kārtību un termiņu, kādā elektronisko
sakaru komersants nodrošina lietotājiem iespēju saņemt informāciju vai
brīdinājumu, ka tiek veikts izsaukums uz pārvietoto numuru vai cita
elektronisko sakaru komersanta publisko telefona tīklu. (2) Regulatora priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota amatpersona ir
tiesīga sastādīt elektronisko sakaru komersantam administratīvo pārkāpumu
protokolu, kas tiek izskatīts likumā noteiktajā kārtībā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 12.05.2005. likumu un 03.05.2007.
likumu) |
|
|
|
|
|
|
Elektronisko sakaru
komersanti, abonenti un lietotāji 19.pants.
Elektronisko sakaru komersanta pienākumi (1) Elektronisko sakaru
komersantam ir šādi pienākumi: 1) ievērot un izpildīt
vispārējās atļaujas nosacījumus; 2) nodrošināt, lai
piedāvāto elektronisko sakaru pakalpojumu apraksti un lietošanas noteikumi
būtu publiski pieejami Regulatora noteiktajā kārtībā; 3) noslēgt rakstveidā
elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu ar katru abonentu; 4) nodrošināt lietotāju
datu, tajā skaitā personu datu, aizsardzību saskaņā ar normatīvajiem aktiem; 5) saskaņā ar Satversmes
aizsardzības biroja direktora rakstveida pieprasījumu par saviem līdzekļiem
ierīkot, uzturēt, papildināt un pārveidot atbilstoši jaunieviestajām
funkcionalitātēm pārtveršanas punktu (punktus), kas pēc operatīvās darbības
subjekta vadītāja rakstveida pieprasījuma bez atlīdzības jānodod tā lietošanā
operatīvās darbības pasākumu un kriminālprocesuālo darbību veikšanai; 6) noteikt un publiskot
publiskā telefonu tīkla pieslēguma punktu parametrus; 7) risināt sarunas par
piekļuvi vai starpsavienojumiem ar visiem elektronisko sakaru komersantiem,
kuri to pieprasa; |
|
|
|
|
|
|
8) ja elektronisko sakaru komersantam ir būtiska ietekme elektronisko
sakaru tīkla nodrošināšanas vai balss telefonijas pakalpojumu tirgū vai ja to
kontrolē valsts vai pašvaldība, vai ja tas nodrošina elektronisko sakaru
tīklu, kurš tika izveidots un ekspluatēts tajā pašā ģeogrāfiskajā teritorijā,
balstoties uz īpašām tiesībām, kabeļtelevīzijas tīkla nodrošināšanas un
pakalpojumu sniegšanas nolūkos izveidot atsevišķu elektronisko sakaru
komersantu; 9) sniedzot balss telefonijas pakalpojumus, nodrošināt lietotājiem Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, neatliekamās
medicīniskās palīdzības un gāzes avārijas dienestu, Jūras spēku Krasta
apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra
(turpmāk - Jūras meklēšanas un glābšanas dienests), kā arī numura 112
bezmaksas izsaukumu; 10) sniedzot balss telefonijas pakalpojumus, nodrošināt šā panta pirmās
daļas 9.punktā minētajiem dienestiem nepārtrauktu elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanu, ja attiecīgie dienesti to pieprasa; (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar
12.05.2005. likumu, 26.10.2006. likumu un 03.05.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
|
11) šā likuma 71.1 pantā noteiktajā kārtībā nodrošināt
saglabājamo datu glabāšanu 18 mēnešus, kā arī to nodošanu pirmstiesas
izmeklēšanas iestādēm, operatīvās darbības subjektiem, valsts drošības
iestādēm, prokuratūrai un tiesai, ja šīs institūcijas tos pieprasa; 12) ja elektronisko sakaru komersants nodrošina publiski pieejamus balss
telefonijas pakalpojumus šīs daļas 9.punktā minētajos gadījumos, -
elektronisko sakaru tīkla tehnisko iespēju robežās nodrošināt izsaucēja atrašanās
vietas noteikšanu un šo datu nodošanu Elektronisko sakaru direkcijai Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā; 13) ievērot un izpildīt ierobežoto resursu lietošanas nosacījumus; 14) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā nodrošināt Elektronisko sakaru direkciju
ar numerācijas un atrašanās vietas informācijas datubāzu uzturēšanai
nepieciešamo informāciju, tai skaitā informāciju par tiem galalietotāja
lietošanā nodotajiem numuriem, kurus galalietotājs ir saglabājis, saņemot
numura saglabāšanas pakalpojumu; 15) reizi gadā sniegt statistisku informāciju Datu valsts inspekcijai par
šā likuma 71.1 panta pirmajā daļā minēto institūciju
pieprasījumiem saņemt saglabājamos datus un par šo datu izsniegšanu,
nenorādot institūciju, kura datus pieprasījusi; |
|
|
|
|
|
|
16) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā veikt tehniskus un
organizatoriskus pasākumus attiecībā uz elektronisko sakaru tīkla drošību tā
lietotāju datu aizsardzībai, kā arī konkrēta elektronisko sakaru tīkla
drošības apdraudējuma gadījumā informēt lietotājus par elektronisko sakaru
tīkla lietošanas riskiem un pieejamiem tiesiskās aizsardzības līdzekļiem šo
risku mazināšanai; |
4. Izteikt 19.panta pirmās daļas 16. un 17.punktu šādā redakcijā: 16) veikt
tehniskus un organizatoriskus pasākumus attiecībā uz elektronisko sakaru
tīkla drošību tā lietotāju datu aizsardzībai, kā arī konkrēta elektronisko
sakaru tīkla drošības apdraudējuma gadījumā informēt lietotājus par
elektronisko sakaru tīkla lietošanas riskiem un pieejamiem tiesiskās
aizsardzības līdzekļiem šo risku mazināšanai; |
|
|
|
4. Izteikt 19.panta pirmās daļas 16. un
17.punktu šādā redakcijā: 16) veikt tehniskus un organizatoriskus pasākumus attiecībā uz
elektronisko sakaru tīkla drošību tā lietotāju datu aizsardzībai, kā arī
konkrēta elektronisko sakaru tīkla drošības apdraudējuma gadījumā informēt
lietotājus par elektronisko sakaru tīkla lietošanas riskiem un pieejamiem
