Rīgā
15.05.2008. Nr.90/TA-110
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Lūkina 67028116, ilze.lukina@sam.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 9 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 13.maija sēdes
protokola Nr.30 2.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1.
Papildināt 23.panta
pirmo daļu ar 5.2 punktu šādā redakcijā:
"52) tiesību atņemšanu sniegt
regulējamos sabiedriskos pakalpojumus;".
2. Papildināt kodeksu ar 29.3 pantu
šādā redakcijā:
"29.3 pants.
Tiesību atņemšana sniegt regulējamos sabiedriskos pakalpojumus
Par regulējamo sabiedrisko pakalpojumu licencē,
vispārējās atļaujas noteikumos vai citos tiesību aktos noteikto tiesību
izmantošanas kārtības rupju vai sistemātisku pārkāpšanu piemēro minēto tiesību
atņemšanu (licences vai vispārējās atļaujas anulēšanu), elektronisko sakaru
tīklu nodrošināšanas vai elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanas
pārtraukšanu, izslēdzot no elektronisko sakaru komersantu saraksta, vai pasta
pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu, izslēdzot no pasta komersantu reģistra, uz
laiku līdz pieciem gadiem."
3. Izteikt 145., 146., 146.1 un
146.2 pantu šādā redakcijā:
"145.pants.
Radioamatieru darbības noteikumu pārkāpšana
Par radioamatieru radiostaciju būvēšanas, ierīkošanas
un lietošanas noteiktās kārtības pārkāpšanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām
personām no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām
no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem, vai anulē radioamatieru radiostacijas ierīkošanas
vai lietošanas atļauju uz laiku no viena līdz divpadsmit mēnešiem.
146.pants. Radioiekārtu uzstādīšana vai
lietošana bez Elektronisko sakaru direkcijas radiofrekvences piešķīruma
lietošanas atļaujas vai koplietojamā radiofrekvenču piešķīruma lietošanas
atļaujas nosacījumu pārkāpšana
Par koplietojamo radiofrekvenču piešķīruma
lietošanas atļaujas nosacījumu pārkāpšanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem, konfiscējot
radioiekārtas un citus administratīvā pārkāpuma izdarīšanas rīkus un
priekšmetus vai bez konfiskācijas.
Par radioiekārtu uzstādīšanu vai lietošanu bez
Elektronisko sakaru direkcijas radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no
divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem, konfiscējot radioiekārtas un citus
administratīvā pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus vai bez
konfiskācijas.
Par šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajām
darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz
divtūkstoš latiem, konfiscējot izmantotās radioiekārtas un citus administratīvā
pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus.
146.1 pants. Radioiekārtu
uzstādīšana vai lietošana, pārkāpjot normatīvajos aktos noteikto radioiekārtu
uzstādīšanas un lietošanas kārtību vai Elektronisko sakaru direkcijas
radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujā noteiktos parametrus, vai tādu
radioiekārtu, elektrisko vai elektronisko iekārtu uzstādīšana vai lietošana,
kuru darbība rada kaitīgus radiotraucējumus vai kuru elektromagnētiskie
izstarojumi neatbilst normatīvajos aktos noteiktajam
Par radioiekārtu uzstādīšanu vai lietošanu,
pārkāpjot normatīvajos aktos noteikto radioiekārtu uzstādīšanas un lietošanas
kārtību vai Elektronisko sakaru direkcijas radiofrekvences piešķīruma lietošanas
atļaujā noteiktos parametrus, vai tādu radioiekārtu, elektrisko vai elektronisko
iekārtu uzstādīšanu vai lietošanu, kuru darbība rada kaitīgus radiotraucējumus
vai kuru elektromagnētiskie izstarojumi neatbilst normatīvajos aktos
noteiktajam,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no simt līdz simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām
personām no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti
izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no piecsimt līdz divtūkstoš latiem, konfiscējot izmantotās iekārtas
un citus administratīvā pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus.
146.2 pants.
