15.05.2008.
9/8-
Tautsaimniecības komisija savā
š.g. 14.maija sēdē izskatīja likumprojektu „Grozījumi Elektronisko sakaru
likumā" (Nr.686/Lp9) (dok. nr.2331, 2331
A) un likumprojektu „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā” (Nr.687/Lp9) (dok.
nr.2332, 2332 A) un pieņēma lēmumu neatbalstīt minētos likumprojektus.
Saskaņā ar Saeimas Kārtības
ruļļa 85.panta otro daļu, komisija apvienoja minētos likumprojektus alternatīvā
likumprojektā „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”, kuru nolēma atbalstīt pirmajā
lasījumā.
Komisija
lūdz iekļaut alternatīvo likumprojektu nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā.
Pielikumā:
1. alternatīvais likumprojekts
„Grozījumi Elektronisko sakaru likumā” uz lpp.
2. alternatīvā likumprojekta
anotācija uz lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts
Grozījumi Elektronisko sakaru likumā
Izdarīt Elektronisko sakaru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.; 2007,
12.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 15.1 punktu šādā redakcijā:
"151) identificējama
galiekārta – galiekārta, kurai ražotājs piešķīris identifikatoru
atpazīšanai elektronisko sakaru tīklā;".
2. Izteikt 8.panta pirmās daļas 13.punktu
šādā redakcijā:
"13) paziņo Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par plānoto pasākumu
kopumu (projektu) attiecībā uz elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus
definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū noteikšanu
un lēmuma projektu par speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai
atcelšanu šādam komersantam, kā arī par plānotajām piemērojamām saistībām
elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi, starpsavienojumu un
pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm. Regulators,
uzklausot un ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas
Komisijas viedokli, var veikt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemērojamajās
saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai."
3. Izteikt 30.panta otro daļu šādā
redakcijā:
''(2) Nosakot konkrētos
elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus, Regulators konsultējas ar elektronisko
sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā konsultāciju kārtībā un, ja
nepieciešams, ar Konkurences padomi. Nosakot no Eiropas Komisijas rekomendācijā
minētajiem tirgiem atšķirīgus tirgus, Regulators pirms attiecīga lēmuma
pieņemšanas konsultējas ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un
lēmuma projektu saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot
Regulatora lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus
definēšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai
tas neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma
projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli.
Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu vai plānoto
pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai plānoto
pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem."
4. Papildināt 31.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Ja Regulators konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence,
tas attiecīgu lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma
noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū
saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma
projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu, norāda, ka tas
radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas neatbilst Eiropas
Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai
plānoto pasākumu kopuma veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas
Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma
projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma
projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem."
5. 36.pantā:
izslēgt pirmās daļas otro teikumu;
izslēgt otrajā daļā vārdus un skaitli
"saskaņā ar šā likuma IX nodaļu";
papildināt pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Pirms šā likuma 36.panta pirmajā
un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar
elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu
regulatoriem un Eiropas Komisiju, kā arī uzklausa citu Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā
Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var
veikt grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai.''
6. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā
redakcijā:
''(1) Elektronisko sakaru komersantam
ar būtisku ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā Regulators var
uzlikt caurredzamības, vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas finanšu uzskaites,
tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības un pienākumus un
saistības attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. Izņēmuma gadījumos, ja iepriekš
piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai,
Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme
tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas
saistības. Regulators šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas
Komisiju."
7. 46.pantā:
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Pēc galiekārtas īpašnieka vai procesa virzītāja
pieprasījuma elektronisko sakaru komersantam, kas piedāvā elektronisko sakaru
tīklā izmantot identificējamu galiekārtu, ir pienākums pārtraukt vai atjaunot
nolaupītas, pazaudētas vai citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas
elektronisko sakaru tīklā identificējamas galiekārtas (turpmāk – īpašniekam
zudusi galiekārta) izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru tīklā.
Elektronisko sakaru komersants, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot
identificējamu galiekārtu, nodod centralizētai datubāzei informāciju par tam
pieteikto īpašniekam zudušo galiekārtu.";
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Aizliegts bez galiekārtas ražotāja vai tā pilnvarotas
personas piekrišanas:
1) izmainīt galiekārtu
identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamos datus, kā arī iegūt,
glabāt un izplatīt šādam nolūkam paredzētus datus;
2) iegūt, izgatavot, glabāt un
izplatīt programmatūru vai iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai
elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu izmainīšanai."