tiesiskās aizsardzības līdzekļiem šo risku mazināšanai; |
|
17) informēt lietotāju par iespēju uzstādīt satura filtru, kas ierobežo
tādu materiālu pieejamību, kuros propagandēta cietsirdīga uzvedība,
vardarbība, erotika, pornogrāfija un kuri rada draudus bērna garīgajai
attīstībai, kā arī nodrošināt satura filtra uzstādīšanu, ja abonents un
elektronisko sakaru komersants par to savstarpēji vienojušies. |
17) nodrošināt lietotājam bezmaksas satura filtru uzstādīšanu, kas
ierobežo tādu materiālu pieejamību, kuros propagandēta cietsirdīga uzvedība,
vardarbība, erotika, pornogrāfija un kuri rada draudus bērna garīgajai
attīstībai, ja abonents to pieprasa no elektronisko sakaru komersanta. |
3 |
Atbildīgā komisija Izteikt 19.panta pirmās daļas 17.punktu šādā redakcijā: 17) informēt lietotāju par iespēju uzstādīt satura filtru, kas ierobežo
tādu materiālu pieejamību, kuros propagandēta cietsirdīga uzvedība,
vardarbība, erotika, pornogrāfija un kuri rada draudus bērna garīgajai
attīstībai, kā arī nodrošināt bezmaksas satura filtra uzstādīšanu, ja
abonents to pieprasa no elektronisko sakaru komersanta. |
Atbalstīts |
17) informēt lietotāju par iespēju uzstādīt
satura filtru, kas ierobežo tādu materiālu pieejamību, kuros propagandēta
cietsirdīga uzvedība, vardarbība, erotika, pornogrāfija un kuri rada draudus
bērna garīgajai attīstībai, kā arī nodrošināt bezmaksas satura filtra
uzstādīšanu, ja abonents to pieprasa no elektronisko sakaru komersanta. |
|
(2) Papildus šā panta pirmajā daļā minētajam publiskā telefonu tīkla
operatoram ir šādi pienākumi: 1) ja tas piešķir abonentiem numurus, - pēc pieprasījuma saņemšanas
sniegt informāciju visaptveroša telefona uzziņu dienesta un visaptveroša
abonentu saraksta nodrošinātājiem atbilstoši Regulatora apstiprinātajam
paraugam un Regulatora apstiprinātajiem noteikumiem. Elektronisko sakaru
komersanti savstarpēji vienojas par informācijas sniegšanas kārtību telefona
uzziņu dienesta un publiski pieejama abonentu saraksta nodrošinātājiem
gadījumos, kas nav paredzēti likumā; 2) sava tīkla galalietotājam nodrošināt piekļuvi operatora palīdzības
pakalpojumiem, telefona uzziņu dienestam un visaptverošam telefona uzziņu
dienestam; 3) nodrošināt lietotājiem starptautiskos telefona izsaukumus, izmantojot
tikai prefiksu 00, un iespējas veikt izsaukumus uz Eiropas telefonu
numerācijas apgabala numuriem; 4) sava tīkla balss telefonijas pakalpojuma abonentiem nodrošināt iespēju
tikt iekļautiem visaptverošā abonentu sarakstā; |
|
|
|
|
|
|
5) ja tas nodrošina visaptverošu abonentu sarakstu vai visaptverošu
telefona uzziņu dienestu, - piemērot vienlīdzīgu attieksmi un
nediskriminācijas principu tās informācijas apstrādē, ko tam sniedzis cits
publiskā telefonu tīkla operators; 6) nodrošināt lietotājiem bezmaksas izsaukumus uz Eiropas elektronisko
sakaru pakalpojumu īsajiem kodiem "116X(XX)"; /Spēkā
ar 01.01.2008./ 7) nodrošināt lietotājiem iespēju saņemt informāciju vai brīdinājumu, ka
tiek veikts izsaukums uz pārvietoto numuru vai cita elektronisko sakaru
komersanta publisko telefona tīklu, ja Regulators ir noteicis kārtību un
termiņu, kādā tas nodrošināms. |
|
|
|
|
|
|
30.pants.
Elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanas kārtība (1) Regulators, ievērojot
elektronisko sakaru pakalpojumu ģeogrāfisko dalījumu un citus valstī esošus
īpašus apstākļus, kā arī Eiropas Komisijas rekomendāciju par konkrētajiem
preču un pakalpojumu tirgiem elektronisko sakaru nozarē, nosaka konkrētos
elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus. |
|
|
|
|
|
|
(2) Nosakot konkrētos elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus, Regulators
konsultējas ar elektronisko sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā
konsultāciju kārtībā un, ja nepieciešams, ar Konkurences padomi. Nosakot no
Eiropas Komisijas rekomendācijā minētajiem tirgiem atšķirīgus tirgus,
Regulators pirms attiecīga lēmuma pieņemšanas konsultējas ar citu Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoriem un lēmuma projektu saskaņo ar Eiropas
Komisiju. |
5. Izteikt 30.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Nosakot
konkrētos elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus, Regulators konsultējas ar
elektronisko sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā konsultāciju kārtībā
un, ja nepieciešams, ar Konkurences padomi. Nosakot no Eiropas Komisijas
rekomendācijā minētajiem tirgiem atšķirīgus tirgus, Re
gulators pirms
attiecīga lēmuma pieņemšanas konsultējas ar citu Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoriem un lēmuma projektu saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja
Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma projektu par elektronisko
sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam
Eiropas Kopienu tirgum vai neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem,
Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu
Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli
par lēmuma projektu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu groza, atsauc
vai nepieņem. |
|
|
Redakc. preciz. |
5. Izteikt 30.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Nosakot konkrētos elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus,
Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru komersantiem Regulatora
noteiktajā konsultāciju kārtībā un, ja nepieciešams, ar Konkurences padomi.