Radiosakarus reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpšana
Par radiosakarus reglamentējošo normatīvo aktu
pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no divsimt piecdesmit
līdz piecsimt latiem.
Par šā panta pirmajā daļā minētajām darbībām,
ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no
piecsimt līdz tūkstoš latiem."
4. Papildināt kodeksu ar 146.3, 146.4,
146.5, 146.6 un 146.7 pantu šādā
redakcijā:
"146.3 pants. Atteikšanās nodrošināt
piekļuvi radioiekārtai, lai pārbaudītu tās tehniskos parametrus, vai
normatīvajos aktos noteiktās informācijas nesniegšana radioiekārtu lietošanu
uzraugošās institūcijas amatpersonai vai pilnvarotajai personai, kā arī šo
personu likumīgo norādījumu nepildīšana
Par atteikšanos nodrošināt piekļuvi
radioiekārtai, lai pārbaudītu tās tehniskos parametrus, vai normatīvajos aktos
noteiktās informācijas nesniegšanu radioiekārtu lietošanu uzraugošās
institūcijas amatpersonai vai pilnvarotajai personai, kā arī par šo personu likumīgo
norādījumu nepildīšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem.
Par šā panta pirmajā daļā minētajām darbībām,
ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no
piecsimt līdz tūkstoš latiem.
Par atteikšanos nodrošināt piekļuvi
radioiekārtai, lai pārbaudītu tās tehniskos parametrus, vai par radioiekārtas
darbības nepārtraukšanu gadījumos, kad radioiekārtas lietošana rada
apdraudējumu radionavigācijas vai cita drošības dienesta sakaru iekārtu
darbībai,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš latiem.
146.4 pants. Tādu radioiekārtu
uzstādīšana vai lietošana, kuru atbilstība būtiskajām prasībām nav novērtēta un
apliecināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, vai tādu radioiekārtu
piedāvāšana vai pārdošana, par kuru izplatīšanu nav paziņots normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā
Par tādu radioiekārtu uzstādīšanu vai
lietošanu, kuru atbilstība būtiskajām prasībām nav novērtēta un apliecināta
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no simt līdz simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām
personām no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.
Par otrās kategorijas sakaru iekārtu laišanu
apgrozībā vai izplatīšanas uzsākšanu Latvijas Republikā, par to nepaziņojot
Elektronisko sakaru direkcijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā,
uzliek naudas sodu no četrsimt līdz piecsimt
latiem, konfiscējot radioiekārtas vai bez konfiskācijas.
146.5 pants. Jūras
un gaisa kuģniecības ārkārtas situāciju, avārijas un briesmu signālu raidīšanai
paredzēto radiofrekvenču izmantošanas kārtības pārkāpšana, tādu radiotraucējumu radīšana, kuri kaitē personas
vai īpašuma aizsardzībai izmantojamo radion
avigācijas sakaru vai radiosakaru (drošības
radiosakari) iekārtu darbībai, kā arī valsts drošības, sabiedriskās kārtības
vai kuģošanas un gaisa satiksmes drošības apdraudējuma radīšana
Par jūras un gaisa kuģniecības ārkārtas
situāciju, avārijas un briesmu signālu raidīšanai paredzēto radiofrekvenču
izmantošanas kārtības pārkāpšanu vai tādu radiotraucējumu radīšanu, kuri kaitē personas
vai īpašuma aizsardzībai izmantojamo radionavigācijas sakaru vai radiosakaru (drošības
radiosakari) iekārtu darbībai, kā arī valsts drošības, sabiedriskās kārtības
vai kuģošanas un gaisa satiksmes drošības apdraudējuma radīšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet juridiskajām personām no trīssimt līdz
tūkstoš latiem, konfiscējot izmantotās radioiekārtas un citus administratīvā
pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus vai bez konfiskācijas.
Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti
izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
trīssimt līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz
desmittūkstoš latiem, konfiscējot izmantotās radioiekārtas un citus
administratīvā pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus.