Likumprojekta
„Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”
I. Kādēļ likums ir
vajadzīgs? |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums. |
2007.gada
11.septembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.619 „Noteikumi par
zudušu identificējamu elektronisko sakaru galiekārtu centralizētas datubāzes
veidošanu, uzturēšanu un izmantošanu, kā arī šādu galiekārtu izmantošanas
iespējas pārtraukšanu un atjaunošanu”. Lai precizētu Elektronisko sakaru
likumu, saskaņā ar 2007.gada 11.septembra Ministru kabineta sēdes protokollēmuma
(prot.Nr.50, 9.§) 2.punktu, Iekšlietu ministrijai tika uzdots sagatavot un
noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā
likumprojektu „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”, paredzot
grozījumu veikšanu Elektronisko sakaru likuma 46.panta ceturtajā daļā un
attiecinot šajā pantā paredzēto regulējumu tikai uz elektronisko sakaru tīklā
identificējamām galiekārtām un elektronisko sakaru komersantiem, kas piedāvā
elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu galiekārtu. Šobrīd
Elektronisko sakaru likuma 46.panta ceturtā daļa paredz, ka elektronisko
sakaru komersantam ir pienākums pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazaudētas
vai citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas galiekārtas
izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru tīklā. Galiekārtas saskaņā ar
Elektronisko sakaru likuma 1.panta 13.punktu ir iekārtas (piemēram, tālruņa
aparāti, faksi, modemi, datu pārraides iekārtas, privātās automātiskās
telefonu centrāles, privātie tīkli, taksofoni), kas paredzētas tiešai vai
netiešai pieslēgšanai publiskā elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punktiem,
taču tehnoloģiski elektronisko sakaru komersants izmantošanas iespēju
atjaunot vai pārtraukt var tikai identificējamai galiekārtai, kas galvenokārt
ir mobilie tālruņi. Tāpat arī informāciju centralizētajā datu bāzē
elektronisko sakaru komersants var iekļaut tikai par īpašniekam zudušu
identificējamu galiekārtu. Lai
ierobežotu mobilo tālruņu zādzības,
kā arī novērstu nozaudētu un zagtu mobilo tālruņu izplatību un
lietošanu elektronisko sakaru tīklos, ir nepieciešams aizliegt izmainīt
galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamos datus bez
ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekrišanas, iegūt un glabāt šādam
nolūkam paredzētus datus, kā arī iegūt, izgatavot un glabāt programmatūru vai
iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā
nepieciešamo datu izmanīšanai. Vienlaikus
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi arī grozījumus Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā un grozījumu Krimināllikumā, kas paredz atbildību par
minētā aizlieguma pārkāpšanu. Tāpat likumprojekts „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”
izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes
protokola Nr.45 29.§ 5.punktu, ar kuru Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas
ministriju tika uzdots sagatavot likumprojektu "Grozījumi Elektronisko
sakaru likumā", lai atbilstoši Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija
argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minētajai pārkāpuma
procedūrai lietā Nr.2123 ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada
7.marta direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem
attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem
(pamatdirektīva) 7.panta 3. un 4.punktu un Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko
komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju
savienojumu (piekļuves direktīva) 5.pantu, un līdz 2007.gada 1.decembrim
noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā. Eiropas Komisija 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā
Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2006/2123 norādīja,
ka Latvijas Republika nacionālajos tiesību aktos nav pilnībā un pienācīgi
ieviesusi Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas
2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz
elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk – pamatdirektīva)
7.panta 3. un 4.punktu, jo nacionālie tiesību akti neparedz, ka Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) jāpaziņo par
plānotajiem pasākumiem, uz kuriem attiecas Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko
komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītajām iekārtām un to savstarpēju savienojumu
(turpmāk – piekļuves direktīva) 5.pants. Ar Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§
1.punktu Ministru kabinets apstiprinājis Ekonomikas ministrijas sagatavoto
nostājas projektu par to, ka Latvijas Republika atzīst Eiropas Komisijas
2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minēto
pārkāpumu
lietā Nr.2006/2123 Latvijas Republikas nostāja noteiktā kārtībā ir
iesniegta Eiropas Komisijai. Pašreiz nacionālajos tiesību aktos pilnībā nav noregulēti jautājumi,
kas attiecināmi uz pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta prasībām, tādēļ
nepieciešami grozījumi Elektronisko sakaru likumā nosakot, ka Regulators
paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par
piemērotajiem īpašajiem pienākumiem elektronisko sakaru komersantiem saskaņā
ar Elektronisko sakaru likuma 36.pantu un atbilstoši piekļuves direktīvas
5.pantam, kā arī gadījumā, ja Eiropas Komisija par Regulatora paziņoto
pasākumu kopumu (kas noteikti pamatdirektīvas 7.panta 4.punkta a) un b)
apakšpunktos) norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam tirgum, vai arī, ja
Eiropas Komisijai ir nopietnas šaubas par to savietojamību ar Eiropas
Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators pasākumu kopumu nepieņem vēl divus
mēnešus. |
2. Likumprojekta būtība. |
1)Likumprojekta 15.1 un 46. panta grozījumi par
identificējamām elektronisko sakaru galiekārtām paredz noteikt pienākumu
pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazaudētas vai citādi pret savu gribu no
īpašnieka varas izgājušas galiekārtas izmantošanas iespēju savā elektronisko
sakaru tīklā tikai tiem elektronisko sakaru komersantiem, kas piedāvā
elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu galiekārtu. Minētais
pienākums attiecas tikai uz tām galiekārtām, kuras ir iespējams tehniski identificēt
elektronisko sakaru tīklā. Vienlaikus likumprojekts paredz noteikt aizliegumu bez ražotāja vai
tā pilnvarotas personas piekrišanas izmainīt galiekārtu identificēšanai
elektronisko sakaru tīklā nepieciešamos datus, iegūt, glabāt un izplatīt
šādam nolūkam paredzētus datus, kā arī iegūt, izgatavot, glabāt un izplatīt