Nosakot no Eiropas Komisijas rekomendācijā minētajiem tirgiem atšķirīgus
tirgus, Regulators pirms attiecīga lēmuma pieņemšanas konsultējas ar citu
Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un lēmuma projektu saskaņo ar
Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējusi Regulatora lēmuma
projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, norāda, ka
tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai neatbilst Eiropas
Kopienas tiesību aktiem, Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz
diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem
Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu, tas saskaņā ar šo viedokli
lēmuma projektu groza, atsauc vai nepieņem. |
|
31.pants. Tirgus
analīzes kārtība (1) Regulators veic
konkrēto elektronisko sakaru pakalpojumu tirgu analīzi saskaņā ar Eiropas
Komisijas tirgus analīzes vadlīnijām. Regulators nosaka tirgus analīzei
nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību. (2) Ņemot vērā šā panta
pirmajā daļā minētās elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus analīzes
rezultātus, Regulators nosaka, vai konkrētajā tirgū ir efektīva konkurence.
Ja tirgus analīzes rezultātā Regulators konstatē, ka tirgū nav efektīvas
konkurences, tā pieņem lēmumu par analīzes rezultātā konstatētajām problēmām
adekvātu un samērīgu speciālu prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai
atcelšanu elektronisko sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā kārtībā. (3) Ja Regulators
konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence, tā nepiemēro vai atceļ speciālās
prasības elektronisko sakaru komersantiem ar būtisku ietekmi tirgū. (4) Ja Regulators
konstatē, ka tirgū nav efektīvas konkurences, tā nosaka elektronisko sakaru
komersantus, kuriem šajā tirgū ir būtiska ietekme saskaņā ar šā likuma
29.pantu. |
|
|
|
|
|
|
|
6. Papildināt
31.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ja
Regulators konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence, tas attiecīgu lēmuma
projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz
elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū saskaņo ar Eiropas
Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma projektu vai
atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu, norāda, ka tas radīs
šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai neatbilst Eiropas Kopienas
tiesību aktiem, Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto
pasākumu kopuma veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas
viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu
vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai
plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem. |
|
|
Redakc. preciz. |
6. Papildināt 31.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ja Regulators konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence,
tas attiecīgu lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma
noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi
tirgū saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējusi
Regulatora lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu,
norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai neatbilst
Eiropas Kopienas tiesību aktiem, Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu
vai plānoto pasākumu kopuma veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas
Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma
projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma
projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem. |
|
33.pants.
Elektronisko sakaru komersantu reģistrēšana un vispārējās atļaujas noteikumu grozīšana (1) Regulators izdod un
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis noteikumus par reģistrācijas
paziņojuma nosūtīšanu, vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu novēršanu,
elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanas vai elektronisko sakaru pakalpojumu
sniegšanas pārtraukšanu pārkāpumu gadījumā. |
7. 33.pantā: papildināt pirmo daļu pēc vārdiem par
reģistrācijas ar vārdiem vai
elektronisko sakaru komersanta darbības izbeigšanas; |
|
|
|
7. 33.pantā: papildināt pirmo daļu pēc vārdiem par
reģistrācijas ar vārdiem vai
elektronisko sakaru komersanta darbības izbeigšanas; |
|
(2) Vispārējās atļaujas noteikumus var grozīt tikai pamatoti un
samērīgā veidā, publiski paziņojot par nolūku izdarīt šādus grozījumus un
nosakot pietiekamu laikposmu, kas nav īsāks par četrām nedēļām (izņemot
ārkārtas gadījumus), lai ieinteresētās personas (ieskaitot lietotājus) varētu
izteikt savu viedokli par piedāvātajiem grozījumiem. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 03.05.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Atkārtotu
vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu gadījumā Regulators var uz laiku līdz
pieciem gadiem pārtraukt elektronisko sakaru komersanta darbību elektronisko
sakaru pakalpojumu sniegšanā vai elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanā,
atņemot šim komersantam tiesības sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un
nodrošināt elektronisko sakaru tīklu. Regulators elektronisko sakaru
komersantu sarakstā izdara ierakstu par to, ka attiecīgajam komersantam
atņemtas tiesības sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un nodrošināt
elektronisko sakaru tīklu. |
|
|
Redakc. preciz. |
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja vispārējās atļaujas noteikumi tiek pārkāpti atkārtoti, Regulators var uz
laiku līdz pieciem gadiem pārtraukt elektronisko sakaru komersanta darbību
elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā vai elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanā,
atņemot šim komersantam tiesības sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un
nodrošināt elektronisko sakaru tīklu. Regulators elektronisko sakaru
komersantu sarakstā izdara ierakstu par to, ka attiecīgajam komersantam
atņemtas tiesības sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un nodrošināt
elektronisko sakaru tīklu. |
|
35.pants.