146.6 pants. Elektronisko
sakaru komersanta rīcībā esošās informācijas par numerācijas lietošanu
nesniegšana numerācijas datu bāzes uzturēšanai, kā arī apzināti nepatiesas
informācijas sniegšana
Par elektronisko sakaru komersanta rīcībā
esošās informācijas par numerācijas lietošanu nesniegšanu numerācijas datu
bāzes uzturēšanai, kā arī par apzināti nepatiesas informācijas sniegšanu
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no
piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no
tūkstoš līdz desmittūkstoš latiem.
146.7 pants. Elektronisko
sakaru komersanta rīcībā esošās informācijas nesniegšana atrašanās vietas
informācijas datu bāzes uzturēšanai, kā arī apzināti nepatiesas informācijas
sniegšana, ja minētais komersants nodrošina publisko fiksēto telefonu tīklu vai
publisko mobilo telefonu tīklu
Par elektronisko sakaru komersanta rīcībā
esošās informācijas nesniegšanu atrašanās vietas informācijas datu bāzes
uzturēšanai, kā arī par apzināti nepatiesas informācijas sniegšanu, ja minētais komersants nodrošina
publisko fiksēto telefonu tīklu vai publisko mobilo telefona tīklu,
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no
piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no
tūkstoš līdz desmittūkstoš latiem."
5. Izteikt 148.pantu šādā redakcijā:
"148.pants. Elektronisko sakaru tīklu aizsardzības
prasību pārkāpšana
Par elektronisko sakaru
tīklu aizsardzības prasību pārkāpšanu, elektronisko sakaru tīklu aizsardzībai
noteikto aizsardzības zonu neievērošanu, kā arī par elektronisko sakaru tīklu
bojāšanu vai to darbības traucēšanu
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja
tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš latiem."
6. Papildināt 148.1 pantu ar otro daļu
šādā redakcijā:
"Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu amatpersonām no divsimt līdz
piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no trīssimt līdz piectūkstoš
latiem un pārtrauc elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanu vai elektronisko
sakaru pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no elektronisko sakaru komersantu
saraksta."
7. Izslēgt 149.pantu.
8. Izteikt 149.1 pantu šādā redakcijā:
"149.1 pants. Elektronisko
sakaru iekārtu, tajā skaitā galiekārtu, patvaļīga pieslēgšana publiskajam
elektronisko sakaru tīklam un patvaļīga pieslēgšanās televīzijas un skaņas
apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmai vai tās bojāšana
Par patvaļīgu pieslēgšanos televīzijas vai skaņas
apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmai vai tās bojāšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, konfiscējot iekārtas, galiekārtas vai citus
administratīvā pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus vai bez
konfiskācijas.
Par elektronisko sakaru iekārtu, tajā skaitā
galiekārtu, patvaļīgu pieslēgšanu publiskajam elektronisko sakaru tīklam
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
tūkstoš latiem, konfiscējot iekārtas, galiekārtas vai citus administratīvā
pārkāpuma izdarīšanas rīkus un priekšmetus vai bez konfiskācijas.
Par šā panta pirmajā un otrajā daļā paredzētajām
darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecsimt
līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz divtūkstoš
latiem, konfiscējot iekārtas, galiekārtas vai citus administratīvā pārkāpuma
izdarīšanas rīkus."
9. Papildināt kodeksu ar 152.4 un 152.5 pantu
šādā redakcijā:
"152.4 pants. Elektronisko
sakaru tīklu ierīkošana, pārkāpjot normatīvajos aktos noteikto kārtību
Par elektronisko sakaru tīklu ierīkošanu, pārkāpjot
normatīvajos aktos noteikto kārtību,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit
līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz divtūkstoš
piecsimt latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti
gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām
personām no simt līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš
līdz piectūkstoš latiem.
152.5 pants.