programmatūru vai iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai
elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu izmanīšanai. Pamatdirektīva paredz, ka lēmumi valsts līmenī nedrīkst atstāt nelabvēlīgu
ietekmi uz vienoto tirgu, tāpēc valsts pārvaldes iestādēm ir jāpaziņo Eiropas
Komisijai un citām valsts pārvaldes iestādēm par dažiem lēmumprojektiem, lai
tām būtu iespēja dot savas atsauksmes, turklāt valsts pārvaldes iestādēm ir
lietderīgi apspriesties ar ieinteresētajām personām par visiem pasākumu
projektiem, kuriem ir ietekme uz tirdzniecību starp dalībvalstīm. Izstrādātā likumprojekta mērķis ir pilnībā
saskaņot nacionālo tiesisko regulējumu atbilstoši pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta un piekļuves
direktīvas 5.panta prasībām. Likuma grozījumi nepārprotami paredzēs atbildīgajai valsts pārvaldes
institūcijai pienākumu sadarboties ar Eiropas Savienības dalībvalstīm un
Eiropas Komisiju un dot ieguldījumu vienota tirgus izveidē, izmantojot paziņošanas
procedūru. Lai nacionālajos normatīvajos aktos pilnībā ieviestu minēto direktīvu
prasības, likumprojekts paredz izdarīt grozījumus Elektronisko sakaru likuma
attiecīgajos pantos: 2) 8.panta pirmās daļas 13.punktā, paredzot, ka Regulators paziņo
Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai arī par
plānotajām piemērojamām saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā
uz piekļuvi un starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību
starp dalībvalstīm. Likumprojekts paredz, ka Regulators uzklausa citu Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators,
pēc Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokļa
uzklausīšanas, ņem to vērā, kā arī var veikt grozījumus plānoto pasākumu
kopumā un piemērojamajās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai; 3) izteikt 30.panta otro daļu ar teikumu, paredzot, ja Eiropas
Komisija par Regulatora lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu
tirgus definēšanu norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu
tirgum vai arī nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators
atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas
Komisijas viedokli. Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma
projektu groza vai atsauc vai to nepieņem; 4) papildināt 31.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka Regulators lēmuma
projektu, ar kuru konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence vai par plānoto
pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar
būtisku ietekmi tirgū, saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija par
Regulatora lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu norāda, ka tas radīs
šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību
aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu
kopumu veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli.
Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu vai plānoto
pasākumu kopumu groza vai atsauc vai to nepieņem; 5) izslēgt no 36.panta pirmās daļas pēdējo teikumu un no 36.panta
otrās daļas vārdus un ciparu „saskaņā ar šā likuma IX nodaļu”, jo regulējums
tiks ietverts 36.panta piektajā daļā, kā arī papildināt 36.pantu ar piekto
daļu, paredzot, ka pirms 36.panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību
noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus
dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas
Komisiju. Regulators uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru
un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus
piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai, 6) papildināt 38.panta pirmo daļu ar teikumu, paredzot, ka izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju. |
3. Cita informācija. |
Nav. |
II. Kāda var būt likuma
ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt likuma ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
|||||
(tūkst.
latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4.Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
6. Cita
informācija. |
Nav. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva
2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem
saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva). 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvu
2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz
elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva). |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4.Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu
veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK
par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām
un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) (publicēts OV L 108,
24/04/2002 Lpp. 0007 – 0020); Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/21/EK
par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko
komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) (publicēts OV L
108, 24/04/2002 Lpp. 0033 – 0050). |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas likumprojekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē
norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu likumprojekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants |
2.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants |
3.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants |
4.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants |
5.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants 2002/19/EK 5. un 8.pants |
6.pants |
Papildus komentāru nav |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem
|
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas. |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas
nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi netika veikti. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem netika veiktas. |
5. Cita informācija. |
Notikušas
konsultācijas ar Regulatoru. Ir saņemti priekšlikumi Elektronisko sakaru
likuma grozījumiem, kas ir ņemti vērā un iestrādāti likumprojektā. |
VII. Kā tiks
nodrošināta likuma izpilde? |
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Likumprojekta
izpildei jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, funkcijas tiks
nodrošinātas esošo institūciju ietvaros. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu. |
Tiesību
akts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un ievietots datu bāzē
NAIS. |
3.3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais
akts viņu ierobežo. |
Indivīds
varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likuma un
Kriminālprocesa likuma noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija. |
Nav. |