Regulatoram iesniedzamā informācija (1) Lai uzraudzītu
vispārējās atļaujas noteikumu ievērošanu, Regulators apstiprina un publicē
laikrakstā Latvijas Vēstnesis noteikumus par Regulatoram regulāri
iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem. (2) Regulators var
pieprasīt, lai elektronisko sakaru komersants sniedz informāciju par
lietošanas tiesību izmantošanu, speciālām prasībām piekļuves nodrošināšanai
vai universālā pakalpojuma sniegšanas saistībām, kas nav ietvertas vispārējās
atļaujas noteikumos. |
|
|
|
|
|
|
(3) Papildus informācijai, kas saskaņā ar šo un citiem normatīvajiem
aktiem iesniedzama Regulatoram neatkarīgi no vispārējās atļaujas noteikumiem,
Regulatoram ir tiesības pieprasīt no elektronisko sakaru komersanta par
vispārējā atļaujā neietvertajām šā panta otrajā daļā minētajām tiesībām,
prasībām un saistībām tikai tādu informāciju, kas nepieciešama šādiem
mērķiem: 1) lai veiktu regulāru vai atsevišķu pārbaudi attiecībā uz ieguldījumiem
universālā pakalpojuma finansēšanā, valsts nodevas maksājumiem par
sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu un par radiofrekvenču spektra un
numerācijas lietošanas tiesībām, kā arī piekļuves nodrošināšanai noteikto
speciālo prasību vai universālā pakalpojuma sniegšanas saistību ievērošanu; 2) lai pārbaudītu atsevišķu vispārējās atļaujas noteikumu un lietošanas
tiesību nosacījumu izpildi, ja ir saņemta sūdzība vai ja Regulatoram ir citi
iemesli uzskatīt, ka šie noteikumi vai nosacījumi nav izpildīti; |
|
|
|
|
|
|
3) lai izvērtētu lietošanas tiesību pieprasījumus atbilstoši lietošanas
tiesību piešķiršanas kārtībai; 4) lai izstrādātu salīdzināmus pārskatus par pakalpojumu kvalitāti
un cenām; 5) statistikas datu apkopošanai; 6) elektronisko sakaru tirgus analīzei. (4) Ja Regulators pieprasa, lai elektronisko sakaru komersanti
iesniedz šā panta otrajā daļā minēto informāciju, tai šie komersanti
jāinformē par nolūku, kādā šī informācija tiks izmantota. Šā panta trešajā
daļā minēto informāciju nedrīkst pieprasīt pirms elektronisko sakaru
komersanta reģistrēšanas, un tās iesniegšanu nedrīkst padarīt par kritēriju,
no kura ir atkarīga piekļuve elektronisko sakaru tirgum. (5) Regulators pēc pamatota pieprasījuma saņemšanas nodrošina to, ka
attiecīgā informācija ir pieejama Eiropas Komisijai, Latvijas valsts
pārvaldes iestādēm un citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem. |
|
|
|
|
|
|
|
8. Papildināt
35.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Regulators
nodrošina to, ka elektronisko sakaru komersanta informācija, kas iesniegta
Regulatoram un satur komercnoslēpumu, tiek aizsargāta normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. Par komercnoslēpumu nevar tikt uzskatīta vispārīga
informācija par atsevišķiem elektronisko sakaru tirgiem, kā arī tādi
elektronisko sakaru tirgus dalībnieku dati kā atsevišķu tirgus dalībnieku
tirgus daļas, abonentu un lietotāju skaits un elektronisko sakaru vai sarunu
plūsmas apjoms (sarunu minūšu skaits, datu pārraides apjoms). |
4 5 |
Juridiskais
birojs Izteikt
likumprojekta 8.panta vai likuma 35.panta sestās daļas jaunās redakcijas
pirmo teikumu šādā redakcijā: Elektronisko
sakaru komersants, iesniedzot Regulatoram informāciju, norāda, kāda
informācija ir komercnoslēpums un kāds ir šāda statusa noteikšanas tiesiskais
pamats.. Juridiskais
birojs Papildināt
likumprojekta 8.pantu vai likuma 35.panta sestās daļas jauno redakciju ar
trešo teikumu šādā redakcijā: Regulators
nodrošina to, ka elektronisko sakaru komersanta norādītā komercnoslēpumu
saturošā informācija, kas iesniegta Regulatoram, tiek aizsargāta normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā.. |
AtbalstītsIekļauts
priekšlik. nr.7 AtbalstītsIekļauts
priekšlik. nr.7 |
|
|
|
|
6 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
A.Bergholcs Papildināt 35.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: Elektronisko sakaru komersants, iesniedzot informāciju Regulatorā,
atsevišķi norāda to informāciju, kas ir komercnoslēpums. Elektronisko
sakaru komersants par komercnoslēpumu nenosaka un nodrošina publisku
pieejamību informācijai, kas satur ziņas par sniegtiem elektronisko sakaru pakalpojumiem
un nodrošinātiem elektronisko sakaru tīkliem; ģeogrāfisko teritoriju, kurā tiek nodrošināts elektronisko
sakaru pakalpojums; ieņēmumiem no atsevišķu elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanas; lietotāju,
galalietotāju vai abonentu skaitu; piekļuvi un noslodzi, t.sk. īsziņas
un multivides īsziņas, raksturojošiem kvantitatīviem rādītājiem; noslēgto
elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu skaitu; pārvietoto numuru skaitu, nodrošinot numura
saglabāšanas pakalpojumu; universālā pakalpojuma nodrošināšanas
radītajām tīrajām izmaksām; elektronisko sakaru pakalpojumu mazumtirdzniecības
un vairumtirdzniecības tarifiem. |
Daļēji atbalstīts.Iekļauts
priekšlik. nr.7 |
|
|
|
|
7 |
Atbildīgā komisija Papildināt 35.pantu
ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Elektronisko
sakaru komersants, iesniedzot Regulatoram informāciju, norāda, kāda
informācija ir komercnoslēpums un kāds ir šāda statusa noteikšanas tiesiskais
pamats. Elektronisko sakaru komersants komercnoslēpuma statusu nenosaka un
nodrošina publisku pieejamību informācijai, kas satur ziņas par sniegtiem
elektronisko sakaru pakalpojumiem un nodrošinātiem elektronisko sakaru
tīkliem; ģeogrāfisko
teritoriju, kurā tiek nodrošināts elektronisko sakaru pakalpojums; lietotāju, galalietotāju vai
abonentu skaitu; piekļuvi un
noslodzi, tai skaitā īsziņas un multivides īsziņas, raksturojošiem
kvantitatīviem rādītājiem; noslēgto elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu
skaitu; pārvietoto
numuru skaitu, nodrošinot numura saglabāšanas pakalpojumu; universālā pakalpojuma
nodrošināšanas radītajām tīrajām izmaksām; elektronisko sakaru
pakalpojumu mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības
tarifiem. Regulators nodrošina to, ka elektronisko sakaru
komersanta norādītā komercnoslēpumu saturošā informācija, kas iesniegta Regulatoram,
tiek aizsargāta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
Atbalstīts |