Elektronisko sakaru tīklu būvniecību regulējošo normatīvo aktu prasību pārkāpšana
Par elektronisko
sakaru tīklu būvniecību regulējošo normatīvo aktu prasību
pārkāpšanu, kā arī par elektronisko sakaru tīklu vai to daļu marķēšanas prasību
neievērošanu
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no simt līdz tūkstoš latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti
gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz divtūkstoš
piecsimt latiem."
10. 158.2 pantā:
izslēgt nosaukumā un pirmajā daļā vārdu "valsts";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
piecsimt latiem, amatpersonām no divsimt līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz desmittūkstoš latiem, un sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam anulē izsniegto licenci vai vispārējo atļauju un
pārtrauc elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanu vai elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no elektronisko sakaru komersantu saraksta,
vai pārtrauc pasta pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no pasta komersantu
reģistra."
11. 158.3 pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdu "valsts";
izslēgt pirmajā daļā vārdus "pēc tās
pieprasījuma";
papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
piecsimt latiem, amatpersonām no trīssimt līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš latiem, un sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam anulē izsniegto licenci vai vispārējo atļauju un
pārtrauc elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanu vai elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no elektronisko sakaru komersantu saraksta,
vai pārtrauc pasta pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no pasta komersantu
reģistra."
12. Papildināt 158.4 pantu ar
otro daļu šādā redakcijā:
"Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
piecsimt latiem, amatpersonām no divsimt līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš latiem."
13. Papildināt 166.9 pantu ar ceturto
daļu šādā redakcijā:
"Par normatīvajos aktos noteiktajām būtiskajām prasībām
vai tehniskajiem parametriem neatbilstošu preču piedāvāšanu vai pārdošanu
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot šīs preces vai bez
konfiskācijas."
14. Izteikt 166.15 panta pirmo daļu
šādā redakcijā:
"Par atbilstības
novērtēšanai pakļauto preču nenodrošināšanu ar atbilstības apliecinājumu vai
apstiprinājumu vai šo preču piedāvāšanu vai realizēšanu bez tiem, izņemot
ārstniecības līdzekļu piedāvāšanu vai realizēšanu,
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām un amatpersonām no divsimt līdz piecsimt
latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem,
konfiscējot šīs preces vai bez konfiskācijas."
15. Aizstāt 215.4
panta pirmajā daļā skaitli un vārdus "166.9 panta pirmajā un
trešajā" ar skaitli un vārdiem "166.9 panta pirmajā,
trešajā un ceturtajā".
16. Izteikt 215.10 panta otro
daļu šādā redakcijā:
"Izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus līdz desmittūkstoš
latiem, izteikt brīdinājumu, atņemt tiesības sniegt regulējamos sabiedriskos
pakalpojumus (anulēt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam izsniegto licenci vai
vispārējo atļauju un pārtraukt elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanu vai elektronisko
sakaru pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no elektronisko sakaru komersantu
saraksta, vai pārtraukt pasta pakalpojumu sniegšanu, izslēdzot no pasta
komersantu reģistra) Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vārdā ir
tiesīga Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padome."
17. 235.pantā:
izteikt pirmo un otro daļu šādā redakcijā:
"Satiksmes ministrija izskata šā kodeksa 145.148.,
149.1, 152.4 un 152.5 pantā paredzēto
administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt
administratīvos sodus Satiksmes ministrijas vārdā ir tiesīgas Satiksmes ministrijas
valsts sekretāra pilnvarotas amatpersonas.";
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"Administratīvā pārkāpuma protokolu par šā
kodeksa 145.146.7, 148., 152.4 un 152.5 pantā
paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem sastāda Elektronisko sakaru
direkcijas amatpersonas."
18. Izslēgt 254.panta 6.punktu.
19. Papildināt 256.panta trešo daļu aiz vārdiem
"valsts medību uzraudzības iestāžu" ar vārdiem "Elektronisko
sakaru direkcijas".