8. Papildināt 35.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Elektronisko sakaru komersants, iesniedzot Regulatoram
informāciju, norāda, kāda informācija ir komercnoslēpums un kāds ir šāda
statusa noteikšanas tiesiskais pamats. Elektronisko sakaru komersants
komercnoslēpuma statusu nenosaka un nodrošina publisku pieejamību
informācijai, kas satur ziņas par sniegtiem elektronisko sakaru pakalpojumiem
un nodrošinātiem elektronisko sakaru tīkliem; ģeogrāfisko teritoriju, kurā tiek nodrošināts elektronisko
sakaru pakalpojums; lietotāju,
galalietotāju vai abonentu skaitu;
piekļuvi un noslodzi, tai skaitā īsziņas un multivides īsziņas,
raksturojošiem kvantitatīviem rādītājiem; noslēgto elektronisko sakaru
pakalpojumu līgumu skaitu; pārvietoto
numuru skaitu, nodrošinot numura saglabāšanas pakalpojumu; universālā pakalpojuma
nodrošināšanas radītajām tīrajām izmaksām; elektronisko sakaru
pakalpojumu mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības
tarifiem. Regulators nodrošina to, ka elektronisko sakaru
komersanta norādītā komercnoslēpumu saturošā informācija, kas iesniegta
Regulatoram, tiek aizsargāta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
36.pants. Regulatora
tiesības un pienākumi attiecībā uz piekļuvi un starpsavienojumu (1) Lai nodrošinātu, ka
viena publiskā elektronisko sakaru tīkla galalietotāji var sazināties ar cita
publiskā elektronisko sakaru tīkla galalietotājiem, Regulatoram ir tiesības
godīgi, samērīgi un ar vienlīdzīgu attieksmi noteikt elektronisko sakaru
komersantiem, kuri nodrošina galalietotājiem nepieciešamo piekļuvi, saistības
piekļuves un starpsavienojumu jomā. Pirms minēto saistību noteikšanas
Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem. |
9. 36.pantā: izslēgt pirmās
daļas otro teikumu; |
|
|
|
9. 36.pantā: izslēgt pirmās daļas otro teikumu; |
|
(2) Lai nodrošinātu lietotājiem iespēju piekļūt ciparu radio un
ciparu televīzijas pārraides pakalpojumiem, Regulatoram saskaņā ar šā
likuma IX nodaļu ir tiesības godīgi, samērīgi un ar vienlīdzīgu attieksmi
noteikt, ka publisko elektronisko sakaru tīklu operatoriem ir pienākums
nodrošināt piekļuvi lietojumprogrammu saskarnēm un elektroniskajiem programmu
ceļvežiem. |
izslēgt otrajā daļā
vārdus un skaitli saskaņā ar šā likuma IX nodaļu; |
|
|
|
izslēgt otrajā daļā vārdus un skaitli saskaņā ar šā likuma IX
nodaļu; |
|
(3) Lai nodrošinātu elektronisko sakaru tīkla kvalitatīvu darbību,
Regulators var izdot elektronisko sakaru tīkla tehniskos un darbības
noteikumus, kas ir saistoši operatoriem, kuru pienākums ir nodrošināt
piekļuvi. (4) Elektronisko sakaru tīkla tehniskie un darbības noteikumi tiek
izdoti, ievērojot objektivitātes, caurredzamības, samērības un vienlīdzības
principus, atbilstoši risināmās problēmas būtībai un regulēšanas mērķiem.
Pirms elektronisko sakaru tīkla tehnisko un darbības noteikumu izdošanas
Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem. |
|
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar
piekto daļu šādā redakcijā: (5) Pirms šā
panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators
konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisiju, kā arī uzklausa Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators,
ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas
viedokli, var izdarīt grozījumus piemērojamās saistībās un par to paziņo
Eiropas Komisijai. |
|
|
|
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Pirms šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību
noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus
dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas
Komisiju, kā arī uzklausa Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un
Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var izdarīt grozījumus
piemērojamās saistībās un par to paziņo Eiropas Komisijai. |
|
Elektronisko sakaru
komersanta ar būtisku ietekmi tirgū saistības
piekļuves vai starpsavienojumu jomā (1) Elektronisko sakaru
komersantam ar būtisku ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā
Regulators var uzlikt caurredzamības, vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas
finanšu uzskaites, tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības un
pienākumus un saistības attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. |
10. Izteikt
38.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Elektronisko
sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu
jomā Regulators var uzlikt caurredzamības, vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas
finanšu uzskaites, tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības un
pienākumus un saistības attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam.
Izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas
konkurences veicināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram
ir noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var
uzlikt arī citas saistības. Regulators šādu saistību piemērošanu saskaņo ar
Eiropas Komisiju. |
|
|
Redakc. preciz. |
10. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū
piekļuves vai starpsavienojumu jomā Regulators var uzlikt caurredzamības,
vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas finanšu uzskaites, tarifu regulēšanas un
izmaksu aprēķināšanas saistības un pienākumus un saistības attiecībā uz
piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. Izņēmuma gadījumos, ja iepriekš
piemērotās saistības neveicina konkurenci pietiekami efektīvi,
Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram ir noteikta būtiska ietekme
tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas saistības.
Regulators šādu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju. |
|
(2) Regulators, uzliekot elektronisko sakaru komersantam ar būtisku
ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā šā panta pirmajā daļā
minētās saistības, ievēro objektivitātes, caurredzamības, samērības un
vienlīdzības principus atbilstoši risināmās problēmas būtībai un regulēšanas
mērķiem. Pirms tiek pieņemts lēmums par saistību uzlikšanu, Regulators konsultējas
ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem. |
|
|
|
|
|
|
39.pants.
Caurredzamības saistības (1) Regulators, ņemot
vērā tirgus analīzes rezultātus, var elektronisko sakaru komersantam ar
būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt vai atcelt caurredzamības saistības
piekļuves vai starpsavienojumu jomā. Caurredzamības saistības var ietvert
noteiktas informācijas (uzskaite, tehniskie un tīkla raksturparametri, cenu
un tarifu, piekļuves un starpsavienojumu nodrošināšanas un izmantošanas
nosacījumi) publiskošanas un pamatpiedāvājumu publicēšanas saistības un
prasības attiecībā uz publicējamiem pamatpiedāvājumiem. |
|
|
|
|
|
|
(2) Ja elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū ir
noteikts vienlīdzīgas attieksmes pienākums, tad Regulators var prasīt, lai
tas publicē piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto
līniju vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājumus, kuros
iekļautā informācija būtu detalizēti atdalīta, un nodrošinātu, ka
elektronisko sakaru komersantiem pakalpojumu saņēmējiem nav jāmaksā par
iekārtām vai aprīkojumu, kas pieprasītajam pakalpojumam nav nepieciešams. |
11. Papildināt 39.panta otro un trešo daļu un ceturtās daļas 1., 2. un
3.punktu pēc vārdiem nomāto līniju ar
vārdiem piekļuves datu plūsmai. |
8 |
Juridiskais
birojs Izteikt
likumprojekta 11.pantu (par grozījumiem likuma 39.panta otrajā, trešajā un
ceturtajā daļā) šādā redakcijā: 11. Aizstāt
39.panta otrajā un trešajā daļā un ceturtās daļas 1., 2. un 3.punktā vārdus
nomāto līniju ar vārdiem nomāto līniju, piekļuves datu plūsmai . |
Atbalstīts |
11. Aizstāt 39.panta otrajā un trešajā daļā un ceturtās daļas 1., 2.
un 3.punktā vārdus nomāto līniju ar vārdiem nomāto līniju, piekļuves datu plūsmai. |
|
(3) Elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi tirgū Regulatora
noteiktajā kārtībā publicē pamatpiedāvājumu piekļuves vai starpsavienojumu,
iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves
abonentlīnijām. |
|
|
|
|
|
|
(4) Regulatoram ir tiesības: 1) noteikt un publicēt laikrakstā Latvijas Vēstnesis prasības attiecībā
uz piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto
līniju vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājumā
ietveramo informāciju un nepieciešamo tās detalizācijas līmeni; 2) noteikt piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto
līniju vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājuma
publicēšanas veidu; 3) noteikt grozījumus publicētajā piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu
kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves
abonentlīnijām pamatpiedāvājumā, ja tā nosacījumi neatbilst Regulatora
prasībām. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 12.05.2005. likumu un 03.05.2007.
likumu) |
|
|
|
|
|
|
40.pants. Vienlīdzīgas attieksmes pienākumi Regulators, ņemot vērā tirgus analīzes rezultātus,
var elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt
vai atcelt šādus vienlīdzīgas attieksmes pienākumus piekļuves vai
starpsavienojumu jomā: 1) pienākumu piemērot līdzvērtīgus nosacījumus
līdzvērtīgos apstākļos citiem elektronisko sakaru komersantiem, kuri
nodrošina līdzvērtīgus elektronisko sakaru pakalpojumus; 2) pienākumu sniegt citiem elektronisko sakaru
komersantiem elektronisko sakaru pakalpojumus un informāciju ar tiem pašiem
nosacījumiem, ar kādiem šis elektronisko sakaru komersants pats sniedz
elektronisko sakaru pakalpojumus saistītajiem uzņēmumiem vai partneriem,
un tādā pašā kvalitātē. |
|
9 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
A.Bergholcs Papildināt 40.panta 2.punktu pēc vārdiem pats sniedz elektronisko sakaru
pakalpojumus ar vārdiem un informāciju savām struktūrvienībām. |
Atbalstīts |
12. Papildināt 40.panta 2.punktu pēc vārdiem pats sniedz elektronisko sakaru
pakalpojumus ar vārdiem un informāciju savām struktūrvienībām. |
|
42.pants. Tarifu
regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības (1) Regulators, ņemot
vērā tirgus analīzes rezultātus, var elektronisko sakaru komersantam ar
būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt vai atcelt piekļuves vai starpsavienojumu
tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības (tajā skaitā pienākumu
tuvināt tarifus izmaksām un prasības attiecībā uz izmaksu aprēķināšanas un
attiecināšanas sistēmu). Uzliekot šādas saistības, Regulators ņem vērā
attiecīgā komersanta investīcijas un ļauj tam gūt samērīgu peļņu no piekļuves
vai starpsavienojumu nodrošināšanā ieguldītā kapitāla atbilstoši saistītajiem
riskiem. (2) (Izslēgta ar
12.05.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
|
(3) Ja elektronisko sakaru komersantam ir pienākums tuvināt tarifus
izmaksām, tad tam jāpierāda Regulatoram, ka tarifi ir balstīti uz pamatotām
izmaksām, ņemot vērā peļņu par veiktajām investīcijām. Regulators izmaksu
aprēķināšanai var izmantot arī citādas metodes, nevis tās, kuras izmantojis
elektronisko sakaru komersants, kā arī tarifus salīdzināmos konkrētos tirgos.
Regulators var pieprasīt, lai elektronisko sakaru komersants sniedz savu
tarifu un izmaksu pamatojumu. Ja Regulators konstatē, ka tarifā iekļautās
izmaksas nav pamatotas vai tarifi nav tuvināti izmaksām, tā ir tiesīga
apturēt šo tarifu piemērošanu un noteikt tarifu augšējo robežu vai arī uzdot
elektronisko sakaru komersantam koriģēt tarifus. (4) Elektronisko sakaru komersants ar būtisku ietekmi tirgū, kuram ir
noteiktas prasības attiecībā uz izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas
sistēmu, publisko izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas sistēmas aprakstu,
norādot galvenās izmaksu grupas, kā arī izmaksu attiecināšanas noteikumus.