20. 304.pantā:
aizstāt 2.punktā skaitli un vārdus "166.9 panta
trešajā" ar skaitli un vārdiem "166.9 panta trešajā
un ceturtajā";
izteikt 9.punktu šādā redakcijā:
"9) Elektronisko sakaru direkcijas amatpersonas
ja izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa 146.pantā, 146.1 panta
otrajā daļā, 146.4 panta otrajā daļā, 146.5 un 149.1 pantā;".
Satiksmes ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Sakarā ar elektronisko sakaru nozares pilnu
liberalizāciju, jebkurai fiziskai vai juridiskai personai, ievērojot
Elektronisko sakaru likuma prasības, ir tiesības ierīkot vai izbūvēt
elektronisko sakaru tīklu. Pašlaik nevienā normatīvajā aktā nav ietvertas
konkrētas sankcijas par normatīvo aktu prasību neievērošanu izbūvējot un
ierīkojot elektronisko sakaru tīklus. Līdz ar to bieži rodas konflikta
situācijas attiecībās starp elektronisko sakaru tīklu nodrošinātājiem un
nekustamā īpašuma īpašniekiem, kuri ir neapmierināti ar viņu īpašumā
veiktajiem nesaskaņotiem būvniecības darbiem. Daudz problēmu komersantiem
rada citu īpašnieku nemarķēto elektronisko sakaru tīklu esamība, kas
apgrūtina jauno elektronisko sakaru tīklu ierīkošanu un esošo tīklu
ekspluatāciju. Pašreiz Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksa 152.pantā ir paredzēta administratīvā atbildība par būvniecības
noteikumu pārkāpumiem. Saskaņā ar Būvniecības likumā doto definīciju būve ir
būvniecības procesā radies ar zemi saistīts veidojums, kam ir noteikta
funkcija. Tādējādi šis regulējums neaptver darbības, kas saistītas ar
elektronisko sakaru tīklu ierīkošanu. Līdz ar to ir nepieciešams izdarīt
grozījumus un papildināt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu ar konkrētām
sankcijām par šādiem administratīvajiem pārkāpumiem. Saistībā ar augstāk minēto un pamatojoties uz spēkā esošo
Elektronisko sakaru likumā noteikto tiesisko regulējumu ir izstrādāts
likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk
tekstā likumprojekts). Papildus tam, pašreiz spēkā esošās normas,
kas saistītas ar elektronisko sakaru nozari, ir novecojušas un lielā mērā
neatbilst Elektronisko sakaru likumā noteiktajam regulējumam, tajā
lietotajiem terminiem un to skaidrojumiem, kā arī vispārējai situācijai
nozarē. |
|
|||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Izstrādātā
likumprojekta mērķis ir sakārtot elektronisko sakaru tīklu ierīkošanas un
būvniecības jomu. Likumprojekts nosaka konkrētas sankcijas,
kuras jāpiemēro gadījumos, kad tiek konstatēta elektronisko sakaru tīklu
ierīkošana, pārkāpjot normatīvajos aktos noteikto kārtību. Likumprojekts
nosaka arī sankcijas par elektronisko sakaru būvniecību regulējošo normatīvo
aktu pārkāpšanu, kā arī, ja netiek ievērotas prasības par elektronisko sakaru
tīklu vai to daļu marķēšanu. Saskaņā ar
Elektronisko sakaru likuma 6.panta pirmās daļas 10.punktu elektronisko sakaru
tīklu ierīkošanas un būvniecības uzraudzību veiks VAS Elektronisko sakaru
direkcija, realizējot šādas funkcijas: pārraugot elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanu un būvniecību saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 16.panta
pirmajā daļā noteikto kārtību: 1) izskata elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanas tehniskos projektus un elektronisko sakaru tīklu būvprojektus un
pieņem lēmumus par tiem, 2) akceptē vai noraida elektronisko sakaru
tīklu ierīkošanas tehniskos projektus un elektronisko sakaru tīklu
būvprojektus, izsniedz vai atsaka izsniegt, kā arī anulē būvatļaujas
elektronisko sakaru tīklu būvdarbu veikšanai, 3) uzrauga elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanu un būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu. Savukārt atbilstoši Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā noteiktajam regulējumam administratīvo pārkāpumu lietas