Atbilstību izmaksu aprēķināšanas sistēmai pārbauda zvērināts revidents vai zvērinātu
revidentu komercsabiedrība. Zvērināta revidenta ziņojumu par atbilstību
noteiktajai izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas sistēmai elektronisko
sakaru komersants publicē katru gadu. |
|
|
|
|
|
|
(5) Elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū ir aizliegts
noteikt starpsavienojumu pakalpojumiem atlaides vai atlaižu apmēru
atkarībā no sniegto pakalpojumu apjoma. Regulators var dot atļauju noteikt
šādas atlaides vai atlaižu apmēru, ja elektronisko sakaru komersants pierāda,
ka tas tādējādi nenostādīs citus elektronisko sakaru komersantus
nevienlīdzīgā stāvoklī. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 12.05.2005. likumu) |
12. Papildināt 42.panta piekto daļu pēc vārdiem aizliegts
noteikt ar vārdiem piekļuves
vai. |
|
|
|
13. Papildināt 42.panta piekto daļu pēc
vārdiem aizliegts noteikt ar vārdiem piekļuves vai. |
|
44.pants. Piekļuve elektronisko sakaru tīkla
iekārtām un to izmantošana (1) Ja Regulators tirgus analīzes rezultātā
secina, ka piekļuves atteikums vai nepamatoti piekļuves noteikumi var kavēt
ilglaicīga un konkurētspējīga mazumtirdzniecības tirgus izveidi vai tie
neatbilst galalietotāju interesēm, tai ir tiesības elektronisko sakaru
komersantam ar būtisku ietekmi tirgū noteikt, grozīt vai atcelt šādas
saistības: 1) nodrošināt trešajām personām piekļuvi noteiktiem
elektronisko sakaru tīkla elementiem vai iekārtām, ieskaitot atsaistītu
piekļuvi abonentlīnijām; 2) risināt sarunas ar elektronisko sakaru
komersantiem, kuri pieprasa piekļuvi; 3) nepārtraukt piekļuvi tiem noteiktajiem
elektronisko sakaru tīkla elementiem vai iekārtām, kuriem tā jau nodrošināta
iepriekš; 4) nodrošināt noteiktus vairumtirdzniecības
pakalpojumus trešajām personām elektronisko sakaru mazumtirdzniecības
pakalpojumu sniegšanai; 5) nodrošināt piekļuvi tehniskajām saskarnēm vai būtiskām
tehnoloģijām, kas nepieciešamas elektronisko sakaru pakalpojumu
savietojamībai vai virtuālā tīkla pakalpojumiem; |
|
|
|
|
|
|
6) nodrošināt
iespēju izvietot elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantotajās telpās
noteiktus elektronisko sakaru tīkla elementus vai nodrošināt cita veida
infrastruktūras objektu kopīgu izmantošanu (tajā skaitā kabeļu kanalizācijas,
elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantoto ēku vai antenu mastu un
torņu kopīgu izmantošanu); 7) sniegt noteiktus
elektronisko sakaru pakalpojumus (tajā skaitā tādus pakalpojumus, kas
nepieciešami intelektuālā tīkla pakalpojumiem vai viesabonēšanai mobilajos
elektronisko sakaru tīklos), kas nepieciešami, lai lietotājiem nodrošinātu
pilnīgu elektronisko sakaru pakalpojumu savietojamību; 8) nodrošināt
piekļuvi darbības atbalstsistēmām vai līdzīgām programmatūras sistēmām, kas
nepieciešamas, lai uzturētu godīgu konkurenci elektronisko sakaru pakalpojumu
sniegšanā; 9) savstarpēji
savienot elektronisko sakaru tīklus vai elektronisko sakaru tīklu elementus
vai iekārtas. |
|
|
|
|
|
|
(2) Regulators
nosaka prasības attiecībā uz piekļuves, starpsavienojumu iekārtu kopīgas
izmantošanas, nomāto līniju un atsaistītas piekļuves abonentlīnijām
pamatpiedāvājumos iekļaujamo informāciju un šo pamatpiedāvājumu publicēšanu. |
|
10 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
A.Bergholcs Aizstāt 44.panta otrajā daļā un 45.panta trešajā, ceturtajā daļā vārdus
nomāto līniju ar vārdiem nomāto līniju, piekļuves datu plūsmai. |
Atbalstīts |
14. Aizstāt 44.panta otrajā daļā un 45.panta trešajā un ceturtajā daļā vārdus
nomāto līniju ar vārdiem nomāto līniju, piekļuves datu
plūsmai. |
|
(1) Regulators mēneša laikā no attiecīga lēmuma
pieņemšanas dienas publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par
tirgus analīzes rezultātiem, kā arī par īpašajiem pienākumiem un saistībām,
kas uzliktas elektronisko sakaru komersantiem piekļuves vai starpsavienojumu
jomā. (2) Publicēto informāciju par tirgus analīzes
rezultātiem, kā arī par īpašajiem pienākumiem un saistībām, kas uzliktas
publisko elektronisko sakaru tīklu operatoriem, Regulators nosūta Eiropas
Komisijai tās noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
|
(3) Elektronisko
sakaru komersantiem ir pienākums informēt Regulatoru par piekļuves,
starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai
atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājuma publicēšanu ne vēlāk kā
triju darba dienu laikā pēc piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu kopīgas
izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām
pamatpiedāvājuma publicēšanas. |
|
|
|
|
|
|
(4) Regulators savā
interneta mājaslapā uztur un regulāri atjauno informāciju par
noslēgtajiem starpsavienojuma, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju
vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām līgumiem. |
|
11 |
Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
A.Bergholcs Aizstāt 45.panta ceturtajā daļā vārdu
regulāri ar vārdiem divreiz gadā. |
Atbalstīts |
15. Aizstāt 45.panta ceturtajā daļā vārdu regulāri ar vārdiem divreiz gadā. |
|
(5) Regulators reizi gadā publicē
laikrakstā Latvijas Vēstnesis ziņojumu par izmaksu aprēķināšanas un
attiecināšanas metodikas ievērošanu. |
|
|
|
|
|
|
(Nodaļas nosaukums
12.05.2005. likuma redakcijā) (1) Gan galiekārtām, gan
radioiekārtām piemēro būtiskās prasības, novērtē un apliecina atbilstību šīm
prasībām likumā Par atbilstības novērtēšanu noteiktajā kārtībā. (2) Galiekārtu vai
radioiekārtu izplatīšanas un lietošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
|
(3) Ja radioiekārtu paredzēts lietot kādā no radiofrekvenču joslām, kura
nav saskaņota (harmonizēta) Eiropas Savienībā, un ja tās laišanai apgrozībā,
izplatīšanai vai lietošanai dalībvalstīs var būt ierobežojumi vai aizliegumi,
kurus var piemērot, lai iekārta atbilstu sabiedrības veselības aizsardzības
prasībām vai neradītu kaitīgus radiotraucējumus, to skaitā traucējumus
nacionālajā radiofrekvenču plānā noteiktajiem radiosakaru veidiem vai
radiosakaru sistēmām, šīs iekārtas izgatavotājam, tā pilnvarotam pārstāvim
vai personai, kas ir atbildīga par radioiekārtas izplatīšanu Latvijas tirgū,
vismaz četras nedēļas pirms radioiekārtas izplatīšanas sākuma par to jāpaziņo
Elektronisko sakaru direkcijai. |
|
|
|
|
|
|
(4) Pēc galiekārtas īpašnieka vai izmeklētāja pieprasījuma elektronisko
sakaru komersantam ir pienākums pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazaudētas
vai citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas galiekārtas (turpmāk
- īpašniekam zudusi galiekārta) izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru
tīklā. Elektronisko sakaru komersants nodod centralizētai datubāzei
informāciju par tam pieteiktajām īpašniekam zudušām galiekārtām. |
13. 46.pantā: izteikt ceturto
daļu šādā redakcijā: (4) Pēc
galiekārtas īpašnieka vai procesa virzītāja pieprasījuma elektronisko sakaru
komersantam, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu
galiekārtu, ir pienākums pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazaudētas vai
citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas elektronisko sakaru tīklā
identificējamas galiekārtas (turpmāk īpašniekam zudusi galiekārta)
izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru tīklā. Elektronisko sakaru
komersants, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu
galiekārtu, nodod centralizētai datubāzei informāciju par tam pieteikto
īpašniekam zudušo galiekārtu.; |
|
|
Redakc. preciz. |
16. 46.pantā: izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Pēc galiekārtas īpašnieka vai procesa virzītāja
pieprasījuma elektronisko sakaru komersantam, kas piedāvā elektronisko sakaru
tīklā izmantot identificējamu galiekārtu, ir pienākums pārtraukt vai atjaunot
nolaupītas, pazaudētas vai citādi pret īpašnieka gribu no viņa varas
izgājušas elektronisko sakaru tīklā identificējamas galiekārtas (turpmāk
īpašniekam zudusi galiekārta) izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru
tīklā. Elektronisko sakaru komersants, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā
izmantot identificējamu galiekārtu, nodod centralizētai datubāzei informāciju
par tam pieteikto īpašniekam zudušo galiekārtu.; |
|
(5) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā veidojama un uzturama šā panta
ceturtajā daļā minētā centralizētā datubāze, kā arī termiņus un kārtību, kādā
elektronisko sakaru komersanti sniedz iekļaušanai centralizētajā datubāzē
informāciju par īpašniekiem zudušām galiekārtām un nodrošina īpašniekam
zudušas galiekārtas izmantošanas iespējas pārtraukšanu un atjaunošanu savā
elektronisko sakaru tīklā. |
|
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā: (6) Aizliegts
bez galiekārtas ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekrišanas: 1) izmainīt
galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamos datus, kā
arī iegūt, glabāt un izplatīt šādam nolūkam paredzētus datus; 2) iegūt,
izgatavot, glabāt un izplatīt programmatūru vai iekārtu, kas paredzēta
galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu
izmainīšanai. |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Aizliegts bez galiekārtas ražotāja vai tā pilnvarotas
personas piekrišanas: 1) izmainīt galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā
nepieciešamos datus, kā arī iegūt, glabāt un izplatīt šādam nolūkam
paredzētus datus; 2) iegūt, izgatavot, glabāt un izplatīt programmatūru vai
iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā
nepieciešamo datu izmainīšanai. |
|
57.pants. Numura
saglabāšanas pakalpojums (1) Mainot elektronisko
sakaru komersantu, pēc galalietotāja pieprasījuma viņam tiek nodrošināta
iespēja saglabāt tā lietošanā nodoto elektronisko sakaru komersantam piešķirto
numuru nacionālajā numerācijas plānā ģeogrāfiskās numerācijas teritorijā vai
jebkurā citā vietā, ja galalietotāja numurs nav saistīts ar ģeogrāfisko
numerāciju. (2) Regulators nosaka
numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanas noteikumus un šā pakalpojuma
ieviešanas termiņus. (3) Elektronisko sakaru
komersants, kas sniedz balss telefonijas pakalpojumus, nodrošina
galalietotājam numura saglabāšanas pakalpojumu. (31) (Izslēgta
ar 03.05.2007. likumu). |
|
|
|
|
|
|
(4) Regulators veicina to, ka tarifi starpsavienojumam attiecībā uz
numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanu ir tuvināti izmaksām un
abonenta tiešie izdevumi, ja tādi ir, nav šķērslis numura saglabāšanas
pakalpojuma izmantošanai. |
14. Papildināt
57.panta ceturto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Šā mērķa
sasniegšanai Regulators izdod administratīvos aktus. |
|
|
|
17. Papildināt 57.panta ceturto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Šā mērķa sasniegšanai Regulators izdod administratīvos aktus. |
|
(5) Regulators nenosaka mazumtirdzniecības tarifus numura
saglabāšanas pakalpojumam. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 12.05.2005. likumu un 03.05.2007.
likumu) |
|
|
|
|
|