elektronisko sakaru nozarē, tajā skaitā saistībā ar elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanu un būvniecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu, izskata un
administratīvos sodus uzliek Satiksmes ministrijas Sakaru departaments. Sodu apmēri ir noteikti pēc analoģijas,
savstarpēji salīdzinot tos ar naudas sodiem, kādi ir noteikti par
administratīvajiem pārkāpumiem būvniecības nozarē, jo elektronisko sakaru
tīklu ierīkošana un būvniecība atbilstoši Būvniecības likuma 6.pantā
noteiktajam ir viena no būvniecības nozares apakšnozarēm, kam ir noteikta
īpaša būvniecības procesa kārtība. Likumprojekts
papildināts ar normu, kas nosaka sankcijas par normatīvajos aktos noteiktajām
būtiskajām prasībām vai tehniskajiem parametriem neatbilstošu preču
piedāvāšanu vai pārdošanu. Tas pamatojams ar to, ka Ministru kabineta 2007.gada 21.augusta noteikumos
Nr.561 Radioiekārtu un elektronisko sakaru tīkla galiekārtu atbilstības
novērtēšanas, izplatīšanas un lietošanas kārtība ir noteiktas radioiekārtu
un elektronisko sakaru tīkla galiekārtu būtiskās prasības, kas izriet no
Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 9.marta direktīvas 1999/5/EK par
radioiekārtu un telekomunikāciju termināla iekārtām un to atbilstības
savstarpēju atzīšanu. Savukārt
Ministru kabineta 2005.gada 19.aprīļa noteikumos Nr.276 Noteikumi par
radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu radiosakaru veidiem un iedalījumu
radiosakaru sistēmām, kā arī par radiofrekvenču spektra joslu izmantošanas
vispārīgajiem nosacījumiem ir noteikti arī citi radioiekārtu un elektronisko
sakaru tīkla galiekārtu tehniskie parametri, atbilstība kuriem ir nozīmīga
attiecībā uz radiofrekvenču spektra joslu izmantošanu (radio saskarnes un to
parametri). Turklāt būtiskās prasības un tehniskās prasības nevar tikt
viennozīmīgi pielīdzinātas vai nu kvalitātes, vai nu drošuma prasībām, kas
arī katrai preču vai pakalpojumu grupai ir atšķirīgas. Kā piemēru var minēt
to, ka attiecībā uz radioiekārtām un elektronisko sakaru tīklu galiekārtām
viena no būtiskajām prasībām ir radiofrekvenču spektra resursu efektīva
izmantošana, neradot kaitīgus radiotraucējumus, ko viennozīmīgi nevar
uzskatīt ne par kvalitātes, ne drošuma prasību. Lai nodrošinātu likumprojekta atbilstību
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvai 2002/20/EK par
elektronisko komunikāciju tīklu un pakalpojumu atļaušanu (atļauju
izsniegšanas direktīva), likumprojekts
papildināts ar normām, kas paredz tiesības Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijai kā valsts pārvaldes iestādei nopietnu un atkārtotu vispārējās atļaujas
nosacījumu, izmantošanas tiesību vai īpašu pienākumu pārkāpumu gadījumā, ja
pasākumi, kas vērsti uz izpildes nodrošināšanu nav darbojušies, liegt
uzņēmumam turpināt nodrošināt elektronisko sakaru tīklus vai pakalpojumus,
apturēt vai atsaukt izmantošanas tiesības. Vienlaikus likumprojektā ir precizētas Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijas kompetencē esošās normas, papildinot tās ar sankcijām,
kuras jāpiemēro gadījumos, kad attiecīgais pārkāpums tiek konstatēts
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas. Likumprojektā
svītrota norma, kas noteica, ka VAS Elektronisko sakaru direkcija ir
tiesības izdarīt administratīvo aizturēšanu. Norma svītrota, jo praksē,
veicot pārbaudes un konstatējot pārkāpumus saistībā ar elektronisko sakaru
nozari, netiek aizturētas personas, bet gan tikai izņemtas vai konfiscētas
radioiekārtas vai citas pārkāpuma izdarīšanas iekārtas, rīki vai priekšmeti.
Šajā kontekstā likumprojekts papildina personu loku, kuras var izdarīt mantu
apskati, nosakot, ka Elektronisko sakaru direkcijas amatpersonas ir tiesīgas
veikt mantu apskati. Vienlaikus ir precizētas normas, kas
attiecas uz elektronisko sakaru nozari, lai tās atbilstu Elektronisko sakaru
likumā noteiktajam regulējumam, tajā lietotajiem terminiem un to
skaidrojumiem, kā arī vispārējai situācijai nozarē. |
|
|||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts tika izsludināts Valsts sekretāru 2006.gada 2.februāra
sanāksmē (prot.Nr.5 29.§) (VSS-142). Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumos Nr.111
Ministru kabineta kārtības rullis noteikto tiesisko regulējumu ir veiktas
likumprojekta saskaņošanas procedūras. Likumprojekts tika izskatīts un atbalstīts Ministru kabineta
2006.gada 10.oktobra sēdē (prot.Nr.52 5.§), uzdodot Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā. Vadoties no Saeimas likumprojektu datu bāzē iekļautās informācijas,
likumprojekts ir iesniegts Saeimā 2006.gada 18.oktobrī un 2006.gada
26.oktobrī tas ir nodots izskatīšanai Saeimas Juridiskajai komisijai un
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, kā
atbildīgo nosakot Juridisko komisiju. Satiksmes ministrija, izpildot Valsts sekretāru 2006.gada 9.novembra
sanāksmē (prot.Nr.43 55.§) doto uzdevumu, sagatavoja Valsts kancelejai
vēstuli (Satiksmes ministrijas 2006.gada 23.novembra vēstule Nr.03-04.1/106)
par 8.Saeimā iesniegtiem satiksmes ministra kompetencē esošiem
likumprojektiem, kuru turpmāka virzība Satiksmes ministrijai ir būtiska, tajā
skaitā likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
(Reģ. Nr.1919), kas nodots komisijām 2006.gada 26.oktobrī. Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 5.decembra Protokola Nr.65
22.§ tika nolemts lūgt 9.Saeimu turpināt izskatīt virkni likumprojektus, kuru
izskatīšana ir iesākta 8.Saeimas laikā, tajā skaitā likumprojekts Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (reģ.nr.1919). Ņemot vērā radušos situāciju, ka likumprojekts nav ticis iekļauts izskatīšanai 9.Saeimā, likumprojektu ir nepieciešams virzīt atkārtoti. |
|
|||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts, pilnveidojot ar elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanu un būvniecību saistīto tiesisko regulējumu, uzlabos
uzņēmējdarbības vidi. Normatīvā akta projekts attiecas uz komersantiem, kas
pārkāpj normatīvajos aktos noteikto kārtību elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanā un būvniecībā. Šis normatīvais akts veicinās normatīvajos aktos
noteiktās kārtības ievērošanu elektronisko sakaru tīklu ierīkošanas un
būvniecības jomā. |
|
|||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|
||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Valsts budžeta ieņēmumi nav prognozējami,
jo nevar paredzēt, par cik tie palielināsies, iekasējot naudas sodus par
likumprojektā noteiktajiem pārkāpumiem. |
Valsts budžeta ieņēmumi nav prognozējami,
jo nevar paredzēt, par cik tie palielināsies, iekasējot naudas sodus par
likumprojektā noteiktajiem pārkāpumiem. |
Valsts budžeta ieņēmumi nav prognozējami,
jo nevar paredzēt, par cik tie palielināsies, iekasējot naudas sodus par
likumprojektā noteiktajiem pārkāpumiem. |
Valsts budžeta ieņēmumi nav prognozējami,
jo nevar paredzēt, par cik tie palielināsies, iekasējot naudas sodus par
likumprojektā noteiktajiem pārkāpumiem. |
Valsts budžeta ieņēmumi nav prognozējami,
jo nevar paredzēt, par cik tie palielināsies, iekasējot naudas sodus par
likumprojektā noteiktajiem pārkāpumiem. |
|
|||||||||||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
3.Finansiālā ietekme |
Fiskālā ietekme nav prognozējama. |
Fiskālā ietekme nav prognozējama. |
Fiskālā ietekme nav prognozējama. |
Fiskālā ietekme nav prognozējama. |
Fiskālā ietekme nav prognozējama. |
|
|||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
6.Cita informācija |
Ar naudas sodiem iekasētie līdzekļi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
Ar naudas sodiem iekasētie līdzekļi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
Ar naudas sodiem iekasētie līdzekļi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
Ar naudas sodiem iekasētie līdzekļi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
Ar naudas sodiem iekasētie līdzekļi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžetā. |
|
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Papildus normatīvie akti nav jāizstrādā. |
||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts atbilst Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002.gada 7.marta direktīvai 2002/20/EK par elektronisko komunikāciju
tīklu un pakalpojumu atļaušanu (atļauju izsniegšanas direktīva). |
|
|||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējuma 1.tabula |
|
||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju. |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada
7.marta direktīva 2002/20/EK par elektronisko komunikāciju tīklu un
pakalpojumu atļaušanu (atļauju izsniegšanas direktīva), publicēta Eiropas
Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 108, 24.04.2002. |
|
|||||||||||||||||
2. tabula |
|
||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|
|||||||||||||||
23.panta pirmās daļas 5.2punkts |
2002/20/EK, 10.panta 5.punkts |
Atbilst. |
Papildus komentāru nav. |
|
|||||||||||||||
29.3pants |
2002/20/EK, 10.panta 5.punkts |
Atbilst. |
Papildus komentāru nav. |
|
|||||||||||||||
148.1panta otrā daļa |
2002/20/EK, 10.panta 5.punkts |
Atbilst. |
Papildus komentāru nav. |
|
|||||||||||||||
158.2panta otrā daļa |
2002/20/EK, 10.panta 5.punkts |
Atbilst. |
Papildus komentāru nav. |
|
|||||||||||||||
158.3panta otrā daļa |
2002/20/EK, 10.panta 5.punkts |
Atbilst. |
Papildus komentāru nav. |
|
|||||||||||||||
215.10panta otrā daļa |
2002/20/EK, 10.panta 5.punkts |
Atbilst. |
Papildus komentāru nav. |
|
|||||||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Notikušas
konsultācijas ar Latvijas elektronisko komunikāciju asociāciju par
elektronisko sakaru tīklu ierīkošanas un būvniecības uzraudzību. |
|
|||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas elektronisko komunikāciju asociācija atbalsta
izstrādāto likumprojektu daļā, kas attiecas uz elektronisko sakaru tīklu
ierīkošanas un būvniecības uzraudzību. |
|
|||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
|
|||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem nav notikušas. |
|
|||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekta izstrādes gaitā tas saskaņots
ar VAS Elektronisko sakaru direkcija. |
|
|||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas, bet ir nepieciešams
papildināt esošo institūciju kompetenci (Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs, Valsts policija un VAS Elektronisko sakaru direkcija šīs funkcijas
veiks ar esošajiem resursiem). |
|
|||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī
normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv . |
|
|||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||||||||||||
4. Cita informācija |
Tā kā šobrīd šāda uzraudzība netiek veikta,
tad pašlaik nav prognozējams veicamo uzdevumu apjoms un uzraudzības
institūciju noslogotība. |
|
|||||||||||||||||
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretāra vietā Valsts sekretāra vietniece |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Ļubļina - Goldmane |
L.Priedīte - Kancēviča |
I.Strauta |
R.Bergmanis |
15.02.2008. 09:50
2015
I.Lūkina p>
67028116